Kuinka paljon lihasta vuodessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gasp
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
Ikä
43
Lueskelin tuossa noita vanhoja juttuja protskuista ym. ja joku väläytti saaneensa 20kg:n lukemat lihasta/vuodessa...aika kova lukema :) Mun käsitys siitä mikä alussa on mahdollista vuodessa saavutettavaksi liikkuu jossain 5-10kg:n rajoilla, kai se hidastuu jossain vaiheessa kun kehíttyy....

Eli jos joku kertoisi omia tuloksiaan NATUNA treenaamisen tuloksista ja miten (ravinto, treeni ym.) on tuon tuloksen saanut. Itse olen treenannut nelisen vuotta ja nyt 187cm/108kg. Vuoden sisällä paino noussut sadan pinnasta nykyiseen ja mukana vielä muutakin kuin lihasta.

Gasp sanoi:
Lueskelin tuossa noita vanhoja juttuja protskuista ym. ja joku väläytti saaneensa 20kg:n lukemat lihasta/vuodessa...aika kova lukema :) Mun käsitys siitä mikä alussa on mahdollista vuodessa saavutettavaksi liikkuu jossain 5-10kg:n rajoilla, kai se hidastuu jossain vaiheessa kun kehíttyy....

Eli jos joku kertoisi omia tuloksiaan NATUNA treenaamisen tuloksista ja miten (ravinto, treeni ym.) on tuon tuloksen saanut. Itse olen treenannut nelisen vuotta ja nyt 187cm/108kg. Vuoden sisällä paino noussut sadan pinnasta nykyiseen ja mukana vielä muutakin kuin lihasta.

On vaikea lisätä lihasmassaa enemmän kuin 2,5 kg vuodessa.
Todella lahjakas urheilija voi rakentaa vuodessa viitisen kiloa lihasmassaa, mutta se onkin jo paljon. Jos 2,5 kg vuodessa ei kuulosta sinusta juuri
miltään, ajattele asiaa näin: 2,5kg vuodessa tekee 12,5 kg viidessä vuodessa.
Tämä merkitsee, että 70-kiloinen mies voi odottaa painavanasa viiden vuoden kovan harjoittelun jälkeen 82,5kg. Eikä tämä lisäpaino ole rasvaa.

Näin kirjoitti Arnold kirjassa: Bodaa Arnoldin Kanssa.

formula7 sanoi:
On vaikea lisätä lihasmassaa enemmän kuin 2,5 kg vuodessa.
Todella lahjakas urheilija voi rakentaa vuodessa viitisen kiloa lihasmassaa, mutta se onkin jo paljon. Jos 2,5 kg vuodessa ei kuulosta sinusta juuri
miltään, ajattele asiaa näin: 2,5kg vuodessa tekee 12,5 kg viidessä vuodessa.
Tämä merkitsee, että 70-kiloinen mies voi odottaa painavanasa viiden vuoden kovan harjoittelun jälkeen 82,5kg. Eikä tämä lisäpaino ole rasvaa.

Näin kirjoitti Arnold kirjassa: Bodaa Arnoldin Kanssa.

Arnold kirjoitti myös paljon muuta paskaa, joten suhtautuisin näihin faktoihin varauksella :) Tämän voisi lyhyesti tiivistää: riippuu monista tekijöistä.

Mä olen ainakin nyt alussa saanut melkein 20kg massaa, ei se kaikki lihasta ole, mutta melkein. Nyt on kehitys hieman laantunut, mutta johtuu epäsäännölisestä elämän rytmistä enemmänkin. Ja tuo huima massan lisäys johtuu siitä, että olen pitkä ja laiha, eli lihas tarttuu helpommin. Kesäks pitäis saada vielä 5 kiloa lisää :)

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom