Kuinka pitkä lepo surkastuttaa lihakset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juffe
  • Aloitettu Aloitettu
Moi!

Eli kuinka kauan lihat säilyy nykyisellään, jos pitää lepoa salitreenistä, mutta syö kuitenkin normaalisti ja n. 3g protskua päivässä, koko tauon ajan? Kuinka paljon lepoa on "liikaa", jolloin lihasmassaa alkaa jo menettää rutkasti?

-- Juffe

Pari kuukautta? Ainakin joillakii esim.jonkun loukkaantumisen jälkeen aika nopeesti huomaa että vaikka kipsattu jalka on pienempi kuin toinen. Tietenkin siinä tekee se että se saa mitään aktiviteettia. Jos vaan lopettaa treenin mutta muuten elää ja liikku edes jotain niin joku puoli vuotta kun alkaa näkyä treenaamattomuus?
Kuhan vaan arvailen ja pähkäilen...

mutta kun kerran on päässyt hyvään kuntoon ja sitte heikkenee, niin on helpompi saada se hyvä kunto takasi ku mitä se oli alun alkujaan. tajuukoha tosta :D

Jos ruokapuolen pitää kunnossa niin peilin avulla (alasti) huomaa eron varmaan parissa kuukaudessa. Tietty vaatteet päällä kaverit ei varmaan yli puoleen vuoteen huomaa mitään...

Voisko joku ½ -vuotta varmaan olla sellainen aika... Eikä silti varmaan mitään huikeita surkastumisia tapahdu...kai :)

Pidin ponnistuspäänsäryn vuoksi 2 viikkoa vapaata salitreenistä. Seurauksena että revin hiuksiani samalla vilkaillen tumppua, että onko jo ehtinyt kutistua :D No ei se kai siinä miksikään...

juffe sanoi:
Moi!

Eli kuinka kauan lihat säilyy nykyisellään, jos pitää lepoa salitreenistä, mutta syö kuitenkin normaalisti ja n. 3g protskua päivässä, koko tauon ajan? Kuinka paljon lepoa on "liikaa", jolloin lihasmassaa alkaa jo menettää rutkasti?

-- Juffe

no itsellä on nyt tässä ollut n 7kk taukoa salilla..voimatasoista on paha mennä sanomaan..ku ei oo tullu salilla käytyä..mutta jos ajatellaan puhtaasti kiloissa..niin lähtötilanne oli n 93-94kg ja paino nyt 87-88kg mutta fläsää on kyllä tullu lisää niin jos heittäisin että..5-8kg lihaa on häipyny..en varmaan oo kovinkaan väärässä..tietty tuo aika oli inttiä..mutta kuiteski.. :(

Yli viikon totaali tauko niin selvää pienenemistä on jo havaittavissa.
Rutkasti jos aiotaan menettää lihaa niin puhutaan varmaan jostain 2kk.

neutraali sanoi:
Yli viikon totaali tauko niin selvää pienenemistä on jo havaittavissa.

mutta toisaalta jos joskus pitää esim tuon viikon totaalilevon..ja on muuten syönnit kunnossa jne..saattaa joskus tehä yllättävän hyvää lisäpotkua treeniin..että periatteessa tuota ei välttämättä pysty viikon perusteella kattoo..mutta tietty jos nuita viikkoja tulee useasti..mutta jos pitää esim 2-3kk välein tekee periaatteessa ihan hyvää..joo meni "vähän" :offtopic:

itselläni oli 3vko tauko pienen loukkaantumisen takia ja tuntuu että sinä aikana ei olisi kropassa tapahtunut mitään huonompaan suuntaan, ehkä paremminkin päinvastoin . tätä ennen oltiin kylläkin ylikunnon partaalla (mistäköhän se loukkaantuminen johtui ;)).. en nyt sanois että viikossa huomaa mitään suurta pienenemistä ainakaan jos lihat on naturaalina hankittu, 'lainalihaksista' en sitten sano mitään, koska ei ole minkäänlaista kokemusta. kyllä varmasti muutamasta kuukaudesta saa puhua, kunnes voi puhua selvästä pienenemisestä jos ruokapuoli on yhä kunnossa eikä nyt ihan 100% sohvaperunaksi ala.

mik99 sanoi:
mutta toisaalta jos joskus pitää esim tuon viikon totaalilevon..ja on muuten syönnit kunnossa jne..saattaa joskus tehä yllättävän hyvää lisäpotkua treeniin..että periatteessa tuota ei välttämättä pysty viikon perusteella kattoo..mutta tietty jos nuita viikkoja tulee useasti..mutta jos pitää esim 2-3kk välein tekee periaatteessa ihan hyvää..joo meni "vähän" :offtopic:
Itse pidän kevyen viikon joka 5viikko mutta en ikinä totaali lepoa se ei jostain syystä mulle sovi, totaali levon jälkeen raudat painaa pirusti ja muutenkin jotenkin kuivakka olo(ns pumppi katoaa), mutta kun pitää kevennetyn viikon jolloin käyn pari kertaa viikossa pumppaileen 70% sarjapainoilla(8 toistoa eli tosi keveesti), niin se tekee kyllä hyvää. Se on ihan tosi homma että viikon totaali levolla huomaa "pienenemistä", mutta se johtuu varmaan hyvin pitkälti siitä kun lihakset ei saa rasitusta niin se "pumppi" mikä on päällä katoaa. Ainahan sitä kun treenaa aktiivisesti niin lihakset on vähän niinkuin pikku pumpissa joka sitten jo viikon totaali levon aikana kyllä katoaa.
Juffehan tosiaan kysyi että milloin aletaan menettää reilusti lihasta niin sanoisin että 2kk ja sen yli, edellyttäen että sitä on mistä menettää.

Kävin eilen salilla parin kuukauden totaali käymättömyyden jälkeen ja raudat tuntuivat nuosevan vielä samaan malliin. Lihaa on varmaan vähän menetetty, mutta eikös lihasmuisti tuo sen kohta takaisin?

Tuo neutraalin mainitsema pumppi kyllä katoaa aika nopeasti, tyyliin viikko-pari. Mutta siitä eteenpäin se lihan lähtö on erittäin hidasta. Mulla oli tuossa äskettäin viiden vuoden tauko, enkä kyllä voi sanoa huomanneeni mitään pienentymistä koko aikana. Paino pysyi osapuilleen samassa, pari kiloa ehkä nousua. Itse asiassa hämmästelin tässä yhtä tauon aikaista rantsukuvaa, jossa olen kohtuu kireässä kunnossa ja silti näkyy että jotain on salillakin tehty.

Voimat tuollainen tauko vie kyllä erittäin tehokkaasti. :(

Ja kovin iso en ole koskaan ollut :curs:

D.Yates sanoi:
Tuo neutraalin mainitsema pumppi kyllä katoaa aika nopeasti, tyyliin viikko-pari. Mutta siitä eteenpäin se lihan lähtö on erittäin hidasta. Mulla oli tuossa äskettäin viiden vuoden tauko, enkä kyllä voi sanoa huomanneeni mitään pienentymistä koko aikana. Paino pysyi osapuilleen samassa, pari kiloa ehkä nousua. Itse asiassa hämmästelin tässä yhtä tauon aikaista rantsukuvaa, jossa olen kohtuu kireässä kunnossa ja silti näkyy että jotain on salillakin tehty.

Voimat tuollainen tauko vie kyllä erittäin tehokkaasti. :(

Ja kovin iso en ole koskaan ollut :curs:
Jos mää pitäsin 5vuoden tauon niin, mulla ei ois patin pattia ja voimia ei ois yhtään :) .

neutraali sanoi:
Itse pidän kevyen viikon joka 5viikko mutta en ikinä totaali lepoa se ei jostain syystä mulle sovi, totaali levon jälkeen raudat painaa pirusti ja muutenkin jotenkin kuivakka olo(ns pumppi katoaa), mutta kun pitää kevennetyn viikon jolloin käyn pari kertaa viikossa pumppaileen 70% sarjapainoilla(8 toistoa eli tosi keveesti), niin se tekee kyllä hyvää. Se on ihan tosi homma että viikon totaali levolla huomaa "pienenemistä", mutta se johtuu varmaan hyvin pitkälti siitä kun lihakset ei saa rasitusta niin se "pumppi" mikä on päällä katoaa. Ainahan sitä kun treenaa aktiivisesti niin lihakset on vähän niinkuin pikku pumpissa joka sitten jo viikon totaali levon aikana kyllä katoaa.
Juffehan tosiaan kysyi että milloin aletaan menettää reilusti lihasta niin sanoisin että 2kk ja sen yli, edellyttäen että sitä on mistä menettää.

juu itellä tulee vedettyä 3 viikkoa täysillä ja 4 on sit pumppi jne..itse en varmaan pystyisi vetämään enään tota 4 viikkoa täysillä ku kolmannella rupiaa monesti tuntuu että "onneksi" tulee seuraavaksi se pumppi viikko..jeps mutta jos esim joskus on ollut flunssaa ym..ja vaikka on koittanut pitää syömiset kohillaan jne..niin silloin ne raudat tosiaan painaa pirusti..jeps niin se varmaan menee tuon viikon totaalilevon kannalta että "pumppi" häviää. mutta jos puhutaan vielä voimatasoista niin ne putoaa tosiaan aika vitun nopeeta..jos vielä syömiset menee päin vittua..niin ne putoaa siihen "perus" tasoon tietty riippuu vähän reenipainoista mut etköhän pysty pitämään 1kk? lihat kohtuu hyvin messissä jos lepo/syöminen on kondiksessa..btw juffe oletko muuten pitämässä taukoa ku kysäiset tämmöstä vai oliko tämä ihan miten kävisi teorissa jos pitäisi taukoa?.. :)

Itellä tuntuu jo että jos viikon, vaikka flunssan takia ei pääse treenaan, nii pää leviää totaalisesti. Pumppi katoaa miltei kokonaan ja koko ukko tuntuu kutistuvan, kuin tyhjenevä ilmapallo. Jos ja kun jostain syystä joudun pitämään pitkän treenitauon tulevaisuudessa, joudun varmaan turvautumaan ammattiauttajan apuun, kun pää meinaa räjähtää. Se on kuin huumetta tämä reenaus.

:rock:

Olakinte sanoi:
Jos ja kun jostain syystä joudun pitämään pitkän treenitauon tulevaisuudessa, joudun varmaan turvautumaan ammattiauttajan apuun, kun pää meinaa räjähtää. Se on kuin huumetta tämä reenaus.

:rock:
SAMA :D

Back
Ylös Bottom