SUPERCARB 1kg -40%

Kuinkas monella mimmillä on karvakorvia taloudessa?

Kissoja löytyy tällä hetkellä kaksi: vm.- 04 maatiainen Taavi ja vm. -07 siamilainen Unski. Nyt loppukesästä on tulossa (ellei nyt ihmeitä tässä tapahdu) toinen simskupoika, lapsonen on nyt vasta muutaman viikon ikäinen. :D

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Ylihuomenna katsomaan koiranpentuja ja toivottavasti valkkaamaan myös joukosta oma hani... Mulla oli sheltti, aivan ihana tapaus, eli 14-vuotiaaksi mutta valitettavasti siirtyi nakkitaivaaseen puolitoista vuotta sitten... Tulevaisuudessa meille tulee vielä toinen koira jahka sais tän ensimmäisen koulutettua, ja haaveissa siintää myös suomenhevonen tai parikin. Mutta polleja varten tarviikin sitten aloittaa pikku säästö-urakka ja suunnitella uusi asumus kera tallirakennuksen, vuokrat niin korkeita.

Hevosten pito on kyllä kallista. Mulla ne on kotona, mutta tallin rakentaminen, rehut, kuivikkeet, kengitykset, eläinlääkärikulut, viikottaiset valmennukset yms. ei ole halpaa hommaa. Lisäksi niihin menee tolkuttomasti aikaa. Mutta on se sen arvoista! =)

Omaan talouteeni kuuluu syksyllä -08 syntynyt ragdoll-neitokainen. Tyttö on todella seurallinen, mutta joutuu valitettavsti viettämään paljon aikaa yksin, joten olenkin suunnitellut hankkivani lisäystä pieneen perheeseeni.

Meillä asustelee neljä koiraa: kaksi suurta perunkarvatonkoiraa, Komee ja Rölli, Dogo Argentino -tyttö Pulmu sekä uusimpana tulokkaana isännän "lellilapsi" vuoden ikään ehtinyt mastiffipoika Otto. (tämä vauveli painaa jo nyt 5 kiloa enemmän kuin emäntänsä, mutta on maailman leppoisin ja koiristamme ehdottomasti iisein tapaus)
Toisin sanoen, meillä eletään jotakuinkin tän koiralauman ehdoilla, tekemistä riittä, matkustellaan avokin kanssa aina erikseen ja siistiä meillä ei ole ikinä, vaikka kuinka yrittäis... mutta ilman koiria elämä olis paljon tylsempää ja varmaan helpommin tulis myös jäätyä sinne kotisohvalle rötväämään kunnon lenkin sijaan <3

Meillä kultainennoutaja, reilu vuoden ikäinen metsästys- ja näyttelykäyttöinen möhiskö. Ei voi mitään jos on isot luut, silloin voi painaa 40 kg :thumbs:

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
:hyvä:Täältäki löytyy hyvä pt aerobiseen:nelivuotias doobermann neitonen.Riittää vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Kun köyttäs tarpeeks usein ittensä juoksuvaljailla koiraan kiinni ois tiukat ja pyöreet pakarat taattu juttu!Hmm..vaihtasko aina niin nihkeen jalkatreenin siihen :rock:

Kolmevuotias dalmis uros pitää kyllä paremmin kun hyvin huolta aerobisesta kunnosta! Talvisin tulee vaan tehtyy kävelylenkkejä, mutta lumien lähdettyä Pepe on maailman paras juoksu- ja pyöräilykaveri, jolle mikään vauhti ei oo tarpeeks kova :hyper:

Meillä viihdyttää 1v3kk vanha staffiuros Niilo :) Lenkeillä mennään kovaa, ja Niilo on väsymätön ulkoilija. Mutsi oli tossa hoitamassa poikaa kun kävästiin Riikassa, oli jättäny lapun että nyt ymmärrän miks sulla on aina Niilon kanssa lenkillä hirveä hiki :D Poju on muutenkin vähän adhd, ei mikää ihan tavallinen staffijäynäyttäjä, vaan vähän yksinkertainen mutta ah niin helppo pitää tyytyväisenä! Ja pallo on paras asia maailmassa. Se leikkis itsensä hengiltä sen kanssa jollei se aina vahingossa karkais siltä tv-tason alle... :P

Meillä asustaa yksi 8 v kääpiösnautseri, konsultin hommia enää eli palliton poika, joka on kotona aivan suloinen ja kultainen ja ulkona ainoastaan täydessä vauhdissa. Toinen koiruus on 6 vee kultainen noutajatyttö, ihanan rauhallinen ja suloinen ja maailman kiltein otus. Täysi vastakohta käppänäpojalle - käppänä kiskoo eteenpäin täysillä ja kultsua taas saa melkein kiskoa perässään.
Sitten on vielä pian 5 vee tallissa syntynyt kissapoika. Kaunis ja ihana mamman kulta sekin.

Tallilla lisäksi yksi kaunis 10 vee kimo pv-ruuna, josta kovaa vauhtia tehdään meille koulukisahevosta. Toisella tallilla puoliksi ylläpidossa jo eläkkeelle oleva arabiruuna. Sitten kun tyttö vähän vielä kasvaa, mamma (siis minä :) ) haluaa ehdottomasti vielä kisaponin, mutta siihen mennee vielä hetki.
Ja onhan näissäkin jo puuhaa...mutta ihaniahan nuo ovat :haart:

Meidän taloudesta löytyy vajaa 2-v. musta luomu dobberi uros <3

Harrastellaan suojelua ja tietysti myös tottista. On muuten hyvä liikuttaja, minkä lastenhoidolta kerkiää käy lenkillä ja joskus myös metsässä samoilemassa.

Päivitellääs tätä, kun oon näköjään vuosia sitten vastaillut ;)

Eli meillä 4-vuotias sakemanninarttu, jonka kanssa harrastan kansallisia palveluskoiralajeja (jälki, haku) ja kouluttelen myös pelastuskoirapuolen hommiin (rauniot, henkilöetsintä metsässä ja rakennuksissa), vaikkei meistä pelastuskoirakkoa varmaan olekaan tulossa. Ei riitä koiran eikä ohjaajan rahkeet tositoimiin, mutta kokeissa on kyllä tarkoitus käydä tasoa testaamassa. Pk-kokeissa on jo startattu viime kesänä, ja tänä vuonna tarkoitus hankkia mm. JK2 ja HK1.

Toinen koira on pikkukoira, paimenkoira sekin, lancashire heeler (nyk. lancashirenkarjakoira). 1-vuotias pösilö :D

Oon kyllä menettänyt sydämeni näille molemmille roduille, ja toivon että meillä tulevaisuudessakin löytyy molempien edustajia!

Yksi kappale koiria löytyy, welsh corgi cardigan. Sen kanssa tulee lenkkeiltyä ja harrastettua agilityä. Saksanpaimenninta tekisi taas mieli tuon kaveriksi, kun sellaisiakin on tullut omistettua aikaisemmin.

Nostetaanpas tätä.

Kuinka hyvin olette onnistuneet yhteensovittamaan treenaamisen ja koiranhoidon? Vai onko siinä edes mitään yhteensovittamista, jos salilla käy sen 4-5 kertaa viikossa? Olen jo pitkään miettinyt koiran hankkimista, mutta onko minulla "huono" asenne, kun en halua että treenit siitä kärsii. Kysyn tätä siksi, kun kerran minulle joku sanoi, että pitää varautua siihen, että omat harrastukset jää väliin.

Asun yksin ja teen töitä normaalisti ns. office hours. Senkin takia mietin, että sovinko koiran omistajaksi, kun se joutuisi sitten olemaan arkisin yksin sen aikaa, kun olen töissä.

Nostetaanpas tätä.

Kuinka hyvin olette onnistuneet yhteensovittamaan treenaamisen ja koiranhoidon? Vai onko siinä edes mitään yhteensovittamista, jos salilla käy sen 4-5 kertaa viikossa? Olen jo pitkään miettinyt koiran hankkimista, mutta onko minulla "huono" asenne, kun en halua että treenit siitä kärsii. Kysyn tätä siksi, kun kerran minulle joku sanoi, että pitää varautua siihen, että omat harrastukset jää väliin.

Asun yksin ja teen töitä normaalisti ns. office hours. Senkin takia mietin, että sovinko koiran omistajaksi, kun se joutuisi sitten olemaan arkisin yksin sen aikaa, kun olen töissä.

Mä olen onnistunut yhteensovittamaan 2 koiraa, 2 lasta, kissan, vuorotyön ja yksinhuoltajuuden ja joskus ehdin jopa treenaamaan. Kyllä sä pystyt vaikkakin on tosi hyvä miettiä ennen koiran ottoa että se sitoo tosi paljon! Ja et ehkä pääse enää töistä suoraan salille vaan ensin on mentävä pissittämään koiraa jne. Pitää vaan pohtia kuinka paljon sitä karvakaveria itselleen haluaa. Mä en todellakaan tälläistä tilannetta halunnut itselleni mutta kummasti sitä vaan onnistuu kun niin haluaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom