Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä itse eläinkuntaa. Ihmiset julmia ja typerii. Antaisin planeetan eläimille milloin vain. Mites muilla? Lyhyt perustelu riittää.
Onko?ihmiskunta on ainoa itsensä ja paikkansa maailmankaikkeudessa tiedostava eliö.
Mä itse eläinkuntaa. Ihmiset julmia ja typerii. Antaisin planeetan eläimille milloin vain. Mites muilla? Lyhyt perustelu riittää.
Korjattu.;) Pelkästään sademetsiä hakkaamalla ihminen tuhoaa lukuisia eläinlajeja, sellaisiakin joiden olemassaolosta ei edes tiedetä. Lemmikki- ja kotieläimiä voidaan pitää yhtä lailla osana luontoa kuin ihmistä itseään, eli "vieraantuneena". Jos ihminen nyt poistuisi ja näitä domestisia eläimiä kuolisi nälkään, niin entä sitten? Kokonaisia eläinlajeja pelastuisi sen sijaan. En sano että ihmisen pitäisi poistua maapallolta, olenhan itsekin ihminen. Tämä on nyt pelkästään pohdintaa siitä näkökulmasta, että mikä olisi kokonaisuuden kannalta "parempi". Sekin riippuu siitä mitä pidetään hyvänä.Lemmikkieläimet on ihan yhtä riippuvaisia meistä mitä me ollaan eläimistä...
Ja juuri tämän perusteella itse arvostan käytännössä eläinkuntaa enemmän kuin meitä ihmisiä. Mutta en ole kuitenkaan suunnitellut tuhoavani ihmiskuntaa.Sanat "julma" ja "typerä" eivät kuulu siihen sanavarastoon jota käytetään puhuttaessa eläimistä. Ne toimivat vaistojensa varassa ja omalle lajilleen tyypillisesti. Eivät ne tee moraalisia valintoja.
Korjattu.;) Pelkästään sademetsiä hakkaamalla ihminen tuhoaa lukuisia eläinlajeja, sellaisiakin joiden olemassaolosta ei edes tiedetä. Lemmikki- ja kotieläimiä voidaan pitää yhtä lailla osana luontoa kuin ihmistä itseään, eli "vieraantuneena". Jos ihminen nyt poistuisi ja näitä domestisia eläimiä kuolisi nälkään, niin entä sitten?
Kova väite. Voit olla varma ettei ole. :Dihmiskunta on ainoa itsensä ja paikkansa maailmankaikkeudessa tiedostava eliö.
Minusta se ihan ok että eläimet tappavat ja syövät toisiaan. Ihminen ylimielinen paska, en hyväksy. Uskovaisille vaan vittuillaan ja typerillä autoilla saastutetaan. Valaita tapetaan ja luonto tuhotaan. Eläimet ei tehtaita rakenna eikä autolla ajele. Mieluummin olisin eläin. Ihminen huonoin hyi.
Joo kyllä mäkin haluisin Valtelta kunnon perustelut, että miksi eläimien tulisi saada koko planeetta käyttönsä ja ihmisten poistuttava.
Kuka tota miedän kissaa sitten hoitas? Eihän se reppana sais syötyä mitään kun sillä ei ole peukaloita millä se avais ruokapussit... Nii ja kuka sille ne pussit tois? Eläimet on ihan yhtä riippuvaisia meistä mitä me ollaan eläimistä... Joten koitas hippi perustella.