Kuinka kauan olen "rikosrekisterissä"?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seagram
  • Aloitettu Aloitettu
Tämähän on tämä ikivanha "jos et ole tehnyt mitään väärää, niin ei sinulla ole mitään pelättävää" argumentti. Valitettavasti se vain ei noin toimi, koska viranomaiset ovat ihmisiä ja siksi alttiita korruptiolle ja väärinkäytöksille.

Tästä syystä poliisin ja muiden viranomaistahojen valtuudet on rajattava tarkasti ja niiden käyttöä on seurattava. Sekin on rehellisten ihmisten etu.

Ei millään pahalla mutta jos et kerran ole rikkonut lakia niin ei sinua voida minkään sormenjälkiarkiston tms. perusteella myöskään rikoksesta tuomita...
Emme myöskään elä Venäjällä kiitos sotaveteraanien joten tuo korruptiosyytöksesi on aika kaukaa haettu.
Poliisi ei myöskään tuomitse ketään vaan oikeuslaitos...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
--Toki levottomasti liikehtivä teiniuuvatti on syytä tarvittaessa istuttaa nurkkaan ettei työturvallisuus vaarannu. Vastapuoli on sitä paitsi mitä todennäköisemmin vartija, ei poliisi.
.

Millä perustelet väittämäsi? Siis sen että vartijat pahoinpitelee ei poliisit??

Millä perustelet väittämäsi? Siis sen että vartijat pahoinpitelee ei poliisit??

Ei tuo nyt mikään väittämä ole. Ainoastaan tilastollinen havainto että vartijahenkilökunta on enemmän kosketuksissa asiakkaisiin sellitiloissa. Tilastollinen havainto on myös että poliisi on koulutettu voimankäyttöön paremmin kuin average sellivartija. Ja tapauksesta riippuen mitä ilmeisimmin asiakas on käytöksellään pyytänyt voimakeinojen käyttöä ainakin jollain tasolla, riippumatta kuka viranomainen on häntä koppiin laittamassa.

Tietysti pitääkin jäädä merkintä, jos pieksää jonkun.
Ja mitähän keskiverto kansalainen tekisi, jos joku jolla tietää olevan aseen uhkaa tappamisella:worship:

Siihen kysymykseen taas, jos joku uhkaa aseella, niin mun mielestä oikeutettua on vaikka tappaa se singolla jos vaan satut olemaan lännen nopein. Itsepuolustuksesta täällä saa joskus aivan älyttömiä rangaistuksia.

Ei tuo nyt mikään väittämä ole. Ainoastaan tilastollinen havainto että vartijahenkilökunta on enemmän kosketuksissa asiakkaisiin sellitiloissa. Tilastollinen havainto on myös että poliisi on koulutettu voimankäyttöön paremmin kuin average sellivartija. Ja tapauksesta riippuen mitä ilmeisimmin asiakas on käytöksellään pyytänyt voimakeinojen käyttöä ainakin jollain tasolla, riippumatta kuka viranomainen on häntä koppiin laittamassa.

No joo enpä viitsi alkaa tällä saitilla enempää asiasta vänkäämään,mutta kannattaisi kuitenkin välttää yleistämistä tässäkin asiassa,ja se koulutus nyt ei taas vaikuta yhtään mitään näissä ns. ylilyöntiasioissa,vai mitä??

poliisit on heikompia ihmisiä maan päällä.
käyttävät valtaansa väärin ja alistavat esim naapurivihassa toisen osapuolen, pelottelevat jne.
hakkaavat "pahis" teinejä , teininä kaikki nyt hiukan ovat meneviä , miksi vihata teinejä, vihaatko silloin itseäsi kun muistelet teinivuosiasi. niinpä.

rikollisia saa koulita, mutta just jos oot kännissä ja saat pampusta, etkä ole edes rettelöinyt niin voi vehnä. minkähän tyyppisillä testeillä porukka sisään otetaan.

e: IHMETTELEN kovasti miksi tavis saattaa joutua huonoihin väleihin poliisin kanssa ja tällöin varmasti ahdistaa, mutta kunnon rikoksista tuntuu pääsevän aika halvalla. tappo , joka muuttuu kuolemantuottamukseksi , raiskauksesta ehdonalaista, taparikollisia ei saada kuriin.

poliisit on heikompia ihmisiä maan päällä.
käyttävät valtaansa väärin ja alistavat esim naapurivihassa toisen osapuolen, pelottelevat jne.
hakkaavat "pahis" teinejä , teininä kaikki nyt hiukan ovat meneviä , miksi vihata teinejä, vihaatko silloin itseäsi kun muistelet teinivuosiasi. niinpä.

rikollisia saa koulita, mutta just jos oot kännissä ja saat pampusta, etkä ole edes rettelöinyt niin voi vehnä. minkähän tyyppisillä testeillä porukka sisään otetaan.

e: IHMETTELEN kovasti miksi tavis saattaa joutua huonoihin väleihin poliisin kanssa ja tällöin varmasti ahdistaa, mutta kunnon rikoksista tuntuu pääsevän aika halvalla. tappo , joka muuttuu kuolemantuottamukseksi , raiskauksesta ehdonalaista, taparikollisia ei saada kuriin.

No joo siinä taas vuodattaa oikea yhteiskunnan tukipylväs tuntojaan..Hoh hoijaa....

kannattaisi kuitenkin välttää yleistämistä tässäkin asiassa,ja se koulutus nyt ei taas vaikuta yhtään mitään näissä ns. ylilyöntiasioissa,vai mitä??

Asiat pitää yleistää jotta voitaisiin puhua kokonaisuuksista, jos joku siitä ottaa herneen nenäänsä yksilötasolla niin se osoittaa vain ettei hyväksy asemaansa vain yhtenä tilastollisena komponenttina vaan nostaa itsensä tarkasteltavan joukon yläpuolelle.

Koulutus vaikuttaa "ylilyöntiasioissa" koska tällainen negatiivinen luonneominaisuus on karsiva tekijä koulutukseenvalintaprosessissa mikä edelleen kaventaa tilastollista mahdollisuutta "ylilyönnin" tapahtumiseen.

En mä nyt olettanutkaan, että asunnon saa ilman henkkareita. Toisaalta tässä oli henkilöllisyys tullut jo toista kautta (näin ainakin muistelen). Tiesin, että henkkareita kysytään, mutta kun tietoja aletaan kirjoittamaan ylös alkoi ihmetyttää.

Korjaa jos olen väärässä, mutta luulen myös muiden kuin poliisien ottavan vuokralaiseltaan henkilötiedot ylös.

Asiat pitää yleistää jotta voitaisiin puhua kokonaisuuksista, jos joku siitä ottaa herneen nenäänsä yksilötasolla niin se osoittaa vain ettei hyväksy asemaansa vain yhtenä tilastollisena komponenttina vaan nostaa itsensä tarkasteltavan joukon yläpuolelle.

Koulutus vaikuttaa "ylilyöntiasioissa" koska tällainen ominaisuus on karsiva tekijä koulutukseenvalintaprosessissa mikä edelleen kaventaa tilastollista mahdollisuutta "ylilyönnin" tapahtumiseen.

Itse työskentelen turvallisuus alalla ja voin sanoa että olen nähnyt aikas monta kertaa kun koulutettu viranomainen "ylireagoi" kaikki ei vain päädy noihin tilastoihin,ja sanottakoon että myös vartijat,portsarit jne syyllistyvät samaan pointtina on se että koulutus ei tee poliisista ihmistä kummempaa ja kyllä todellakin "asiakas" osaa kerjätä verta nenästään mutta eikö juuri tässä kohtaa pitäisi olla koulutetun viranomaisen fiksumpi eikä lähteä provoon mukaan??
Saatika sitten alkaa syyttämään muita ammattiryhmiä näistä asioista??

Kaiken näköistä sattuu ja tapahtuu. Kuten te jo monet aiemmin sanoitte "ei kunnon kansalaisen tarvitse pelätä". Se on ihan totta. Mutta jos Suomessa ihminen poikkeaa ruodusta niin poliisi ei enää ole ystävä.

Eikö se ole jokaisen oma valinta? Poikkeaa tarpeeksi ja tietoisesti luopuu ns. kunnon kansalaisen asemasta. Kuulostaan hieman siltä, että sitä saa mitä tilaa. Miksi teksteistäsi paistaa tietynlainen katkeruus yhteiskuntaa kohtaan?

Korjaa jos olen väärässä, mutta luulen myös muiden kuin poliisien ottavan vuokralaiseltaan henkilötiedot ylös.

Toki ottaa, tuleehan ne yleensä vuokrasopimukseenkin. Erijuttu on sitten mitän joku tavis tehdasduunari niistä henkkareista saa irti, vähän vähemmän varmasti mitä poliisi tai joku muu viranomainen joka pääsee tietoihin käsiksi. Ei silti, varmasti käyttäisin itsekin kaikki "luontaisedut" jota työ tarjoaisi ja varmasti 90% meistä niin tekisi.

Tuli tossa sakkotuomio pahoinpitelystä:wall:
Kauan tiedot säilyy poliisien arkistossa?
En uskalla mennä järkkäri voimankäyttö kursille, ottavat vielä koko kortin pois, koska ilmeisesti eivät tienneet että mulla sellainen on.
Aseenkantoluvan ja pyssyn ottivat kuitenkin pois silloin kun oli tilanne päällä.
hitto sekin olis varmaan jäänyt mulle ellen olis uhkaillut tappamisella:wall:
Ja vastapuoli tiesi että mulla oli ase ja vasikoi senkin.

Täytyy sanoa että harmittaa tosi paljon puolestasi.
On se niin väärin, että maailma menettää tollasen pokeaihion, etkä saa edes sumutinta tai aspia käyttää duunissasi, kun ei ole sitä voimankäyttökurssia takana.
Tykinkin ottivat pois! Siis voi vittu, millä ne kuvittelee että uhkailet ihmisiä tulevaisuudessa nyrkeillä vai?
On se niin vitun väärin kun jengi vasikoi ja aiheuttaa tollasta paskaa kunnon tyypeille.
Siis ei tällasta ainesta loputtomasti riitä suojelemaan meitä ravintoloiden ovilla ja huvitilaisuuksissa.
Jotain rajaa...

Ei silti, varmasti käyttäisin itsekin kaikki "luontaisedut" jota työ tarjoaisi ja varmasti 90% meistä niin tekisi.

Mutta tuo luontaisetu on pikkusen enemmän kuin nusauttaa duunin toimistotarvikevarastosta kuulakärkikynän. Laitontahan se käytännössä on tsekata toisten tietoja ihan "huvikseen". Eikä tuokaan vielä itsessään mitään, mutta jos niitä tietoja aletaan latelee kolmansille ja neljänsille osapuolille, niin alkaa olla jo eri kaliiberin asia.

No mikähän siihen sitten riittäisi jos epäilys ei ole tarpeeksi iso syy? Kuulen naapurista seinän läpi kun akkaa piestään ja se huutaa apua. Soitan poliisit ovelle mutta pitäisikö heidän alkaa kotietsintälupalappuja postittelemaan tuomarille sen sijaan että menisivät ovesta sisään?

Suomessa kotietsintälupaa ei haeta tuomioistuimesta vaan pidättämiseen oikeutetulta virkamieheltä.

Itse työskentelen turvallisuus alalla ja voin sanoa että olen nähnyt aikas monta kertaa kun koulutettu viranomainen "ylireagoi" kaikki ei vain päädy noihin tilastoihin,ja sanottakoon että myös vartijat,portsarit jne syyllistyvät samaan pointtina on se että koulutus ei tee poliisista ihmistä kummempaa ja kyllä todellakin "asiakas" osaa kerjätä verta nenästään mutta eikö juuri tässä kohtaa pitäisi olla koulutetun viranomaisen fiksumpi eikä lähteä provoon mukaan??
Saatika sitten alkaa syyttämään muita ammattiryhmiä näistä asioista??

En edelleenkään syytä ketään mistään asioista. Puhun vain tilastollisesta todennäköisyydestä, mikäli tämä todennäköisyys ei toteutuisi niin sitten olisi jossain vikaa. Tietääkseni myöskään poliisi ei syytä ketään ammattiryhmiä näistä asioista.

Toki ottaa, tuleehan ne yleensä vuokrasopimukseenkin. Erijuttu on sitten mitän joku tavis tehdasduunari niistä henkkareista saa irti, vähän vähemmän varmasti mitä poliisi tai joku muu viranomainen joka pääsee tietoihin käsiksi. Ei silti, varmasti käyttäisin itsekin kaikki "luontaisedut" jota työ tarjoaisi ja varmasti 90% meistä niin tekisi.

Mitä tässä mahdetaan ajaa takaa? Useimmiten se sotu tulee vuokrasopimukseen, teki sen sopimuksen sitten Pertti perusinsinööri tai Paavo poliisi. Jos pelkää poliisin urkkivan tietojaan, niin joko jättää vuokrasopimuksen solmimatta poliisin kanssa tai sitten käyttäytyy siivosti ja ei ota merkintöjä rekisteriin.

Pitäisikö poliisilta asunnon vuokraavan henkilön sitten saada kämppä ilman henkkareita vai?

Ja tottakai se on väärin, että rekistereitä käytetään muuhun kuin virantoimitukseen. Rekistereiden käytöstä ja ylläpidosta löytyy kasapäittäin lakeja ja niissä kerrotaan kuinka kuuluis toimia, jottei henkilötietoja plärätessään riko lakia.

edit: aika monelle tässä threadissa kirjoittaneelle tekisi ihan hyvää lukea edes sivu tai pari erinäisiä lakeja. Saattaisi elämä ja epätietoisuus kummasti helpottua.

Ja jos joku virkamies haluaa rekistereitäni urkkia, niin siinähän urkkii. Siellä kun tuskin kovin ihmeellisiä asioita on.

En edelleenkään syytä ketään mistään asioista. Puhun vain tilastollisesta todennäköisyydestä, mikäli tämä todennäköisyys ei toteutuisi niin sitten olisi jossain vikaa. Tietääkseni myöskään poliisi ei syytä ketään ammattiryhmiä näistä asioista.

Taidat kuulua AKV:n kanssa samaan "tilastot esiin" fan clubiin:D

Tosin en usko että tuosta asiasta on tilastoa tehty ainakaan kovin tarkkaa ja rehellistä...

No varmasti. Mutta pointti ei ollut siinä ottaako tiedot ylös vai ei vaan se, että hän ilmeisesti henkilökohtaisiin tarkistuksiin käytti tätä rikosrekisteriä tai mikä yleensä onkaan. Mun henkilöllisyys oli todennettu jo aiemmin sillä tavalla, että varmasti en pysty "katoamaan".
Mutta tuo luontaisetu on pikkusen enemmän kuin nusauttaa duunin toimistotarvikevarastosta kuulakärkikynän. Laitontahan se käytännössä on tsekata toisten tietoja ihan "huvikseen". Eikä tuokaan vielä itsessään mitään, mutta jos niitä tietoja aletaan latelee kolmansille ja neljänsille osapuolille, niin alkaa olla jo eri kaliiberin asia.

Tätä minä ajoin takaa. EI ole ihan sama asia soitella duunin puhelimesta henkilökohtaisia puheuita kuin tarkastaa toisen tietoja jostain rekistereistä. Suomessa on kuitenkin tuo tietosuoja melkoisen iso juttu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom