kumpi parempi?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
45
Eli kysymys kuuluukin että kumpi harjoitustyyli antaa enemmän massaa se että ottaa esim. 5sarjaa 6-8toistoilla vai että ottaa 2sarjaa 6-8toistoilla.
Nimittäin tuntuu siltä et jos ottaa esim. 5sarjaa niin siitä saa todella hyvän pumpin mutta jos otan 2sarjaa ei pumppia erityisen hyvin synny. Mutta kumpi taas sitten lisää sitä massaa paremmin...Lee Priest suosii ainaskin 5sarjaa...kun taas Make suosii 2 sarjaa pakkotoistoilla...kommentteja!!

Mahdotonta tohon mitään yksiselitteistä vastausta antaa. Toinent tapa toimii toisella paremmin ja toinen toisella. Ja sitäpaitsi toi riippuu paljon käytettävästä ohjelmasta. Vaikkapa 2-jakosella ei kyllä voi viittä sarjaa ihan joka lihasryhmälle ottaa, mutta taas vaikkapa 5-jakosella onkin jo ihan eri juttu. Eli pitäs vähän treeniohjelmaa tietää johon tota ois tarkotus soveltaa.

melkeinpä tärkeintä on se miltä susta itestä tuntuu ja mitä peili näyttää. tee vaikka parin kuukauden ohjelma jossa on vähemmän sarjoja ja sitten toinen samanlainen jossa on enemmän sarjoja. pidät kalorimäärät suurinpiirtein samana, niin lopulta peili kertoo kumpi on toiminut paremmin. kuten itsekin kirjoitit, toiselle sopii toinen ja toiselle joku muu,kuten priestin ja maken tapauksessa, molemmat saavat tulosta eri tyylillä. mielestäni liian paljon tuijotetaan kuitenkin siihen (lajissa kuin lajissa) mitä huiput tekevät, miten he syövät/juovat/nukkuvat/panevat/treenaavat, harvalle sopii samat treenitavat. en nyt muista mihin tuossa pumpissa on päädytty, joskushan on taistelu (tälläkin foorumilla?) että onko pumppi nyt hyvä vai huono asia. oma mielipide olis, että on hyvä asia ainakin lihaskasvun kannalta(tää väite ilman mitään tieteellisiä perusteita), joten ehkä sun tapauksessa enemmän sarjoja toimisi paremmin.

vaihteluhan on tie onneen, joten noita sitten vuorottelemaan ja vielä sekaan vaikkapa yksi voimakausi johonkin väliin ni jo luulis massaa tulevan :whip:

Laitetaan nyt tähänkin kun kerran useamman postauksen päätit tehdä:

Joillakin toimii volyymitreeni, toisilla HIT ja lopuilla joku näiden välistä. Kokeilemalla selviää

edit: super hidas :)

2 KOVAA sarjaa riittää.Tehdään loppuun asti.
Lämmittelysarjoja mieluummin liikaa,kuin liian vähän.
Esim.hauis: suoralla tangolla,käsipainoilla,taljassa.
Vaihteleva treeni+(kova intensiteetti) kehittää parhaiten.
Oikeat sarjamäärät pitää itse löytää eri lihaksille(toinen ei sitä voi tietää).

kiitoksia vinkeistä, postasin tän jutun ihan sen takia et nyt kun oon treenannut niin jotenkin tuntuu siltä et tolla 5sarjan systeemillä ja senkin kovilla painoilla saan lihaksen väsymään parhaiten ja kivan pumpin aikaan melkeinpä joka sarjalla ja sit vielä kun tekee esim pystypunnerrus ja perään vipunnostot sivuille tyyliin niin saa lihakseen kyllä erittäin hyvän tunnon, oon nimittäin kokeillut myös tota et 2kovaa sarjaa, mut tuntuu siltä et vähän ajan kuluttua olis ollut parempi takoa vielä muutama sarja... no anyway kaikille tietty omat systeemit mut ajattelin vaan kysyy mielipiteitänne...

Thanks

Flex Wheeler sanoi:
kiitoksia vinkeistä, postasin tän jutun ihan sen takia et nyt kun oon treenannut niin jotenkin tuntuu siltä et tolla 5sarjan systeemillä ja senkin kovilla painoilla saan lihaksen väsymään parhaiten ja kivan pumpin aikaan melkeinpä joka sarjalla ja sit vielä kun tekee esim pystypunnerrus ja perään vipunnostot sivuille tyyliin niin saa lihakseen kyllä erittäin hyvän tunnon, oon nimittäin kokeillut myös tota et 2kovaa sarjaa, mut tuntuu siltä et vähän ajan kuluttua olis ollut parempi takoa vielä muutama sarja... no anyway kaikille tietty omat systeemit mut ajattelin vaan kysyy mielipiteitänne...

Thanks
Oletko vasta harrastanut saliharrastuksen? Aloittelijat usein tarvitsevat enemmän kovia sarjoja että saavat lihakseen kunnon tuntuman kuin jo kauemman aikaa treenanneet.

Kehonrakentajat ja wannabe -sellaiset luottavat usein ihmeen paljon siihen, että "kun tuntuu hyvältä tehdä niin". En usko, että keho voi kertoa milloin on saatu paras mahdollinen kasvuärsyke lihakselle. Jos lihas on valtavassa pumpissa ja rääkätty puhki suurella määrällä sarjoja, se voi tuntua hyvältä ja että "nyt ainakin kasvaa".

Mutta eihän tämä aivan näin mene. Kaksi sarjaa (tai yksikin!) voi hyvinkin olla riittävästi (tai optimaalinen määrä), jos on tehty tarpeeksi kovaa ja annettu lihakselle kasvuärsyke. Loput sarjat on sitten turhaa energianhukkaa ja voivat vaikuttaa negatiivisesti lihaskasvuun.

Näitä asioita pitää todellakin itse testata ja tarkastella tuloksia objektiivisesti, eikä luottaa siihen, että hyvältä tuntuu. Kyllä itse olen huomannut että mitä useammilla sarjoilla lihaksiani rääkkään sitä paremmin se tuntuu lihakseen ottavan, mutta kehitys taasen on parempaa silloin kun sarjoja tehdään vähän.

Windir sanoi:
Oletko vasta harrastanut saliharrastuksen? Aloittelijat usein tarvitsevat enemmän kovia sarjoja että saavat lihakseen kunnon tuntuman kuin jo kauemman aikaa treenanneet.

Monesti on näin, mutta ei kannata tässäkään mitään övereitä vetää. Kyllä vaikkapa rinnalle riittää hyvin 8-9 sarjaa aloittelijallekin. Moni kun tuntuu tekevän pitkälti toista kymmentä sarjaa pienemmillekin lihasryhmille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä mieltä olette seuraavanlaisesta ohjelmasta... rinta-ojentajat

sets reps
Chest Bench presses 5 6-8
Incline dumbbell presses 5 6-8
Dumbbell flyes 5 6-8
Incline flyes 5 6-8
Triceps Pushdowns 5 6-8
Dumbbell extensions 5 6-8
Dips between benches 5 6-8
French presses 5 6-8

Flex Wheeler sanoi:

sets reps
Dumbbell flyes 5 6-8
Incline flyes 5 6-8
Triceps Pushdowns 5 6-8
French presses 5 6-8
Ihan hyvä mun mielestä. Tosin toi penkkidippi nyt on vähän tyttöjen liike. Sarjoja ehkä vois vähentää hieman.

Flex Wheeler sanoi:

sets reps
Dumbbell flyes 5 6-8
Incline flyes 5 6-8
Triceps Pushdowns 5 6-8
French presses 5 6-8

Kenen pro ukon ohjelma toi on ? Ihmettelen jos kehitystä tapahtuu tuolla...mutta kai niitä ihmeitäkin tapahtuu.

joo mäkin haluaisin vähän perusteluja et miks ei muka kehittyis, ohjelma on ensimmäinen Lee Priestin tekemä massa ohjelma itsellensä. Mikä ohjelmassa on muka vikana, sarjoja on paljon mutta ite ainakin olen saanut erittäin hyvän tuntuman lihaksille useilla sarjoilla, ainakin minuun tuntuu tehoavan paremmin kuin 2 sarjaa...

Flex Wheeler sanoi:
joo mäkin haluaisin vähän perusteluja et miks ei muka kehittyis, ohjelma on ensimmäinen Lee Priestin tekemä massa ohjelma itsellensä.

No Priestillä voi olla esim. parempi lääkitys.

kyllähän Priest on sanonut käyttävänsä jonkun verran aineita haastattelussa, kuitenkin paljon vähemmän kuin esim. Yates, Levrone tai muut kumppanit...
Ihmetystä vain herättää että minkähän takia usealla sarjalla mukamas ei voi kehittyä yhtä hyvin kuin muutamalla sarjalla...eikö ole kuitenkin ihmisestä kiinni vai minkäslaista sarjotusta/liikkeitä olette itse tehneet, ja onko tulosta tullut sen verran hyvin että voitte siitä ihan rehellisesti kertoa...esim. onko sivuilla yhtään treenaria joka on menossa kisoihin. olisi erittäin kiva kuulla hänen ohjelmiaan ja miten ne ovat häntä kehittäneet :thumbs:

Flex Wheeler sanoi:
kyllähän Priest on sanonut käyttävänsä jonkun verran aineita haastattelussa, kuitenkin paljon vähemmän kuin esim. Yates, Levrone tai muut kumppanit...

miksiköhän ne just haastattelussa niitä aineita käyttävät.. no on toimittajalle ainakin kuvamateriaalia tyrkyllä :jahas:

Flex Wheeler sanoi:
joo mäkin haluaisin vähän perusteluja et miks ei muka kehittyis, ohjelma on ensimmäinen Lee Priestin tekemä massa ohjelma itsellensä. Mikä ohjelmassa on muka vikana, sarjoja on paljon mutta ite ainakin olen saanut erittäin hyvän tuntuman lihaksille useilla sarjoilla, ainakin minuun tuntuu tehoavan paremmin kuin 2 sarjaa...

Ota huomioon, että Lee Priest on geneettinen ihme, sinä et 99,9999999% todennäköisyydellä ole. Sarjamäärät & liikkeiden määrät ovat mielestäni liian korkeat (vaikka volyymitreeni sopisikin sinulle niin karsisin silti rinnalta yhden liikkeen ja ojentajilta kaksi liikettä jos pidät nuo sarjamäärät). Esim miten sä saat vielä ranskalaisiin punnerruksiin jotain virtaa kun olet jo tehnyt 20 sarjaa rintaa ja 15 sarjaa ojentajia ? Jos tuo kuitenkin sinulla toimii niin anna mennä, pääasia että kehittyy.

Suositut

Back
Ylös Bottom