Kuinka tärkeä se ruokavalio OIKEASTI on?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jouzone
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
jouzone sanoi:
Kiitos kaikille vinkeistä mitä ootte antanu. Pitää tässä nyt koittaa saada säädettyy vähän tuota ruokapuolta kuntoon.

Vielä olis yks kysymys noista ruoka-ajoista. Olisiko joku tämmöinen ajoitus iha jees:

7:00-8:00 aamupala
11:00 lounas
14:00 välipala
17:00 treenin jälkeen palautusjuoma
19:00 päivällinen
21:00 iltapala

Vai pitäiskö lisätä pari välipalaa mukaan ja syödä sit vaan vähän kerrallaan?

Jos aamupala on jo seiskalta niin ysiltä joku välipala tohon sopisi, muuten näyttää hyvältä. Ja jos ei ole treeniä niin tuossa palkkarin kohdalla on varmasti joku välipala?

Timba79 sanoi:
Jos aamupala on jo seiskalta niin ysiltä joku välipala tohon sopisi, muuten näyttää hyvältä. Ja jos ei ole treeniä niin tuossa palkkarin kohdalla on varmasti joku välipala?
No kyllä tuossa 14.00 - 19.00 välilläkin on aika pitkä tauko ilman ns. kunnon ruokaa. Eihän tosta palkkarista tuu kun vihaseks.

jouzonen kannattais vielä pistää mitä noilla kaikilla ateroilla syö. Kalorit vaan yli peruskulutuksen ja proteiinia tarpeeks niin kehitystä tulee.

Kuinka tärkeää on ruokavalio??? No voin omakohtaisesti vastata että pirun tärkeää... olen näet muutaman kerran ihan perustreenillä mutta sitten muuten vaan stressaavaa elämää viettänyt ja aina kun siinä yhtälössä viellä rupeaa ruokavalio tökkimään niin seuraamuksena on jotain muuta kuin positiivista. Ja vaikka ei edes treenaisikaan niin jos vaan muuten elämä stressaavaa ja kroppa vaikka kovilla työn rasituksista niin kunnon ruokailulla jaksaa paremmin pitempään.

Munkin pitäis siis vetää noin 140g protskua päivässä, mitenhän minäki saisin tuon määrän kasaan?
Mun ruokavaliolla saan proteiinina päivässä ehkä 70g-100g...onko tuolla määrällä ihan turha mennä salille ollenkaan..ei kai?
Aamupala on varmaan mun heikoin ateria kun ei yksinkertaisesti maistu se tonnari/raejuusto heti aamusella. Ja töissä ku on niin ei noita välipaloja kehtaa joka välissä napostella...

EDIT: huomasin että proteiinin tarve lasketaan rasvatonta painokiloa kohden eli kun painan 70kg ja siitä silkkaa rasvaa on InBody mittauksen mukaan 10 kiloa niin 120g päivässä riittää...

nkt sanoi:
Munkin pitäis siis vetää noin 140g protskua päivässä, mitenhän minäki saisin tuon määrän kasaan?
Mun ruokavaliolla saan proteiinina päivässä ehkä 70g-100g...onko tuolla määrällä ihan turha mennä salille ollenkaan..ei kai?
Aamupala on varmaan mun heikoin ateria kun ei yksinkertaisesti maistu se tonnari/raejuusto heti aamusella. Ja töissä ku on niin ei noita välipaloja kehtaa joka välissä napostella...

Jos aamiainen ei heti herätessä kiinnosta on kaksi vaihtoehtoa, joko heräät aikaisemmin ja odottelet vähän aikaa --> sapuskaa. Tai sitten otat vaikka prodedrinkin, menee helposti huiviin nestemäisessä muodossa.

Esim. rahka + mehukeitto + kaurahiutaleet on hyvä aamiainen. Antaa poweria, helppo/nopea tehdä ja hyvän makuinen!

Jos ei kiinnosta syödä tunaa purkista töissä niin sitten esim. ruisleipä + iso kasa leikkelettä väliin. On hyvää, eikä herätä ihmetystä.

Mä olen huomannut että mitä pidemmälle treenaamisessa pääsee, sitä enemmän kaikki vaikuttaa kaikkeen. Nykyisin en varmasti kehittyisi, tai edes pysyisi samassa, ilman huomattavaa panostusta ruokavalioon. Toki tarpeeksi kauan kun syömisiään on kytännyt, ei sitä enää ajattele samalla tavalla ja puoliautomaattisesti sitä kyhää pään sisällä seuraavan safkan jne. Minun mielipide on, että jos salilta hakee tuloksia, on se turhaa, mikäli ruokailu ei ole edes joten kuten kunnossa. Ruoka näyttelee mun mielestä suurempaa osaa kehityksessä kuin lepo.

nkt sanoi:

EDIT: huomasin että proteiinin tarve lasketaan rasvatonta painokiloa kohden eli kun painan 70kg ja siitä silkkaa rasvaa on InBody mittauksen mukaan 10 kiloa niin 120g päivässä riittää...
Moni mies tarvii paljon ,paljon enemmänkin protskua päivässä (vaikka 50g/ ateria) eli kyllä sun tuo määrä pitäisi helposti saada syötyä.

Jos ei töissä "ehdi" syödä riittävästi niin käytä lisäravinteita; esim. proteiinidrinkin juot muutamissa sekunneissa ja mikään työ ei kyllä häiriinny siihen menevästä ajasta.

Enemmän se on (imo) sitä, että ihmiset eivät viitsi tai jaksa vaivautua syödä oikein/riittävästi kuin että oikeasti ei ehtisi syömään päivän aikana.. syitä on niin helppo keksiä.

Kuinka paljon voi syödä päivässä huonoja rasvoja (paino n.70kg)? Kuinka huono juttu on jos syö vaikka jonkun verran metvurstia? Onko jotain gramma määriä (edit) paljonko huonoja rasvoja saa syödä? Mitä haittaa niistä on?:)

Mietin kuinka tuhoavaa ihan huppelissa oleminen on kehitykselle, esim kerran kuukaudessa. Jos känni ei pääty sammumiseen jne, mutta kuitenkin on saanut hauskan ja höhelletyn illan.

-Marchi- sanoi:
Mietin kuinka tuhoavaa ihan huppelissa oleminen on kehitykselle, esim kerran kuukaudessa. Jos känni ei pääty sammumiseen jne, mutta kuitenkin on saanut hauskan ja höhelletyn illan.

Mä en usko, että tuosta on mitään käytännön haittaa. Viikottainen raju alkoholinkäyttö varmasti haittaa jo kehitystä.

Tehkää testi, ottakaa näin kesän kunniaksi yksi kosteampi kuukausi eli viikonloppuisin makkaraa ja bisseä. Pääasiassa kuitenkin syötte hyvin (80/20) systeemillä. Pidätte päiväkirjaa, jossa on paino, reenit, ruokailut, omat tuntemukset, yms.

Ei tuosta mitään virallista johtopäätöstä vielä voi vetää, mutta antaa ainakin itselle aika hyvän kuvan alkoholin vaikutuksesta reeniin. Voi sitten mutsillekkin valitella, kun on pakko käydä viikonloppuna kaljalla :D

Nyt kaivattaisiin NGV:tä laskimen kanssa, hän voisi selventää tilanteen :) ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
-Marchi- sanoi:

No itsellä ainakin yks dokailu-ilta pilaa kokonaan seuraavan viikon treenit.

-Marchi- sanoi:
liian pitkä juopottelemuus on pahasta kehitykselle, ainakin mulla:). harvoin kunnon kännit niin kroppa relaxoi hyvin. nyt oon ollu todella kauan juomatta ja reenit menee päin helvettiä, selvinpäin olemisesta se johtuu. kerran kuukaudessa-2kuukaudessa kunnon kännit ei kyllä normaali ihmisellä vaikuta negatiivisesti, jos vaikuttaa niin on sokerista tehty.

tiieitiijuu sanoi:
No itsellä ainakin yks dokailu-ilta pilaa kokonaan seuraavan viikon treenit.

No on aikamoinen dokailuilta jos pilaa treenejä jopa viikon päähän :eek:
Dagen efterinä ei tietenkään onnistu, mutta siitä eteenpäin en huomaa mitään vaikutusta :kippis1:

Titaani sanoi:
No on aikamoinen dokailuilta jos pilaa treenejä jopa viikon päähän :eek:
Dagen efterinä ei tietenkään onnistu, mutta siitä eteenpäin en huomaa mitään vaikutusta :kippis1:

No puhuinkin dokailusta en mistään 150€ vuosikerta viinin sippaamisesta puistossa :) Dagen efterinä ei pääse edes sängystä ylös ellei ole jotain pakottavaa tarvetta. Siitä 2 seuraavaa päivää on vielä heikkoja ja sarjapainot tippuu sen 10-20kg riippuen lihasryhmästä kuluvan viikon ajaksi :)

tiieitiijuu sanoi:
No puhuinkin dokailusta en mistään 150€ vuosikerta viinin sippaamisesta puistossa :) Dagen efterinä ei pääse edes sängystä ylös ellei ole jotain pakottavaa tarvetta. Siitä 2 seuraavaa päivää on vielä heikkoja ja sarjapainot tippuu sen 10-20kg riippuen lihasryhmästä kuluvan viikon ajaksi :)

Tottakai näinkin jos se ainut vaihtoehto on vetää kunnon konttauskännit ja mielellään vielä parina päivänä. Sitä kun on vielä pari vaihtoehtoa ton "kunnon dokaamisen" ja kalliin viininkanssa läträämisen välissä.

Niinpä. Uskoisin että minäkään en ihan päivässä palaudu esim. festarireissusta, mutta perus lauantain baari-ilta ei kyllä tunnu missään seuraavalla viikolla.

Titaani sanoi:
Niinpä. Uskoisin että minäkään en ihan päivässä palaudu esim. festarireissusta, mutta perus lauantain baari-ilta ei kyllä tunnu missään seuraavalla viikolla.

Perusbaarireissu ei tunnu, mutta festarit ovat poikaa. Tuli testattua maanantaina treenaamista festarireissun jälkeen. To iltana alkoi juominen, su päivän oli ilman ja su yönä kotimatkalla meni vielä pari sidukkaa. Noh, maanantaina hirveissä kofeiinihöyryissä salilla ja treeni meni itseasiassa yllättävän hyvin. Tosin kyllä pumppu hakkas ja päässä heitti. Tuntui kuin olisi kuolo kohta korjannut. :whip:

Tänään pääsee uudelleen salille ja katotaan meniskö nyt treenit vähän paremmin.

neutraali sanoi:
liian pitkä juopottelemuus on pahasta kehitykselle, ainakin mulla:). harvoin kunnon kännit niin kroppa relaxoi hyvin. nyt oon ollu todella kauan juomatta ja reenit menee päin helvettiä, selvinpäin olemisesta se johtuu. kerran kuukaudessa-2kuukaudessa kunnon kännit ei kyllä normaali ihmisellä vaikuta negatiivisesti, jos vaikuttaa niin on sokerista tehty.
Täysin samaa mieltä :kippis1: Paitsi joskus (ehkä pari kertaa elämässä) oon onnistunut pilaamaan seuraavan treenin, kun on tullu liikaa otettua ja ollu ns. kestokankkunen, eli naama ollu valkosena muutaman päivän ja kädet vapisee, eikä ruokakaan oo maistunu. Mutta tollanen on hyvin harvinaista mulla ja vaatii jo jonkun alkoholimyrkytyksen lähinnä :D Ainut asia, mitä oon huomannu, kun oon vähentäny rankasti juomista, on juurikin se, että läski on kadonnut jonkin verran helpommin.

Toki joillekin ihmisille tulee aina kovat rapulat jo vähästäkin juomisesta ja heillehän se siiten on kohtalokkaanpaakin.

Ja kysymykseen: ruokavalio ON tietysti TÄRKEÄ tavoitteellisesti treenaavalle, mutta ei siitä liian tarkkaa tarvi tehdä, ellet oo aivan bodylavalle menossa. Perusasiat kuntoon alkuun. Säännöllinen ruokailu, riittävä protsku., jne.

Toi viinanjuonti on munmielestä tottumiskysymys. Onhan se ihan loogista, että eri asia on niillä jotka vetää kännit kolme kertaa vuodessa kun meikäläisillä puolivallattomilla sinkkumiehillä jotka on jokavkl hirveessä tuubassa.. Reeni kulkee ja tuloksia tulee siitä huolimatta, kunhan vaa syö kunnolla!

onko toi dokaaminen nyt niin vakavaa vaikka se kori meniski, jos darra kuitenki kestää maksimissaan sen 12h ?

siis pilaako ihan se alkoholin määrä sitä kehitystä, vai ne seuraukset mitä siitä tulee(darra). sitäpaitsi ku lähtee vaikka klo 16 radalle ja vetää alkoholista sen 2000-3000 kcal ni sehän on vaa hyvä asia lihaksenkasvatusmielessä. aamulla sit klo 13 aikaa ku heräilee ni se ruoka vasta maistuuki.

yleensä tullu vedettyä kerran kuussa kunnon lärvit ja muina viikonlopuina/päivinä tullu vähän tissuteltuu vaa.(alle 20 annosta)

Suositut

Back
Ylös Bottom