Kuminauhatreeni. Onko järkee?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Nyt en pääse salille viikkoihin ja se ottaa kyllä hermoon. Mulla on pari tommosta kuminauhaa, joilla olen reenannu kiertäjäkalvosimia joskus.

Eli onko jollain tietoa/aavistusta pystyykö noilla nauhoilla tekemään oikein mitään järkevää lihaskuntoa ylläpitävää? Ei oo kivaa, jos nyt oon 5 viikkoa tekemättä yhtään mitään ja kutistun tästä kirpustakin vielä pienemmäksi.

Opettelee vaan oikeen tekniikan niin miksei niillä viois reenata ihan hyvin. Hauis ainakin onnistuu helposti ja voihan sellasella tehdä vähän kaikkee. Katot vaan että on tarpeeks jäykkä kuminauha niin tulee vähän vastustaki. Itse tuossa vähän aikaa sitten hankin sellasen "stiff" kuminauhan, elikkäs jäykän niin oli kyllä tarpeeks vastusta ku hauisliikkeitä koitin.

Tässä kun miettii niin voihan sellasella ainaki hauiksia, selkää ja ojentajia reenata..varmaan muitaki lihasryhmiä.

jos omistaa leuanveto tangon tai muun vastaavan niin ojentajat on ainakin helppo treenata. pyörität niin monesti sitä nauhaa siihen tangon ympärille että vastus on sopiva ja alat tekemään ojentajapunnerrusta. hauikset myös onnistuu tekemään. myös punnerruksia ja istumaannousuja kannattaa tehdä.

hoh joskus tässä talvella koululla oli liikuntatunnille tullut joku fitneskissa vetämään meille jotain kuminauhajumppaa..lopputuloksena oli vitutus, 2 katkastua kuminauhaa ja -2€ minkä se tunti makso per oppilas.Kyllä sillä nauhalla saa jotai jumppaliikkeitä työstettyä mutta ei korvaa salitreeniä:rolleyes:

Juukeri sanoi:
jos omistaa leuanveto tangon tai muun vastaavan niin ojentajat on ainakin helppo treenata. pyörität niin monesti sitä nauhaa siihen tangon ympärille että vastus on sopiva ja alat tekemään ojentajapunnerrusta. hauikset myös onnistuu tekemään. myös punnerruksia ja istumaannousuja kannattaa tehdä.

Joku raja sillä kuminauhallakin on oltava. Ne muutamat joita mä olen käyttänyt ovat olleet bout 1,5cm leveitä muutaman millin paksuja. En mä semmosella uskaltais tehdä ojentajapunnerrusta edes yhdellä kädellä. Paukahtaa vielä päin okuläärejä. :eek:

Punnerruksia kehiin, ja leuanvetoa vaikka puun oksasta, erilaisilla otteilla kumpaakin.

Pyranha sanoi:
Joku raja sillä kuminauhallakin on oltava. Ne muutamat joita mä olen käyttänyt ovat olleet bout 1,5cm leveitä muutaman millin paksuja. En mä semmosella uskaltais tehdä ojentajapunnerrusta edes yhdellä kädellä. Paukahtaa vielä päin okuläärejä. :eek:

Punnerruksia kehiin, ja leuanvetoa vaikka puun oksasta, erilaisilla otteilla kumpaakin.

älähän nyt :D. noi kuminauhat on yllättävän monikäyttösiä ja kestäviä :D. ja samanlainen kuormitushan niihin kohdistuu tehdään sitten ojentajapunnerrusta tai hauiskääntöä. tosin ojentajapunnerruksessa saattaa käydä piirun verran kipeämpää jos nauha sattuu katkeamaan :evil:

Pyranha sanoi:

Meillä oleva nauha on jonku 15 senttii levee :D Semmonen kuminen lituska..

Nostetaans tämä ylös ku ekana osu silmään.

Itselläni on ollut vuoden verran alaselän kanssa ongelmia ja olen ajatellut josko kuminauhalla saisi sitä varovasti vahvistettua kotona.
Niin ajattelin kysäistä olisiko jollakin jotain hyviä liikkeitä oikeastaan koko selän alueelle jota voisi kuminauhalla kotona tehdä?

Tietysti sitä tulee salilla myös vahvistettua, mutta jotenkin tuntuu että selkä nyt kaipaa erityishuomiota joten ei joka salilla käyntiä viitsisi tuhlata pelkkään selän hoitoon.

Nostetaans tämä ylös ku ekana osu silmään.

Itselläni on ollut vuoden verran alaselän kanssa ongelmia ja olen ajatellut josko kuminauhalla saisi sitä varovasti vahvistettua kotona.
Niin ajattelin kysäistä olisiko jollakin jotain hyviä liikkeitä oikeastaan koko selän alueelle jota voisi kuminauhalla kotona tehdä?

Tietysti sitä tulee salilla myös vahvistettua, mutta jotenkin tuntuu että selkä nyt kaipaa erityishuomiota joten ei joka salilla käyntiä viitsisi tuhlata pelkkään selän hoitoon.

leuanveto (hyvä koska ei käy ala-selän päälle) selän ojennuksia siten, että makaat lattialla (varo ettet nouse liian ylös, pieni "nylkytys" liike on parempi kuin liian ylös nouseminen). punnerrukset (kannattaa tehdä koska vahvistaa vatsalihaksia. 70% selkä kivuista johtuu heikoista vatsalihaksista...)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Mulla on semmonen vastuskumi, joka antaa jopa 60kg vastuksen. Ainakin omalle fysiikalle oikein sopiva. Pitäisi olla vielä jotenkin laminoitu, joten ei luulisi menevän kovinkaan helposti poikki. Pystyy tekemään punnerrusliikkeitä, kyykkyä, dippiä, hauista jne... Oikein toimiva kapistus, ja kulkee mukana sinne minne sitten ikinä meneekin.
:thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom