Kuka on ehjä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jimmy: toi sun historia tuli melkein yks yhteen samanlainen tarina kuin mulla! Kainalosauvoja en oo tarvinnu, mutta muuten. Liian kovaa reenattuani olkapää vaivasi sen puoli vuotta, nyt ei mikään, joten :) ja tiukkaa, mutta huolellista reeniä lihashuoltoo unohtamatta!

Tällä hetkellä väittäisin olevani kohtalaisen ehjä. Nojuu, nivelet rutisee edelleen mutta jostain kumman syystä selkä, polvet ja ranteet on kaikki yhtä aikaa ehjinä...käsittämätöntä. (no, kyllä tilanne varmasti taas "korjaantuu" kunhan ehdin talviurheilun pariin)

Liikuntanivelistössä (polvet, selkä, olkapäät, kyynärpäät, ranteet) ei ole mitään vikaa. Esim. polvet oli koko ajan kipeät kun juoksin koripallo- ja yleisurheilutreeneissä 12 krt viikossa ja olin autenttinen terve urheilija :rolleyes:. Punttisalilla ei ole oikeastaan mikään paikka mennyt paskaksi.

Just tänään tuli mieleen että onko se tän arvosta että suunnilleen yhtenä päivänä viikossa on tilanne ettei joku paikka oo kipeenä. Taas saa kävellä "paskat housussa" puoli viikkoo jalkatreenin seurauksena... :rolleyes: Mut voihan siinä aina olla ainakin hyvällä mielellä että treeni on toiminu.

Mut joo oikeista vammoista, aikasemmin ei oo ollu ongelmia, mut nyt on viimeaikoina ruvennu ranteissa vihlomaan joitain liikkeitä tehdessä. :( Joutunee taipua rannesiteiden ostoon...

Sehän nyt on jo varmasti täällä kaikilla tiedossa, että mä oon yleisvammanen, jolla lähes kaikki paikat paskana/erittäin loukkaantumisherkkiä.

Nyt mulla on edessä kuitenkin tilanne, jossa aivoilla voisin edistää kroppani hyvinvointia. Tuohon takapihalle, ala-asteen pihaan ovat jäädyttäneet luistelupaikan. Sinne kun menen, niin taitamattoman uskomaton lämäri tulee tuohoamaan oikean olkapään lähes 100% varmasti.
Kuitenkaan pää ei tahdo antaa periksi mennä suorittamaan aerobista sinne ilman mailaa... :(
Saapa nähdä, mihin päädyn.
Nolointa on se, että etukäteen "tiedän" vetäväni olkapään paskaksi, jos jäälle erehdyn...

Joo, jos sinne menen, niin yritän tottakai aloitella varovasti ja lämmitellä olkapäätä, jne...

Reisi revähtäny kerran pahasti. Nyt just meni reiden lähentäjä vedossa paskaks. Muuten ei oo tullu nilkan venähtämistä pahempaa.
Oon ihan saatanan jäykkä, esim. käsi en oo saannu seisaaltani maahan sitten ala-asteen. Taivun ku rautakanki, kirjaimellisesti. Venyttely on niin vittumaista, ettei sitä usein jaksa, vaikka kylläki pitäis sitä tehä...

Onko muillaki jäykät paikat ja vaikuttaako se paljon treeniin?

Re: Re: Kuka on ehjä?

Originally posted by Utan Natu
Kiitos kysymästä. Tulin juuri salilta lähes kaksinkerroin kävellen. Outoa tosin kun tein mavea kevyttä sarjaa pienillä painoilla, kun yhtäkkiä joku iski puukon alaselkään.
Mulle kävi tuossa jonkin aikaa sitten aivan samoin. Toinen lämmittely sarja oli menossa kun iski älytön kipu alaselkään - treeni jäi sit siihen. Olisko jotain venyttelyn puutetta tai sellasta.

Alaselkä on vähän jumissa ja ylikunto iski. eli pukki saatan olla, mutten terve kuin pukki. :)

Mä oon viel nii nuori et voisin sanoo olevani aika hyväs kunnos.. ainoo et rintalasta ei kestä ollenkaa dippei :( vihloo niin perkuleesti. Nuorempana revähti selkä ja se vihotteli mul enne ku aloin käymää salil..

Re: Re: Kuka on ehjä?

Originally posted by strong
Minä luulen täyttäväni nuo ehjän vaatimukset. Pientä kolotusta on aina kovien treenien jälkeen, mutta ei mitään epänormaalia.

Hyvähän se on siinä kehuskella, ettei ole paikat rikki, kun treenaat joillakin neitipainoilla ja ultrapuhtaasti...:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vuosia sitten revähti vasen rintalihas, sen jälkeen ei mitään mainittavampaa *koputtaa puuta* paitsi nyt on muutaman viikon ajan ollut oikea polvitaivel jotenkin pirun arkana. En tiedä missä liikkeessä mennyt, mutta esim. reisien koukistusta turha yrittää tehdä, mutta kyykkyä ja mavea pystyy ottamaan maksimipainoilla, kivun huomaa esim. seisoessa vasemmalla jalalla ja taivuttamalla oikeaa jalkaa taakse, outoa, kenelläkään kokemuksia :confused:

Olkapäät on aina tasaisin väliajoin vihoitellut...nyt oli kuukausi taukoa yläkropassa.Tällä hetkellä periaatteessa kaikki ok mutta tiedä jos täs oikeen intoutuu? Polvet hiukka ääntelee mut en oo jaksanut huolestuu...ottaa vähän rauhallisemmin jos tuntuu pahalta.

Ei minkäänlaisia ongelmia , kehitystä ei voi estää riti-rati-rei.:) maksimeja voin kokeilla milloin vain , vaikka keskellä yötä!

Varsinaisia, treenin estäviä ongelmia ei ole ollut, eikä ole vieläkään. Aina kuitenkin joku paikka narisee, polvet naksuu, kyynärpäät kipeilee välillä, ja tällä hetkellä joku reisilihaksiston osa (loitontaja/lähentäjä jne.) vittuilee.

Mutta ei siis pahempaa.

Mä oon ainakin terve ku pukki (lähes). Yläselkä on jotenkin paskana. Tuntuu olevan ylhäältä selkäranka jotenkin outo. Emmätiiä. Aina penkkitreenien jälkeen se menee ihan jäykäks. No mut sen on pientä....

Terve olen, mitä nyt olkapäitä saa varoa koko ajan ja vasemman takia on ollu puolen vuoden penkkitauko, oikea polvi tuli taas kyykystä vitun kipeäksi, ranteet ja kyynärpäät on välillä sökönä ja selässä vihloo välistä. :rolleyes: Mutta ei mitään "oikeasti" pahaa. Ai niin, penikkatauti on vaivannu vuoden verran (ja tuntuu että jatkuu loppuelämän :mad2: ) mutta en tiä lasketaanko sitä tähän.

En ole ehjä en....
Lannenikamien 5. ja 6. (vai oliko se 4. ja 5.) väliset okahaarakkeet murtuneet ja selkäranka liukunut eteenpäin 8mm...
<-------------- (röntgen kuva selästäni)

Ja tänään selkäpäivä... Empäs taida taaskaan maastavetoa tehdä! :mad2:

öööh

ykkösiä voin ottaa milloin vain voimanosto liikkeissä (tätä tulen vielä katumaan...)

En tarkkaan tiedä miltä reuma tuntuu mutta aamuisin on alkanut esiintyä hassuja tuntemuksia jalkojen ja käsien nivelissä. Syykin on selvillä: Olen jotakuinkin maailman paskin venyttelijä. Mutta eiköhän tuokin asia korjaannu kun jotain todella ikävää sattuu.

Viime viikolla alkoi vihloa tuosta oikeasta ranteesta määrätyissä asennoissa (vanha vaiva jälleen nostaa päätään), mutta hommahan tasoittui tällä viikolla kun vasemman käden ranteestakin on alkanut vihloa. Se on varmaa ettei näillä käsillä ainakaan paljon käsillä seisontaa harrasteta, eikä juuri tehdä normaali etunoja punnerruksia, vaan kädet nyrkkiin ni sitten onnistuu.
Vieläks oli jotain, no tottakai viimeviikolla tuntui kivasti rintalihaksessa kunnon kipu kun laskin tankon alas päänyläpuolelta, eikä ole vieläkään helpottanut kokonaan, saas nähdä kuin käy kun ensviikolla pitäis jatkaa taas raskailla painoilla. Selkäkin vaivaa, taitaa olla hieman löysyyttä selkänikamassa(nikamissa), sekä pari jumissa. Taidankin lähteä tästä raahautumaan kohti vanhainkotia, enkä kohti punttisalia. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom