Kuinka syödä tarpeeksi?

Tehokkaampaa treeniä vaan, turha sitä massaa on turhaa hommata, siis läskiä. Selkeetä progressiota treeniin, jos vararengasta tulee niin kaloreista tuskin on pula. Tää on pitkäjänteistä touhua... :)
Mullakin paino pysynyt samassa melkein 3 kk, mutta voimataso ja lihasta tullut, kun olen syönyt siististi. Nyt olen vajaa kuukauden syönyt vähän "likaisemmin" niin läskiä on tullut mahan ympärille vaan... ennemmin vähän lihasta pitkällä tähtäimellä kuin puol vuotta miinuskaloreilla ja uutta massakeräystä. Näin ainakin itse olen tuumaillut. Millaisella jaolla ja treenitavoilla käyt salilla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rypsäri ja pähkinät ei ole mitään roinaa ja aivan turha yrittää niillä saada jotain boostia lihaskasvuun, tai sanotaanko että ulkonäköön jos haluaa näyttää paremmalta. Ne on sit eri aineet millä saadaan sitä oikeaa kehitystä nopeasti, mutta niitä ei löydä kaupan pähkinävoi hyllyltä. Jos syöt aamiaisella leipää ja sen päällä 2leikkelettä, laitappa huomenna neljä leikkelettä jne.. joka paikkaan vähän lisää sitä puhdasta ravintoa.

Kannattais varmaan kirjata ylös päivän syömiset tarkasti ja syynäillä sitä siitä sitten. Paljon helpommin hahmottaa kokonaisuuden kun oikeesti pistät päivän syömisesi tänne etkä kerro että "painoa ei tuu vaikka syön ja en kehity vaikka treenaan"

Läskiä ei ihmiseen kerry, jos ei syö yli kulutuksensa ja jos kerta maha on ruvennu räjähtään ja vararenkaita syntymään, niin ravinnon puutteesta tuskin on kyse.

Suosittelisin myös laittaan treeniohjelma syyniin, jos ei tuloksia ole puoleen vuoteen tullut ja tosiaan sitä läskiä on ruvennut kertymään. Jossain menee nyt pahasti vituiks.

Kannattais varmaan kirjata ylös päivän syömiset tarkasti ja syynäillä sitä siitä sitten. Paljon helpommin hahmottaa kokonaisuuden kun oikeesti pistät päivän syömisesi tänne etkä kerro että "painoa ei tuu vaikka syön ja en kehity vaikka treenaan"

Läskiä ei ihmiseen kerry, jos ei syö yli kulutuksensa ja jos kerta maha on ruvennu räjähtään ja vararenkaita syntymään, niin ravinnon puutteesta tuskin on kyse.

Suosittelisin myös laittaan treeniohjelma syyniin, jos ei tuloksia ole puoleen vuoteen tullut ja tosiaan sitä läskiä on ruvennut kertymään. Jossain menee nyt pahasti vituiks.

Oon vedelly tälläsel ohjelmalla

1.

Penkki 3x5
Pystypunnerrus kp 3x5
Dippi lisäpainoilla 3-5x5

2.

Leuanveto 3x5
Kulmasoutu 3x5
Kp kulmasoutu t-bar soutu 3x8

Kummanki treenin alkuun jalkoja sen verran mitä tuo välilevyn rappeuma sallii, yleensä prässiä ja kyykkyä. Joka toisena päivänä treenit vuorotellen noita kahta.

Jos paino pysyy samassa mutta paikat vain pehmenee ja mielestäs treenaat yhtä kovaa kuin ennenki ja syöt hyvin ni eikö seuraava vaihe ole pujottaa kädet housuihin ja tunnustella kiveksiä?

Mulla on kanssa ongelmii saada painoo ylös 182/80kg + tulokset junnaa paikallaan ;/ Ohjelman vaihto ? oon käynny kanssa puolvuotta salilla ,, Nyt käytössä Arnoldin G6 ohjelma

Ruokavalio

06:00 - 40g 4-viljan puuroa + 250g rahkaa
09:00 - 500g rahkaa + 45g oliivi-öljyy + ruisleipä kummatki puolet
11:00 - 100g Täysjyvä riisii
13:30 - 500g rahkaa + 45g oliivi-öljyy + ruisleipä kummatki puolet
17:00 - 200g Jauhelihaa + 100g täysjyvä spagettii + 200g kurkku, 100g tomaatti, 150g porkkana + 60g whey protein + 30g cashew pähkinä + 4kpl ruisleipää
21:00 - 250g Raejuustoa + 13g Oliivi öljyy + kala öljyy

Tos on n. 4000 calorii, treenipäivinä vähän enemmän. Miksei paino nouse ? Syön ku hevonen

En nyt laskenut noita sen tarkemmin mutta jokin kyllä mättää jos ei tosiaan muka 4000kcal ruokavaliolla 182/82 puoli vuotta treenanneella jampalla paino nouse. Ellet sitten liiku paljon muutenkin kuin siellä salilla g6 parissa.

Syön ku hevonen

Hevonen syö muutakin kuin rahkaa ja oliiviöljyä :) . Lounaalle kunnon ateria pelkän riisin sijaan, leivän päälle reilusti leikkelettä ja juustoa, raejuustoon vaikka tonnikalaa kaveriksi. Oletko arvioinut kalorikulutusta?

Mulla on kanssa ongelmii saada painoo ylös 182/80kg + tulokset junnaa paikallaan ;/ Ohjelman vaihto ? oon käynny kanssa puolvuotta salilla ,, Nyt käytössä Arnoldin G6 ohjelma

Ruokavalio

06:00 - 40g 4-viljan puuroa + 250g rahkaa
09:00 - 500g rahkaa + 45g oliivi-öljyy + ruisleipä kummatki puolet
11:00 - 100g Täysjyvä riisii
13:30 - 500g rahkaa + 45g oliivi-öljyy + ruisleipä kummatki puolet
17:00 - 200g Jauhelihaa + 100g täysjyvä spagettii + 200g kurkku, 100g tomaatti, 150g porkkana + 60g whey protein + 30g cashew pähkinä + 4kpl ruisleipää
21:00 - 250g Raejuustoa + 13g Oliivi öljyy + kala öljyy

Tos on n. 4000 calorii, treenipäivinä vähän enemmän. Miksei paino nouse ? Syön ku hevonen
How about GOMAD?/?

Mun mielestä paras ja helpoin tapa on just ennen nukkumaanmenoa vielä hönkästä sellanen 3-5dl maitoa+desi heraa+öljyä. Tuntuu että se öljykin melkein vaan parantaa drinkin makua, helposti saa 500-1000 kcal ja yöks aika hyvät setit muutenkin. Olettaen että ruokavalio on muuten ees sinnepäin, niin tästä pitäs tulla jo se lisä että lihas kasvaa(ehkä)

Oon vedelly tälläsel ohjelmalla

1.

Penkki 3x5
Pystypunnerrus kp 3x5
Dippi lisäpainoilla 3-5x5

2.

Leuanveto 3x5
Kulmasoutu 3x5
Kp kulmasoutu t-bar soutu 3x8

Kummanki treenin alkuun jalkoja sen verran mitä tuo välilevyn rappeuma sallii, yleensä prässiä ja kyykkyä. Joka toisena päivänä treenit vuorotellen noita kahta.

En ole mikään ekspertti, mutta jos treenaat joka toisena päivänä vuorotellen noita kuutta liikettä, niin voi morjens tota sun ohjelmaa. Sun treeni siis joka toinen päivä on kolmen liikkeen treeni, jossa tulee n 15 toistoo per liike? Ootko koskaan aatellu käydä tuola treenipuolella kurkkaamassa minkälaisilla ohjelmilla muut tekee? Ei ihme jos ei tulokset kasva ja läskiä tulee vatsanympärille.

Ethän sä treenaa tässä ku vähän rintalihasta, olkapäitä ja selkää. Ok jos sulla on välilevyssä vikaa etkä voi treenaa jalkoja, mutta treenaa noi kolme lihasRYHMÄÄ sit ees kunnolla? Ja Missä sun muut yläkropan lihakset on, mikset sä treenaa niitä? On sulla varmaan ihan kokonaiset kädetkin ja leveän selkälihaksen lisäks selässä paljon muitakin lihaksia...

GOMAD on testattu sil otin 10 kiloo painoo ;D voisin kokeilla juoda täysmaitoa litran-pari pvässä uusiks.. Mutta rasvattomaan en koske vetää mahan aivan sekasin kumma juttu ?

Noh odottelen innolla ekaa diettii kun taipumus painon tippumiseen helposti löytyy :S

Niin se aina on, bulkilla ollessakin tulee aina mietittyä kuinka helppoa se diettaaminenkaan voi olla kun ei tarvitse olla kuin syömättä kun maha meinaa revetä sapuskasta.

Syön AINA kun vain pystyn ja joka kerta ensimmäiseen oksennusrefleksiin saakka, mutten tietenkään purjoa safkoja ulos. Syöminen on minulle todella tuskallista

En kommentoi ongelmaasi muuten kuin että tuo kuullostaa ikävältä tavalta. Kokemuksesta voin kertoa, ettei johda välttämättä lainkaan tavoiteltuihin tuloksiin. Itse joskus 17v ja 175cm/55kg rimpulana aloitin tosissani bulkkaamaan ja syömisestä tuli hirveätä pakkopullaa ja johti paniikkihäiriöön, joka alkoi ilmetä ensin nimenomaan ruokailutilanteissa ja myöhemmin muulloinkin. En sano, että sinulle kävisi niin. Toisaalta en itsenikään kohdalla olisi moista uskonut. Varoituksen sana kuitenkin lienee paikallaan, kuuntelee sitä sitten tai ei.

En kommentoi ongelmaasi muuten kuin että tuo kuullostaa ikävältä tavalta. Kokemuksesta voin kertoa, ettei johda välttämättä lainkaan tavoiteltuihin tuloksiin. Itse joskus 17v ja 175cm/55kg rimpulana aloitin tosissani bulkkaamaan ja syömisestä tuli hirveätä pakkopullaa ja johti paniikkihäiriöön, joka alkoi ilmetä ensin nimenomaan ruokailutilanteissa ja myöhemmin muulloinkin. En sano, että sinulle kävisi niin. Toisaalta en itsenikään kohdalla olisi moista uskonut. Varoituksen sana kuitenkin lienee paikallaan, kuuntelee sitä sitten tai ei.
Onhan tuo nyt jo tolkutonta pakkopullaa, varsinkin kun saan sillä hädin tuskin ylläpidettyä nykyistä tasoa. Mutta jos toinen vaihtoehto on palata takaisin 181cm/55kg mittoihin, mikä mulla tapahtuis varmaan parissa kuukaudessa, on valinta helppo :D

Eikö Marko Savolainen taas vähän aikaa sitten sanonut (olisko ollu Bodysa pari numeroo takaperin) et siinä vaiheesa ku syöminen on kivaa ni se on riittämätöntä :D

Ai niin, ja kannattaa ihan oikeasti tarkastella niiden ruokien ravintosisältöä. Rahka, kana, jauheliha, kaurapuurot ja muu tällainen ovat oikeastaan vähiten energiatiheää sapuskaa mitä on. Itselläni on yleensä ongelma sen suhteen, miten en söisi liikaa. :) Itse en syö rahkaa tai kaurapuuroa ollenkaan, koska niiden paino-energia(paino-proteiini)-suhde on kohtuuttoman matala. Mulla on vissiin taipumus valikoida aina ne kaikkein energiatiheimmät ruoat, koska bulkillakin ollessani vedän tosi helposti överit. Kerran kokeilin syödä niin paljon kuin teki mieli ja vähän työn maussakin niin järkytyin kun päivän safkat menivät sinne 6000-7000 kaloriin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom