Kun mikään ei ole hyvin avomiehen kanssa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nanne
  • Aloitettu Aloitettu
123jippo sanoi:
Paitsi jos satut oikeesti rakastamaan sitä kaveria, niin älä siinä tapauksessa edes harkitse eroa. :)
:anssi: Mitä väliä sillä rakkaudella on, jos nainen saa mieheltä rakkautensa vastineeksi ainoastaan pahan mielen ja paskaa käteen?

Threadin aloittajalle: jätä se paska.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ilecules sanoi:
Aivan.

Mä en ymmärrä naisia jotka aina tykästyvät tollasiin kusipäihin ja varsinkaan en ymmärrä niitä jotka rakastuvat naistenhakkaajiin ja elävät näiden kanssa vuositolkulla.. mikäköhän v**** siinä on kun kunnon miehet ei kelpaa.

Tää on varmaan sitä naisten seikkailunhalua. Ei kelpaa turvallinen ja/tai kunnollinen ja/tai herkkä mies.

Niin, ehkä vaan se kusipäisyys ei tule ensimmäisenä esiin kun tutustutaan. Ite tiedän monia miehiä, jotka osaa olla kunnollisia, herkkiä, kohteliaita jne mutta sit on se pimeä puoli joka pomppaa esiin vasta myöhemmin. Ja sit kun ne ongelmat alkaa niin ollaan ehkä jo liian pitkällä eikä kelkasta pois hyppääminen ole niin helppoa. Ja tuskin kukaan on rakastunut näihin huonoihin puoliin vaan niihin hyviin! Siinä vaan sit pitää punnita kumpia on enemmän ja mitä kestää.

Itellä on onneks kokemusta vaan yhdestä ton tapaisesta. Ja voin sanoa että tyypin hyvät puolet on todella hyviä, ja niitä on paljon. Joskus vaan tulee pieniä ongelmatilanteita...Kyse ei siis ole hakkaamisesta/pettämisestä tms vaan muista jutuista mutta en viitti täällä enempää kirjottaa ettei mee henkilökohtaisiin juttuihin.

Ja mun mielestä on turha jaotella miehiä kunnon miehiin ja niihin kusipäihin! Ei taida olla ihan noin suoraviivanen homma... :rolleyes:

Tomi sanoi:
:anssi: Mitä väliä sillä rakkaudella on, jos nainen saa mieheltä rakkautensa vastineeksi ainoastaan pahan mielen ja paskaa käteen?

Threadin aloittajalle: jätä se paska.

Ihan noin huonoksi en tilannetta kylläkään itse ymmärtänyt vaan kysehän oli "vain" tekstiviesteistä. Tietysti voi helposti olla muutakin. Sanoin ton vaan näillä tiedoilla mitkä mulla asiasta oli. Ikääkään en tiedä. Jos kyseessä on nuori kaveri niin kyllä se siitä yleensä iän karttuessa tasottuu. Ei kannata hätiköidä näitten asioiden kanssa vaan antaa ajan kulua. Etenkään jos kyse on oikeesta rakkaudesta.

No nämä meidän jutut nyt on vaan näitä pilipali neuvoja niinkuin Deca jo tossa totesi. Nämä asiat on niin yksilöllisiä että ne täytyy itse miettiä eikä kuunnella jotain pilipali neuvojia eli meitä :D

Richard75 sanoi:
Eli hyväksyttävää toimintaa, jos joku edellämainituista syistä, tai joku muu hyvä syy, kun eletään parisuhteessa.
Ihan samahan tuo, jokainen ajattelee kuitenkin omilla aivoillaan ja tyylillään :)

Hyväksyminen ei ole sama asia kuin ymmärtäminen. Voi ymmärtää, vaikka ei hyväksyisikään.

On olemassa kolme pointtia:

1. Tuomitseminen
2. Ymmärrys
3. Arvot.

Ensin aloitamme miettimällä, onko avomiehen tekstailu oikein vai väärin. Väärinhän tuo on, koska tuollainen toiminta ei rakenna parisuhdetta, vaan hajottaa sitä. Tämän jälkeen voimme miettiä, miksi avomies tekee sitä, mitä tekee. Onko kotona puutetta jostain vai mistä kiikastaa, kun tarvetta pitää tyydyttää kodin ulkopuolella. Rehellisen keskustelun kautta tuo tulee selville itse henkilöltä, jos on tullakseen. Sitten jos/kun miehen tarve on saatu selville, istuutuvat avomies ja avovaimo pöytään ja yrittävät keksiä ratkaisun niin, että molempien tarpeet tulevat tyydytetyiksi mahdollisimman pitkälle. Sitten mietitään, että onko tähän ratkaisuun pääsemiseksi vaadittava työ sen arvoista, että kannattaa jatkaa.

Kannattaa muistaa, että joillekin ihmisille saattaa olla ylivoimaisen vaikeata tunnustaa omia virheitään. Tämän vuoksi saattaa olla, että homma saattaa tyssätä jo ensimmäiseen vaiheeseen, koska avomies saattaa hyvinkin yrittää väittää tekoansa oikeaksi. Kannattaa siis miettiä, mikä on minkäkin arvoista. Selvää lienee kuitenkin se, että kukaan ihminen ei tee tahallaan toiselle ihmiselle pahaa. :love:

sekosammy sanoi:
No ei se aina niin yksiselitteistä ole,mistä helvetistä te tiedättä hänen kirjoittaman viestin perusteella miksi hän nyt niitä viestejä lähettää sille e-muijalle?
Aina siihen joku syy on!?Jos hän ei saa kotona tarpeeksi tai muuten nainen ei huomioi yms. mistä sitä voi tietää parin viestin perusteella,ihme jannuja..

Ehkä neidin kannattee puhua siitä avokin kanssa,musta vähän tuntuu ettein nämä kommentit mitä täältä saa hirveästi sua auta.Sun sitä asiaa pitää ajaa ja omalta kannalta,ei jonku punttisankarin joka vannoo olevansa "kunnon"mies ja haukkuu sun avokin maanrajaan..
No siinähän se just on ku en tosiaan oo mikään ns. pihtari ja huomioin kyllä ja muistan kiittää kauniisti kun mies tekee jotain remppajuttuja tai muita kotijuttuja. Seksi sujuu paremmin ku hyvin ja se on auttanu eteenpäin. Luulen että miehellä on niin heikko itsetunto että se tarvii vahvistusta muilta naisilta??

N.O.Kummonen sanoi:
Mun mielestä toi ei ole vielä kovin pitkä aika. Tietenkään sinkkuilun ei tulisi kestää tuonne asti. Minun mielestä olette aika nopeasti lähteneet hankkimaan yhteistä kotia, enkä tarkoita tällä nyt yhdessä asumista. Nimimerkillä 7 vuotta yhdessä ensi vuonna kämpän hankintaan. Jokainen suhde on kuitenkin erilainen.

Siis ollaan oltu yhteensä n. 3 v. yhdessä ja nyt ostettiin kämppä kesällä.

123jippo sanoi:
Paitsi jos satut oikeesti rakastamaan sitä kaveria, niin älä siinä tapauksessa edes harkitse eroa. :)

Miten voi olla rakkautta ilman kunnioitusta? Ja miten voisi kunnioittaa ihmistä, joka ei käytöksen perusteella kunnioita sinua? (eikä edes itseään).

Hyvin usein, kun "rakkauden" takia ei jätetä tavalla tai toisella huonosti kohtelevaa ihmistä, asialla ei ole oikean rakkauden kanssa mitään tekemistä. Tai sitten minun käsitykseni rakkaudesta on aika erilainen kuin valtaväestön.

123jippo sanoi:
Ikääkään en tiedä. Jos kyseessä on nuori kaveri niin kyllä se siitä yleensä iän karttuessa tasottuu. Ei kannata hätiköidä näitten asioiden kanssa vaan antaa ajan kulua. Etenkään jos kyse on oikeesta rakkaudesta.

Niin, vähä päälle parikymppinen (23) eli varmaan aika lapsellinen vielä? Tasoittunee myöhemmin.

Angelica-82 sanoi:
Niin, ehkä vaan se kusipäisyys ei tule ensimmäisenä esiin kun tutustutaan. Ite tiedän monia miehiä, jotka osaa olla kunnollisia, herkkiä, kohteliaita jne mutta sit on se pimeä puoli joka pomppaa esiin vasta myöhemmin. Ja sit kun ne ongelmat alkaa niin ollaan ehkä jo liian pitkällä eikä kelkasta pois hyppääminen ole niin helppoa. Ja tuskin kukaan on rakastunut näihin huonoihin puoliin vaan niihin hyviin! Siinä vaan sit pitää punnita kumpia on enemmän ja mitä kestää.

Olet NIIN oikeassa! Kaikkihan pitää mun miestä unelmien poikaystävänä! Kyllähän minäkin myös sen hyvän puolen näen ja sen takia en haluaisi erota.

Hieman :offtopic:
Oletteko muuten huomannu että tää pakkis toimii yhdenlaisena parisuhde terapeuttina kun tänne tulee ihmisiä ja ensimmäiset viestit on luokkaa " Voi kun menee huonosti ja mikään ei toimi" !!!

Asiaan...
Mun mielestä jo noi tuhmat viestit on pettämistä koska kirjoittaessa ajattelee kaikkea tuhmaa mitä tekisi sille vastapuolen ihmiselle! Ja miten viestit voi nostaa miehen itsetuntoa? Voi sanoa mä olen hyvä tekstiviesti seksissä :lol2: !

Tähän tilanteeseen sopii 2 'nerokasta' suomalaista sanontaa, itse saat päättää kumpi on parempi ja et onko niissä kenties jotain 'syvällistä' takana:

"Paskasta ei saa kakkua tekemälläkään"

"Hyvä se on kun sen maalaa"

Fat Daddy, kerrassaan loistavat ja nerokkaat suomalaiset sanonnat. Noissa todellakin piilee oikeasti suuria viisauksia.

Raven sanoi:
Ihme että ei juurikaan asunto hommaan kommentoitu. Itse en voi ymmärtää, että jos ei mene hyvin ja varsinkin pidemmän aikaa, niin miksi pitää ostaa asuntokin vielä yhdessä?

Otsikoin asian kenties hieman harhaanjohtavasti. Otin vaan mallia Andreelta, joka kirjoitti aiheesta "Kun mikään ei ole hyvin avovaimon kanssa". My bad!

Jeme sanoi:
Ja miten viestit voi nostaa miehen itsetuntoa? Voi sanoa mä olen hyvä tekstiviesti seksissä :lol2: !
En usko, että se selän takana säheltäminen on jäänyt pelkkiin viesteihin.

Tomi sanoi:
En usko, että se selän takana säheltäminen on jäänyt pelkkiin viesteihin.

Oikeassa oot! Kyllä se Kokeilunhalu siitä viestien myötä kasvaa... Ehkä voi alkaa ajattelemaan että jos kerran viestissä niin miksi ei luonnossakin!

Eli Nannen olisi syytä ottaa itseään niskasta kiinni ja selvittää asiat! Ei se parane netissä surffailulla!

reinhardt sanoi:
Miten voi olla rakkautta ilman kunnioitusta? Ja miten voisi kunnioittaa ihmistä, joka ei käytöksen perusteella kunnioita sinua? (eikä edes itseään).

Nämä on vaikeita asioita. Jos ei löydy rakkautta eikä toisen arvostusta tai kunnioitusta ollaan varmasti aika heikolla pohjalla.

reinhardt sanoi:
Hyvin usein, kun "rakkauden" takia ei jätetä tavalla tai toisella huonosti kohtelevaa ihmistä, asialla ei ole oikean rakkauden kanssa mitään tekemistä. Tai sitten minun käsitykseni rakkaudesta on aika erilainen kuin valtaväestön.

Niin mitä on rakkaus. En minä ainakaan tiedä, kai meillä on kaikilla omat käsitykset asiasta. Mulla se on varmasti enemmän toisen kunnioittamista. Mutta mä olenkin mies. :D

Välillä tosiaan menee heikommin. Niin se vaan menee.

Voi olla että se sun avokkis tekee samaa ku minä joskus aikoinaan. Ensimmäisen avokin kanssa tein tota ihan samaa ja vain siitä syystä, että oli juoksut vielä juoksematta. Aloin seurustelemaan niin nuorena ja tuntu siltä että on vielä kaikkea näkemättä.

Kai se oli vaan joku tarve tietää, että on haluttu. Tyhmä miehinen egoilu juttu. Kaipa se naisillakin on sama asia. Pieni flirtti parantaa päivää ja tekee olon paremmaksi, kun tietää olevansa haluttu.

Minen kyllä mitää neuvoa anna sulle, että mitä pitäs tehdä. Teet juuri niinkuin sinusta tuntuu hyvältä. Sillon se on oikea ratkaisu.

frs sanoi:
Pistää vituttaan kun ton kaltasille kusipäille naisia riittää, mutta suoraselkäsille miehille ei.

Ehkä ei pidä laskea naisten "hommaamisessa" sen varaan että on vaan suoraselkäinen sillä kyllä sellaisiakin riittää. Sen jälkeen naiset voi haluta vielä jotain muutakin. Joten kysymys onkin siitä mitä muuta sulla on tarjota. tämä tulee siis kysymykseen tilanteessa jossa naisella on oletusarvona ettei mies ole automaattisesti "pettäjämateriaalia". Suoraselkäisyys kun ei välttämättä ole se ensimmäinen asia mikä ensitreffeillä tulee esille. Valitus seis ja toimintaa. :)

123jippo sanoi:
Mulla se on varmasti enemmän toisen kunnioittamista. Mutta mä olenkin mies. :D

Miten se, että olet mies, asiaan mitenkään vaikuttaa?

:offtopic: Vaikka unohdettaisiinkin rakkaus, en ymmärrä, miten ihmiset haluaa välttämättä elää parisuhteessa ihmisen kanssa, jota ei voi kunnioittaa ihmisenä. Se nimittäin tuntuu olevan hyvin yleistä. Henk. koht. näkemykseni on, että keskinäinen kunnioitus (ja ystävyys) on kaiken perusta, ei mikään harlekiinipokkarityyppinen "kun se on niin ihq" -"rakkaus".

Tämän jälkeen varmaan kaikille onkin selvää, miksi olen sinkku. :(

Nanne sanoi:
Niin, vähä päälle parikymppinen (23) eli varmaan aika lapsellinen vielä? Tasoittunee myöhemmin.

Todennäköisesti on, toiset vaan kasvaa nopeammin ja toiset hitaammin. Yleensä tasoittuu, mutta koska sitä ei pysty sanomaan. Toiset muuttuu hetkessä vastuuntuntoisiksi kun menee naimisiin tai tulee lapsia, toiset kypsyy ajan kanssa. Ja on tapauksia jotka ei vaan ole luotu parisuhteeseen pysyvästi. Se on huonompi homma kun on kämpät ostettu ja lapsia tajuta siinä vaiheessa. Tsemppiä ja jaksamista sulle!

Suositut

Back
Ylös Bottom