Kuka on ehjä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tällä hetkellä ehjä, mutta jo 9 leikkausta käynyt läpi...

Ja entiseen kondikseen aina päässyt.

Kun joskus joutuu miettimään pystyykö enää koskaan treenaamaan, niin oppii olemaan valittamatta turhasta, ja nauttimaan huonoistakin treeneistä.

Re: Re: Kuka on ehjä?

Originally posted by Mixu
Juu, ei mitään vaivoja ole ollu. Treeniä takana n. 6 kk.
EDIT: Musta se ei ole kehuttavaa, että treenää itsensä kipeäksi. Kasvaa sitä muutenkin.

Olen kilpan kanssa samaa mieltä että ole hiljaa jos et tiedä mitään loukkaantumisista!! niitä ei kukaan halua, niitä sattuu.:mad:

Originally posted by Hannibal
Voiko joku väittää olevansa ns. terve kuin pukki? Ei ole olkapää eikä kyynärpää sökönä, polvet ei vaivaa, selkä kestää kaiken? Voi kokeilla penkissä, syväkyykyssä ja maastavedossa maksimiykköstä milloin tahansa? Minä en ainakaan voi väittää olevani, olkapääni vaatisi parantuakseen varmaankin leikkauksen tai vuoden totaalilevon...:(

Selkä, polvet ja olkapää sökönä mutta treeni kulkee apinan raivolla :lol2:

Ei urheilija tervettä päivää nää

Lätkässä paskaks taklattu olkapää, ja nyrkkeilyn tuloksena kaikki rystyset naksuu kivasti. Tällä hetkellä ranteessa nestepatti kudoksessa. Toi ranne on ainoo mikä haittaa vähän, mut se on ohi menevää. Eli muuten mennään 100 lasissa.

Originally posted by Richard75
Kun joskus joutuu miettimään pystyykö enää koskaan treenaamaan, niin oppii olemaan valittamatta turhasta, ja nauttimaan huonoistakin treeneistä.

Täysin samaa mielipuolta. Vitutti kuunnella kavereiden kitinää huonoista reeneistä, kun itse joutui pitämään 7 kk:n totaalitauon rankaongelmien takia. Nyt polvia kolottaa(rustoviat), kyynärvarret ja vasen kyynärpää vihoittelee, mutta reenaamaan pystyy liikkeet valikoiden. Ei voi valittaa.

Venyttely

Niin kuka vittu venyttelee? Akkojen hommaa, saman asian ajaa kun vetää kännit kerran viikossa, niin se venyttää ja rentouttaa koko viikon edestä :kippis1:

Siis miks toi olkapää on niin yleinen ongelma-alue?? miks kaikilla on olkapää paskana? Millä liikkeellä porukka hajottaa olkapäänsä? penkilläkö?

Ja sit sellasta vaan et ku lukee näitä niin tulee oikeesti ihan paha olo. Siis tehän ootte ihan fileinä joka iikka:p . Siis kaikki vaivat tullu salillako? En mä ainakaan treenais ollenkaan sellasel ohjelmalla ja temmolla et paikat rutisee. Ihan hyvin olen kehittynyt treenaamalla ihan rauhallisesti..

Originally posted by Kroppamies
Siis miks toi olkapää on niin yleinen ongelma-alue?? miks kaikilla on olkapää paskana? Millä liikkeellä porukka hajottaa olkapäänsä? penkilläkö?
Penkki on yksi(ainakin huonolla tekniikalla), sitten niskantakaapunnerrus, niskantaakseveto taljassa jne. Mutta tuskin noi vammat yksin tietyistä liikkeistä johtuu. Se on herkkä alue ja menee helposti rikki.

Originally posted by Kroppamies

olkapää on ihmisen vaikein nivel joka on 3nivelen varassa ja joutuu taipumaan moniin eri asentoihin ja sitä kautta pienetkin liikerata virheet aiheuttavat olkapäälle suuren rasituksen ja silloin pehmyt rakenteet saattavat revetä.

mulla ite on revenny penkissä molemmista olkapäistä etuolkanivel
eli tosta eestä ja molemmat on leikattu ja nytte toi oikea on revenny uudestaan ja leikkaus on tulossa taas:(

eli noi tollaset että "reeni ei kulje ja ottaa päähän" kommentit vois unohtaa koska itse jouduin pitämään 2,5v. kokonaan taukoa urheilusta niin siinä huomaa että sitte vasta ottaa päähän:mad:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yllättävän hyvin pysynyt ehjänä. Joskus harvoin pieniä tulehduksia kyynärpäissä ja ranteissa, mutta nekin olleet ohimeneviä. Aina on tullut venyteltyä kohtuullisen hyvin ja lämmiteltyä huolella ennen treeniä, mistä vissiin saan kiittää "terveyttäni".

Joskus kyllä vaivasi vasen polvi, mutta se oli perua harrastelupohjaiselle kumparelaskulle.

olkapää menee mullakin ihan mielettömän helposti kipeäksi. ei kärsi kovinkaan montaa sarjaa penkistä tehdä niin jo vihloo olkapäätä niin ettei kärsi nostaa mitään.

ehjä kuin... joku ehjä juttu. vuos sitten rintalihas/lasta vihotteli mutta ei hidastanut tahtia, enää ei edes vihottele. viime viikolla selässä ihme kipu/jumi tila, sekin parani ekoissa treeneissä. mutta toisaalta treeniä takana vasta jotain 2 vuotta joten ei tässä vielä ole kerennytkään hajoomaan :p

Re: Re: Re: Kuka on ehjä?

Originally posted by Megamass
Olen kilpan kanssa samaa mieltä että ole hiljaa jos et tiedä mitään loukkaantumisista!! niitä ei kukaan halua, niitä sattuu.:mad:

No, lähinnä olen naureskellut, kun täällä lukee "kokeneiden" vastauksia kysymyksii, kuten
Kuinka saan isomman tumpun??. VASTAUS:
Treenaa niin perkeleesti, että luut naksuu ja lihas narisee! Jos poika voit seuraavana päivänä vääntää ovenkahvaa, niin et treenannu tarpeeksi kovaa! Mulla on joka nivel revähtänyt kaksi kertaa, treenaan niin kovaa ja kunnolla ja oon iso... ja mitää vammaa en vaihtaisi pois.

Nyt kun on angiinat takana ja polvi sekä olkapää ei enää muistuta olemassaolostaan kivulla, voin sanoa, että olen terve kuin pukki. Viikon-pari kun menee samaan malliin, voin tehdä jo ykkösiä, uskoisin.

Re: Venyttely

Originally posted by Pelimies
Niin kuka vittu venyttelee? Akkojen hommaa, saman asian ajaa kun vetää kännit kerran viikossa, niin se venyttää ja rentouttaa koko viikon edestä :kippis1:

:lol2:

10 vuoden treenin jälkeen kaikki paikat edelleen kunnossa.:) Ainut "loukkaantuminen" mitä minulle on sattunut on selkälihasten kramppaaminen maastavedon loppuvaiheessa pari vuotta sitten. Silloin salilla oli aika viileää ja tuli lämmiteltyä liian vähän. Ai niin, on tossa naamassa toi pieni arpi muistona siitä kun 40kg käsipainot oli joskus liikaa penkkipunnerruksessa. :D

Re: Re: Re: Re: Kuka on ehjä?

Originally posted by Mixu
No, lähinnä olen naureskellut, kun täällä lukee "kokeneiden" vastauksia kysymyksii, kuten
Kuinka saan isomman tumpun??. VASTAUS:
Treenaa niin perkeleesti, että luut naksuu ja lihas narisee! Jos poika voit seuraavana päivänä vääntää ovenkahvaa, niin et treenannu tarpeeksi kovaa! Mulla on joka nivel revähtänyt kaksi kertaa, treenaan niin kovaa ja kunnolla ja oon iso... ja mitää vammaa en vaihtaisi pois.

Nivelkö se sitä ovenkahvaa vääntää? Vai onko sun mielestä väärin, että lihakset on seuraavana päivänä väsyneet/kipeät? Lihakset voi tappaa tappamatta niveliään, mutta on aikoja jolloin jokainen tekee virheitä, kuten esim ei viitsi lämmitellä, venytellä, siirtyy liian nopeaan liian isoihin painoihin, liian ruma suoritustekniikka, ylikunto, huolimattomuus, keskittymiskyvyn puute, sää, henk koht ongelmat, sairaus, kaikki nämä voivat johtaa loukkaantumisiin. Milloin se aika on? Sä elät juuri sitä aikaa...potentiaalisin aika loukkaantumisille on, kun on kokematon ja kärsimätön. Tuskinpa kukaan meistä on leuhkinut omilla loukkaantumisillaan..vai? Tuskinpa kukaan meistä on koskaan neuvonut treenamaan tavoilla, joista kuuluu seurata loukkaantumisia..vai? Sulla ei ole vammoja vielä, se ei meinaa, ettei sulla tulis niitä koskaan olemaan. Mä treenaan pienillä painoilla ja niin hyvällä suoritustekniikalla, kuin vain osaan ja olen myös usealla valvottanut sitä, saadakseni objektiivisen mielipiteen, myöskin venyttelen ja lämmittelen, sekä yritän välttää ylikuntoa, siltikin olen saanut oman osani loukkaantumisista. Aina niitä ei voi estää, se tavallaan kuuluu lajin luontoon. Loukkaantumiset ei ole ainakaan mulle, kuin kokoelma arpia, joita tappavissa aseissa vertaillaan vaan ne on jotain, mikä hankoiloittaa ja häiritsee mun elämää ja treenaamista.
Se, miten ylimielisesti sä puhut tästä aiheesta vain vahvistaa sitä kuvaa, miten kokematon sä olet. Silti sä puhut, kuin et olisi koskaan mitään muuta tehnytkään ja tietäisit aiheesta kaiken tiedettävissä olevan. Toki on ihmisiä, joille ei koskaan mitään vikaa tulekkaan, kuten meidän Tomi, mutta se onkin ½-Jumala.

aaahhhhh....jo helpotti :)

Eipä tässä mitään, mulle vain jäi sellainen mielikuva, että ihmiset kehuvat saamillaan vammoilla. Asia ei ilm. niin ole, voin vain harjoitella lisää rivien välistä lukemista ja sisälukutaitoa.:rolleyes:

Tottahan joku voi nakata ihan vitsinä jotain vammoistaan, mutta en usko, että kukaan missään sillä varsinaisesti "rispektiä" kerää...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom