Kuinka moni aikoo käydä kirkossa jouluna?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JeFu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joskus kerran olen ollut joulukirkossa, mutta nykyisin en käy kirkossa, enkä tule käymään. Muiden uskonto asiat hyväksyn sen enempiä puhumatta kunhan ei mulle tuputeta. Tulee huono olo kun katsoo niitten himouskovaisten naamoja kirkossa.

Originally posted by Metri
Kun kerran kysyt, niin vastaan, mutta kumpikaan meistä ei varmaankaan halua aloittaa uutta kinasteluthreadia.

Siis, en käy kirkossa saadakseni taivaspaikkaa, eikä kirkossa käymättömyys vie sitä miulta poiskaan. Mutta mie tahon käydä siellä. Sieltä mie löydän sen joulun rauhan. Miun mielestäni siellä ei ole tylsää. Meillä on kullakin oma käsityksemme tylsästä. Ja kukin löytäköön joulurauhan omalla tavallaan.

Ei tässä jaksa kinastella asiasta mistä ei valmista tule ever. Mikäs siinä käydessä jos rauha sieltä löytyy, itse kyllä painottaisin enemmän oman elämän hallitsemista, ei pitäisi olla rauhaisa mieli kiinni jostain tuonpuoleisesta.

Joulukirkkoon?

Yeah, sure :jahas:

Originally posted by Mike
Ei tässä jaksa kinastella asiasta mistä ei valmista tule ever. Mikäs siinä käydessä jos rauha sieltä löytyy, itse kyllä painottaisin enemmän oman elämän hallitsemista, ei pitäisi olla rauhaisa mieli kiinni jostain tuonpuoleisesta.

Mutta kuitenkin pitää vähän vääntää ;)

Joo, ei voi olla kommentoimatta. Pakko pikkaisen sanoa jotain. Ei voi mitään.

Vittu, löytyisköhän söörtsillä joku vanha hihhuli -thread vielä...Tässä alkoikin jo tulemaa tylsää...Toisaalta tuolla voimannosto puolella on RAW vs kuminauhat -ketjulla hyvät edellytykset samaan huvittavuuteen :lol2:

Joo ja mulla on kanssa sama vika että joskus ei vaan voi olla hiljaa.

Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttäristä... Mulle kelpaa kumpiki.. no joo..
Mä käyn kans joulu yön messussa kirkossa enkä ole uskossa mutta haluun vaan käydä siel,enkä häpeä tunnustaa sitä.:piis:

Originally posted by efuman
Mä käyn kans joulu yön messussa kirkossa enkä ole uskossa mutta haluun vaan käydä siel,enkä häpeä tunnustaa sitä.:piis:
Eihän siinä mitään hävettävää ole.. Itse olin menossa viime vuonna, kaunis ja sosiaalinen tapahtumahan tuo on. Jostain syystä reissu peruuntui. Nyt tosin mitä enemmän asiaa ajattelen sitä enemmän ajatus kirkosta ahdistaa.

Perheen perinteenä on ollut käydä kirkossa. Se on sellainen kärsimysnäytelmä ennen sitä palkintoa eli joulupöytää. Tänä vuonna kylläkin ajattelin jättää väliin, keksin vaihtoehtoisen tavan kärsiä. Kuuntelen vaikka "Villihevosia" muutaman kerran.

En mene tänä vuonna joulukirkkoon, mielelläni menisin jos pääsisin.
En kuulu mihinkään uskontokuntaan, en ole koskaan kuulunut, enkä usko että tulen koskaan kuulumaankaan. En tunnusta mitään uskontoa, silti lähes kaikki niistä kiinnostavat ja mielelläni käyn kirkossakin. Vaikka kaikilta ulkoisilta tunnusmerkeiltäni olen pakana, pidän itseäni silti uskovaisena, tai pikemminkin etsin. Olisikohan etsiväinen oikea termi :) Oma uskoni on totaalinen sillisalaatti ja etsintäni sijoittuu tällä erää jonnekin taolais-buddhalais-tieteellisen paikkeille, Suomessa aina asuneena ammennan pakostakin elementtejä myös kristillisestä maailmankatsomuksesta.
Joulu edustaa minulle perheen kanssa yhdessäoloa ja pimeyden kääntymistä valoa kohden, pystyn näissä kahdessa näkemään kyllä selvän yhtymäkohdan kristinuskoon ja joulujumalanpalveluksen sanomaan. Hyvää joulua kaikille.

En ole koskaan ollut joulukirkossa enkä mene... jos joku sieltä jonkin rauhan löytyy niin hyvä... rippikoulun kävin ja siinä olivat minun kirkko reissuni.

Originally posted by JeFu
HooEee se on semmone kortti mihi pitää hankkii leimoja (Mitä saa kun käy kirkossa) tarpeeksi et pääsee rippikouluuun.... :wall:

Ei sitä munkaan aikana leimoja korttiin haettu vaan itse tein niin että kun kaveri oli hakenut kaikki leimat niin vaihdoin siihen kaverin korttiin sen oman kortin nimitarran sen jälkeen kun kaveri oli käyny hyväksyttään oman korttinsa ja sen jälkeen kävin hyväksyttään "omat" leimat. Kyllä toi rippikoulu ihan kannattava juhla on kun sukulaiset antavat rahaa ihan kiitettävästi, ite sain muistaakseni n. 1400mk ja siitä kun laski rippikoulun kta:n eli keskituntiansion niin ihan hyväksi se muodostui,en vaan enää muista montako tuntia siellä piti olla. :joulu3:

No eipä tullu kirkossa käytyä, taaskaan. Hautausmaalla kyllä kävin. Kirkos taisin viimeks käydä joskus vuoden 94 jouluna, nykyään tuuppaa aamu-unet viemään voiton:joulu8:

Kävin jo... mielestäni kirkko ja ym. tilaisuudet ovat kuitenkin tavallaan rauhallisia rituaaleja missä on perheen kanssa. En näe mitään pahaa siinä, vaikka en ole mikään kirkkofani.

Isovanhempani eivät käyneet kirkossa, vanhempani eivät käy kirkossa, itse en käy kirkossa. MItä sitä laiskan ihmisen turhaan itseään kirkon kovalla penkillä kiduttaa jos tarkoitusperät ovat tekopyhiä ja kyseenalaisia:down:

Uskonto S.U.C.K.S:down:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom