Kulmasoutu, selän tinkimätön massaliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Kulmasoutu on parhaimpia selkäliikkeitä ja sillä saa etenkin paksuutta selkään mukavasti oikein tehtynä.

Olen pitänyt selkätreenin periaatteena supistusta, venyttää voi kuka vain esim sarjojen välissä, mutta kunnollisen supistuksen saaminen on ongelma. Yleensä selkätreeni rasittaa hauiksia ja latsit jäävät paitsioon.

Aloita liike ottamalla tukeva asento jaloilla. Otteen vaihtelulla voi hakea itselleen hyvän oteleveyden. Vedä lavat ylhäällä taakse ja ota happea sisään. Laske tanko hieman polvien alapuolelle pitämällä polvet hieman koukussa. Muista pitää olkapäät niin, etteivät ne pääse roikkumaan. Pidä tanko mahdollisimman lähellä kehoa, älä päästä sitä loittonemaan, sillä silloin rasitus siirtyy liikaa alaselälle. Oleellista nostossa on pyrkiä pitämään kyynärpäät lähellä kylkiä. Tanko vedetään vyötäröön, ei vatsaan. Otteen kaventaminen auttaa vyötäröön vetämistä. Pullista rintaa ulos kun supistat leveitä selkälihaksia. Selkään saat parhaan tuntuman kun työskentelet kyynärpäitä vetämällä takayläviistoon. Pieni joustaminen on oleellista nostossa jotta saadaan rasitus siirtymään hauiksilta pois, semmoista tasaista soutavaa liikettä. Hengitystekniikka liikkeessä on aika helppo, otat hapet sisään alas mennessä ja supistuksessa päästät vain hieman happea ulos. Oikea tekniikka tuntuu pitkänä viiltona latseissa. Tällä liikkeellä oikein kohdistettuna selkään saa pakattua raakaa lihaa ajan saatossa roppakaupalla.

Välttäkää pahinta virhettä, eli kropan heilauttamista supistuksessa tankoa kohti polvia notkauttamalla, tämä vie kaiken tehon liikkeestä.

1.jpg

2.jpg

Kuvat otettu City gymillä

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Olenko oikella jäljillä, kun ns. viilto tuntuu tuossa lapojen välissä(selkärangan tienoilla)? Vai kuuluisiko poltteen kohdistua kainalon alla oleviin "siipiin?"

tehdäänkö liike tosiaan noin pystössä kulmassa?? :eek: ...vaikka pitäisi kyllä uskoa kun on nähnyt nuo miken selkäkuvat ;)

Loistava ohjeistus!

Tosin puolet unohtui. Taka-alallahan (kuulostaa pienen arabimiehen nimeltä) näemme myös esimerkin pohjenoususta seisten. :)

Mike, taisit kasvattaa mun selkää juuri parilla neliöllä, kun tajusin että olen hieman pitkin vittua tehnyt tuon liikkeen ennen.

Olenko oikella jäljillä, kun ns. viilto tuntuu tuossa lapojen välissä(selkärangan tienoilla)? Vai kuuluisiko poltteen kohdistua kainalon alla oleviin "siipiin?"
Liike tuntuu viiltona latsin ulkoreunassa, tämän voitte kaikki koittaa vaikka heti ilman painoja tekemällä kuvan mukaista liikettä ja jännittämällä voimakkaasti latseja yläasennossa.
tehdäänkö liike tosiaan noin pystössä kulmassa??
Tehdään, silloin veto tulee hieman viistosta selkään nähden ja kontrolli on huomattavasti parempi. Tankoahan ei vedetä suoraan ylös, vaan takaviistoon.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mike sanoi:
Kulmasoutu on parhaimpia selkäliikkeitä ja sillä saa etenkin paksuutta selkään mukavasti oikein tehtynä.

Oletko samaa mieltä T-tankosoudusta ja nimenomaan ei siitä laitteesta vaan siitä, että tanko laitetaan johonkin nurkkaan ja siihen joku kahva?

Tiilisukassa sanoi:
Lisää tälläsiä threadeja, Kiitosta !

Yhdyn tähän!

Oisko mahdollista saada perus mavesta kunnon kuvasarjaa, kun mulla se tekniikka tihkasee oikeen urakalla. Jos ei ole polvet edessä, niin sitten en mene tarpeeks kyykkyyn, kokoajan on semmonen olo että teen sitä jotenki väärin... Hermo menee itseeni sen kanssa :curs: :wall:

Voe että ku näitä liiketekniikka threadejä on kiva lukea ja niistä sitten oppia. Mitä Mike on mieltä oisko yhtään hullumpi idea tehä näille jutuille omaa osioo. Näitä kuitenkin useampi on mitkä ois hyvä olla helposti löydettävissä jotta ne kaikki lukisi puoli väkisinkin. Näille taitaa olla kysyntääkin enemmän kuin tarpeeksi joten luulisi että näitä tulee vielä lisää

Kiitos.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Tässä on hyvin neuvottu kaikille aloittelijoille ja vähän kokeneemmillekkin treenaajille tuo kulmasoutu.Hyvät kuvat on vielä niin saa selkeän kuvan suoritustavasta.:5: Mikelle!
Itse olen kyseisen liikkeen tehnyt juurikin noin kuten edellä neuvottu ja tuntuma on loistava ja kohdistuu sinne mihin pitääkin.
Kulmasoudustahan on paljon variaatioita.Osa parempia ja osa huonompia, mutta tämä on loistava.
Jotkut pitävät kädet toisinpäin kuin mitä noissa kuvissa ja sanovat, että tuntuma on vielä parempi.Mitäs olet Mike siitä mieltä?
Itse pidän kädet noin kuten kuvissa, kun ei kädet toisinpäin oikein taivu ja vielä sattuu ranteisiinkin jos yrittää.

pikku kirppu sanoi:
Mitä Mike on mieltä oisko yhtään hullumpi idea tehä näille jutuille omaa osioo. Näitä kuitenkin useampi on mitkä ois hyvä olla helposti löydettävissä jotta ne kaikki lukisi puoli väkisinkin. Näille taitaa olla kysyntääkin enemmän kuin tarpeeksi joten luulisi että näitä tulee vielä lisää

Yhdyn edelliseen, olis hienoa jos nämä kuvat ja ohjeet löytyisi erillisestä osiosta, jaoteltuna vaikka lihasryhmien mukaan. Niin, ja kiitos ohjeista! :rock:

Mä vedän tolla tekniikalla jos rautaa on tangossa enemmän, jos taas haluan tehdä vähän pidempää sarjaa ja pienemmällä painolla niin käytän sitä Heikki722:n tapaa joka on tuolla treenipuolella just menossa yhessä ketjussa.

Tossa näki taas että pari kuvaa vastaa tuhatta sanaa.
Painothan ei tässä ole se pääasia mutta millä painoilla Mike vedät itse kovan sarjan?
Ihan mielenkiinnosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom