Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
juffe sanoi:Moi!
Eli kuinka kauan lihat säilyy nykyisellään, jos pitää lepoa salitreenistä, mutta syö kuitenkin normaalisti ja n. 3g protskua päivässä, koko tauon ajan? Kuinka paljon lepoa on "liikaa", jolloin lihasmassaa alkaa jo menettää rutkasti?
-- Juffe
neutraali sanoi:Yli viikon totaali tauko niin selvää pienenemistä on jo havaittavissa.

Itse pidän kevyen viikon joka 5viikko mutta en ikinä totaali lepoa se ei jostain syystä mulle sovi, totaali levon jälkeen raudat painaa pirusti ja muutenkin jotenkin kuivakka olo(ns pumppi katoaa), mutta kun pitää kevennetyn viikon jolloin käyn pari kertaa viikossa pumppaileen 70% sarjapainoilla(8 toistoa eli tosi keveesti), niin se tekee kyllä hyvää. Se on ihan tosi homma että viikon totaali levolla huomaa "pienenemistä", mutta se johtuu varmaan hyvin pitkälti siitä kun lihakset ei saa rasitusta niin se "pumppi" mikä on päällä katoaa. Ainahan sitä kun treenaa aktiivisesti niin lihakset on vähän niinkuin pikku pumpissa joka sitten jo viikon totaali levon aikana kyllä katoaa.mik99 sanoi:mutta toisaalta jos joskus pitää esim tuon viikon totaalilevon..ja on muuten syönnit kunnossa jne..saattaa joskus tehä yllättävän hyvää lisäpotkua treeniin..että periatteessa tuota ei välttämättä pysty viikon perusteella kattoo..mutta tietty jos nuita viikkoja tulee useasti..mutta jos pitää esim 2-3kk välein tekee periaatteessa ihan hyvää..joo meni "vähän"![]()
Jos mää pitäsin 5vuoden tauon niin, mulla ei ois patin pattia ja voimia ei ois yhtäänD.Yates sanoi:Tuo neutraalin mainitsema pumppi kyllä katoaa aika nopeasti, tyyliin viikko-pari. Mutta siitä eteenpäin se lihan lähtö on erittäin hidasta. Mulla oli tuossa äskettäin viiden vuoden tauko, enkä kyllä voi sanoa huomanneeni mitään pienentymistä koko aikana. Paino pysyi osapuilleen samassa, pari kiloa ehkä nousua. Itse asiassa hämmästelin tässä yhtä tauon aikaista rantsukuvaa, jossa olen kohtuu kireässä kunnossa ja silti näkyy että jotain on salillakin tehty.
Voimat tuollainen tauko vie kyllä erittäin tehokkaasti. :(
Ja kovin iso en ole koskaan ollut :curs:
.neutraali sanoi:Itse pidän kevyen viikon joka 5viikko mutta en ikinä totaali lepoa se ei jostain syystä mulle sovi, totaali levon jälkeen raudat painaa pirusti ja muutenkin jotenkin kuivakka olo(ns pumppi katoaa), mutta kun pitää kevennetyn viikon jolloin käyn pari kertaa viikossa pumppaileen 70% sarjapainoilla(8 toistoa eli tosi keveesti), niin se tekee kyllä hyvää. Se on ihan tosi homma että viikon totaali levolla huomaa "pienenemistä", mutta se johtuu varmaan hyvin pitkälti siitä kun lihakset ei saa rasitusta niin se "pumppi" mikä on päällä katoaa. Ainahan sitä kun treenaa aktiivisesti niin lihakset on vähän niinkuin pikku pumpissa joka sitten jo viikon totaali levon aikana kyllä katoaa.
Juffehan tosiaan kysyi että milloin aletaan menettää reilusti lihasta niin sanoisin että 2kk ja sen yli, edellyttäen että sitä on mistä menettää.

SAMA :DOlakinte sanoi:Jos ja kun jostain syystä joudun pitämään pitkän treenitauon tulevaisuudessa, joudun varmaan turvautumaan ammattiauttajan apuun, kun pää meinaa räjähtää. Se on kuin huumetta tämä reenaus.
![]()