Kuinka pitkä liike penkissä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iso-erno
  • Aloitettu Aloitettu
Eli matka jonka tanko kulkee rinnalta käsien suoristukseen saakka. Huvikseni tutun kanssa mittailtiin, minulla 41cm tutulla 29cm. Näyttää sille, että mitä kovempi ykkönen sen lyhyempi liike. Itse en edes pysty alle 35cm liikkeeseen, koska kädet olisivat silloin levypainojen puolella..

29 cm WTF!? Mulla on vielä käsi 100 asteen kulmassa siinä kohtaa :D
68cm leveällä otteella nostomatka 58cm
Taidan olla hiukan huonommassa lähtoasetelmassa jos pitäs tota 29cm kaveria vastaan kisata. :jahas:

Sitä juuri tarkoitinkin. Mä sanonkin tästä lähtien noille lyhyt kätisille, että tekisitte edes kunnon toistoja. Noihan jää yli 10cm vajaiks..

Tähän vaikuttaa kyllä tekniikkakin. Sellasella jolla tekniikka on aivan perseestä saattaa nostomatka olla todella pitkä. (Esim. lavat eivät ole kunnolla kiinni)

Myös kaaren suuruus vaikuttaa. Voishan tuon piruuttaa mitata kun tuo syliväli nyt on mitä on (LIIAN PITKÄ)

Laittakaas oma pituus kanssa peliin. Minä Itse taitaa olla yli 2 metriä pitkä tai sitten kädet suhteettoman pitkät. Minulta pituutta löytyy 179 cm ja liikerata on 40 cm. Ote on aika kapea. En muista enää tarkkaa oteleveyttä, mutta peukalonkynnen keskiosa on voimanostotangon karhennuksen alussa, kun peukalo ja etusormi muodostavat suoran kulman.

Noo lähtipä tosta muutama sentti pois kun vähän tekniikkaa paranteli. Ja minä en ole kuin 185cm pätkä, syliväli ~198cm. Tuohon 40cm liikerataan pääsis reippaasti toista metriä leveällä otteella :lol2:
Kyllä sen muutenkin huomaa että nostomatka on hiukan normaalia suurempi kun yläasennossa tangon voi vetää telineitten yli päätä kohti. Joskus lämmitellessä teen huvikseni noin, tulee kummia katseita. :D

pituus on 191cm ja kädet saatanan pitkät. En ole mitannu matkaa mutta kädet on kyllä vitunmoisessa linkussa kun tanko koskee rintaan(vaikka kaarta on ja rinta rottingilla). Kapeat hartiat lienee vaikuttavan myös tuohon matkan pituuteen.

Jaskaako sillä nostomatkalla? Annatte pitkäkätiset sitten vedossa kymmenien kilojen kera takasin. Vai onko penkki maailman tärkein?

Ps. mulla on nostomatka ~25-28cm

Annatte pitkäkätiset sitten vedossa kymmenien kilojen kera takasin.

Entäs ne joilla on pitkät jalatkin. Kuten vaikkapa pitkät ihmiset ?

Empä jaksa asiasta suuremmin itse enää välittää, kerran kyllä tuli puheenaiheeksi kun vajaa 170cm pitkä kaverini aukoi päätään siitä että jätin penkissä tangon 5cm irti rinnasta. Totesin että näytäthän sinäkin jättävän 20cm yläasennosta jos vertailemaan lähdetään :kippis1:

Minä itse: kannattas vaihtaa laji kiipeilyyn... siellä tollanen älytön Ape index on hyödyksi... eli sulla siis +13cm! Ehkäpä myös iloinen maastaveto toimii sitten suhteessa paremmin...
:)

En nyt vielä pystynyt mittaamaan liikkeen pituutta, mutta tulipahan taas kerran todistettua kuinka pitkät kädet mulla on.. Syliväli 191-195cm (vaikea mitata yksin metrimitalla) ja pituuttahan mulla on 178-179cm. Niin ja kämmet ja sormet ovat pienet, joten ne eivät ainakaan lisää tuota mittaa verrattuna muihin..

Kyllä se maastaveto tosiaan kulkee vähän erilailla kuin penkki, mutta minkäs teet.

Huh kun joillakin on lyhyt nostomatka!
Olisin kyllä toivonut lyhyempiä tumppuja.. mutta minkäs kropalleen tekee.
Nostomatka on sellanen 0,5 metriä (kerran vähän itsekseni mittailin joten mitta on suuntaa-antavaa), vaikka pituutta on vain karvan vaille 180 cm.

Voiskin mitata ihan mielenkiinnolla. Nyt kun on vähän saanu asentoa parannettua niin voi olla yllättävän lyhytkin matka. mutta toi 25-30cm kuulostaa ihan helvetin vähältä.

Niin ja kukaan ei vielä täällä huomauttanut rintakehän vaikutuksesta tuohon nostomatkaan.. Itselläni rinnan ympärys on on muistaakseni 115cm tietämiä ja salikaveri ei vuosien treenistä huolimatta ole onnistunut hakkimaan kun 90cm. Minulla on myös sellainen kutina, ei mitään faktaa kylläkään, että tämä vielä korostuu penkissä kun oikeaoppisesti vetää kaaren selkään mutta pitää perseen penkissä..

Mitä mieltä porukka on jos laskee penkkipunnerruksessa tangon aina rinnalle?? liian alas??

Eipä sitä voi oikein penkkipunnerrukseksi sanoa jos tanko ei koske rintaan (kaulan ja mahan väliselle alueelle). Tietysti voi tehdä jotain noston osaa harjoittaakseen tehdä loppuojennuksia tai puolikkaita toistoa.

Ja vastauksena otsikoon kysymykseen voitte päätellä jotain siitä että penkistä nousi ekaa kertaa ykkösiä kokeillessa 60 kg kun samalla treenikerralla maasta 150 kg, eli kädet ovat liian pitkät :)

Nyt voi aina itkeä että on huono penkissä kun johtuu pitkistä käsistä ja mave taas sujuu. Jännä homma että itekin vaan 176cm ja kädet pitkät hontelot, mutta jalat taas lyhyet pökkelöt. Itellä kyllä menee penkin huonous tekniikan piikkiin. :(

Back
Ylös Bottom