Kulttuuri vs. Ruumiinkulttuuri

Jossain nettikeskustelussa törmäsin taas tähän ilmiöön, että sohvaperunat puolustelee itseään kommentein: "On narsistista vaan treenata näyttääkseen hyvältä. "(koska kukaan ei luonnollisestikaan treenaa mistään muusta syystä.)

"Pienten lasten äitinä ei ole aikaa vaan hemmotella itseään." (useimmilla on kyllä aikaa istua telkkarin ääressä lasten leikkiessä yksin.)

"Harrastan mieluummin esim. kulttuuria. " (väittäisin, että olen perehtynyt kirjallisuuteen ja oopperaan paremmin kuin valtaosa ei-treenavista. Mutta ehkä tuolla tarkoitetaan Kauniiden ja Rohkeiden tapaista korkeakulttuuria, joka ei todellakaan minulle aukea.)

Ainoa tarkoitus tälle threadille on puolustella itseämme ja haukkua niitä kanssahenkilöitä, joiden mielestä liikunta yleensä ja punttitreeni erityisesti on narsistista ja aivotonta toimintaa.

Meneekö tämä siihen kategoriaan, että sisäinen kauneus on vain jotain, minkä rumat ihmiset ovat keksineet ettei heistä tuntuisi niin pahalta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Narsistista tai ei, minä treenaan ainoana tavoitteenani näyttää hyvältä :D
Sanoi siihen sohvaperunat mitä tahansa.

reinhardt sanoi:
"On narsistista vaan treenata näyttääkseen hyvältä. "(koska kukaan ei luonnollisestikaan treenaa mistään muusta syystä.)

"Pienten lasten äitinä ei ole aikaa vaan hemmotella itseään." (useimmilla on kyllä aikaa istua telkkarin ääressä lasten leikkiessä yksin.)

"Harrastan mieluummin esim. kulttuuria. "

Meneekö tämä siihen kategoriaan, että sisäinen kauneus on vain jotain, minkä rumat ihmiset ovat keksineet ettei heistä tuntuisi niin pahalta?
Minkäs teet mutta sisäinen kauneuskin pääsee paremmin hehkumaan läpi kun ei ole kymmeniä kiloja laardia estämässä näkyvyyttä.

Terv. teatterin ystävä

Reinhardt, noissa kommenteissa on kyse näistä asioista:

1) itsepetos
2) kateus
3) laiskuus
4) henkiset puolustusmekanismit.

Noi neljä kietoutuvat sitten tiiviiksi asenteeksi, josta ko henkilö pääsee ehkä joskus eroon kivuliaan tai nautinnollisen valaistumisprosessin kautta tai sitten jatkaa samalla katkeruuteen ja yhä lisääntyvään kyräilyyn johtavalla tiellä hautaansa asti.

Minä treenaan vain ja ainoastaan suorituskyvyn takia!

Sisäinen kauneus on minusta usein eri asia kuin se minkä parissa vietät vapaa-aikaasi. Se miten kohtelet muita ihmisiä kertoo sisäisestä kauneudesta enemmän kuin se minkä kirjan luit viimeeksi tai hauiksen ympärysmitta ja alhainen rasvaprosentti tai yhteistulos voimanostossa.

N.O.Kummonen sanoi:
Sisäinen kauneus on minusta usein eri asia kuin se minkä parissa vietät vapaa-aikaasi. Se miten kohtelet muita ihmisiä kertoo sisäisestä kauneudesta enemmän kuin se minkä kirjan luit viimeeksi tai hauiksen ympärysmitta ja alhainen rasvaprosentti tai yhteistulos voimanostossa.

Amen ja piste!

iivili sanoi:
1) itsepetos
2) kateus
3) laiskuus
4) henkiset puolustusmekanismit.

Noi neljä kietoutuvat sitten tiiviiksi asenteeksi, josta ko henkilö pääsee ehkä joskus eroon kivuliaan tai nautinnollisen valaistumisprosessin kautta tai sitten jatkaa samalla katkeruuteen ja yhä lisääntyvään kyräilyyn johtavalla tiellä hautaansa asti.

Amen myös tälle, erittäin hyvä tiivistys. Jos ei jotakuta liikunta ja terveet elämäntavat kiinnosta, niin se on hänen asiansa, mitäpä siitä mutisemaan. Itsehän on valintansa tehnyt. Mutta sitten on myös syytä jättää väliin ilkeät kommentit niitä kohtaan, jotka ovat valinneet toisin, ja omasta huonosta olosta/väsymyksestä/lihomisesta tms. on myös ihan turha kitistä, jos ei ole mitään valmis asian eteen tekemään.

Jokainen taaplaa tyylilllään, mutta sitä en sulata, että ihminen joka ei liiku valittelee, kun paino nousee tai kunto on huono. Jokaisen oma valinta sanon minä. Typerää on myös se, että punttipentti menee ja haukkuu toisen harrastuksen, olkoon se sitten pähkinänsärkijää tai teatteria. Eiköhän sitä jokainen saa miettiä mistä pitää ja mihin panostaa.

Toisaalta ärsyttää myös tällainen asettelu treenaaja vs sohvis. Eikö tuosta löydy mitään välimuotoa? Siis ihmistä joka harrastaa kulttuuria siinä missä liikuntaakin? En mä nyt ole mikän kultturelli ihminen ole, mutta olettaisin, että näitäkin kyllä löytyy. Ei kai nämä nyt niin toisensa pois sulkevia asioita ole? Jaa niin, tosimies syö rautaa ja paskantaa piikkilankaa. Siinä sitä kulttuuria. :jahas:.

Jakob sanoi:
Toisaalta ärsyttää myös tällainen asettelu treenaaja vs sohvis. Eikö tuosta löydy mitään välimuotoa? Siis ihmistä joka harrastaa kulttuuria siinä missä liikuntaakin? .

Asettelu ei siis ollut minun keksimäni, vaan näiden ihmisten, joiden mielestä on suorastaan moraalitonta ja pahaksi rotuhygienialle treenata. Samaiset ihmiset eivät kyllä yleensä ole lukeneet Anna Kareninaa ja Tosca herättää heillä vain syömiseen liittyviä mielikuvia, mutta silti he mieluummin harrastavat kulttuuria kuin liikuntaa.

Kokemukseni mukaan treenamaton väestö ei harrasta kulttuuria sen enempää kuin treenavakaan. Mutta jollainhan sitä pitää itseään puolustella...Iivili kiteytti asian kerrassaan loistokkaasti.

Sisäinen kauneus on sitä, että osaa sanoa muutakin kuin joko alentuvia tai alentavia kommentteja/vittuilua toiselle mieluisasta asiasta. Tässä tapauksessa harrastuksesta tai jopa elämäntavasta.

Sisäisesti rumat ihmiset eivät todellakaan ansaitse minulta mitään, ja olen sen (ikävä kyllä) useasti tehnyt varsin selväksi.

Mikään ei ole niin epäseksikästä kuin humanisti nainen jolla on tuplaleveä löllyvä perse lisäperseellä, riippuvat käsivarret, täysin treenamaaton kroppa ja yksillöllisen persoonallinen villatakki päällä, sekä kasvoilla lapsellinen "minä tiedän kaiken, olen muita paljon humaanimpi & sivistyneempi ja siksi muita parempi" virnistys.

Itsensä fyysisesti kunnossa pitäminen on mun mielestä sama asia kuin hampainen peseminen ja säännöllisesti suihkussa käyminen. Minkäänlaisia tekosyitä ei tartte keksiä sille että ei harrasta liikuntaa, vaan myöntää olevansa laiska.

reinhardt sanoi:
Asettelu ei siis ollut minun keksimäni, vaan näiden ihmisten, joiden mielestä on suorastaan moraalitonta ja pahaksi rotuhygienialle treenata.

En mä niin väittänytkään, että sä oot tällaisen asettelun keksinyt. Mua vaan ärsyttää se, että lokeroidaan ihmisiä (olis se sitten kuka tahansa). Ei sille kulttuurin harrastajalle verkkarit välttämättä ole kirosana vitun ja saatanan välissä. Kuten ei taidenäyttelykään liikunnan harrastajalle.

Mä oon edelleen sitä mieltä, että jokainen harrastakoon mistä pitää ja jättäköön muiden lailliset harrastukset rauhaan. Mä en hyväksy yhtään sen enempää sitä, että punttailija vittuilee jokinorsulle ilman syytä kuin, että jokinorsu itkee kilojaan sipsiämpärin äärellä ja keksii syitä liikkumattomuuteen.

Suomi on lannistamiseen ja alistamiseen perustuva luokkayhteiskunta jossa kaikki keskivertostandardia vastaan jollain tasolla kapinoivat painetaan maan rakoon. Täällä ei saa pärjätä, ei saa olla suuria suunnitelmia eikä omia huvituksia. Kulttuuria ei ole koska sitä ei saa ajatella saati ymmärtää leimautumatta johonkin mielenvikaisten kategoriaan. Kaikki nitoutuu keskivertoisuuden ihannointiin, sillä tavalla ei ärsytetä ketään. Tosin tällä asenteella ei saavutetakaan mitään muuta kuin turruttavaa turvallisuutta, joka valitettavasti kuitenkin on yhä tärkein aspekti elämään monien mielestä.

Olen pari kertaa käynyt teatterissa ja pari kertaa jossain museossa. Siinä mun kulttuurit. Kulttuuri on jotain passiivista töllistelyä, pällistelyä, seisoskelua, istuskelua ja viinin litkimistä :D. Pitää saada itse tehdä, en kai mä nyt mikään apaattinen jeesustelia ole. Siksi ehdottomasti sporttia ja aina itse mukana tehden, juuri missään kisoissa tai matseissa töllistemässä en käy.

Tiedostan kyllä että meitä on moneksi ja täysin päinvastaisiakin ihmisiä löytyy, jotka ei saa urheilusta mitään tyydytystä vaan pitää saada paukuttaa rumpuja, kirjoitella runoja tai katsella kun aikuiset miehet hyppii trikoissa balettitossuissa. Musta nämä on aivan totaalisen tylsiä ja turhia hommia.

Ja rahaanhan sitä tullaan tietysti aina lopuksi. Urheilulle pitäisi saada isommat tuet kun kulttuurille, koska urheilua/kuntoilua harrastaa melkein kaikki jossain muodossa. Noita kulttuurijuttuja vain pieni osa porukkaa ja silti kulttuurin tuet on niin helkatin isot. Ja tota urheilun tukea pitäisi suunnata nimenomaan harrastustoimintaan ja nuorille eikä huippu-urheiluun. Hankkikoot huiput sponsoreita ja maksajia muualta jos ammattilaisiksi mielivät.

keijo s sanoi:
Suomi on lannistamiseen ja alistamiseen perustuva luokkayhteiskunta jossa kaikki keskivertostandardia vastaan jollain tasolla kapinoivat painetaan maan rakoon. Täällä ei saa pärjätä, ei saa olla suuria suunnitelmia eikä omia huvituksia. Kulttuuria ei ole koska sitä ei saa ajatella saati ymmärtää leimautumatta johonkin mielenvikaisten kategoriaan. Kaikki nitoutuu keskivertoisuuden ihannointiin, sillä tavalla ei ärsytetä ketään. Tosin tällä asenteella ei saavutetakaan mitään muuta kuin turruttavaa turvallisuutta, joka valitettavasti kuitenkin on yhä tärkein aspekti elämään monien mielestä.

Niin totta, niin totta. Käypä kirjoittamassa tämä Wikipediaan sanan "Suomi" kuvaukseksi.

123jippo sanoi:
Olen pari kertaa käynyt teatterissa ja pari kertaa jossain museossa. Siinä mun kulttuurit. Kulttuuri on jotain passiivista töllistelyä, pällistelyä, seisoskelua, istuskelua ja viinin litkimistä.

Tämä ei ole kulttuuria vaan korkeakulttuuria. Tosin korkeakulttuurikin on kulttuuria, kuten myös salilla käynti.

Mulle salilla käynti takaa henkisen hyvinvoinnin, ja tietenkin fyysisen. En kuitenkaan treenaa niinkään näyttääkseeni hyvältä, vaan ollakseni paras ja... näyttääkseni hyvältä. Helvetti, minkäs teet? Jos tämä tekee minusta pinnallisen ihmisen, niin tulkaa joku pliis raapimaan tää glamour mun naamalta.

Pidetään käsistä ja sanotaan se yhdessä: minä treenaan näyttääkseni hyvältä.
ei vais, kyllähän salilla käynnissä on paljon muitakin positiivisia asioita, mutta minulle se kyllä on tuo hyvältä näyttäminen, jos se on väärin niin olen syntinen.

Luultavasti Kalle Kaljamahan aivot menis oikosulkuun jos Emmerdalen ja Salattujen elämien välissä tulis mainos mis bodari lukee kirjaa. Tai ylensäkkin bodari joka osaa lukea!!!!11111

Minä kansakuntamme eliittinä kävin katsomassa sukulaiseni bändiä (soittavat jotain fuusiojazz-hässäkkää) . Kuuntelin siinä sitten konsertin jälkeen, kun porukka selitti musiikista ja omista mielipiteistään. Siinä oli naurussa pitelemistä kun sakki puhuu kauheita läpiä päähänsä ja selittää jotain alan lehdestä suoraan kopioitua paskaa hifistellen, vaikka todellisuudessa tulivat konserttiin vain sen takia, että voivat sanoa olevansa "kultturelleja". Ei minulla mitään ns. kulttuuria harrastavia ihmisiä vastaan ole, mutta kun koitetaan väkisin hifistellä ja snobbailla niin :urjo:

Treenaamisessa on pelkästään hyötyjä:

+parempi ulkonäkö
+terveet ja vahvat lihakset
+lujempi tukiranka
+samanhenkisiä ystäviä
+rajaton itsetunto

Viimeinen kohta "huumorilla"... Sohvaperunoista voimme todeta että he ovat maapallon viimeisiä elämäntapaintiaaneja. Mitkään tutkimustulokset eivät saa heidän päätä kääntymään. Vaikka heille näytettäisiin valokuva rasvan takia tukkoon menneistä verisuonista niin eipä sellainen heitä kiinnosta. Joten, karavaani kulkee ja bodarit bodaa! :)

En näe mitään huonoa siinä jos treenaa. Sekä fyysisesti, että henkisesti parempi olo. Sohvalla voi sitten löhöillä kun on vetänyt ensin kovan treenin salilla :)

Ole huomannut että suomursuttimet yleensä sanovat harrastavansa kirjallisutta tai musiikkia tai jotain muuta "fiksumpaa".Totuus on että se harrastaminen rajoittuu naistenlehtiin tai jonkun hömppäkanavan kuunteluun.
Ja tietysti sohvalla maaten oman naamansa täyttämiseen suklaalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom