Kuinka syödä tarpeeksi?

Ai niin, ja kannattaa ihan oikeasti tarkastella niiden ruokien ravintosisältöä. Rahka, kana, jauheliha, kaurapuurot ja muu tällainen ovat oikeastaan vähiten energiatiheää sapuskaa mitä on. Itselläni on yleensä ongelma sen suhteen, miten en söisi liikaa. :) Itse en syö rahkaa tai kaurapuuroa ollenkaan, koska niiden paino-energia(paino-proteiini)-suhde on kohtuuttoman matala. Mulla on vissiin taipumus valikoida aina ne kaikkein energiatiheimmät ruoat, koska bulkillakin ollessani vedän tosi helposti överit. Kerran kokeilin syödä niin paljon kuin teki mieli ja vähän työn maussakin niin järkytyin kun päivän safkat menivät sinne 6000-7000 kaloriin.
Itse kun en hirveästi ole perehtynyt aiheeseen, vaan syön mitä mieleni tekee ja lisään vain proteiinia ruokavaliooni rahkoilla /jne.
Voisitkos hieman valaista tyhmää, mitä aineksia sitä sitten kannattaisi syödä paremman energiatiheyden kannalta. Voisi auttaa varsinkin työpäiviä ja eväitä ajatellen (07:30 - 14-16 asti liikenteessä autossa ja asiakkaiden luona, ei yleensä muuta ruokailupaikkaa kuin kuskin penkki).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En nyt käy yksilöimään mitään tiettyjä ruokia, koska jokainen voi improvisoida niitä esimerkiksi Fineliä apuna käyttäen, mutta esimerkiksi tavallisesta leivästä saa makroiltaan tosi hyvän, kun väliin laittaa vaan tarpeeksi täytettä. Leikkeleitä ja juustoja suosimalla proteiinia voi tulla koko paketista painoprosentuaalisesti paljon enemmän kuin rahkasta, sen lisäksi että se sentään maistuu joltakin muulta kuin happamalta tahnalta.

Mikä siinä on, että aina kun joku kysyy neuvoa, koska ei saa syötyä tarpeeksi, niin täällä neuvotaan juomaan täysmaitoa ja rypsiöljyä ja mutustelemaan pähkinöitä. Fakta kuitenkin on, että HIILIHYDRAATTI on LIHASMASSAN ensisijainen polttoaine... ei rasva. Ruokavalion ylimääräinen rasva varastoituu vieläpä helpommin kehonrasvaksi kuin hiilihydraatit, koska sitä ei tarvitse muuttaa rasvaksi ennen varastoitumista... lisäksi hiilaria varastoituu lihakseen niin kauan kuin siellä on tilaa, mutta rasva ei varastoidu lihakseen. Lisää hiilaireita sanon minä. Ja kun pohjaruokavalio on kunnossa, niin on melkein yks ja sama, että mistä ne ottaa. Litra jogurttia on 800kcal (hh 120g, rasva 20g) ja 2 litraa on 1600kcal.

En ole mikään ekspertti, mutta jos treenaat joka toisena päivänä vuorotellen noita kuutta liikettä, niin voi morjens tota sun ohjelmaa. Sun treeni siis joka toinen päivä on kolmen liikkeen treeni, jossa tulee n 15 toistoo per liike? Ootko koskaan aatellu käydä tuola treenipuolella kurkkaamassa minkälaisilla ohjelmilla muut tekee? Ei ihme jos ei tulokset kasva ja läskiä tulee vatsanympärille.

Siitä olen yhtä mieltä, että tuolla kuuden liikkeen treeniohjelmalle ei vasta-alkaja -vaiheen jälkeen enää pitkälle päästä, joten se kannattaa laittaa vaihtoon.

Sitä en kuitenkaan allekirjoita, että peruste hyvällä ohjelmalle on se, että moni treenaa sellaisella ;) ...koska sekin on fakta, että suurin osa salilla kävijöistä treenaa miten sattuu.

Mikä siinä on, että aina kun joku kysyy neuvoa, koska ei saa syötyä tarpeeksi, niin täällä neuvotaan juomaan täysmaitoa ja rypsiöljyä ja mutustelemaan pähkinöitä. Fakta kuitenkin on, että HIILIHYDRAATTI on LIHASMASSAN ensisijainen polttoaine... ei rasva. Ruokavalion ylimääräinen rasva varastoituu vieläpä helpommin kehonrasvaksi kuin hiilihydraatit, koska sitä ei tarvitse muuttaa rasvaksi ennen varastoitumista... lisäksi hiilaria varastoituu lihakseen niin kauan kuin siellä on tilaa, mutta rasva ei varastoidu lihakseen. Lisää hiilaireita sanon minä. Ja kun pohjaruokavalio on kunnossa, niin on melkein yks ja sama, että mistä ne ottaa. Litra jogurttia on 800kcal (hh 120g, rasva 20g) ja 2 litraa on 1600kcal.

Siitä olen yhtä mieltä, että tuolla kuuden liikkeen treeniohjelmalle ei vasta-alkaja -vaiheen jälkeen enää pitkälle päästä, joten se kannattaa laittaa vaihtoon.

Sitä en kuitenkaan allekirjoita, että peruste hyvällä ohjelmalle on se, että moni treenaa sellaisella ;) ...koska sekin on fakta, että suurin osa salilla kävijöistä treenaa miten sattuu.

Asiaa kirjoitat! Syynä noihin vinkkeihin mitä yleensä satelee lienee se, että kun valitetaan ettei pysty syömään enempää niin ehdotusten kärjessä luonnollisesti on kaloritiheät ratkaisut. Samoin jos "ei voi syödä enempää" niin vähäkaloristen tuotteiden vaihtaminen kaloritiheisiin toimii kysyjän spekseillä ilman, että tarvii syödä lisää.

Heh. 1.5vuotta treeniä ja paino noussu 20kg ja kaveri jeesustelee kun ei tule painoa.!
Se on takuu varmaa,että lähes kaikki tuo 20kg on läskiä minkä oot saanu. Nyt sitten laihduttamaan se läski pois ja vasta sitten mietitään jatkoa.
Itse olen viimeisen kolmen vuoden aikana saanut painoa 5kg rasvaprosentin pysyessä samana, eli kaikki on lihaa mikä on tullu. Olen tyytyväinen.
Turha kuvitellakkaan että lihakset kasvaa niinku poks vaan natikkana.

Heh. 1.5vuotta treeniä ja paino noussu 20kg ja kaveri jeesustelee kun ei tule painoa.!
Se on takuu varmaa,että lähes kaikki tuo 20kg on läskiä minkä oot saanu. Nyt sitten laihduttamaan se läski pois ja vasta sitten mietitään jatkoa.
Itse olen viimeisen kolmen vuoden aikana saanut painoa 5kg rasvaprosentin pysyessä samana, eli kaikki on lihaa mikä on tullu. Olen tyytyväinen.
Turha kuvitellakkaan että lihakset kasvaa niinku poks vaan natikkana.

Jos nyt pilkkua nussitaan niin painon noustessa 5kg ja rasvaprosentin pysyessä samana kaikki paino EI ole tullut lihaksena. Esimerkki, alkupaino 100kg, rasvaprosentti 10 = rasvaa 10kg. Loppupaino 105kg, rasvaprosentti 10, rasvaa 10.5kg :) Että semmosta, on se matematiikka erikoista. Toki pilkkua voisi nussia enemmänkin, jos puhuttaisiin siitä mistä lihas pääasiassa koostuu jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom