Kumpi tehokkaanpaa vatsoille

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
38
siis tällänen yksinkertainen kysymys, kumpi on tehokkaampi vatsoille
1. Lyhyttä sarjaa isoilla painoilla vai,
2. pitkää sarjaa pienillä painoilla?

Originally posted by kanijeans

Millä tavalla tehokkaampaa? Mitä yrität saavuttaa?

Vastaus: 3. Joku muu, mikä: Kyykky, maastaveto.

Jos noista kahdesta olisi pakko valita, niin 2.
Mutta sekään ei ole täydellinen ratkaisu. Bodari A sanoo, että tekee min aina 5 sarjaa 30 toistoa vatsalihaksia, bodari B taas vääntää 40kg sylissä 3 x 6 sarjaa.... kummallakin on vitunmoiset vatslaihakset, ota siitä sitten selvää, kumpi tapa on tehokkaampi. Itse kuitenkin ajattelen niin, että tekee sellaista 15-20 toistoa vatsoille, jos menee hyvin, lisää painoa.

Mun mielestä tehokasta on tehdä pitkää liikerataa hitaasti sellasilla painoilla, että menee 15-20 tuskasesti.

Re: Re: Kumpi tehokkaanpaa vatsoille

Originally posted by VahvaJussi
Mun mielestä tehokasta on tehdä pitkää liikerataa hitaasti sellasilla painoilla, että menee 15-20 tuskasesti.

Hitaasti en suosittelisi tekemään mitään. Kaikki toistot mahdollisimman räjähtävästi.

Lyhyttä sarjaa isolla painolla on tehokkaampi vaihtoehto lihaksen voiman ja koon kehittämiseen.

3. Pitkää sarjaa helvetin isoilla romuilla :)

Re: Re: Re: Kumpi tehokkaanpaa vatsoille

Originally posted by Force
Hitaasti en suosittelisi tekemään mitään. Kaikki toistot mahdollisimman räjähtävästi.

Lyhyttä sarjaa isolla painolla on tehokkaampi vaihtoehto lihaksen voiman ja koon kehittämiseen.

Tee vatsaa niinkuin parhaakses näät. Mä en nyt jaksa kinastella.

Ja miksihän mitään ei kannattaisi tehdä hitaasti? Koskaan kuullut HITistä esim.?!

Ja kuten sanottiin, paras ja toimivin vaihtoehto on omalla kohdalla pitkät sarjat isoilla romuilla, suhteellisen suurilla painoilla. Vatsalihakset on nimenomaan LIHAKSIA, enkä mä tunne ketään, joka tieten tahtoen kevyillä, olemattomilla vastuksialla olisi rakentanut huomattavaa massaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Ja miksihän mitään ei kannattaisi tehdä hitaasti? Koskaan kuullut HITistä esim.?!

Ja kuten sanottiin, paras ja toimivin vaihtoehto on omalla kohdalla pitkät sarjat isoilla romuilla, suhteellisen suurilla painoilla. Vatsalihakset on nimenomaan LIHAKSIA, enkä mä tunne ketään, joka tieten tahtoen kevyillä, olemattomilla vastuksialla olisi rakentanut huomattavaa massaa.

Jalkojennosto kehittänee luultavasti ensikädessä lantion alueen lihaksia jne. Itse pidän sitä vatsan kannalta aika mitättömänä liikkeenä sen enempää suoritustapaa ruotimatta.

Re: Re: Re: Re: Kumpi tehokkaanpaa vatsoille

Originally posted by AK-47
Jalkojennosto kehittänee luultavasti ensikädessä lantion alueen lihaksia jne. Itse pidän sitä vatsan kannalta aika mitättömänä liikkeenä sen enempää suoritustapaa ruotimatta.

jep, en mäkään näe tota kovin tarpeellisena liikkeenä.

Re: Re: Re: Re: Kumpi tehokkaanpaa vatsoille

Originally posted by AK-47

Olen kuullut HITistä ja treenannutkin sillä, mutta nyt olen päässyt siitä eroon eikä paluuta ole.

HIT....... or Miss?

Mahdollisimman nopeasti tekemällä saadaan aikaan suurempi lihasten aktiivisuus ja niihin kohdistuva rasitus.

Mä tein aika pitkään mahdollisimman nopeesti ja mahdollisimman isoilla painoilla eikä siinä saanu kuin paikat rikki. Hitaasti ja keskittyen tekemällä sen sijaan saa hyvän tuntuman lihakseen ja liikeradat pysyy parempina. IMO

Kaikenlaiset jalkojennostot ovat hyviä. Toiset versiot ovat rankempia kuin toiset (vrt. maaten jalat koukussa vs rekissä roikkuen jalat suorana). Lonkan koukistajien/ojentajien ja vatsojen pitää toimia yhdessä.

Re: Re: Re: Re: Re: Kumpi tehokkaanpaa vatsoille

Olen kuullut HITistä ja treenannutkin sillä, mutta nyt olen päässyt siitä eroon eikä paluuta ole.

HIT....... or Miss?

Mahdollisimman nopeasti tekemällä saadaan aikaan suurempi lihasten aktiivisuus ja niihin kohdistuva rasitus.

Kuulepas nyt Force, pitikö sunkin lukea Westsiden katkeraa pyrkyrimarttyyripaskaa, että sait tuon suustasi ulos? Ai, olet sä vissiin itsekin kokeillut lajia - mutta HIT-tekniikoilla on aina paikkansa, riippumatta siitä, mitä nuo voimanoston profeetat väittää. Variaatio on avaimista suurimpia mitä kehonrakennukseen ja hypertropiaan tulee, eikä voimanostajien sössötyksiä kannata ottaa annettuina, vaikka siellä olisi Simmonsin tai Taten nimeä pohjimmaisena. Niitä kiinnostaa funktionaalinen voima ja koneiden haukkuminen, lämpimikseen.

Sä haluaisit kenties keskustella erään Dorian Yatesin kanssa siitä, kuinka HIT-tekniikalla ei kasvateta lihasta.

Mutta :thumbs:

Raven esitti tuossa ratkaisevan kysymyksen: "Mitä yrität saavuttaa". Itse puhuin suorituskyvyn lisäämisestä. HIT ei toimi siinä tarkoituksessa.

Yritän vaan saavuttaa hyvin erottuvia ja teräksikkäitä vatsalihaksia.

Kiitos kaikista vastauksista ja kommenteista, lisää vaan! :)

Yritän vaan saavuttaa hyvin erottuvia ja teräksikkäitä vatsalihaksia.
Erottuvuus on dieetti- eikä treenikysymys. Vähärasvaisilla jannuilla näkyy sixpackki vaikkei yhtään rutistusta olisi ikinä vetänyt.

Tee molemmilla tavoilla ja vielä siitä väliltä.Kehitys loppuu aina jossain vaiheessa yhdellä systeemillä.Ajan kuluessa pitää vielä löytää itselle paras tyyli treenata,ja suunnata se omien tavoitteiden mukaan.Ja dieetti.....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom