Kuinka kauan olet treenannut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orpheus
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Treeniä takana ekaksi vuosi tai 1,5 kotona weiderin vinyylisarjalla, sitten pari kolme vuotta taukoa ja sitten salille enemmän tai vähemmän tosissaan.

Varsinaista salitreeniä täynnä reilut 9 vuotta johon mahtuu monta typeryyttä ja umpikujaa, mutta niistäkin oppii.

Tulokset ei kiinnosta mua itsetarkoituksena ollenkaan - massa on johtava tavoite ollut alusta asti - mutta sarjapainot on toki hyvä nousujohteisuuden indikaattori.

Toisin sanoen maksimiykköset ei kiinnosta mua pätkän vertaa eikä ole oikein ikinä kiinnostaneetkaan.

Originally posted by Hgu
Punttireeniä vuodesta 1986 lähtien!

Parhaimpina aikoina yhteistulos oli yli 600kg oman painon ollessa alle 80kg.

Mun oma mieleipide on se, että tuloksista aletaan kertoilemaan julkisesti siinä vaiheessa, kun penkki on väh. 2 kertaa oma paino ja kyykky sekä veto väh. 3 kertaa oma paino...

Ja mukavin tapa on tehdä se voimanostokilpailuissa joissa on tuomarit ja testit ja . . .

Ja mun mielipide on,että vanhoja tuloksia on turha kertoilla...julkisesti :D

Reeniä takana kolme vuotta ja kehitystä on tapahtunut. Alussa nopeamapaa ja nyt hieman hitaampaa mutta eteenpäin kokoajan.

2 vuotta aika lailla pelleillen, yli puoli vuotta taukoa ja sen jälkeen reilut 2 vuotta järjestelmällistä ja kovaa treeniä. Olenpahan ainakin tuplannut kehonpainoni noiden vajaan 5 vuoden aikana.

Originally posted by jabe84
Jemelle vinkiksi, että ammenna tietoa ravinnosta, treenistä ja liikkeistä => kaikesta salillakäyntiin ja kehittymiseen liittyvästä niin vanhemmilta salikävijöiltä, kuin myös netistä ja lehdistä.

Kaikkea ei kuitenkaan kannata uskoa ja kuitenkin tässä haetaan sitä omaa linjaa, kuka haluaa mitäkin salilla käymisestään.

Ite rakennan timmiä kehoa, en tarvi edes hirveen isoja lihaksia, kuhan aluksi treenaan mahdollisimman tasapuolisesti ja vaihdellen treenitekniikoita. Välillä teen pitempiä sarjoja, välillä voimaa lyhyemmillä sarjoilla.

Perkeleen koulu ja työharjoittelujaksot tuppaa olemaan paha motivaation syöjä. Jos päivärytmit olisi vakiot niin mikä ettei kävis salilla ja ottais kehitystä, mutta ku on 2 kk:tta sillon tällön välissä eri paikkakunnalla suoritettavaa työssäoppimista, välillä nukutaan katuojassa, isoveljen luona, välillä kotona ja välillä ei nukuta missää niiiiin... tietäähän sen ettei siitä mitään tule.

Hyvä ajattelutapa on " Yhden aterian jätät väliin ja lihakset ei kasva "

Juu mä treenaan kanssa timmiä kehoa ja siihen sopivan isot lihakset päälle niin hyvä on! :D

Tää sivusto on tosi hyvä!!! (kiitos siitä) Täältä olen kaikki perusjutut ja treeniohjelman sun muut oppinut ja niitä soveltanut ja suht hyvin on lähtenyt homma toimiin!

Kuinka äkkiä sitä ulkonäöllistä eroa rupee syntymään?
Ite en ole ainakaan vielä huomannut muutosta!Hätänen kun olen.

Toivottavasti mun harrastus ei kärsi kun olen menossa vuoden vaiheessa armeijan palvelukseen ja siellä tuskin tulee treenattua! :( Tai onhan sielläkin sali mutta päästetäänkö alokas Jemeä sinne hääräämään on eri asia! :p

Kuis on, näyttää siltä että kukkakepit on hankkimassa massaa. Missäs sellaiset luonnostaan rotevat tahi tukevat ovat jotka muokkailee runsasta kehoa parempaan malliin?? Itellä on sen verran fyysisesti rankka duuni ettei treenata tarvii erikseen.

Vuonna 1996 menin ensimmäistä kertaa salille Kickboxing treenien ohessa, silloin olin alle 70 kiloinen rääpäle. Tulosta ei syntynyt kun treenasin ihan päin.... metsää!!! Sen jälkeen oli armeijaan meno. Nyt on treenailtu yli kolme vuotta säännöllisesti ja tulostakin on ihan mukavasti syntynyt. Paino on tällä hetkellä n.90 kg ja suunta ylöspäin :D

10 vuotta treeniä. Mutta vasta eilen tajusin miten oikeesti treenataan, joten olen oikeesti treenannut vasta yhden päivän, eli olen parantanut penkkitulostani päivässä pitkälti yli 100 kiloa naturaalina ;)

Originally posted by Rippe
Kuis on, näyttää siltä että kukkakepit on hankkimassa massaa. Missäs sellaiset luonnostaan rotevat tahi tukevat ovat jotka muokkailee runsasta kehoa parempaan malliin?? Itellä on sen verran fyysisesti rankka duuni ettei treenata tarvii erikseen.

No treenihän on tunnetusti minunlaisiani lahjattomia kukkakeppejä varten. Taidat olla maanviljelijä? :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
3 vuotta ns. ekaa kautta jonka aikana paino nousi 58 kg:stä 80:een. Tän jälkeen 3 vuoden tauko jonka jälkeen treeniä aika tasan 2 vuotta (paino 70:stä 85:een).
Eka treenikausi loppu ylikunto-ongelmiin. Sain Goldsilta ohjelman jossa treenattiin 7 päivän aikana koko kroppa 3 kertaa. Vaikka lisäsin sinne 3 ylimäärästä lepopäivää (yht. 10 päivän kierto), poltti treeniohjelma motivaation täysin.

Reilut kuusi vuotta olen salilla riehunut mistä noin neljä vuotta "tosimielellä". Penkkituloksista yms. en juuri välitä (okei, ne on kyllä aika surkeita vieläkin) mutta kovasti on rauta keventynyt :)
Kehitys oli alussa hurjaa kun olin ennen yrittänyt epätoivoisesti laihduttaa itseäni luurangoksi ja vältellyt kaikenlaista liikuntaa ja yhtäkkiä aloinkin syödä ja treenata. Paino on noussut 38:sta 25 kiloa, mutta kun läski ei silti lölly, väittäisin että lihasta on tullut aika mukavasti. Jos saan itsekritiikin hieman unohtumaan, tarkoitus olisi kisailla ensi syksynä fitnessissä.

Originally posted by Jeme
Juu mä treenaan kanssa timmiä kehoa ja siihen sopivan isot lihakset päälle niin hyvä on! :D

Tää sivusto on tosi hyvä!!! (kiitos siitä) Täältä olen kaikki perusjutut ja treeniohjelman sun muut oppinut ja niitä soveltanut ja suht hyvin on lähtenyt homma toimiin!

Kuinka äkkiä sitä ulkonäöllistä eroa rupee syntymään?
Ite en ole ainakaan vielä huomannut muutosta!Hätänen kun olen.

Toivottavasti mun harrastus ei kärsi kun olen menossa vuoden vaiheessa armeijan palvelukseen ja siellä tuskin tulee treenattua! :( Tai onhan sielläkin sali mutta päästetäänkö alokas Jemeä sinne hääräämään on eri asia! :p

Pääsee intissäkin ymmärtämäni mukaan käymään salilla, mut on eriasia kuinka usein teillä ei ole iltavapaalla ohjelmaa. Jos ei ole niin ei muuta ku puntille. Ja paikalla mihin menet on paljon eroa pääsetkö punttaamaan vai et.. Esim. tän seudun paikoista vekaralla pääsee käymään hyvin puntilla ja mikkelissä karkealammella ei pääse niin usein..

Ja tuloksia tulee ku jaksat treenata. Itellä on 3 kk:dessa aika selvä ero entiseen. Ja loppua ei näy... Mut esim. juuri tällä hetkellä on semmonen taantuma treenissä ja tuloksissa, tuntuu et takkuaa niin vitusti ku on flunssa ja kurkkukipu päällä, sekä päivärytmi muuttunu ihan erilaiseks.

Originally posted by jabe84
Pääsee intissäkin ymmärtämäni mukaan käymään salilla, mut on eriasia kuinka usein teillä ei ole iltavapaalla ohjelmaa. Jos ei ole niin ei muuta ku puntille. Ja paikalla mihin menet on paljon eroa pääsetkö punttaamaan vai et.. Esim. tän seudun paikoista vekaralla pääsee käymään hyvin puntilla ja mikkelissä karkealammella ei pääse niin usein..

Ja tuloksia tulee ku jaksat treenata. Itellä on 3 kk:dessa aika selvä ero entiseen. Ja loppua ei näy... Mut esim. juuri tällä hetkellä on semmonen taantuma treenissä ja tuloksissa, tuntuu et takkuaa niin vitusti ku on flunssa ja kurkkukipu päällä, sekä päivärytmi muuttunu ihan erilaiseks.

Intissä voi kerjetä treenaamaan,MUTTA sapuskaa siellä saa liian vähän,jos et omia eväitä vie.Melkeimpa kannattaa armeija aikana panostaa ns.ylläpitävään treeniin.Ja pakollinen intti-juttu: AUK:n aikana spollit ja niiden sahhi pursimies hakivat kurssi kaverin joltain oppitunnilta ns.niskaperseotteella,kun oli huumekoira skitsahtanut haisteltuaan kaappia...Oli Anttilan salamipötkö ruvennut kiinnostamaan.

Originally posted by Jimmy
No treenihän on tunnetusti minunlaisiani lahjattomia kukkakeppejä varten. Taidat olla maanviljelijä? :D [/QUOTE

En suinkaan, ruuvailen suunnattoman suuria laivadieseleitä. Kyllä palikat painaa, stana, ja asentoja riittää...

jabe84:
Millasella ohjelmalla sä teet salilla kun ajattelin kun kirjoitit että haet timmiä kehoa!Niin olis kiva kuulla millanen ohjelma sulla on!?! Jos vaikka vähä siitä vois soveltaa! :p

Originally posted by Jeme
jabe84:
Millasella ohjelmalla sä teet salilla kun ajattelin kun kirjoitit että haet timmiä kehoa!Niin olis kiva kuulla millanen ohjelma sulla on!?! Jos vaikka vähä siitä vois soveltaa! :p

http://www.musclenet.org/ohjelma3.php

Tolla ohjelmalla teen. Normaali treenikesto 45min - 1h15min, maksimissaan 1,5h jos teen jotain erikoisliikkeitä lisäks.

Tarkotus on tehdä mahdollisimman intensiivisesti ja tehokkaasti, turhat tauot pois välistä ja lörpöttely. Sarjatauko alussa oli jotain vajaan minuutin luokkaa, nykyään on enemmän. Tarkotus olis taas tiputtaa homma lähtöasetelmiinsa.. ei painojen vaan sarjojen suhteen ja siitä sitten lähtä kiihdyttämään. Eli tommosia 3kk spurtteja. Viime spurtin aikana 15kg nous penkkitulos vaikka en penkkiä tehny ku kerran alussa (kokeilin maksimia) ja tossa lopussa (kokeilin maksimia).

Ohjelmaan oon lisänny maastavedon erilliselle päivälle jolloin teen myös kylkiä. Vatsoja on hyvä myös treenata enemmän kuin kerran viikossa, et sais tohon keskikroppaan tukevuutta. Se taas auttaa kyykyssä ja maastavedossa.

Moni luulee et käyn vaan leikkimässä salilla ku pyyhkäsen reenin 45min ohi ja osa hinkkaa 2h.. kuitenkin saan parempia tuloksia aikaan ku he :)

Ohjelma ei sovi kaikille ja riippuu paljon mitä hakee. Mut tommosen ohjelman jaksaa vielä tehdä työpäivän päätteeks.. (tosin treenikertoja viikossa tulee 5)

Back
Ylös Bottom