Kulttuuri vs. Ruumiinkulttuuri

reinhardt sanoi:
Asettelu ei siis ollut minun keksimäni, vaan näiden ihmisten, joiden mielestä on suorastaan moraalitonta ja pahaksi rotuhygienialle treenata. Samaiset ihmiset eivät kyllä yleensä ole lukeneet Anna Kareninaa ja Tosca herättää heillä vain syömiseen liittyviä mielikuvia, mutta silti he mieluummin harrastavat kulttuuria kuin liikuntaa.

Kokemukseni mukaan treenamaton väestö ei harrasta kulttuuria sen enempää kuin treenavakaan. Mutta jollainhan sitä pitää itseään puolustella...Iivili kiteytti asian kerrassaan loistokkaasti.

Mä huomaan tässä kyllä vastaavanlaista ennakkoluuloa ei-treenaavaa väkeä kohtaan..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hippa sanoi:
Mä huomaan tässä kyllä vastaavanlaista ennakkoluuloa ei-treenaavaa väkeä kohtaan..

Myönnetään, että sellainen oli vallalla eilen. Tosiasiassa minua ei yhtään haittaa, että esim. yksi parhaista ystävistäni ja siskoni eivät treenaa -syy: kumpikaan ei selitä minulle, miten on niin itsekeskeistä treenata ja miten minun olisi parempi vaikkapa harrastaa kirjallisuutta.

Eli ennakkoluuloni ei kohdistu treenaamattomiin ihmisiin tai jokinorsuihin sinänsä (jokinorsukin on erittäin poliittisesti korrekti ilmaus vai mitä?), vaan ihmisiin, jotka a) vinkuun läskeistään ja kipeistä niskoistaan ja b) kun yrittää sanoa sanasen treenin ja ruoan vaikutuksesta särkyihin ja kiloihin, saa kuulla em. argumentteja, joissa lähinnä pyritään todistamaan minut itsekkääksi ja sivistymättömäksi ihmiseksi.

Tietysti jos olisin viisas ja hieno ihminen, en kehittäisi agressioita siitä, että muut puolustelevat itseään. Vahinko vaan, etten ole.

EDIT: enpäs editoikaan.

Viimeksi muokattu:
musta periaatteessa on ihan sama mitä treenaa, kunhan treenaa. se voi olla sitten vaikka 'pitkänmatkanjuoksua'. turha varmaan edes luetella kaikkia terveydellisiä hyötyjä, joita liikunta tuo. no kaiken terveydellisen hyödyn lisäksi treeni tuo myös hyvän mielen&pysyy poissa pahan teosta.

olisi mukavaa treenata monipuolisesti. mun kohdalla tämä tarkoittaisi salin lisäksi itsepuolustuslajeja ja mailapelejä(lähinnä sulis,tennis). mutta kun pitää käydä perhana töissäkin. estää harrastustoimintaa. ja sen takia aikaa jää vain tällä hetkellä punteille. puntteja siksi että saa keholle kunnon ärsykkeitä. tulee voimaa. ja lihaksia, joista tytöt tykkää.

lisäliha sanoi:
Minä kansakuntamme eliittinä kävin katsomassa sukulaiseni bändiä (soittavat jotain fuusiojazz-hässäkkää) . Kuuntelin siinä sitten konsertin jälkeen, kun porukka selitti musiikista ja omista mielipiteistään. Siinä oli naurussa pitelemistä kun sakki puhuu kauheita läpiä päähänsä ja selittää jotain alan lehdestä suoraan kopioitua paskaa hifistellen, vaikka todellisuudessa tulivat konserttiin vain sen takia, että voivat sanoa olevansa "kultturelleja".
Olisiko kuitenkin niin, että toisin kuin sinä, he ymmärsivät musiikkia ja pystyivät siitä siksi keskustelemaan yhteisin termein? Ai niin, tietysti palkkarista hifisteleminen on ainoaa oikeaa ja suotavaa hifistelyä.

reinhardt sanoi:
Eli ennakkoluuloni ei kohdistu treenaamattomiin ihmisiin tai jokinorsuihin sinänsä (jokinorsukin on erittäin poliittisesti korrekti ilmaus vai mitä?), vaan ihmisiin, jotka a) vinkuun läskeistään ja kipeistä niskoistaan ja b) kun yrittää sanoa sanasen treenin ja ruoan vaikutuksesta särkyihin ja kiloihin, saa kuulla em. argumentteja, joissa lähinnä pyritään todistamaan minut itsekkääksi ja sivistymättömäksi ihmiseksi.

Tietysti jos olisin viisas ja hieno ihminen, en kehittäisi agressioita siitä, että muut puolustelevat itseään. Vahinko vaan, etten ole.

EDIT: enpäs editoikaan.

Tiedän kyllä noi tunteet, koska itsekin ajattelen pahasti ihmisistä, jotka ajattelee pahasti musta :)

Yleistäminen on liian helppoa.

macg sanoi:
olisi mukavaa treenata monipuolisesti. mun kohdalla tämä tarkoittaisi salin lisäksi itsepuolustuslajeja ja mailapelejä(lähinnä sulis,tennis). mutta kun pitää käydä perhana töissäkin. estää harrastustoimintaa. ja sen takia aikaa jää vain tällä hetkellä punteille. puntteja siksi että saa keholle kunnon ärsykkeitä. tulee voimaa. ja lihaksia, joista tytöt tykkää.

Mä teen juuri toisinpäin. Olisihan puntillakin ihan kiva käydä, mutta kun ei ole aikaa, niin jätän sen pois, koska pidän sitä omalla kohdallani turhimpana kuntoilun muotona.

Patrick Bateman sanoi:
Mä teen juuri toisinpäin. Olisihan puntillakin ihan kiva käydä, mutta kun ei ole aikaa, niin jätän sen pois, koska pidän sitä omalla kohdallani turhimpana kuntoilun muotona.

näinhän se menee!

Hippa sanoi:

Ikuinen kysymys, joka mieltäni vaivaa tähän asiaan liittyen, on se, miksi kunnostaan huoltapitävälle ja terveitä elämäntapoja noudattavalle henkilölle on sallittua myötäänsä naljailla/vinoilla/suoraan sanottuna vittuilla hänen elämäntavoistaan/harrastuksistaan, mutta jos erehdyt tekemään saman huonokuntoiselle/ylipainoiselle ihmiselle, on se väärin ja syrjintää? En nyt siis tarkoita tällä sitä, että olisi jotenkin oikeutettua ryhtyä urakalla veetuilemaan ns. jokinorsuille, vaan sitä, että ylipäätäänkin tällaisista asioista nälviminen pitäisi ymmärtää ei-soveliaaksi.

Varsinkin mimmien puolella on keskusteltu paljonkin siitä, miten esim. työpaikoilla saa kuulla jatkuvaa nälvintää syömistensä/syömättömyytensä suhteen. Väittäkää vaan, että kyse on huumorista, mutta itse kyllä näkisin, että kyse on pikemminkin Iivilin esiintuomasta kateussävytteisestä asenteesta, joka sitten puretaan jatkuvaan mukahumoristiseen suunsoittoon. Mutta auta armias, jos annat samalla mitalla takaisin ja lauot näille ikipainonvartijoille muutamia valittuja totuuksia heidän jogurtti-hapankorppulounaistaan ja viinerivälipaloistaan, niin hyvä ettei oitis työpaikkakiusaamisesta syytetä... :rolleyes:

Summa summarum: Minulle on ihan sama, harrastavatko ystäväni liikuntaa vai eivät, elävätkö terveellisesti vai kuin siat pellossa. Ystävyydessä on kuitenkin kysymys IHAN muista asioista kuin elämäntavoista. MUTTA: koska minä en huomauttele asiasta heille, niin mielestäni minulla on myös lupa olettaa, että he eivät vastavuoroisesti käy myöskään minua asian suhteen nälvimään. Ja olen edelleen myöskin sitä mieltä, että jos ei ole mitään valmis kuntonsa ja terveytensä eteen tekemään, niin ei sovi sitten myöskään valittaa lihomista/vaivoja/väsymystä tms.

Se, että sohvaperunat saattavat nähdä itsestään huolta pitävät ihmiset narsistisina, osoittaa heidän omia itsetunto ongelmiaan. Tätä ei pidä kuitenkaan yleistää jokaiseen kauniiden ja rohkeiden suurkuluttajaan. Samalla tavalla kenellä tahansa voi olla ongelmia suhtautua itsestään poikkeaviin henkilöihin. Jokaisella on tarve puolustella omia tekemisiään, mutta se alkaa olla jo hieman sairasta, jos omaa egoa pitää pönkittää muiden kustannuksella.

Narsismilla ja itsensä rakastamisella on se ero, että narsisti nostaa itsensä muiden yläpuolelle. Terve itsensä rakastaminen on lähtökohta terveelle itsetunnolle/minäkäsitykselle ja suhtautumiselle samanarvoisesti kaikkiin kanssaeläjiin. Itseään terveesti rakastava ihminen pitää myös huolta omasta terveydestään ja hyvinvoivan näköinen keho on vain seurausta tästä.

Kultturin harrastaminen on harrastus muiden joukossa, eikä tee kenestäkään yhtään parempaa ihmistä. Kukin harrastakoon mitä huvittaa, kunhan itse nauttii siitä.

reinhardt sanoi:
Ainoa tarkoitus tälle threadille on puolustella itseämme ja haukkua niitä kanssahenkilöitä, joiden mielestä liikunta yleensä ja punttitreeni erityisesti on narsistista ja aivotonta toimintaa.

Tähän itsensä puolustamis ansaan on turha astua. Jos lähdemme puolustamaan vastahyökkäyksellä, alennumme sohvaperunan kanssa samalle alhaiselle ja suvaitemattomalle tasolle. Jokaisella ihmisellä on heikkoutensa. Paras keino toimia, jos joutuu tällasen henkilön kanssa väittelyyn on suhtautua häneen hyvin ymmärtäväisesti. Kuunnella valitusta hetken, jonka jälkeen kohteliaasti vain ilmoittaa ”ymmärrän ongelmasi täysin, miten voin auttaa sinua”. Vastapuoli ei todennäköisesti pysty vastaamaan tähän mitään järkevää ja väittely loppuu.

Lähinnä "sohvajuurikkaiden" nälvimisen ja epäluuloisuuden taustalla on suhteellisen yksinkertainen asia. Terveiden elämäntapojen ymmärtämisen hankaluus. Täällä palstallakin keskustellaan ravintoarvoista ja ravintoaineiden rytmittämisestä hyvin selkeällä sanastolla. Valitettavasti nämä asiat ovat ulkopuoliselle silti hyvin vaikeita ymmärtää.

Arvot, jotka liittyvät omaan elämään, kuten vaikka ruokailu ovat hyvin "sisäisiä" arvoja. Ihmisten on vaikea haastaa niitä muiden ohjaamina, mikäli halua siihen ei ole. Ei tästä ole pitkääkään aikaa, kun eräs missikisoihin valmistautuva neito kertoi minulle laihdutuskuurinsa aikana ennen kisoja käyneensä juuri syömässä hampurilaisia, ranskiksia ja colaa. HEtken ihmettelin valintaa, mutta kun vasta-argumentteina oli kiihtymys: "Mitä vikaa näissä nyt oli hampurilaisesta en juurikaan syönyt pihviä, jossa on sitä rasvaa, perunat ovat kasviksia ja cociksessa ei nyt ainakaan ole mitään lihottavia ominaisuuksia!" :eek:

Tällaisiin arvoihin on äärettömän vaikea tuoda muutosta ulkopuolelta. Ihmisen päätä ei voi kääntää 180 astetta, vaan vain muutaman piirun kerrallaan.

Kehitys lähtee halusta muuttua. Ilman kehityshalua ei ole motiivia muuttaa vallitsevia arvojaan, varsinkaan itseensä liittyvä. Ylimielisyys tai erottelu punttipaavojen osalta ei näissä asioissa johtavat vielä suurempaan henkiseen esteeseen haastaa omia tottumuksia. Esimerkki on paras tapa johtaa, kehitys pieninä paloina ja harvakseltaan.

Täytyy kuitenkin muistaa, että kyse on varsin pienestä ilmiöstä tässä elämässämme. :)

Ikuinen kysymys, joka mieltäni vaivaa tähän asiaan liittyen, on se, miksi kunnostaan huoltapitävälle ja terveitä elämäntapoja noudattavalle henkilölle on sallittua myötäänsä naljailla/vinoilla/suoraan sanottuna vittuilla hänen elämäntavoistaan/harrastuksistaan, mutta jos erehdyt tekemään saman huonokuntoiselle/ylipainoiselle ihmiselle, on se väärin ja syrjintää? En nyt siis tarkoita tällä sitä, että olisi jotenkin oikeutettua ryhtyä urakalla veetuilemaan ns. jokinorsuille, vaan sitä, että ylipäätäänkin tällaisista asioista nälviminen pitäisi ymmärtää ei-soveliaaksi.

Ei sauvakävelijöille tai lenkkeilijöille vituilla. Samoin eivät terveellistä kotiruokaa syövät saa naljailua osakseen. Kuinka moniko tällä palstalla oikeasti huolehtii ensisijaisesti terveydestään ja hyvinvoinnistaan ja kohentunut urheilullinen ulkonäkö on vain seurausta näistä terveistä elämäntavoista. Taitaa aika monella olla päälimmäisenä mielessä se kesäkunto, kävi miten kävi. Turha paasata terveistä elintavoista, jos mielessä on vain miltä hauis näyttää t-paidassa ja pipari.

Toinen asia on naljailun luonne. Treenaavalle voi vittuilla sen ravinto-oikuista menemättä henkilökohtaisuuksiin. Kukaan ei voi kuitenkaan vakavasti sanoa urheilullista vartaloa rumaksi. Miten sitten vittuilet "nätisti" treenaamattomalle ja ehkä ylipainoiselle? Läski ja jokinorsu nimitykset osuvat aina siihen arkaan paikkaan kuten luonnetta kuvaavat laiska ja sohvaperunakin. Jos joku sanoo korkeasta verenpaineesta ja aikuisiän diabeteksesta niin kuittaako lihava sen takaisin "Itselläs on kaikki veriarvot kohdallaan" ja nauraa paskaisesti päälle?

Apulannan Toni Wirtanen kertoi muistaakseni lapsuudestaan jossain, että on ihan sama mitä sanoit toiselle, niin vastakommentti lihavuudesta tai ulkonäöstä näytti olevan aina voittava argumentti mihin tahansa keskusteluun.

N.O.Kummonen sanoi:
Ei sauvakävelijöille tai lenkkeilijöille vituilla. Samoin eivät terveellistä kotiruokaa syövät saa naljailua osakseen. Kuinka moniko tällä palstalla oikeasti huolehtii ensisijaisesti terveydestään ja hyvinvoinnistaan ja kohentunut urheilullinen ulkonäkö on vain seurausta näistä terveistä elämäntavoista. Taitaa aika monella olla päälimmäisenä mielessä se kesäkunto, kävi miten kävi. Turha paasata terveistä elintavoista, jos mielessä on vain miltä hauis näyttää t-paidassa ja pipari.

Nyt olen kyllä eri mieltä, ja rankasti. En tiedä, oletko noihin mimmipuolen ketjuihin tutustunut (tuskin), mutta jos olisit, niin tietäisit, että aika moni on saanut osakseen aika törkeääkin vittuilua vain ja ainoastaan siksi, että syö välipalaksi esim. puuroa viinerin sijaan, ja lounaalla jotain terveellistä eikä lähde pizzalle/hampparille muiden kanssa. Ja aina moni siellä (esim. minä) nimenomaan huolehtii terveydestään treenaamalla - valitettavan usealla naisella kun on jonkinasteinen syömishäiriötausta, ja treenaaminen ja sen myötä tulleet terveet elämäntavat pitävät pään järjestyksessä ja vääränlaiset ajatukset kurissa. Ja kyllä, tästä saa kuulla ihan ehtaa vittuilua, jotkut jopa jatkuvasti.

Mulle on loppupeleissä aika sama, miltä se hauis siellä t-paidassa näyttää, eikä se piparikaan pahemmin mielessä ole (mitä nyt jouluna joskus ;) ), mutta treeni ja terveet elintavat ovat minulle sydämen asia. Pointti olikin minulla siinä, miksi terveet elintavat omaavalle henkilölle ylipäätään on soveliasta vittuilla, kun taas sille epäterveellisemmin elävälle ei? Jos minä tunnen voivani hyvin syödessäni proteiinipitoisesti ja jättämällä turhat "hötöt" pois, onko se muka jokin "oikku", mistä saa jatkuvasti naljailla henkilökohtaisuuksiin menemättä? Ja miten se jatkuvasta viinerinmussuttamisesta huomauttelu muka olisi yhtään sen henkilökohtaisempaa kuin rahkansyönnistä vinoileminen?

En mä ole ainakaan tietoinen että joku saa paskaa kun jättää viinerin syömättä. Ja kyllä mäkin luulin että ykköstavoitteena on saada hauis isommaksi ja enemmän piparia. Mikä muukaan olisi järkevänä tavoitteena jos ei kilpaile? Taatusti kunto pysyy objektiivisesti katsoen parempana ilman maksimiykkösiä ja mahdollisia nivel/lihasvaurioita kunhan vaan vaikka keräilee marjoja monesti ja tekee reippaita metsätöitä. Alhaisen rasvaprosentin omaava ja lihaksikas kroppa on nykyaikana käytännössä vain ja ainoastaan stimuloimaan vastakkaisen sukupuolen seksuaalista mielenkiintoa. Erikseen on "peruskunto" joka oikeasti edistää terveyttä. Ei punttisali ole ultimaalinen tie onneen ja terveyteen; nyt vaan joillakin ehkä tuntuu siltä kun on kivat höyryt pinnassa reenin jälkeen ja protskupatukka "oikeaoppisesti" kädessä. Ei kaikkien tarvi harrastaa puntteja; ihan oikein että jäävät sohvalle, sehän antaa meille siihen panostaville tiettyä etua kun laadukkaita parittelukumppaneita jaetaan. Valittakoot ajanpuutetta ja katsokoot kaunareita, ei kiinnosta :david:

Provoon ei pitäisi tietenkään tarttua, mutta teenpä sen nyt kumminkin: Joka ikinen sana postissani on arkitodellisuutta monelle mimmille (ja miksei mikollekin) joka päivä. Joten mitäs jos Keijo hakisit itsellesi piparipaketin kaupasta ja tunkisit sen suuhusi, ettei tarvitsisi laukoa tuollaisia kommentteja, joista paistaa vähintäänkin suuri tietämättömyys.

N.O.Kummonen sanoi:
Apulannan Toni Wirtanen kertoi muistaakseni lapsuudestaan jossain, että on ihan sama mitä sanoit toiselle, niin vastakommentti lihavuudesta tai ulkonäöstä näytti olevan aina voittava argumentti mihin tahansa keskusteluun.
Tuo pitää kyllä paikkaansa länsimaisessa pinnallisuutta ihannoivassa yhteiskunnassa. Toisen ulkonäön arvostelu on kova pala itse kullekin. Tähän auttaa itsensä hyväksyminen juuri sellaisenaan tai asioiden korjaaminen parempaan suuntaan.

Mitä tuohon yleiseen vittuiluun tulee, niin sitä kannattaa oppia kestämään. Suomalaisuutta on aina leimannut lievä kateellisuus parempina pitämiään ihmisiä kohtaan. Jotkut laukoo asiat suoraan ja toiset puhuu paskaa selän takana, mutta vain ystävät hyväksyvät toisensa juuri omana itsenään. Mikäli ei kestä itseensä kohdistuvaa vittuilua, kannattaa välttää keskusteluja tällaisten ihmisten kanssa. Mitä vittuiluun kannattaa vastata? Ei mitään (jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä), jos hermot eivät kestä tällaista ja on pakko laukoa jotain takaisin, niin kannattaa opetella hermojensa hallintaa. Toinen keino on kasvaa niin isoksi, että kukaan ei uskalla enää vittuilla. ;)

Tää threadi kääntyy mun päässä koko ajan enemmän sille puolelle, että tässä haetaan nyt enemmän sitä, miten "muut" saadaan myös elämään terveemmin, mikäli heillä on terveydellisiä ongelmia, kuin sitä, että kiukuttaa, kun muut naljailevat pöydälle jätetystä viineristä.

Helppo tie lopettaa vittuilun tie sheikkeri kourassa on vain sanoa, että: "tämä on mun mielestä paremman makuista" tai "viineristä tulee vähän huono olo mulle". Näin et haasta muiden arvoja ja saat rauhan napostella omia protu-patukoita rauhassa töissäkin. :)

Gillyanne sanoi:
Provoon ei pitäisi tietenkään tarttua, mutta teenpä sen nyt kumminkin: Joka ikinen sana postissani on arkitodellisuutta monelle mimmille (ja miksei mikollekin) joka päivä. Joten mitäs jos Keijo hakisit itsellesi piparipaketin kaupasta ja tunkisit sen suuhusi, ettei tarvitsisi laukoa tuollaisia kommentteja, joista paistaa vähintäänkin suuri tietämättömyys.

Kommenttini oli suunnattu miehille joita tälläkin foorumilla on edustettuna tilastollisesti varmaan yli 75%:sti :) Naisten ongelmista en tietenkään ole tietoinen, miten voisin olla. Puhun miesten suulla ja heidän näkövinkkelistään, pahoittelen ettei se käynyt ilmi viestissä ;) Kommenttiini olen kuitenkin kokonaisuudessaan tyytyväinen :)

Gillyanne sanoi:
Joten mitäs jos Keijo hakisit itsellesi piparipaketin kaupasta ja tunkisit sen suuhusi, ettei tarvitsisi laukoa tuollaisia kommentteja, joista paistaa vähintäänkin suuri tietämättömyys.

Niin samaa mieltä. Itse olen miesvaltaisella työpaikalla, missä välillä joko oletetaan minun laihduttavan, ellen syö munkkeja (vaikken keliakian takia niitä muutenkaan voisi syödä), tai ihmetellään, miten syön "koko ajan". Ai niin, ja ellen laita sokeria kahviini, silloin pelkään lihovani, vaikka sokeri kahvissa on mielestäni kamalan pahaa. Luoja tietää, millaista naisvaltaisella työpaikalla olisi.

Treenaamisen syistä: joskus aikanaan ulkonäkö ehkä motivoi, mutta nykyään ainakin minulle on tärkeintä hyvä olo, terveys, itsensä voittaminen ja se henkinen tyydytys, mitä saan treenaamisesta.

Tai kyllä se ulkonäkökin merkkaa, mutta ei niinkään siksi, että haluaisin hirveästi miellyttää miehiä, vaan koska se kertoo siitä, mitä on tehty. Tässä yhtenä päivänä ihastelin ojentajiani peilistä, ja ajattelin, että kyllä sentään näkee, että jotain on tehty ja jaksan nostaa muutakin kuin nenäliinan lattialta. Ts. jos treenaisin vain saadakseni pippeliä, tuskin ajattelisin kaiholla, että joskus ehkä alan näyttää amatsonilta tai sellaiselta, miksi kuvittelen viikinkiajan naiset. :rock:

Nyt olen kyllä eri mieltä, ja rankasti. En tiedä, oletko noihin mimmipuolen ketjuihin tutustunut (tuskin), mutta jos olisit, niin tietäisit, että aika moni on saanut osakseen aika törkeääkin vittuilua vain ja ainoastaan siksi, että syö välipalaksi esim. puuroa viinerin sijaan, ja lounaalla jotain terveellistä eikä lähde pizzalle/hampparille muiden kanssa. Ja aina moni siellä (esim. minä) nimenomaan huolehtii terveydestään treenaamalla - valitettavan usealla naisella kun on jonkinasteinen syömishäiriötausta, ja treenaaminen ja sen myötä tulleet terveet elämäntavat pitävät pään järjestyksessä ja vääränlaiset ajatukset kurissa. Ja kyllä, tästä saa kuulla ihan ehtaa vittuilua, jotkut jopa jatkuvasti.

Sainko kutsun juuri Mimmien puolelle? Jee! Ja modet ei sitten puutu siihen, että mä alan tuolla puolella hengaamaan kuin joku... treenaavista naisista kiinnostunut pervo.

Olet oikeassa, että en todellakaan tiennyt, että naiset saivat vittuilua terveistä elämäntavoista. Täytyy nyt mielenkiinnon vuoksi kysyä, että kuinka pahasti siitä voi vittuilla? Kuvittele nyt minut naiseksi syömässä jotain terveellistä välipalaa. Anna kuittia. Give me your best shot! Spank me verbally! :eek: :whip:

Ymmärrän kyllä, että pienikin vittuilu joka päivä tuntuu pahalta. :(

Et treenaa siis ulkonäön vuoksi. Miten määrittelet kehityksen? Miten mittaat hyvän olon tunteen? Seuraatko esim. veriarvojasi tms. terveydellisiä muuttujia?

Jos minä tunnen voivani hyvin syödessäni proteiinipitoisesti ja jättämällä turhat "hötöt" pois, onko se muka jokin "oikku", mistä saa jatkuvasti naljailla henkilökohtaisuuksiin menemättä? Ja miten se jatkuvasta viinerinmussuttamisesta huomauttelu muka olisi yhtään sen henkilökohtaisempaa kuin rahkansyönnistä vinoileminen?

Siis nyt luovuutta kehiin. Miten vittuilet terveellisistä elämäntavoista? Ja toisaalta miten vittuilet epäterveellisistä elämäntavoista niin ettei se edes välillisesti kohdistu jokinorsun ulkonäköön?

Sitä paitsi enemmistö määrittelee aina sen mikä on normaalia.

Oon kummosen kanssa edelleen samaa mieltä, vaikea käsittää että joku ottaa herneenpalkoja nenään jos joku sanoo "jaa sä syöt ehrmannia vaikka pullaakin olisi". Toki joku voi sen niin kokeakin thats allright. Itse syön vaikka hatullisen paskaa vaikka muut ei siitä tykkääkään. Ja kyllä ihmiset saavat hyvänolon tunteita muustakin kuin reenauksesta jopa ne jokimursut.

*lähtee juoksujalkaa hakemaan 54kg pipareita kaupasta tunkeakseen ne suuhunsa* :kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom