Kumpaa arvostat enemmän, ihmis- vai eläinkuntaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Valte
  • Aloitettu Aloitettu

Valte

Banned
Mä itse eläinkuntaa. Ihmiset julmia ja typerii. Antaisin planeetan eläimille milloin vain. Mites muilla? Lyhyt perustelu riittää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Arvostan elämää. Ihminen on biologisesti ajatellen vain yksi eläin muiden joukossa. Luontoon kuuluu myös kasvit ym. elämänmuodot, jotka muodostavat kokonaisuuden. Luonnossa mikään laji ei ole riippumattomassa suhteessa toisiin lajeihin. Jos ihminen katoaisi maapallolta, siitä seuraisi muiden lajien kannalta vain etuja; enemmän tilaa, vähemmän saasteita.. (en lähde spekuloimaan mitä ihmisen rakentamille laitoksille kuten ydinvoimaloille tapahtuisi, jos ihminen vaan yhtäkkiä katoaisi). Jos taas eläimet katoaisivat, no, koko järjestelmä romahtaisi. Miksi ihmeessä ihmistä pitäisi arvostaa enemmän? Koska se on oma laji? Muita perusteita?

Mä itse eläinkuntaa. Ihmiset julmia ja typerii. Antaisin planeetan eläimille milloin vain. Mites muilla? Lyhyt perustelu riittää.

No just...

Mä itse ihmiskuntaa. Eläimet on julmia ja typerii. Antaisin planeetan ihmisille milloin vain.

Eiköhän eläimet ole nyt eläimiä ja ihmiset ihmisiä... Voitas vaikka ensin ihmiset opetella elämään sovussa keskenämme ja katellaan niiden eläinten tasa-arvoistamista sitten. En hyväksy eläin rääkkäystä, mutta syön silti kanani hyvällä ruokahalulla ja omallatunnolla. Jotkut on tehty syötäväksi ja jotkut elukat lemmikiksi. Näin se vaan on.

Et itsekkään ole edes tosissasi ton aattesi takana. Jos olisit et kirjoittasi nettiin siitä vaan eläisit jossain metässä puumajassasi. Vitun spedeä edes sanoa noin.....

Ennustan tälle tredille ihmiskunnan osalta aika lyhyttä elinkaarta.

Itse en ymmärrä miten joku voisi antaa planeetan eläimille. En edes metaforana. Ei planeettaa voi hallita, ei ihminen eikä eläin. Eläimet siis eivät ole julmia eivätkä typeriä? Entä ne lajit, joista meillä ei ole vielä mitään tietoa. Joita on vielä paljon. Meidän kuva maailmankaikkeudesta ja luonnontieteistä on suuruusluokkaa 0% kokonaiskuvasta.

ihmiskunta on ainoa itsensä ja paikkansa maailmankaikkeudessa tiedostava eliö.
Onko?

Kyllähän se jo itsessään on mielestäni arvokasta, jos ihmiskunta on ainoa itsensä ja paikkansa maailmankaikkeudessa tiedostava eliö.

Miten niin ihmiset julmia ja typeriä? Ihmiset on todella älykkäitä ja huomattavasti "parempia" kuin ennen. Ihmisten moraali/etiikka on kehittynyt paljon viimeisten vuosisatojen ja varmaan erityisesti viime vuosikymmenten aikana.

Joo kyllä mäkin haluisin Valtelta kunnon perustelut, että miksi eläimien tulisi saada koko planeetta käyttönsä ja ihmisten poistuttava.

Kuka tota miedän kissaa sitten hoitas? Eihän se reppana sais syötyä mitään kun sillä ei ole peukaloita millä se avais ruokapussit... Nii ja kuka sille ne pussit tois? Eläimet on ihan yhtä riippuvaisia meistä mitä me ollaan eläimistä... Joten koitas hippi perustella.

Onhan eläimetkin "julmia ja typerii". Syövät jatkuvasti toisiaan, ja välillä jopa omia poikasiaan.
Kaksinkamppailussa loukkaantunut eläin kituu hitaasti kuoliaaksi.
Ihmiset sentään osaavat jossain määrin hallita noita "eläimellisiä" vaistoja.

Typerää edes keskustella tälläisesta.
"Jumala" ei ole mitään luonut.

Ei mitään muttia.

Ihmislaji on osa eläinkuntaa, eläinlaji muiden joukossa. Kuten jokainen terve yksilö niin arvostan omaa lajiani enemmän kuin muita lajeja.

Lemmikkieläimet on ihan yhtä riippuvaisia meistä mitä me ollaan eläimistä...
Korjattu.;) Pelkästään sademetsiä hakkaamalla ihminen tuhoaa lukuisia eläinlajeja, sellaisiakin joiden olemassaolosta ei edes tiedetä. Lemmikki- ja kotieläimiä voidaan pitää yhtä lailla osana luontoa kuin ihmistä itseään, eli "vieraantuneena". Jos ihminen nyt poistuisi ja näitä domestisia eläimiä kuolisi nälkään, niin entä sitten? Kokonaisia eläinlajeja pelastuisi sen sijaan. En sano että ihmisen pitäisi poistua maapallolta, olenhan itsekin ihminen. Tämä on nyt pelkästään pohdintaa siitä näkökulmasta, että mikä olisi kokonaisuuden kannalta "parempi". Sekin riippuu siitä mitä pidetään hyvänä.:rolleyes:

Sanat "julma" ja "typerä" eivät kuulu siihen sanavarastoon jota käytetään puhuttaessa eläimistä. Ne toimivat vaistojensa varassa ja omalle lajilleen tyypillisesti. Eivät ne tee moraalisia valintoja.

Ihmiset on ihan kivoja, mutta eläimet maistuu paremmalta.

Sanat "julma" ja "typerä" eivät kuulu siihen sanavarastoon jota käytetään puhuttaessa eläimistä. Ne toimivat vaistojensa varassa ja omalle lajilleen tyypillisesti. Eivät ne tee moraalisia valintoja.
Ja juuri tämän perusteella itse arvostan käytännössä eläinkuntaa enemmän kuin meitä ihmisiä. Mutta en ole kuitenkaan suunnitellut tuhoavani ihmiskuntaa.

Korjattu.;) Pelkästään sademetsiä hakkaamalla ihminen tuhoaa lukuisia eläinlajeja, sellaisiakin joiden olemassaolosta ei edes tiedetä. Lemmikki- ja kotieläimiä voidaan pitää yhtä lailla osana luontoa kuin ihmistä itseään, eli "vieraantuneena". Jos ihminen nyt poistuisi ja näitä domestisia eläimiä kuolisi nälkään, niin entä sitten?

Meijän kissa on ihan kiva, kyl mä haluun että se elää :) Joo toki villieläimet pärjäis paremmin jos ihmistä ei olisi.

Mutta miks ihmeessä kukaan ihminen edes ajattelee, että arvostaa eläintä enemmän mitä toista ihmistä. Joku lehmäkin, ni minkä ihmeen takia sen pitäs jäädä tähän planeetalle jos mä en sais jäädä. Eihän se tee muutaku syö ja makaa... En tee kyllä minkään, mutta jos vittu lehmä saa jäädä niin saan kyllä minäkin.

Jos pistetään joku rusakko ja ihminen vierekkäin ja sun pitäs päättää kumman ammut ni toki ammut sen rusakon.. Mutta tredin aloittajahan ampuis sen rusakon, koska rusakkojan pitää saada olla planeetalla rauhassa. Sitähän toi tarkottaa.

Imo on ihan helvetin tekopyhää sanoa, että haluis kuolla maapallolta pois jotta eläimet sais rellestää täällä rauhassa.

Noni juttu on saatettu päätökseen.

Minusta se ihan ok että eläimet tappavat ja syövät toisiaan. Ihminen ylimielinen paska, en hyväksy. Uskovaisille vaan vittuillaan ja typerillä autoilla saastutetaan. Valaita tapetaan ja luonto tuhotaan. Eläimet ei tehtaita rakenna eikä autolla ajele. Mieluummin olisin eläin. Ihminen huonoin hyi.

Valte: onko noitten sun juttujen tarkotus provosoida vai onko sulla oikeesti noin vitun naurettavat mielipiteet. En jaksa edes yrittää puhua järkeä, ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu.

ihmiskunta on ainoa itsensä ja paikkansa maailmankaikkeudessa tiedostava eliö.
Kova väite. Voit olla varma ettei ole. :D

Mä oon osin samaa mieltä. Minkä planeetan antasit eläimille? Mun mielestä Merkurius ois ihan kiva. Elukat varmaan tykkäis siitä.

Minusta se ihan ok että eläimet tappavat ja syövät toisiaan. Ihminen ylimielinen paska, en hyväksy. Uskovaisille vaan vittuillaan ja typerillä autoilla saastutetaan. Valaita tapetaan ja luonto tuhotaan. Eläimet ei tehtaita rakenna eikä autolla ajele. Mieluummin olisin eläin. Ihminen huonoin hyi.

On siis ok tappaa ja syödä toisia, jos ei ole ylimielinen. Laitetaan korvan taakse, ni muistan seuraavan kerran ku lähen ulos aterioimaan.

Mielenkiintosta lyödä samaan lauseeseen uskovaisille vittuilu, ja typerillä autoilla saastuttaminen. Miten nämä liittyvät toisiinsa? Onks OK jos saastuttaa autolla joka ei ole typerä, tai ei saastuta autolla joka on typerä?

Aattele positiivisesti, ei sentään tuhota valaita ja tapeta luontoa.

Joo kyllä mäkin haluisin Valtelta kunnon perustelut, että miksi eläimien tulisi saada koko planeetta käyttönsä ja ihmisten poistuttava.

Kuka tota miedän kissaa sitten hoitas? Eihän se reppana sais syötyä mitään kun sillä ei ole peukaloita millä se avais ruokapussit... Nii ja kuka sille ne pussit tois? Eläimet on ihan yhtä riippuvaisia meistä mitä me ollaan eläimistä... Joten koitas hippi perustella.

En muuten halua aiheeseen puuttua, mut tuskinpa safarin leijonillekaan mitään ruokapusseja ihmiset käy availemassa. Siis jos noin niin kuin kissaeläimistä puhutaan. Ehkä se teiän kissa kuolis jos sä nyt häviäisit planeetalta mut.. Eläimet, varsinkaan pedot, eivät todellakaan ole riippuvaisia ihmisistä. Eivät ole koskaan olleet eivätkä tule koskaan olemaankaan. Piste.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom