Kuinka pitkä lepo surkastuttaa lihakset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juffe
  • Aloitettu Aloitettu
Enintään 2 viikkoa voi olla poissa salilta. Muutos sohvaperunaksi voi tapahtua jo yhdessä kuukaudessa jos ruokavalio menee persiilleen. :(

Kyllä sen vaan jotenki jo viikon jälkeen alkaa huomata sellaisen "löystymisen" en sanois että pienenemisen. Mutta jos 2vkoa ite ollu pois salilta niin huomaa jo selvästi että sellanen kimmoisuus ja pyöreys lihaksista kadonnut... ei sillä että niitä paljo ois mut jotenki näin.

Itse huomaan eron jo yhden viikon tauon jälkeen. Olo tuntuu pieneltä, ja sitä suuremmalla syyllä tekee mieli mennä salille kasvamaan. Tämän takia en mielellään pidäkään enää totaalitaukoja, vaan ylikunnosta toivutaan kevyellä viikolla eikä totaalilevolla.

En kuitenkaan usko että viikon tauon aikana lihasta lähtisi nimellisesti, jos kalorit ovat riittävät ja proteiinia em. 3g/lbm. Kahdessa viikossa varmaankin on jo lihaa lähtenyt, jos entuudestaan on kovassa kunnossa.

7kuukautta nyt taukoa olkapään takia.. Nykyään ei enää erota mistään että olisin joskus salilla käynyt.
esim rinnan ympärys pienentynyt n15cm , tumpun ympärys pienentynyt noin 6 cm.
Tosin on kyllä ruokavaliokin mennyt täysin perseelleen.

Mutta vielä mä täältä nousen Kele.

protsku sanoi:
Enintään 2 viikkoa voi olla poissa salilta. Muutos sohvaperunaksi voi tapahtua jo yhdessä kuukaudessa jos ruokavalio menee persiilleen. :(

Hep. Jotain perää tässäkin. Itsellä takana kesäloma, ruokavaliona leijonaviina/sidu + makkara 3-4 iltaa viikossa, muina päivinä mitä eteen sattui. Paino pysyi lähes samana mutta lihas-/rasvasuhde muuttui ratkaisevasti. Ei tietenkään mikään jymy-yllätys. Eikä mikään kiva kun peiliin katsoo mut tästä on taas hyvä ponnistaa.
:thumbs:

Kyllä nyt pari viikkoa pitäisi taukoa pystyä pitämään ja pystyykin. Ylikunnon partaalla tuossa alkukeväästä sairastuin ja jouduin olemaan kaksi viikkoa pois salilta. Ruokavalio ei muuttunut varsinaisesti. Kun taas pääsin salille, alkoivat sarjapainot yhtäkkiä kasvaa aivan hurjasti. Heti ensimmäinen treeni oli jotenkin kevyempi ja liha vastaanottavaisempi. Lepo on joskus tarpeenkin ja kai se on lähinnä henkistä se kutistumisen tunne kahdessa viikossa. :)

En ole juuri pitänyt treenitaukoja moneen vuoteen. Kesällä tosin käväisin Alpeilla 1½ viikkoa, jolloin en treenannut yhtään. Mitään muutosta en huomannut. Taisi olla vain hyvästä pieni palautumislisä, kun treenaan usein 100% teholla naama punaisena :curs:

aabo sanoi:
Kyllä sen vaan jotenki jo viikon jälkeen alkaa huomata sellaisen "löystymisen" en sanois että pienenemisen. Mutta jos 2vkoa ite ollu pois salilta niin huomaa jo selvästi että sellanen kimmoisuus ja pyöreys lihaksista kadonnut... ei sillä että niitä paljo ois mut jotenki näin.

Samoja huomioita täälläkin. Mutta noin muuten tollanen 2-3 viikon tauko tuskin lihaa polttaa suuremmin. 1 viikko ehkä pari kertaa vuoteen on mulla ihan hyvä juttu, mutta mitään joka neljäs viikko lepoa juttuja en pidä, pari ylimäärästä lepoa sitten vaan tarpeen mukaan.

Viimevuonna tuli 4-5 viikon tauko murtuman takia, tuskin siinä paljon lihaa paloi, mutta aika tahmeeta oli pari ekaa viikkoa kun senjälkeen alotteli taas.

Mulla on nyt tiedossa kolme viikkoa pois salilta, syynä myöhäinen kesäloma ja kertausharjoitukset.

Neljä päivää pois ja olo tuntuu nyt jo pieneltä. Tai siis pieni olen ollut aina, mutta vielä pienemmältä.

Saapas nähdä kuinka vaikuttaa. Vai vaikuttaako.

Olakinte sanoi:
Jos ja kun jostain syystä joudun pitämään pitkän treenitauon tulevaisuudessa, joudun varmaan turvautumaan ammattiauttajan apuun, kun pää meinaa räjähtää. Se on kuin huumetta tämä reenaus.

:rock:

Niinpä. On jotenkin hämmentävää ja pelottavaa, miten treemiseen voi jäädä koukkuun.

Lyle siteerasi joskus tutkimusta (olikohan Ketogenic Dietissä?) joka sanoi että lihasta voisi ylläpitää parikin viikkoa yhdellä HC-treenillä. Oletettavasti ruokavalio ei kärsi olla miinuksilla.

Itse huomaan tuon "pienen jatkuvan pumpin" lähtevän kevyellä viikollakin niinkuin nyt... Ja sitä odottaa että pääsis jo salilla vetään hiestä märkänä joka sarjan loppuun asti samalla huutaen kuin pieni eläin :hyper: :whip:

Olakinte sanoi:
Jos ja kun jostain syystä joudun pitämään pitkän treenitauon tulevaisuudessa, joudun varmaan turvautumaan ammattiauttajan apuun, kun pää meinaa räjähtää. Se on kuin huumetta tämä reenaus.

Todellakin; välillä vaikka ottaa kuinka päähän lähteä salille - ei jaksaisi, olis muuta tekemistä, ei huvita, niin kummasti se olo siellä paranee. Jos taas salille jättää menemättä, niin sitten se vasta hermoille käykin.

Tänään tosin pidän taukopäivän, koska olen onnistunut itselleni valehtelemaan, että etureidet ovat saaneet paljon rääkkiä jo tällä viikolla, ja lisäksi ojentajat ovat ihan oikeasti vielä kipeät :D

Kaira sanoi:
[nusnus] tarkotit varmaan 3g per painokilo protskua ;) [/nusnus]

Voi helvata, todellakin :rolleyes: :lol2:

mik99 sanoi:
juu itellä tulee vedettyä 3 viikkoa täysillä ja 4 on sit pumppi jne..itse en varmaan pystyisi vetämään enään tota 4 viikkoa täysillä ku kolmannella rupiaa monesti tuntuu että "onneksi" tulee seuraavaksi se pumppi viikko..jeps mutta jos esim joskus on ollut flunssaa ym..ja vaikka on koittanut pitää syömiset kohillaan jne..niin silloin ne raudat tosiaan painaa pirusti..jeps niin se varmaan menee tuon viikon totaalilevon kannalta että "pumppi" häviää. mutta jos puhutaan vielä voimatasoista niin ne putoaa tosiaan aika vitun nopeeta..jos vielä syömiset menee päin vittua..niin ne putoaa siihen "perus" tasoon tietty riippuu vähän reenipainoista mut etköhän pysty pitämään 1kk? lihat kohtuu hyvin messissä jos lepo/syöminen on kondiksessa..btw juffe oletko muuten pitämässä taukoa ku kysäiset tämmöstä vai oliko tämä ihan miten kävisi teorissa jos pitäisi taukoa?.. :)

Mä pidin tän vkon taukoa, kun kaverikin piti, ja ite pitäny taukoa salilta viimeks jossain huhtikuussa, sekin kipeenä.. niin ajattelin että tässä alkaa ehkä olla ylikunto pikkuhiljaa ovella jossei pidä taukoa.. vaikka treeni on mennyt tosi hyvin niin silti tuntuu että edes 11-12h yöunet ei oo riittäny.. ja ku vielä töissäki pitää käydä niin..
:(

edit: sori, enhän mä meinannu muistaa kertoa, että olihan mun pakko päästä kuitenkin keskiviikkona tekeen tommonen medium rinta/ojentajat/olkapäätreeni, ei muuten ois tullu koko loppuviikost mitään ku ois vaan kokoajan vilkuillu peiliin "hitto nyt lähtee massat" :D

itsellä tuli taukoa viime yksynä 3,5kk. tumppua kun aamuisin katselin niin en havainnut mitään muutosta, mutta jaloissa taisi tuntua pienen pientä. en syönyt kovinkaan "hyvin", tavallista kotiruokaa ja vähä lisäproteiinia silloin tällöin. Asiasta ihmeellisen tekee se että silloin oli myös kova aerobinen kausi eli laihdutin rajusti.

juffe sanoi:
Mä pidin tän vkon taukoa, kun kaverikin piti, ja ite pitäny taukoa salilta viimeks jossain huhtikuussa, sekin kipeenä.. niin ajattelin että tässä alkaa ehkä olla ylikunto pikkuhiljaa ovella jossei pidä taukoa.. vaikka treeni on mennyt tosi hyvin niin silti tuntuu että edes 11-12h yöunet ei oo riittäny.. ja ku vielä töissäki pitää käydä niin..
:(

edit: sori, enhän mä meinannu muistaa kertoa, että olihan mun pakko päästä kuitenkin keskiviikkona tekeen tommonen medium rinta/ojentajat/olkapäätreeni, ei muuten ois tullu koko loppuviikost mitään ku ois vaan kokoajan vilkuillu peiliin "hitto nyt lähtee massat" :D

jeps ite oon ainakin sitä mieltä että on 3-4kk välein pitää tuommoinen totaali tauko pääse kroppa vähän huilamaan vaikka niitä pumppi viikko tehdäänkin.. :)

Itellä oli lähes vuos taukoa päättyen viime syksyyn. Olihan se peilistä hahmottuva löysä paska lohduttoman näköstä katottavaa. Mutta. Vaikka tauko tulikin enemmän tai vähemmän itsestä johtumatta, niin helvetin hyvää vaan se tauko teki. Nyt liki vuos treeniä ennennäkemättömällä innolla; lihasta tullu hyvin lisää+ esim. penkki parantunut 30 kg. Tuskin paremmin menis vaikkei taukoo olis ollu.

Back
Ylös Bottom