SUPERCARB 1kg -40%

Kuinkas monella mimmillä on karvakorvia taloudessa?

Sattuuko kenelläkään olemaan kokemusta weimarinseisojasta eli aavekoirasta? Ilmeisesti se on siinä mielessä erikoinen lintukoira, että sitä voi käyttää myös suojelussa.

No johan on, en ole ikinä kuullut weimarista suojelussa..? :eek: Tai siis mitä tarkoitat suojelulla? (minä ajattelen tässä palveluskoiralajia nimeltä suojelu, tai sitten vartiokoiran tehtäviä)

Meidän pelastuskoiraporukassa treenaa huvin vuoksi yksi aloitteleva weimarinseisoja. En usko että siitä mitään palveluskoiraa saisi, mutta kovalla työllä ihan mukavan harrastuskaverin jos riistaviettiä saa kuriin. Toisaalta, miksipä lintukoiran riistaviettiä pitäisi tolkuttomasti hillitäkään.

Nykyään näyttää weimareita olevan paljon ihan seurakoirinakin, mutta toimivat edelleen myös alkuperäisessä tarkoituksessaan passelisti (kunhan valitsee pentueen huolella).

Viimeksi muokattu:
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
No johan on, en ole ikinä kuullut weimarista suojelussa..? :eek: Tai siis mitä tarkoitat suojelulla? (minä ajattelen tässä palveluskoiralajia nimeltä suojelu, tai sitten vartiokoiran tehtäviä)

Meidän pelastuskoiraporukassa treenaa huvin vuoksi yksi aloitteleva weimarinseisoja. En usko että siitä mitään palveluskoiraa saisi, mutta kovalla työllä ihan mukavan harrastuskaverin jos riistaviettiä saa kuriin. Toisaalta, miksipä lintukoiran riistaviettiä pitäisi tolkuttomasti hillitäkään.

Nykyään näyttää weimareita olevan paljon ihan seurakoirinakin, mutta toimivat edelleen myös alkuperäisessä tarkoituksessaan passelisti (kunhan valitsee pentueen huolella).

Tuosta suojelutaipumuksesta luki jossain rotumääritelmässä, nimenomaan palveluskoiralajia tarkoitti. Weimarinseisojaa harkitsin juuri sen takia, että voisin sitä palveluskoira harkoissa käyttää ja mies taas lintumetsällä.

Meillä on kotona Espanjasta tuotu löytökoira. Aivan valtavan ihana tapaus. Löytyi osoitteesta www.espanjankoirat.com.

Tietysti vähän riskillä otettiin, ei voi ikinä tietää taustoista yms. kun koiran valitsee pääosin kuvan ja kirjoituksen perusteella, mutta tätä kiltimpää ja ihmisrakkaampaa koiraa en ole ikinä tavannut. :haart:

Suosittelen siis kaikille, jotka haluaa tehdä jotain "hyvää" ja niille jotka haluavat jo hieman varttuneemman koiran itselleen. Koiran kokonaishinnaksi tuli 350 euroa. Tuli valinnan ja varauksen jälkeen n. viikon sisällä Suomeen. Sekaroituinen tämä tietty on, vähän jonkun silkkiterrierin näköinen kun oikein pimeässä katsoo...:)

Meillä on molemmat hurtat löytökoiria. Vanhempi on Tallinnasta, mutta kiertänyt jo Suomessa pari perhettä ennen meitä. Muistaakseni jouduttiin maksamaan RekkuRescuelle joku 50e "kuluista", mutta ne ei oikeasti tehnyt asian eteen yhtään mitään..

Toinen tuli äidin duunin kautta yhdestä perheestä, jossa lapset ja elikot lähti huostaan. Kolme viikkoa se oli hoidossa ja sitten sai omistajalta luvan jäädä. Saatiin 310e (10e pvä hoitorahaa ajalta, jolloin ei ollut meidän oma) ja kastraatio+hampaanpoistokulukorvaukset.

On mulla lapinkoira aikaisemmin ollut, mutta nyt näyttää siltä, että ei meille hetkeen rotukoiria tule. Ihan jo senkin takia, että mulla ei ole aikomustakaan harrastaa mitään rotutoimintaa, joten ei kiinnosta maksaa sitä "rotulisää" koirasta.

Hyvä tuuri kävi noiden poikien kanssa, molemmilla luonteet kohdillaan ja ihan sovussa elelevät. Ja meidän Maraa moni ei suostu edes uskomaan sekarotuiseksi, niin hyvännäköinen ja sopusuhtainen pystykorvainen kaveri se on :D

Mie kannoin just mäyräkoiraani puolen Jyväskylän halki (miks keskustassa ei voi olla eläinlääkärin vastaanottoa??). Se piti rauhoittaa röntgeniä varten ja hienosti sitten se rötkötti velttoakin veltto virtasempana mun sylissä. Sain osakseni mielenkiintoisia katseita.. "Onks toi koira kuollu??!!", "Eiks toi koira osaa ite kävellä..." sekä "Aaaawwww toi pentu nukkuu niin söpösti.." Olihan se ihan kiva kantaa sitä spagettipötkylää. Mitään hirveyksiä ei nyt löytyny, lääkekuurilla mennään ja mä köyhdyin 150 e. Jee. Loppukuun syön varmaan koiran Jahti&Vahti -säkin sisältöä :D

Tuosta suojelutaipumuksesta luki jossain rotumääritelmässä, nimenomaan palveluskoiralajia tarkoitti. Weimarinseisojaa harkitsin juuri sen takia, että voisin sitä palveluskoira harkoissa käyttää ja mies taas lintumetsällä.

Ok, kiitos selvennyksestä! Mielenkiintoista :) Onhan bortsuillakin tehty suojelun alemman luokan tuloksia, jotta miksei vaikka seisojallakin. Jälkiosuudessa weimari olisi varmasti ihan omalla alueellaan!

En kyllä tiedä miten toimii sitten lintukoiran ote vs. suojelussa vaadittava voimakas puruote; toimiiko toinen toisen kustannuksella. Ja missä määrin seisojalta löytyy C-osassa vaadittavaa aggressiota sekä puolustuhalua. Taistelutahtoa ja kovuutta metsästyskoirilla yleensä on onneksi riittämiin ;)

Ok, kiitos selvennyksestä! Mielenkiintoista :) Onhan bortsuillakin tehty suojelun alemman luokan tuloksia, jotta miksei vaikka seisojallakin. Jälkiosuudessa weimari olisi varmasti ihan omalla alueellaan!

En kyllä tiedä miten toimii sitten lintukoiran ote vs. suojelussa vaadittava voimakas puruote; toimiiko toinen toisen kustannuksella. Ja missä määrin seisojalta löytyy C-osassa vaadittavaa aggressiota sekä puolustuhalua. Taistelutahtoa ja kovuutta metsästyskoirilla yleensä on onneksi riittämiin ;)
Niin ja onhan se vähän yksilökohtainenkin juttu :) Belggareita kyllä suojelussa käytetään, mutta ei tästä mun nössöstä kyllä ole siihen lajiin:D

Täältä löytyy kanssa elikoita. Kaksi (sekarotuista) koiruutta, edesmennyt rotikka elää nykyisin kirjahyllyssä uurnassa ja kolme kissaa joista kaksi on maatiaisia ja yksi Maine Coon pentu. Kunhan koirat vielä oppisivat käyttäytymään niin olisin tyytyväinen

Löytyy avovaimon lisäksi Dogo Argentino-uros, Dobermann-Sakemanni-narttu ja bonuksena Whippet-tyttö... 50 neliöö keskustassa alkaa ahdistaan pikkuhiljaa.

Kissoja epävakaa määrä, sekä teini-ikäinen bordercollien penikka. Palveluskoiraharrastajia olen :rock: Sen lisäksi paimennusta ollaan kokeiltu, ja jatketaan mahdollisuuksien mukaan, syksyisin koira toimii verijälkikoirana kun metsästetään peuroja ja muutenkin ollaan vipelletty niin agilityssä kuin sukulaisten viihdyttäjänä sirkustempuilla. Joskus narttu toimii myös painoina kun teen kyykkyjä, mikä tosin on aika nössöä, koska eihän se paina kuin 13 kiloa..

Ja koska jaoin näin paljon informaatiota kukaan tuskin jaksoi luke viestiäni loppuun :D

Meiltä löytyy koira, neljä kissaa, kaksi kania ja vaihteleva määrä jyrsijöitä (mm. muutama marsun poikanen). Reilun viikon päästä toivottavasti myös kissan pentuja. :)

(Puoli vuotias koiraherra kaipaisi koirapuistokaveria Itä-Helsingissä. Kaiken kokoiset ja näköiset käy, tulee toimeen kaikkien kanssa. Herra itse on merkiltään ranskanbulldoggi).

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Meillä asuu kaksi leikattua poikakissaa, jotka ovat kuusivuotiaita maatiaismöllyköitä molemmat. Lisäksi minulla on vaihteleva määrä jyrsijöitä; kesyrottia ja kesyhiiriä, jotka ei kyllä sovi määritelmään karvakorva. :) Rottien kanssa olen harrastanut näyttelyitä aika ahkeraankin.

^ En kasvata kylläkään. :D Vaihteleva se määrä on siksi, että nuo em. lajit elää niin kovin vähän aikaa, eli kuolema korjaa aika nopeaa ja välillä menee usea lyhyen ajan sisällä, riippuen ikäjakaumasta. Rottia mulla on ollut kuuden vuoden sisällä yli kaksikymmentä. Kerrallaan eläimiä on ollut aina kahdesta kahteentoista. Tällä hetkellä rottia on neljä ja hiiriä kuusi. :)

Meidän taloudessa asustaa vakituisina asukkeina shetlanninponi, kaksi kollikissaa ja akvaario täynnä epämääräsiä fisuja. Lisäksi äiskän kahvilan yhteyteen värkätty kotieläinpiha toi nyt meille lisää karvaotuksia: pihapiirissä pyörii kaksi tyttöpossua, kolme pientä kiliä (kaksi poikaa ja yksi 'kaksineuvoinen', jonka omistaja lahjoitti mukaan - raukkaparka on poika pimpsalla :( ) ja kaksi neitilammasta, jotka myöskin on vielä aika pieniä. Ja VIELÄ lisäksi löytyy kani ja kanoja sekä yksi kukko :D Huhheijaa, mikä eläintarha...

Mun taloudessa on kaksi ihanaa sekarotuista kissiä. Toinen on pian kahden vuoden ikäinen, toinen puolentoista. Paikallisen "kissojen pelastus"-yhdistyksen kautta ovat mulle molemmat tulleet. Välillä raivostuttaa, kun vessapaperit on kiskottu lattialle, kissanhiekkapussi revitty ja levitetty tai ruoka/lelukaappi on avattu ja vedetty kaikki sieltä alas, mutta en mä vaan osais olla ilman noita karvapalloja :) Kyllä ne suurimmaksi osaavat ihan käyttäytyä :D

Kolme kissaa löytyypi taloa vahtimasta: 5 v. kolli maatiainen, 2 v. Maine Coon kolli ja 1 v. sekoitus Coonista ja venäjän sinisestä. Ja reilun viikon päästä joukon jatkeeksi tulee fretti... ans kattoo mitä siitä tulee :D

^Coonin ja venäjänsinisen sekoituksesta olis mielenkiintoista nähdä kuvia. :)

Elenya: niin joo, en ajatellutkaan, että ne tosiaan elää suht vähän aikaa. Itse harrastan marsuja ja määrä vaihtelee lähinnä vain kasvatuksen vuoksi.

Meille ei kissanpentuja tullutkaan. Syntyivät eilen etuajassa ja kaikki kuolleina. Emo onneksi voi hyvin.

Suositut

Back
Ylös Bottom