Kuinka tärkeä se ruokavalio OIKEASTI on?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jouzone
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ihan taas näihin kaloreihin liittyvä kysymys. Paljon ihminen kuluttaa kaloreita ihan normi toimistotyöpäivänä?

Riippuu koosta ja onko mies vai nainen. Itselläni (mies, pituus 186, paino noin 86kg) tuollaisen päivän kulutus ilman mitään erityisempää liikuntaaktiviteettia on noin 2300kcal.

Tuli tuosta ruokavaliosta vaan mieleen, että miten sitä kannattais muokkailla jos käy aamulla tossa seiskan aikaan salilla? Aamulla ei ruoka oikein maistu kunnolla, nii jos vetäsis kuuden aikoihin jonku rahkan, menis seiskaks salille, sen jälkeen palkkari ja sit 11:00 lounas.. toimiiko tommonen vai tuleeko aamuksi liian vähän syötyä?

Tuli tuosta ruokavaliosta vaan mieleen, että miten sitä kannattais muokkailla jos käy aamulla tossa seiskan aikaan salilla? Aamulla ei ruoka oikein maistu kunnolla, nii jos vetäsis kuuden aikoihin jonku rahkan, menis seiskaks salille, sen jälkeen palkkari ja sit 11:00 lounas.. toimiiko tommonen vai tuleeko aamuksi liian vähän syötyä?

Tulee. Syö aamulla jotain nopeasti imeytyvää ( koska en itse pysty treenaamaan ollenkaan, jos en ole syönyt ) esim. joku paljon kalorinen juoma

liian pitkä juopottelemuus on pahasta kehitykselle, ainakin mulla:). harvoin kunnon kännit niin kroppa relaxoi hyvin. nyt oon ollu todella kauan juomatta ja reenit menee päin helvettiä, selvinpäin olemisesta se johtuu. kerran kuukaudessa-2kuukaudessa kunnon kännit ei kyllä normaali ihmisellä vaikuta negatiivisesti, jos vaikuttaa niin on sokerista tehty.

No, huh! Peljästyin jo, että mun reilun kolmen vuoden treenistä on mennyt puolet hukkaan, kun olen joka viikonloppu vetänyt lärvit. Itellä on sellainen olo, ettei siitä itse alkoholista niin haittaa, mutta viikonloppuna ei vaan tule levättyä juuri lainkaan. Viikolla taas tulee kolme treeniä, joten kokoajan on väsy. Tämä varmasti hieman vaikuttaakin kehitykseen.

Asiaan liittyen, voimailuguru Glenn Pendlayn suusta:

TOPIC 15: Food and Training

let me just piss off a number of people right off the bat by saying that i totally disagree with anyone who says that food is as important as training in growing muscle.

ive heard a great number of people assert this, and its just crap, in my opinion. i know so damn many people that eat totally like crap, yet train hard and gain... but i dont know anyone who gains without training hard, unless they are a rank beginner, and thats a whole other story, since a beginner wint have to eat right to gain either.

now, to back this up a bit, let me say that the most elite athletes in the world have notoriously bad dietary habits. yeah, thats right. those elite weightlifters, skiiers, wrestlers, etc, eat like crap. if there is any common ground amoung all the sports that have resident athletes at the olympic training center, its the concern over getting decent food into the athletes. most of the top throwers i have known ate fast food, and not enough of it most of the time... most powerlifters eat like crap. if there is anything that elite olympic lifters ahve in common, its smoking, and worrying more about what beer they are going to drink than what they are having for dinner.

but, you might say, this may very well prove that gaining strength, skill, endurance, and even muscle mass isnt really tied to a perfect diet, as long as you get ennough calories... BUT bodybuilding is different because of the low bodyfat required while maintaining high amounts of muscle mass.

well let me ask you this. what stops more people from attaining a physique that looks like a bodybuilder, not enough muscle, or too much fat... and which is easier to remedy? the answer is obvious. going from 160lbs of lean body mass to 230lbs of lean body mass is a lot harder than going from 15% bodyfat to 7% bodyfat.

if your not ready to accept this, then answer this question. lets say that i was a magic genie, and could give you either the muscle mass and of ronnie coleman, or his bodyfat level. now, if i gave you his muscle mass, youd still be as fat as you are now, on top of all that muscle, and would have to lose the fat to look like him. if i gave you his bodyfat level, you would still have your present muscle mass and would have to gain the muscle yourself to look like him. which would you choose? if you didnt pick the muscle, your kidding yourself.

so what have i said so far... first, that getting big and strong, while undoubtedly helped along by a good diet, arent at all dependant on teh "scientific" and exacting diet plans that most people would hold up as ideal, in fact, getting big and strong seems to happen on a frequent basis to people whose only concern with food is that they get enough of it and that it tasts good...

and second, that getting really big, and probably pretty strong as well, is the hardest part of being a bodybuilder. staying lean, or getting lean, are both not easy, but they arent the main challenge to the guy just starting out who want s to step onstage someday.

so there you have it... training, what you do and how hard you do it, is the most important thing in bodybuilding as in any sport. food, rest, other recovery techniques, self confidence boosters, EVERYTHING else, in fact, are just there to support the training. the training is the main thing.

Lähde:
http://forum.mesomorphosis.com/training-forum/best-meso-best-johnsmith-12.html

Toinen hyvä pätkä

http://www.geocities.com/elitemadcow1/Topics/Diet.htm

Itse olen nyt pari kuukautta käynyt kolme kertaa viikossa puntilla ja meikäläisen koko päivän syömiset näyttää nykyään keskimäärin vaikkapa tältä:

400g sika-nautaa, 200g makaronia, 1.5L maitoa, 0.5L appelsiinimehua, 4 raakaa kananmunaa, proteiinidrinkki jossa pari desiä 80% Heraa, omega-3 kapseleita muutama.

Viikonloppuisin otan yleensä noin 15-20 annosta alkoholia ... ohessa helvetisti pähkinöitä :D viikonlopun syömiset päin helvettiä, muutama pizza päivässä jne.

Painoa on tullut parissa kuukaudessa 6 kiloa lisää, tästä läskiä suurin osa mutta kyllä on kommenttia kuulunut että ollaanpas sitä nyt kasvettu. Ei se viina voi paljoa vaikuttaa ellei sitä nyt ammatikseen kisko.

Joo tuo ruokavalio kannattaa tosiaan laittaa kuntoon. Itsekin oon miettinyt että saanko tarpeeksi kaikkea mitä elimistö tarvitsee jotta lihakset kasvaisivat. Tosin niiden kasvattaminen on vaikeaa kun oon töissä 14,5h parhaillaan putkeen joten salille on turha haaveilla sen jälkeen. :jahas:

Mä olen lukenut jostain lehdestä joskus tuosta alkoholin vaikutuksesta. Jotain että alkoholi imeytyy nopeasti elimistöön ja muuttuu energiaksi. Se myös vaikuttaa moniin elimistön toimintoihin, ja sen liika nauttiminen voi lisätä rasvan kerääntymistä ja heikentää elimistön puolustuskykyä. :kippis1:
Eli periaatteessa mitä isommat kännit sitä enemmän tulee läskiä. :D
Niin ja olut varsinkin turvottaa vatsan seutua. Sen olen ihan itse huomannut

Mitäs sanotte paljonko olisi optimi kalorimäärä tällaiselle 80kg nuorelleklopille bulkkausmielessä? 3500? onko 4000 jo liikaa?

tomq; sanoi:
Mitäs sanotte paljonko olisi optimi kalorimäärä tällaiselle 80kg nuorelleklopille bulkkausmielessä? 3500? onko 4000 jo liikaa?
Todella paha sanoa, koska jokainen on erinlainen. www.kalorilaskuri.fi niin tuolta saa hieman osviittaa siitä mitä kuluttaa ja lisätä siiehn 300-500, mutta kuten sanoin se antaa vaan osviittaa siihen todellisuuteen. Tämä asia, että kuinka paljon kuluttaa opitaan vuosien saatossa hyvin kun opitaan tuntemaan kroppa. Opitaan millä kalorimäärillä on plussalla ja miinuksella, miten kannataa dietata esim. Low carb vai normi hiilari protsku dietti etc.

Tämä asia, että kuinka paljon kuluttaa opitaan vuosien saatossa hyvin kun opitaan tuntemaan kroppa.

Ehkä näin.
Mutta jos aluksi laitat päivittäiset kalorit johonkin (esim. noin 3500 kcal paikkeille) siitä opit hyvinkin nopeasti ollaanko oikeilla jäljillä.
Jos paino nousee liikaa on kaloreita liian paljon, jos paino ei nouse ollenkaan on kaloreita liian vähän. Ja siitä sitten lisämään tai vähentämään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuulin myöhemmin hammaslääkäriltä, että hampaistoa voi yrittää suojella juomalla hiilihappojuomat pillillä suoraan kurkkuun ohi hampaiden. Yksilöllistä, mutta en lähtisi leikkimään asialla just siksi, ettei etukäteen voi aina tietää miten oma hampaisto reagoi.
Voi lol. Mitä järkeä sitten juoda mitään hapokasta jos ei se miltään maistu. Sama kuin työntäisi limpparia suoraan suoneen. Eikä se happo nyt niin paljon hampaita kululta.

Varmasti ruokavalio on tärkeä, jostakin ne lihaksien ravinnot pitää repiä. Itse en ole miettinyt sitä niiiin tarkasti. Olen katsellut vähän, mistä saisi mm. proteiinia ja muutenkin pyrkinyt keskimäärin syömään enemmän, kun on tavoite saada painoa sopivasti ja lihaksia kanssa.

Mites sitten se lihasten kehittyminen luiden kustannuksella? Kuulemma jos eivät lihakset ole loppuun kehittyneet, niin voi mennä ravinto sinne lihaksiin liiaksi. Kuinkas tämän pystyisi tasapainottamaan syömisien ja treenin kanssa? Tähän ei ehkä ole Raamatussa selostettua ohjetta, mutta... Varmaan liian kovia treenejä pitää välttää ja syödä monipuolisesti ja niin edelleen?

Coca cola syövyttää rautanaulankin.

ei syövytä hammasta. värjää kylläkin eli urbaani legenda. kuitenkaan esim kokiksen juonnin jälkeen ei kannata hampaita pestä heti, vaan syödä esim xylitolia. jos heti pesee hampaat kun on esimerkiksi kokista juonut niin se on myrkkyä hampaille, hammaskiille kuluu silloin todella voimakkaasti.

Suositut

Back
Ylös Bottom