Kuinka syödä tarpeeksi?

Ongelmani on etten saa millään painoa nousemaan. Olen 19 vuotias mies, käsittääkseni tässä iässä pitäisi olla vielä kohtalaisen helppoa saada massaa, varsinkin kuin painan vain 72-75kg ja pituutta on 181cm. Olen nyt noin 1.5 vuotta käynyt puntilla ja paino noussut 55 kilosta tuohon 75 paikkeille, mutta nyt jo useamman kuukauden ollut täysin sama paino (ainakin puoli vuotta). Lisättäköön tähän vielä että maha kyllä kasvaa, mutta paino pysyy täysin samana. 8-päkin tilalle on tullut vararangas, mutta paino ei ole noussut.
Syön AINA kun vain pystyn ja joka kerta ensimmäiseen oksennusrefleksiin saakka, mutten tietenkään purjoa safkoja ulos. Syöminen on minulle todella tuskallista, sillä harvoin ikinä edes on nälkä ja kun syön tuntuu että mahaan menee enemmän ilmaa kun ruokaa. Tavallisen aterian syömiseen menee helposti tunti kun ei vaan saa ruokaa alas. Tuloksetkaan eivät oikeastaan ole nuosseet vuoteen juuri ollenkaan.

Kysymys kuuluu millä helvetillä sitä saisi syötyä joku 4000 kcal päivässä, vaikka tuskin sekään näköjään riittäisi? :wtf:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yks millä saa kaloreita on täysmaito, on meinaan helvetin hyvää kun vähä aikaa totuttelee...ja on niitä KALOREITA.

Lisää päivittäiseen ruokavalioosi pähkinöitä. Halpoja, hyviä, rutkasti proteiinia ja kaloreja. 1kg:n pussi Euroshopper - maapähkinöitä 3,5 €. Syöt päivässä 200 - 300 grammaa ja saat heti 1100 - 1600 kcal lisää ja proteiinia 50 - 70g. Itselleni ainakin paljon mieluisampi vaihtoehto kuin paskanmakuinen maitorahka. Maitoa kannattaa myös juoda, mielellään kevyt tai täysmaitoa litra-kaksi päivässä.

tiiän, että se ruoan syöminen on perseestä. Itekki painan yli 110kg ja oon intissä ni ruokaa saa syödä aika vitusti..mut minkäs teet.

Kiitos mahtavasta vinkistäsi, kertoisitko viellä kaupan päälle miten kasvatan massatonta lihasta?

Ylimääräinen ravinto varastoituu läskiksi, siitä ei tule automaattisesti lihasta. Lihaksia kasvattamalla painokin kasvaa eikä se ole läskiä. Tietysti jos painotavoite on jotenkin erityisen tärkeä niin sittenhän on ihan sama onko se läskiä vai lihasta.

No harvemmin miinuskaloreilla lihasta tehdään...kaveri kysy miten saada lisää kaloreita. ei Krice sun mielipidettä massanlisäyksestä.

Sun pitää lisätä treenin intensiteettiä. Aloittelijan ohjelma tehosi aikansa mutta nyt kroppa tarvitsee lisää simulointia. Lihakset ei kasva ja ylimääräinen ravinto menee läskiksi.

Katsoisin myös ravintoarvot ruuasta ja ajoittasin niiden syömisen oikein. En söisi enempää koska sun pitäs kasvaa pienemmilläkin kaloreilla tuolla painolla.

Listaa nyt vaikka aluksi sun normaalit päivän syömiset niin katotaan siitä miten voi parantaa. Sun ruokavaliota tuntematta niin hyviä rasvoja vaan joka aterialla mukaan extrana auttanee johonkin pisteeseen asti. Reilusti vaan öljyä salaatteihin, rahkaan jne. Täältä myös ääni pähkinöille ja muulle kivalle ja hyödyttävälle napostelemiselle.

Jos kerran vararengas kasvaa ni ei se siltä kuulosta, että pitäis väkisin ruveta rypsärii juomaan lisäkalorien toivossa. Treenaa kovempaa mieluummin.

Kannattaa tottakai syödä hyvällä tavalla raskaasti. Käytä paljon voita, oliiviöljyä, kookosöljyä, vedä reippaasti kananmunia (raakana jopa...jos laatumunia). Keltuaisissa on hyvää rasvaa, niitä ei kannata unohtaa.

Syö avokado päivässä, syö paljon manteleita ja muita pähkinöitä. Pähkinävoit on myös hyvä tapa saada maukkaasti kaloreita, esim. maapähkinävoi, almond, walnut butterit ym. Näistä kandee valita se "natural" versio sitten, ettei mitään looney-tunes purkkeja.

Hommaa kahvigrinderi ja jauha siemeniä (esim. auringonkukan-, kurpitsan-, hampun- ja chia-siemeniä) puuron päälle, rahkoihin jne. En suosittele käyttämään mitään "gainereita" jotka on täynnä sokeria/hiilaria. Mutta en myöskään suosittele rajoittamaan hiilareita safka-puolella. Maitotuotteet on tosihyvä, eli täysrasvasta maitoa, rahkaa... mitävaan käsiin löytyy - ei ehkä se terveellisiin valinta mutta toimii varmasti. Vedä myös riisiä, perunoita ym. "raskaampia" hiilareita. Kaikki fruktoosia sisältävät hiilarilähteet kannattaa jättää vähemmälle, eli en alkaisi syömään tolkuttomasti hedelmiä tai muutakaan sokeria. Kalorit ylös hyvällä safkalla ja kunnon treeniä.

Itse en ole ikinä tosin hiffannut tätä massan keräämistä syömällä tolkuttomasti... Kyllä se lihas kasvaa ilman että kertyy ylimääräistä läskiä jos osaa säätää ruokavalion ja treenin kohilleen. www.leangains.com -mielestäni asialliasta tekstiä aiheesta.

Kannattaa tottakai syödä hyvällä tavalla raskaasti. Käytä paljon voita, oliiviöljyä, kookosöljyä, vedä reippaasti kananmunia (raakana jopa...jos laatumunia). Keltuaisissa on hyvää rasvaa, niitä ei kannata unohtaa.

Syö avokado päivässä, syö paljon manteleita ja muita pähkinöitä. Pähkinävoit on myös hyvä tapa saada maukkaasti kaloreita, esim. maapähkinävoi, almond, walnut butterit ym. Näistä kandee valita se "natural" versio sitten, ettei mitään looney-tunes purkkeja.

Hommaa kahvigrinderi ja jauha siemeniä (esim. auringonkukan-, kurpitsan-, hampun- ja chia-siemeniä) puuron päälle, rahkoihin jne. En suosittele käyttämään mitään "gainereita" jotka on täynnä sokeria/hiilaria. Mutta en myöskään suosittele rajoittamaan hiilareita safka-puolella. Maitotuotteet on tosihyvä, eli täysrasvasta maitoa, rahkaa... mitävaan käsiin löytyy - ei ehkä se terveellisiin valinta mutta toimii varmasti. Vedä myös riisiä, perunoita ym. "raskaampia" hiilareita. Kaikki fruktoosia sisältävät hiilarilähteet kannattaa jättää vähemmälle, eli en alkaisi syömään tolkuttomasti hedelmiä tai muutakaan sokeria. Kalorit ylös hyvällä safkalla ja kunnon treeniä.

Itse en ole ikinä tosin hiffannut tätä massan keräämistä syömällä tolkuttomasti... Kyllä se lihas kasvaa ilman että kertyy ylimääräistä läskiä jos osaa säätää ruokavalion ja treenin kohilleen. www.leangains.com -mielestäni asialliasta tekstiä aiheesta.

Täällä porukka neuvoo miten kerätään läskiä. Natulihan kerääminen on hidasta, varsinkin jos on rakenteeltaan kuin ketjun aloittaja 55/181. Järkevä syönti, kova reeni.

Paskan marjat juuri tuollaisella ruumiinrakenteella se natulihan kerääminen on alussa varmaan helpointa ainakin omien kokemusten mukaan ja mitä on kavereita katsellut. Mä aloitin treenaamisen ja hullun lailla syömisen 182/62 ja vuoden päästä oli mitata 182/84. Mun profiilista voi käydä ihmettelemässä miten paljon siitä tuli läskinä.

Aloittajalla on todennäköisesti tullut se ensimmäinen rajapyykki vastaan. Mulla se raja meni siinä 84-85 kilossa mihin sai vielä suhteellisen helposti nostettua painonsa, mutta siitä eteenpäin jokainen kilo on enemmän ja enemmän kiven alla kun tuntuu että pitäisi kokoajan lisätä kaloreita ja läskiä alkaa kertyä.

Kun mulla alkoi tekemään tiukkaa syödä tarpeeksi niin oma apu löytyi maidosta ja pähkinöistä. Vaihdoin kaiken ruokajuoman maitoon eli join sen 3-4L päivässä ja napsin pitkin päivää maapahkinöitä, vähän reilu 100g päivässä. Tuosta tulee n. 1880-2340kcal jo lisää. (hyla- kevytmaito ja maapähkinä)

Nauti vaan kevyistä päivistä, jos olet muuten hyvässä kondiksessa. Ei sitä 19v tarvii mikään muskelimasa olla. Voin luvata että sitä painoa kyllä tulee tulevaisuudessa. Syö hyvin ja treenaa.

Jos nyt välttämättä haluat noita kaloreita enemmän ja tuntuu ettei pysty yhtään syömään, koska kuvailit tota melkein oksentamiseen saakka syöntiä, niin koitas ihan lopuks illalla ottaa reilu kulaus rypsäri pullosta. Tai sitten voi myös yrittää jotain Mass Gainereita eli ensin syöt niin paljon ku menee ja sitten vielä täytät vatslaukussa olevat "kolot" mass gainerilla.

Itellä ei oo koskaan ollu ongelmaa ruuan kanssa ku mitat pyörii siinä 187/70 hujakoilla. Saa lapata ihan rauhassa ja välillä nolottaakin ku muu perhe syö normilautasilta nii mä vaihdan pizzalautaseen et saa mahtuu sitä ruokaa :D

Mut just niinku tossa ollaan sanottu niin laita öljyä rahkaan, maitoa, pähkinöitä, kananmunia ja vaikka juustoja. Iltapalallekkin saa mukavasti kaloreita kun tekee 5 koko munan munakkaan, jonka paistaa öljyisellä pannulla ja siihen sitten kinkkua ja juustoa päälle. Onnea massan kasvatukseen, se on itselläkin pahasti kesken täällä :)

Offtopic, mutta musta on niin hassua että miehet painii ongelman kanssa, kuinka syödä tarpeeksi ja naiset sen, kuinka syödä tarpeeksi vähän :D Eipä sen puoleen että esim. tämmönen vajaa 160 senttinen tappi kamalasti ruokaa tarviskaan.

Tuli vaan mieleen, että ketjun aloittaja mainitsi mahansa kasvavan ja vararenkaan ilmestyneen joka ei kyllä kieli siitä että hän söisi liian vähän. Jos maha kasvaa ja lihasten tilalle tulee läskiä ja vararenkaita, niin kyllä silloin syödään liikaa paskaa tai treeni on perseestä. IMO

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom