kulmasoudun painot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja samuk
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo Miken vinkeillä minäkin kokeilin...painoja vaan pois ja puhtaat toistot loppurutistuksella niin tuntuu pirun hyvälle...ja ei meikäläisen tartte yli 60 kg painoja lastailla jos meinaa puhtaasti tehä 8-10 sarjoja...

Niin mikä sitten on puhdas suoritus ja mikä ei?? Entäs käytättekö kumpaakin otetta myötä- ja vasta.(tangolla tehdessä siis)??

Minä antaisin vinkiksi, että kokeilkaa tehdä kulmasoutu vasta parin muun liikkeen jälkeen. Näin on latsit saaneet jo rankaisua
--> tekniikka pysyy kasassa & alaselkä tykkää. Itse teen sitä usein vasta neljäntenä ja viimeisenä liikkeenä, pohjalla 2 veto- ja yksi soutuliike.

Vaihtelen otetta melkeinpä joka kerta. Ihan huvin vuoksi.

Olen 1-k soudussa voimakkaampi, johtuen tietty varmaan tekniikasta. 45kg kässärillä tulee joitain toistoja mutta en varmaan tangolla sais edes 80kg:lla ainuttakaan toistoa.
Ois kovin kiva saada edes suunnilleen samanlaisia sarjoja kulmasoudussa ja penkissä mut selkä lienee sit vaan jäljessä ainakin voiman suhteen.

Tapansa kaikilla. Oma selkä lähti kasvuun,kun rupesin ottamaan kulmasoutua isoilla romuilla Yates-tyyliin. Kolme kovaa sarjaa joissa ensimmäinen puhtaasti, toinen isolla romuilla, niin että 4-5 toistoa tulee puhtaasti ja päivän fiiliksen mukaan yhteensä 8-10 toistoa yhteensä viimeiset vauhdilla ja pienellä heijauksella. Viimeinen kova sarja taas ultrapuhtaasti 20-30 kiloa pienemmillä painoilla mitä kovin sarja. Se on siinä sama mitä hilavitkutuksia vetää päälle, selkä kasvaa!:thumbs: Saa nyös helposti seurattua voimien kehittymistä kuten esim. penkissä.

Itse tein vielä noin puoli vuotta sitten kulmasoutua tangolla hikisesti 35kg 90 asteen kulmassa, sitten älysin nostaa selän noin 45 asteen kulmaan ja johan alkoi homma toimimaan. HST syklin lopussa kulmasoutua 85kg puhdas vitonen. Myös muissa selkäliikkeissä painot mukavasti kehittyneet.
Kulmasoudun teen niin että alhaalla tango on just polvien alapuolella, siitä vaan vedetään ylös, missä supistus tietty.
Kulmasoutua kp:llä en tee ollenkaan.

Originally posted by tommih
Kulmasoutua tankolla suoritettuna on huono puhua sarja painoista, koska tekniikoita on erilaisia. Kuitenkin käsipainojen koosta voidaan puhua.:)

-edit

Tekeekö kukaan tota käsipainokumasoutua pääliikkeenä. Ite otan tolla tai alataljalla viimeiseksi liikkeeksi ja rutistan niin maan perkeleesti
No paljonko kulkee käsipainoilla?

Re: Re: Re: Re: kulmasoudun painot

Originally posted by Mixu
:whip:

Ne oli sellaisia pystysoutu-kulmasoutu-yhdistelmävetoja, yritän nyt päästä lähemmäs sitä 90 asteen kulmaa ja painot senkun pienenee.... :itku:

No pystysoutu 80kg:llä olis jo ihan pirun kova. Sanoisin ennemminkin, että ne oli kulmasoudun ja olankohautusten välimuotoja.

Olen taas ottanut kulmasoudun selkä treeniin mukaan alunperin jätin liikkeen pois turhana vemputteluna. Nyt vedän noin 40 % suuremmilla kilo määrillä ja tuntuma on mahtava eikä pelkästään pohkeissa. Joillakin liike toimii viilaamalla ja sopivilla kuormilla, itselläni kovilla kuormilla ja "repimällä", kyllä se vaan niin on että isot romut isot puheet ja lihaksetkin kasvaa hiljokseltaan.

Mun mielestä kulmasoutu on erinomainen liike, mutta vaatii hyvän tuntuman, eli pitää alottaa kevyillä painoilla, koska selkä on vaikein lihasryhmä, meinaan jos alottaa nostelun.
Mä olen saanut hyviä tuloksia epäpuhtailla kulmasouduilla, missä on rautaa paljon.
Pää asia että selässä tuntuu.
Mä teen myös leveällä otteella puhtaampia kulmasoutuja, ehkä puolet painoista pois.
Ottaa hyvin myös takahartioihin.
En yleensä tee noita kahta samalla kertaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joskus oon tehnyt kulmasoutua tangolla vastaotteella satasella sarjaa. Siitä on vuosia aikaa. Myötäotteella tulee hieman vähemmän. Nykyään olen tehnyt liikkeen myötäotteella ja käyttänyt penkkiin tarkoitettua camber-tankoa, jolla saa viitisen senttiä pidemmän liikkeen.

ihan kuulkaas vaan semmosta arvelin kysäistä ihan mielenkiinnosta että mitenkähän kovia painoja jengi runttaa kulmasoudussa?
ite otin tänään 100kg:lla 8 toistoa ja oon semmonen kukkakepintukikepinkävelykepinhammastikku
Kaikki on suhteellista. Itse teen 2x8x105kg kulmasoutulaitteella rinta irti penkistä ja koville ottaa. painoa on tuolla 130kg liepeillä.

Pendlay-soutuna oon ottanut 120 kilolla kasin. Vähän pystymmässä, mutta ei kuitenkaan mitään Yates-kohauttelua vaan kunnon soutua muutama toisto 140 kilolla. Jos tossa alkaa sitä paljonpuhuttua tuntumaa hakemaan ja kunnolla yläasennossa puristelemaan, niin satku riittää varsin hyvin, varmaan vähemmänkin.

Pendlay-soutuna oon ottanut 120 kilolla kasin. Vähän pystymmässä, mutta ei kuitenkaan mitään Yates-kohauttelua vaan kunnon soutua muutama toisto 140 kilolla. Jos tossa alkaa sitä paljonpuhuttua tuntumaa hakemaan ja kunnolla yläasennossa puristelemaan, niin satku riittää varsin hyvin, varmaan vähemmänkin.
Joo, kommentoin vain aloitukseen, että ihan ruoto ei 100kg tee kyllä 8 toistoja kulmasoudussa. Itsellä kuitenkin penkki esimerkiksi 170kg luokkaa ja massaa löytyy.

Mulla on vasta- ja myötäotteella aika paljonkin eroa. 100kg:lla menny 3x8 vastaotteella ja jos 85kg:lla saa nihkeästi saman myötäsellä niin hyvä. Ite oon aavistuksen reilu 100kg jantteri ja tuntuis että ihan hyvin menee tehdä ilman alaselän rasitusta tai vyötä.

Tanko nurkassa ja taljakahvoilla 4*6*150kg. Myötäotteella remmien kanssa taisin keväällä käyttää 6*190kg , mut ei ollu enää lasten kateltavissa. Puhtaasti menee 4*6*170kg. Painoo itellä 87kg.

Back
Ylös Bottom