Kuinkas monella mimmillä on karvakorvia taloudessa?

Tässä meidän adhd Saksanpaimenkoira Taru. :D Virtaa riittää enemmän kuin pienessä kylässä...

Liitteet

• taru.webp
    taru.webp
    121,4 KB · Katsottu: 372
^Oih!! :haart:

Meidän isokorva lähettää terveisiä pienelle riiviölle :hyvä:

Meidän terroristi lähettää terkkuja takaisin. Koitetaan etikkaa valella johtoihin ja muihin paikkoihin, tää terroristi nimittäin on keksinyt hauskan puuhan itelles -kuinka kivaa onkaan tehdä kaikkee ei-sallittua. Ja vielä kivempaa on purra terävillä naskalihampailla käsiä ja jalkoja. :evil: Tossa meillä on aika paljon työsarkaa!

Liitteet

• Taru3.webp
    Taru3.webp
    62,7 KB · Katsottu: 378
Täällä uusi karvakorvan omistaja :haart:. Koska 10 viikkoista pentua ei haluais jättää yksin kovin pitkäksi aikaa, on treeni loppunut kuin seinään :( Ehdoin tahdoin kun ei haluis olla aiheuttamassa eroahdistusta koiralle. Nojoo, pieni breikki treeneistä ei haittaa, mut tällanen sohvaperunana olo ei oo kovin hauskaa. Ja breikki voi kestää viikkoja :wtf: What to do?

^Ihan ekana onnea uudelle koiravauvan omistajalle! :)
Reippaasti vaan hetki hetkeltä opettamaan sitä yksin oloa. Ei siihen viikoja mene että pääset taas treenin pariin. :)

Täällä uusi karvakorvan omistaja :haart:. Koska 10 viikkoista pentua ei haluais jättää yksin kovin pitkäksi aikaa, on treeni loppunut kuin seinään :( Ehdoin tahdoin kun ei haluis olla aiheuttamassa eroahdistusta koiralle. Nojoo, pieni breikki treeneistä ei haittaa, mut tällanen sohvaperunana olo ei oo kovin hauskaa. Ja breikki voi kestää viikkoja :wtf: What to do?
Juu, kyllä sen pennun voi jättää ihan hyvin muutamaksikin tunniksi yksin jo tuon ikäisenä, ja se on jopa suositeltavaa. Ensi hetkestä lähtien se oppii asioita, ja hyvin nopeasti siis myös sen että EI ole yksin. Siitä se eroahdistus saakin alkunsa, kun joutuu yhtäkkiä opettelemaan sitä yksinoloa kun on tottunut "lauman" läsnäoloon. Taitaa se eroahdistus olla enempi sen tuoreen koiranomistajan vaiva tällä kertaa;)

Joo,nopsakkaa vaan rupeet harjotuttaan sitä yksinoloon - päivittäin pienin annoksi! Vaikka kuinka tekis mieli viettää 24/7 pennun kaa, niin se ei oo hyväks loppujen lopuks pennulle. Te ette kuitenkaan voi koko loppuelämäänne viettää kylkikyljessä, joten jotta pentu välttyy eroahdistukselta, niin pikku hiljaa totutat sen yksinoloon. Ja vielä tärkein, onnea vaavelin johdosta. :D

Meillä on nyt tapahtunut ihan kauheita! :(
Jospa pakkiksen koiranomistajajengi pystyisi antamaan neuvoja/ehdotuksia tai kertomaan vastaavanlaisista kokemuksista?

Viikon aikana koira on kahtena päivänä hätääntynyt aivan täysin. Paniikin jäljet ovat olleet aivan todella huomattavat. Eräänä päivänä koira oli yksin ollessaan halunnut talosta ulos todella palavasti, ja on selvästi ollut erittäin hätääntyneessä tilassa. Talo on omakotitalo, jonka katutason seinät ovat lattiasta kattoon lasia/ikkunaa. Koira oli hyppinyt sälekaihtimia vasten yrittäen päästä ulos, ja hätäännyttyään lisää oli ruvennut jyrsimään sälekaihtimia raivolla. Sälekaihtimien palasia oli koko talon lattian pinta-ala täynnä. Kaikki sälekaihtimet olivat täysin rikki ja tuhottu, ja tietysti kun koira oli raivolla sälekaihtimia purrut rikki, oli koko talo yltäpäältä veressä. Koiran suu vuosi verta todella paljon, verihukka on ollut huomattava. Lattiat ihan veressä, kuten myös kaikki talon valkoiset verhot puolen metrin korkeudelle. Koira oli käynyt kaikki talon kerrokset läpi rikkoen sälekaihtimet ja pyrkien täysin hädissään ulos. Raukka on todella ollut paniikissa!

Ensin luultiin, että joku on ehkä yrittänyt murtautua taloon ja koira oli puolustanut reviiriään. Mutta kun tämä tapahtui seuraavana päivänä uudestaan, on vaikea uskoa että kukaan sairas kiusaisi koiraa jotenkin härnäämällä ikkunoiden ulkopuolella.

Olo on hirveä kun ajattelee että koira on ollut hädässä yksin talossa, ei sitä tietysti halua jatkuvan. Äiti oli koiran kanssa pari seuraavaa päivää kotona, ja silloin ei tapahtunut mitään. Palohälytin on otettu kokonaan pois päältä, jos koira olisi säikähtänyt sitä?
Ainoa selitys mitä me keksitään on, että koira ei tykkää siitä kun lähellä louhitaan maata. Kai koirat kuulee räjähdykset erilailla kuin ihmiset.

Koira ei kuitenkaan normisti säiky räjähdyksiä esimerkiksi uutenavuotena, ja on se ennenkin rakennusmailta kuullut kaikenmaailman ääniä niistä pahemmin välittämättä. Dogi on vanha ja viisas, mutta kuitenkin äärettömän vilkas ja eläväinen ja terävä, on ihan elämänsä kunnossa yhä! Ei todellakaan vaikuta siltä että sillä olisi mitään terveydellisiä ongelmia, yhtä ihana se on kuin aina.

Mikä ihme voi aiheuttaa tuollaisen hätätilan että ihan paniikissa ja hädissään pyrkii kaikin keinoin päästä ulos talosta? Huomenna se on taas päivän yksin...

Täällähän on tuttuja! Ingrid ja Ykä siis ;)

Meillä on vajaa puolitoistavuotias amstaffipoitsu kotona, se on parasta lenkkiseuraa, ja tuleepahan huonommallakin säällä lähdettyä sinne lenkille, ei voi välttää mitenkään vaikka ei kiinnostais välttämättä:D

Voin myöhemmin laittaa kuvia siitä.

...
Kuulostaa tosi kurjalta!:(

Silloin kun itse asuin vielä koiran kanssa rivarissa, niin naapurin kakarat keksivät mennä härnäämään nuorta terrierin alkua ikkunan taa. Kauheen haukunhan ne sai aikaiseksi (:curs:), onneksi naapuri kertoi mitä tapahtui kun olin päivällä poissa ja seuraavaksi haukuttiin naapurin kakarat aikuisten toimesta. Vastaava ei nyt kuitenkaan saa koiraa paniikkiin?

Samainen parson-tyttö on oikeasti ollut peloissaan kun oltiin Vantaalla puolisoni vielä asuessa siellä. Silloin oli sorsastuskausi alkanut, ja vaikka itse ei kuullut kuin vaimeaa pauketta, niin koiran se sain aika paniikkiin. Ihmeteltiin ensin että onko sillä aivokasvain vai mikä, kun sisätiloihin niitä paukauksia ei itse edes kuullut. Räjäytystyömaa on varmaan vielä pahempi, kun se aiheuttaa lisäksi sitä maan tärähtelyä. Itse veikkaisin siis sitä.

Kuulostaa tosi kurjalta!:(

Silloin kun itse asuin vielä koiran kanssa rivarissa, niin naapurin kakarat keksivät mennä härnäämään nuorta terrierin alkua ikkunan taa. Kauheen haukunhan ne sai aikaiseksi (:curs:), onneksi naapuri kertoi mitä tapahtui kun olin päivällä poissa ja seuraavaksi haukuttiin naapurin kakarat aikuisten toimesta. Vastaava ei nyt kuitenkaan saa koiraa paniikkiin?

Samainen parson-tyttö on oikeasti ollut peloissaan kun oltiin Vantaalla puolisoni vielä asuessa siellä. Silloin oli sorsastuskausi alkanut, ja vaikka itse ei kuullut kuin vaimeaa pauketta, niin koiran se sain aika paniikkiin. Ihmeteltiin ensin että onko sillä aivokasvain vai mikä, kun sisätiloihin niitä paukauksia ei itse edes kuullut. Räjäytystyömaa on varmaan vielä pahempi, kun se aiheuttaa lisäksi sitä maan tärähtelyä. Itse veikkaisin siis sitä.

Kiitti näkökulmasta. Voi vitsi jos se oikeasti pelkää niin mielettömästi juuri louhintaääniä, kun ei niitä voi lakkauttaa läheisen koiran takia... tuntuu hirveältä ajatella että pirteällä ja iloisella koiralla on niin iso paniikki päällä yksin kotona, toisella on oikeasti hätä eikä kukaan ole paikalla. Jos johtuu louhintaäänistä niin ei siihen välttämättä muuta vaihtoehtoa ole kuin löytää joku toinen paikka missä voi päivänsä viettää, ei varmaan tuon luokan paniikkiin auta joku louhintaääniin totuttaminen. Ettei saa sydäriä tai mitään.

Vaikea uskoa että joku henkilön härnäys voisi saada aikaan noin suurta hätää koiralle, ja koira on myös tuhonnut yläkerroksien ikkunoiden ja ovien ympäröiviä alueita, niin en usko että johtuu ihmisestä... toivottavasti, se olisi jo aika sairasta peliä.

Täällähän on tuttuja! Ingrid ja Ykä siis ;)

Meillä on vajaa puolitoistavuotias amstaffipoitsu kotona, se on parasta lenkkiseuraa, ja tuleepahan huonommallakin säällä lähdettyä sinne lenkille, ei voi välttää mitenkään vaikka ei kiinnostais välttämättä:D

Voin myöhemmin laittaa kuvia siitä.

Häh, kuka sie oot?! :)

Jospa pakkiksen koiranomistajajengi pystyisi antamaan neuvoja/ehdotuksia tai kertomaan vastaavanlaisista kokemuksista?

Vai voisiko olla todella pahaa eroahdistusta? Saako koira yksin ollessaan olla vapaasti koko talossa? Kannattaa kokeilla rajata osa asunnosta(siis ovia kiinni vaan) pois siksi aikaa kun koira on yksin, tämä voi rauhoittaa koiraa.
Minulla oli joskus vähän aikaa koira, joka tuhosi vaikka koko kämpän jäädessään yksin. Tämän eroahdistus oli niin paha, ettei lopulta auttanut muu kuin laittaa koissulle kuonokoppa päähän siksi aikaa kun oltiin pois kotoa. Nyt koira on tutullani ja joutuvat käyttämään kuonokoppaa edelleen, kaikki konstit on kokeiltu mutta mikään ei ole auttanut.

No Anna!:D

No niin mä vähän arvelin, sun ja koiran iät täsmäsi niin hyvin ;) Tervetuloa foorumille! Toivottavasti saat paljon uutta irti :)

No niin mä vähän arvelin, sun ja koiran iät täsmäsi niin hyvin ;) Tervetuloa foorumille! Toivottavasti saat paljon uutta irti :)

Joo mä arvelinkin et jos näit noi muut mun kirjoitukset niin oot ehkä päätellyt jo et kuka täällä.
Juu sen toivossa mäkin tänne tulin että sais paljon uutta tietoa, oon ihan ulkona viel kaikesta mut pikkuhiljaa,pikkuhiljaa.. ja onneks on toi kokeneempi konkari tääl kotona miltä voi aina kysyä neuvoa treenijutuissa.
Ja kiitos :)

IMG_1874mm.jpg

Tässäpä meidän Toro poika. On siis Amerikanstaffordshirenterrieri ja ikää on n. 1v 4kk

Toivottavasti kuva ei oo liian iso. Hups taitaa se olla, pienennän vähän.. mistä täältä löytyy tieto et minkä kokosia kuvia saa laittaa?

Vai voisiko olla todella pahaa eroahdistusta? ...
Tuota tilanrajaamista kannattaa tosiaan kokeilla, sekä säästääkseen huushollia että koiran oman turvallisuuden takia. Tuskin kuitenkaan ihan eroahdistuksesta niin paniikkiin menee, vieläpä tutussa paikassa, että syö kaihtimilla suunsa paskaksi. Ja kyseessä aikuinen koira, jolla ei ole ollut tällaisia ongelmia aiemmin (kait?). Jos koiraa ei saa mihinkään päivähoitoon, niin sitten kotoa jokin turvallinen paikka, johon mahdollisesti ei äänet kuulu niin hyvin. Koira ei kärsi siitä jos se on yhdessä huoneessa sillä välin kun isäntäväki on töissä. Sellaisia koirahoitoloitakin on, jotka ottaa myös päivähoitolaisia. Ja sellaisia joilla on pelkkää päivähoitoa:thumbs:. Toivotaan että ratkeaa tuo ongelma..

Tuota tilanrajaamista kannattaa tosiaan kokeilla, sekä säästääkseen huushollia että koiran oman turvallisuuden takia. Tuskin kuitenkaan ihan eroahdistuksesta niin paniikkiin menee, vieläpä tutussa paikassa, että syö kaihtimilla suunsa paskaksi. Ja kyseessä aikuinen koira, jolla ei ole ollut tällaisia ongelmia aiemmin (kait?). Jos koiraa ei saa mihinkään päivähoitoon, niin sitten kotoa jokin turvallinen paikka, johon mahdollisesti ei äänet kuulu niin hyvin. Koira ei kärsi siitä jos se on yhdessä huoneessa sillä välin kun isäntäväki on töissä. Sellaisia koirahoitoloitakin on, jotka ottaa myös päivähoitolaisia. Ja sellaisia joilla on pelkkää päivähoitoa:thumbs:. Toivotaan että ratkeaa tuo ongelma..

Kiitti ehdotuksista Valerie ja Uwish! Eroahdistukseen emme usko, koira on joku 13 vuotta ja pärjännyt päivät yksin koko elämänsä tekemättä tuhoja. Ei se pelkkää ahdistusta koe, vaan jonkun sortin pakokauhu voi vaan ajaa sen raatelemaan sälekaihtimilla omaa suutansa. En vielä tiedä miten tämä päivä on sujunut yksin kotona, toivottavasti hyvin.. Ei ole enää sälekaihtimia mitä rikkoa ja matot on pesulassa, jos veren saisi irti.
Tuo tilan rajaaminen olisi hyvä jos se tahallaan rikkoisi paikkoja, mutta kun sillä kerran on joku pelko/hätä tms, voisi olla huonompi juttu olla pienemmässä tilassa, mistä ei näe ulos ja ehkä se kuulee jotain mikä saa sille aikaan tuon luokan paniikin. Talo on avarasti rakennettu, joten jos yhdessä osaa taloa kuuluu ulkoa jotain niin se kuuluu koko taloon. Pitääkin varmistaa että eihän mikään varashälytys voisi ruveta soimaan vahingossa, vaikka varashälytin systeemi ei ole päällä koiran ollessa kotona. Se ääni saisi mutkin hulluksi.
Koirulille pitäs löytää sitten joku päivähoito, jos se on tänäänkin riehunut. Mä ainakin pelkään sen terveyden puolesta, ei voi joka arkipäivä olla toinen ihan pakokauhun vallassa. Näin nopeasti miettien koiran pitäisi sitten muuttaa jollekin kaukaisemmalle sukulaiselle - kaikkien muidenkin kotien lähellä louhitaan päivittäin. Noita päivähoitojuttuja pitäisi katsella! Olisi hyvä jos semmoisessa hoitolassa olisi koiralla ihan oma tila, jossa se voisi lepäillä niinkun se on tottunut päivänsä viettämään. Eikä pikkupiskit roiku korvissa ja härnää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom