Kumpi tärkeämpää? voimat loppuu vai kipu liian kova???

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
eli kumpi on lihaskasvun kannnalta järkevämpi tapa treenata sinun mielestäsi??? vaihtoehto 1) treenaat puhtaalla tekniikalla ja sellaisilla painoilla että pystyt tekemään noin 8-12 toistoa ja sen jälkeen on lihaskipu niin kova että on pakko lopettaa. vai vaihtoehto 2) treenaat isommilla painoilla ja hieman epäpuhtaammalla tekniikalla noin 8-12 toistoa ja sen jälkeen voimat loppuu etkä pysty tekemään enempää... SIIS KUMPI ON PARMPI TAPA TREENATA SINUN MIELESTÄSI? omasta mielestä ensimmäinen vaihtoehto... ikävä vain että tajusin sen näin myöhään kuinka iso ero voi treeni tunteessa ja lihaspumpissa olla kun vertaa noita kahta treeni tapaa ainankin mun kohdalla!!!:hyper:

samaa mieltä, mut ite ainankin pyrin tästä etee päin pysymään tossa kipupuolessa pääasiassa, ei rikkoonnu paikatkaan yhtä helposti ja kylhän siinäkin toistomäärät ja liikkeet vaihtelee tottakai.

Molempia välillä. Enempi kuitenkin puhtaalla tekniikalla ja välillä sitten repien, niin ei oo niin raakaa kropalle.

Pumppi itsessään ei kyllä minusta merkkaa paljoakaan lihastenkasvatuksessa.

kannattaa kokeilla että ottaa pikkusen painoa pois ja hidastaa jonku verran toiston negatiivista osaa ja keskittyy treenattavaan lihakseen... mulla toimii aika kivasti, ja tietysti tekee kohtuu puhtaalla tekniikalla.

Pitäisin parhaana tapana jättää sen viimeisen, epäonnistuneen, toiston pois, sarjan pituuden ollessa korkeintaan 5. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Ei 12 toiston sarjoilla saa vielä niin pahoja happoja että kipu olisi liian kova, saati sitten kaseilla. Ronskilla tekniikalla (vaihtoehto 2) hapenkulutus on suurempaa ja olo voi olla pahempikin kuin vaihtoehdossa 1 ottaen huomioon, että maitohappoa kertyy muihinkin lihaksiin ja hengästyttää enemmän

Eihän se lihaskasvu riipu tekikö 5 vai 20 toistoa vaan sarjan intensiivisyydestä.Isoilla painoilla vaan itse saan paremman tunteen lihakseen ja viellä kun viimeseen toistoon pitkän negatiivisen niin tuntuma on hurja verrattuna pumppiin joka kestää sen 15min.

Kummankin tekniikan sekoittaminen on ainakin toiminut mulla. Saatan jonkin liikkeen isommilla painoilla lyhyitä sarjoja ja toisen liikkeen taas pienemmillä painoilla, jolloin saan kunnon pumpin aikaiseksi. Eli 1. ja 2. hybridi! :D

Kyllä itse nojaudun aivan täysin tuon puhtaan tekniikan puolelle, kuten tossa aiemmin joku mainitsikin niin sillä negatiivisellakin osalla toistossa saa jo tosi paljon lisää haastavuutta treeniin.

Minkälaista treeniä?

Minkälaista treeniä kannattaisi tehdä? Talvisin pelailen lätkää n3krt/viikko ulkojäillä ja kesäisin futista muutama krt/viikko. Joka vuodenaikana käyn myös lenkkeilemässä. Urheilen kavereiden kanssa, en pelaa missään urheiluseurassa.
Osaisiko joku sanoa, että miten lihaksiin saisi voimaa ja lujuutta? Minkälaisella painoharjoittelulla?
Kiitoksia etukäteen vastauksista:D

Itsellä ainakin hieman molempia, eli kun penkissä laittaa lukot ja kun voimat loppuu niin kipu on palleissa kova tangolla yli rullaillessa.

ei mulla ainakaan kesken sarjan mitään lihaskipua tuu:eek: siis joka tapauksessa se sarja loppuu siihen ettei jaksa enään eikä mihinkään lihaskipuihin?

Suositut

Back
Ylös Bottom