"Kulmasoutu"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Counani
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
54
Tekeekös kukaan teistä tuota liikettä, jota Ronnie Coleman tekee tuolla videollaan, eli toiseen päähän tankoa raudat ja toinen pää nurkkaa vasten. Sitten V-kahva tangoon ja menoksi. Missä kulmassa teette? Mun käsitys on, että joutuu pakostakin olemaan aika pystyssä asennossa (ainakin isoilla raudoilla) muuten lähtee kaatumaan asento eteenpäin. Hyvin saa ainakin meikäläinen selkäänsä :thumbs:

Eikös ihan saman asian aja perinteinen t-bar, mihin virittää v-kahvan?
Taitaa vaan Ronnie käytännön syistä tehdä moisella viritelmällä.

Voipi olla. Tuolla "salilla" jolla meikkä nysvää (taloyhtiön sali) ei vaan tuollaisia vempaimia ole. Coleman laittoi sen V-kahvan siihen tankoon niiden painojen alapuolelle.

Meidän salilla ei oo sopivaa nurkkaa mihin virittäs tangon, joten noin tehden se ei onnistu. Ristikkäistaljan alataljasta loppuu painot ja normaali alatalja on liian korkealla joten ei onnistu siinä. Onko vielä jotain ideoita?? koska liikkeenä tää on hiton hyvä ja saan ainakin paljon paremman tuntuman kun tavallisessa kulmasoudussa.

Onnistuuko sama, mutta ilman sitä "V"-osaa, tai siis onko liike sama jos pitää kiinni pelkästä tangosta? Ainakin ihan hyvin toimii minulla, koska sen jäkeen on lähes koko selän alue tehdyn oloinen, myös alaselkä.

Jes, tää on helppo. Itse teen myös taloyhtiön salilla. Ei tarvitse välttämättä olla nurkkaa, tangon voi laittaa ihan lattiaa/seinää vasten muutenkin, jos alkaa liikkumaan niin painava käsipaino siihen päälle. Tanko tulee jalkovälistä ja ote on mulla ihan sielä tangon päästä, painojen yläpuolelta (lyhyehkö tanko, mut just mahtuu käsi siihen). Teen yhdellä kädellä ja aika kovassa kulmassa siis, tuen toisen käden reittä vasten. Saan tässä käytettyä enemmän painoa kuin kahdella kädellä suoritettuna, eikä sarja jää vajaaksi ainakaan alaselän takia, jos ei jaksa jäkittää. Samoin yhden käden tapa mahdollistaa sen että liikerataa voin kiertää myös sinne sivulle hieman. Lataan kunnon malmit jota vetelen siinä sitten ja haukon välillä happea.

:thumbs:

Voisko joku laittaa kuvan tuosta liikkeestä, mulla ei vaan jostain syystä hahmotuskyky riitä hahmottamaan miten tuo liike tehdään.

Näin ikkään. :whip:
Tuo tanko on jalkojen välissä.

Liitteet

• nimetön.webp
    nimetön.webp
    9,5 KB · Katsottu: 783
Meidän salilla on vanhasta tangosta tehty ihan tommonen vehje.Tangon toinen pää on ankkuroitu lattiaan,jossa se liikkuu akselissa kiinnityksessään.Ei ainakaan irtoile ja voi keskittyä kunnolla liikkeeseen.Minusta paras massaliike selälle.

vilma-liina sanoi:
Eikös ihan saman asian aja perinteinen t-bar, mihin virittää v-kahvan?
Taitaa vaan Ronnie käytännön syistä tehdä moisella viritelmällä.

Veikkaan että asia on vähän toisin päin -- eiköhän se "levytanko nurkassa"-viritys ole nimenomaan se perinteinen tapa, ja nämä nykyiset t-bar-viritykset on sitten kehitetty sen pohjalta. Vähän sama juttu kuin esim. hakkikyykky tangolla vs. hakkikoneet.

Tätähän Arska tekee muuten Pumping Ironissa mukavilla romuilla ja "pienellä" pompulla.:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Timba79 sanoi:
Ristikkäistaljan alataljasta loppuu painot

Mä teen silleen et ylimpään reikään tappi ja siihen tappiin sit vaikk 10 kilon kiekko killumaan. Ja alimpaan reikään kans tappi, joten näin on sit täyspakka + 10 kiloo käytössä.

Joissakin toisissa ristikkäistaljoissa olen viritellyt siihen pakan päälle käsipainon. Riippuu mallista miten lisäpainoa saa viriteltyy... :evil:

Jos ei v-kahvaa ole, voi tangosta pitää myös painojen alapuolelta kädet "peräkkäin" niin, että vaihtaa vaan käsien paikkoja keskenään sarjasta toiseen. Näin esim Franco Columbu suositti tekemään.

cartman74 sanoi:
Mä teen silleen et ylimpään reikään tappi ja siihen tappiin sit vaikk 10 kilon kiekko killumaan. Ja alimpaan reikään kans tappi, joten näin on sit täyspakka + 10 kiloo käytössä.

Joissakin toisissa ristikkäistaljoissa olen viritellyt siihen pakan päälle käsipainon. Riippuu mallista miten lisäpainoa saa viriteltyy... :evil:

Tätä pitääkin kokeilla, täytyy ettiä vaan sopiva tappi, tollanen 10-15 kiloa lisää ois jo poikaa!! Taikka sitten pitää yrittää viritellä sitä tankoa johonkin ja laittaa se v-kahva siihen, meidän sali kun on senverran avoin ja nurkat varattuja että on vähän tekemistä keksiä se paikka. Mutta liikkeenä toi hakkaa tavallisen kulmasoudun niin puhtaasti, että pakko on jotenkin saada tehtyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom