Kumpi maastaveto tapa käy kaulaanne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tarkemo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Moni kynis on valitellut kaulansa vähäistä paksuutta ja moni on kuitannut valitukset sanomalla että maastaveto kasvattaa kaulan paksuutta.

Millä tavalla ko. paksukaulat maastavetonsa suorittavat, onko käytössä sumo-tyyli, jalat yhdessä, bulgarialainen vai "leppäkoskelainen".

Meinaan että itse teen jalat yhdessä eikä se tunnu kaulassa mitenkään.

Mike sanoi:
Nyt varmaan puhutaan trapseistä eli epäkkäistä eli niskalihaksista, ei varsinaisista kaulan lihaksista? Veto ottaa kauttaaltaan trapsien ylä ja alaosaan erittäin hyvin, mutta eristävä liike se ei todellakaan ole.

Ei vaan kyllä minä tarkoitin juuri tuota "kaulaa" eli pään ja epäkkäiden välistä osaa.
Toisille sekin on ongelma alue, kuun taas toisilla kaula on paksu kuin reisi.

:kuvia: Kaulaa voi kyllä olla vaikea reenata, mutta kyllähän niskalihaksia ja voi painijoiden tyyliin tehdä. Itse on reeneissä tullut tehtyä aika lailla. Samaten jotain pään nostoja maasta, ym. kiertoja, mutta nuo menevät kyllä jo aikalailla kestävyysreenin puolelle...

Kuten sanottu näitä on tullut ite tehtyä jonkun verran, kuten varmaan aikamonien kamppailu/panilajien harrastajien, mutta en kyllä osaa sanoa, onko kaula oleellisesti tuosta paksuuntunut.

Haeppas sitten mittanauha ja kerro kuinkas paksu se sun kaulas sitten on?

tarkemo sanoi:
Ei vaan kyllä minä tarkoitin juuri tuota "kaulaa" eli pään ja epäkkäiden välistä osaa.
Toisille sekin on ongelma alue, kuun taas toisilla kaula on paksu kuin reisi.

Joo en tiedä sitten että olenko hirveän häävi tähän vastaamaan, mutta kyllä minäkin huomasin paksuuntumista kaulassa kun olin alkanut nostamaan Maven toistomääriä 3x6:sta 4x8
Tyyli on siis ihan Sumo!

Nyt sitten kun lopetin taas Sumon vetämisen selän ongelmien johdosta niin kaula on palautunu pikkaisen:! :rolleyes:

Huono olen minäkin tähän vastaamaan, mutta pohdintaa vähän. En kyllä tiedä voiko sanoa juuri toisen mave tyylin kasvattavan niskan lihaksistoa ja toisen ei. Eiköhän tuo ole ihan siitä kiinni kuinka maastavedon tekee, eli pitääkö hartiat rentoina ja saako pidettyä niskan lihakset rentoina vedon ajan, vai irvistääkö oikein huolella ja jännittää varpaista päälakeen saakka ittensä. :)

jpm sanoi:
Huono olen minäkin tähän vastaamaan, mutta pohdintaa vähän. En kyllä tiedä voiko sanoa juuri toisen mave tyylin kasvattavan niskan lihaksistoa ja toisen ei. Eiköhän tuo ole ihan siitä kiinni kuinka maastavedon tekee, eli pitääkö hartiat rentoina ja saako pidettyä niskan lihakset rentoina vedon ajan, vai irvistääkö oikein huolella ja jännittää varpaista päälakeen saakka ittensä. :)

Hah mulla tulee kädet väkisinkin hartioista roikkumaan MaVessa jolloin noi trapsit ja kaula just rasittuu ja kasvaa. On ärsyttävää kun on selkä/lantio niin jäykkä etten saa itteäni asentoon josta voisin vetää myös jaloilla, vaan nostotapa on nykyään sellanen Hyvänhuomenen ja Romanialaisen puoliväliä leveällä jalkavälillä =D Kuulemma aika koomista. :david:

Jos kädet ei taas roikkuisi hartioista, tarkottaisi se, että jännittäisit trapseja, eli ne tekisivit työtä, mutta jos ne on rentona, niin miten niille tulee rasitusta?

Suositut

Back
Ylös Bottom