kulmasoudun painot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja samuk
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ihan kuulkaas vaan semmosta arvelin kysäistä ihan mielenkiinnosta että mitenkähän kovia painoja jengi runttaa kulmasoudussa?
ite otin tänään 100kg:lla 8 toistoa ja oon semmonen kukkakepintukikepinkävelykepinhammastikku

Levytangolla vai käsipainoilla:D
Itse teen sellasilla painoilla, että tekniikka ei kärsi. esim. 35-40kg käsipainoilla.

Kulmasoutua tankolla suoritettuna on huono puhua sarja painoista, koska tekniikoita on erilaisia. Kuitenkin käsipainojen koosta voidaan puhua.:)

-edit

Tekeekö kukaan tota käsipainokumasoutua pääliikkeenä. Ite otan tolla tai alataljalla viimeiseksi liikkeeksi ja rutistan niin maan perkeleesti

Originally posted by tommih

Tekeekö kukaan tota käsipainokumasoutua pääliikkeenä. Ite otan tolla tai alataljalla viimeiseksi liikkeeksi ja rutistan niin maan perkeleesti

Jep. Viimeisenä liikkeenä, isoimmalla käsipainolla mikä salilta löytyy. Helvetin hyvä liike tuo moottorisaha.

Viime selkätreenissä tein ekaa kertaa ikinä kulmasoutua tangolla. Oli jo otettu ylä- ja alataljat alle että ehkä hieman verotti, kuitenkin kunnioitettavat 2x10 40kg:lla myötäotteella ja parin sekunnin supistuksella, kyllä otti voimille :)

Originally posted by samuk
ihan kuulkaas vaan semmosta arvelin kysäistä ihan mielenkiinnosta että mitenkähän kovia painoja jengi runttaa kulmasoudussa?
ite otin tänään 100kg:lla 8 toistoa ja oon semmonen kukkakepintukikepinkävelykepinhammastikku
Ei voi olla mikää tikku, jos kestää selkä 100 kg sarjana, nimittäin itelläni on 60kg tangossa ja en nyt mikään laiheliini ole. ps. :david:

Re: Re: kulmasoudun painot

Originally posted by Mixu
Ei voi olla mikää tikku, jos kestää selkä 100 kg sarjana, nimittäin itelläni on 60kg tangossa ja en nyt mikään laiheliini ole. ps. :david:

No laita enemmän levyjä tankoon. :)
No joo, tangolla tehdessä tekniikoita on melkein yhtä monta kuin on treenaajiakin. Itse teen Yates-soutua missä ollaan vähän pystymmässä asennossa ja otetaan vastaotteella tangosta kiinni. Tämä sopii itselleni paremmin. Voi myös käyttää vähän isompia painoja kuin "normaali" tekniikalla.

Re: Re: kulmasoudun painot

Originally posted by Mixu

Mixu huijaa, näin sen tekevän 80kg:llä!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
50kg:llä 12,10,8 sarjat... tuntu kevyeltä :confused:
Kun taas käsipainolla 20kg:lla samanlaiset sarjat tuntuu kauheen raskailta :( ... mä saan ainakin käsipainoilla paremman tuntuman...

Re: Re: Re: kulmasoudun painot

Originally posted by PattiPete
No laita enemmän levyjä tankoon. :)
No joo, tangolla tehdessä tekniikoita on melkein yhtä monta kuin on treenaajiakin. Itse teen Yates-soutua missä ollaan vähän pystymmässä asennossa ja otetaan vastaotteella tangosta kiinni. Tämä sopii itselleni paremmin. Voi myös käyttää vähän isompia painoja kuin "normaali" tekniikalla.

Joo samalla lailla minäkin teen. näinhän se on, eroja taatusti löytyy niin soudussa, penkissa, kyykyssä ja monissa muissakin liikkeissä. maven jälkeen alaselkä huutaa hoosiannaa kyllä kun alkaa soutelemaan. Hyvä liike, meiti tykkää.

offtopicci: on muuten viimesen päälle leluja noi uudet puhelimet ja niihin saatavat nettiselaimet. duunimatkalla kävin lueskelemassa uusimmat viestit mutta kirjottaa en kyllä onnistunu. nojoo, kaikenlaista. :rolleyes:

Re: Re: Re: kulmasoudun painot

Originally posted by wbb
Mixu huijaa, näin sen tekevän 80kg:llä!
:whip:

Ne oli sellaisia pystysoutu-kulmasoutu-yhdistelmävetoja, yritän nyt päästä lähemmäs sitä 90 asteen kulmaa ja painot senkun pienenee.... :itku:

Originally posted by paistijauheliha
Jep. Viimeisenä liikkeenä, isoimmalla käsipainolla mikä salilta löytyy. Helvetin hyvä liike tuo moottorisaha.

Onko suurin 25kg:n paino? ;)

Miten teet sen? Päästätkö ihan alas asti venyttäen vai jätätkö "kesken"?

EN ole oikein koskaan saanut kunnon tuntumaan käsipainoilla tehtäessä. Tangolla onkin sitten asia erikseen..

Minulla on kyllä hieman vaikeuksia ottaa sarjaa jo 80 kilolla. Ylin kohta ei tule hitaasti ja täysin latseilla... Satasella olisi puhdas ykkönen jo aika tiukka, mutta sitäkin voi harjoitella... Toistot ovat yleensä 4-7.

Sanon että kulmasoudussa puhdas kasi satasella on useimmille kova pala...

Käsipainoilla, 35-40.

Tangolla kulmasoutuun on omalla salilla sellainen siihen rakannettu laite joten tulos ei välttämättä vertailukelpoinen.

Mä en ole oppinut tekemään kulmasoutua tangolla siten, ettei se tuntuisi alaselässä epämukavalta. Ilmeisesti jokin tekniikkavika?

Käsipainosoudulla saankin sitten erinomaisen tuntuman yläselkään varsinkin kun keskittyy kunnon loppusupistukseen, treenissä käytän 45-50 kilon käsipainoja.

Originally posted by rikke
Mä en ole oppinut tekemään kulmasoutua tangolla siten, ettei se tuntuisi alaselässä epämukavalta. Ilmeisesti jokin tekniikkavika?

Käsipainosoudulla saankin sitten erinomaisen tuntuman yläselkään varsinkin kun keskittyy kunnon loppusupistukseen, treenissä käytän 45-50 kilon käsipainoja.

no useat ei ymmärrä, että kulmasoutu on tangolla on loistava latsi liike ja tekevät sen liian pystyssä kulmassa ja isoilla painoilla(tämä taas saa sen aikaan,että rasitus menee epäkkäille ja keskiselän lihaksilla ei niinkään latseille).
Tuossa liikkeessä saa erinomaisen tuntuman latseihin, jos sen osaa tehdä oikein. selkään lisää massaa threadista löytyy ne miken pirun hyvät vinkit...

Back
Ylös Bottom