Kuinka kalliit lenkkarit ja valintaperusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
Kävin taas tänäkin keväänä perinteiseen tapaan hakemassa asics ds trainerit. Monen vuoden kokemuksella voin sanoa että ainakin itselleni tuo kenkä sopii jalkaan tosi hyvin, ja mukavat ovatkin. en edes muista kuinka monennet trainerit menossa. On pieni hinta maksaa se 170e hyvästä kengästä kuin siitä että juokset huonoilla kengillä ja kärsit niistä sitten.

Huomasitko että lesti on muuttunut? Ite ostin uudet kengät pari viikkoa sitten että kerkeen ajamaan ne sisään ennen Tukholmaa. Otin kaupassa kengät perinteisen koon mukaan ja heti huomasin että jotain on vialla. Kyselin myyjältä että onko lesti muuttunut mutta eihän se teini mitään osannut sanoa. Jouduin ottamaan puolta numeroa isommat kuin aikaisemmin.

Yksi ajatus jota olen kehitellyt olis sellanen että ostaisin noiden ds trainereiden rinnalle käyttöön jotkut toisenlaiset kengät. Sais kengät levätä ja jalat erilaista ärsykettä, esim. joku Karhun M2 vois olla kova.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pikajuoksijat on hauskaa porukkaa.
Ensin käytetään monta sataa euroa että saadaan mahdollisimman kevyet kengät,
mutta sitten kuitenkin juostaan joku tiilireppu selässä pitkin metsiä:jahas::david:

Kuinkas moni ostaa "reilun kaupan lenkkareita"? :) niinq made in Finland tms. Niken ja Puman tehtaat jossain Kiinassa ja Intiassa nimittäin ei teetä niitä lenkkareita ihan meille tuttujen työsuojelusäännösten nimissä. Pikkulapset vääntää siellä monoja 0.40 € / tunti tms.

Pikajuoksijat on hauskaa porukkaa.
Ensin käytetään monta sataa euroa että saadaan mahdollisimman kevyet kengät,
mutta sitten kuitenkin juostaan joku tiilireppu selässä pitkin metsiä:jahas::david:

Mistä lähtien pikajuoksijat juoksee metsässä :D ?

Siinä on suuri ero, että onko se massa liikkuvan varren, eli jalan päässä vai tuleeko se kelkassa juoksijan perässä tai vaikka repussa.

Tuskin kukaan pikajuoksija juoksee nilllä kengillä kovinkaan suurta osaa harjoituksistaan lisäpainojen kanssa.

Mitä kenkiä pakkislaiset suosittelee tälläiselle räpylälle:
-jalan ulkoterä kipeytyy juostessa herkästi
-kummassakin jalassa ollut varvasluun marssimurtumia
-jalkaterät osoittavat hiukan ulospäin

Ennenkuin meen minkään intersportin tai muun vastaavan liikkeen askeltestiin niin mitä niiltä kannattais tentata jos omistaa tälläset jalat.

Nyt on kintuissa pyörinyt viimeiset puolitoistavuotta Niken air pegasukset. Loistokkaat mahtikengät, sopivat minun tassuuni kuin unelma. Nyt olisi uusien hankinta tiedossa ja samanlaiset taidan ottaa mukaani. Uudempikin malli on tietääkseni tullut, joki iPod-juttu muistaakseni sisällytetty hommaan mukaan.

Tällähetkellä noilla on kiritty varmaan sellaiset 1500km eli kunto alkaa olla jo lähellä hajoamispistettä.

Maksoi silloin alennuksessa rapiat 100€. Aina olen alennuksista tossuni ostanut ja siinä sadan euron paikkeille se hinta yleensä jää. Kyllä minä urheiluvarusteista voin usein paljonkin pulittaa, kunhan kestää ja pitää kinttuni kunnossa.

Tuli hankittua Brooksin tossut (tarkempaa mallia en nyt muista), hintaa 99 euroa. Päädyin noihin siksi, että edelliset lenkkarit olivat myös Brooksit ja sopivat hyvin jalalleni. Hyviltä nuokin tuntuvat, varsinkin kun edellisiset olivat palvelleet jo yli 3 vuotta.

Salomon XA PRO 3D:t megastore puhokselta. 129€ muistaakseni.

Ostoperuste juuri näille kengille oli luonnollisesti istuvuus omaan jalkaan, mutta toisena tuo, että juoksu harhailee lähes joka lenkillä tasaiselta sinne metsään...

Mulla karhun M1:set.. Aikaisemmin Asics Kayano, asicsit on hyvät mutta karhut tuntuu aevan mahtavalta. Juoksua, loikkaa ym.. eikä tuu penikat kipeeks, niin ja painoa löytyy 86kg.

ten points

omistan itse noin 180 euron asicset ja valitsin siks ne tos kevääl kun ne istu parhaiten jalkaan siin oli vähän halvempia malleja kans tarjolla...esim brooksin joku malli...valitsin noi puhtaasti sen istuvuuden takia enkä katsonut hintaa....ja olen ollu tosi tyytyväinen valintaan..lenkkeily maistuu uudella tavalla:)

Itselläni asicsen popot, mallia en nyt tarkasti muista mutta hinta siellä 100 paremmalla puolella. Seuraavat kengät on asicsen ds-trainerit jotka toivottavasti löytyy kevään alennusmyynneistä kun tulee taas uus malli niin vanhat lähtee halvalla. Niillä olisi sitten tarkoitus HCM paahtaa läpi.

Itselläni myös 100e paremmalla puolella, jos nyt yhtään muistan niin sain ~140e ja tuo oli alennettu hinta. :evil: Adidakset tuntui parhaalta jalassa ja löytyy neutraali pronaatiotuki. Jotain brookseja tuli kokeiltua, mutta ei oikein iskenyt.

Taas kerran laadusta sai maksaa.

Jeps, multa löytyy tälläisiä kenkiä:

Asics Nimbus VIII; 149e(ovh. 169e). Testattiin askellus liikkeessä ja myyjä suositteli tätä kenkää. Tuntui hyvältä jalassa joten ostin sitten pois, enkä ole katunut :)

Asics DS Racer VII; ~80e(ovh. 169e). Päätin ostaa kevyemmätkin kengät. Näillä on helmeä juosta asfaltilla.

Asics Nimbus VII; 94,5e(ovh. 189e). Toiset Nimbukset varastoon kun oli 50% alennuksessa

Asics Kayano XIII; 50e (ovh. 199e). Halvalla sai niin piti ostaa. Juoksijalehdessä kehuttiin että olisivat hyvät kengät painavammallekin juoksijalle.

Eli Asicseilla mennään, ei ole minkään muun merkin kengät tuntuneet yhtä hyviltä jaloissa :thumbs:

salille ostin adidaksen stabil6 sisäpelikengät 49e, ovh 129e,tuohon hintaan tod. halvat,pitävät kuin tauti,ja tuki on kintuille loistava.

kyllä kenkiin kannattaa satsata paljon.

Keväällä ostin Intersportista Asics Gel 1110. Hinta oli 129e. Miten usein on hyvä ostaa uudet kengät alle?

Riippuu kuinka paljon lenkkeilee, mutta itse sanoisin, että vuosi tai puoltoista voisi olla jonkunlainen raja. Eihän tuo ole kirkossa kuulutettu eli ihan miltä tuntuu jalassa ja voihan noita vanhoja kenkiä sitten käyttää nurmikkoa leikatessa tms.

salille ostin adidaksen stabil6 sisäpelikengät 49e, ovh 129e,tuohon hintaan tod. halvat,pitävät kuin tauti,ja tuki on kintuille loistava.

kyllä kenkiin kannattaa satsata paljon.

Noi on ihan uskomattoman hyvät kengät. En paljoa valehtele jos sanon että muuttivat mun elämän huomattavasti parempaan suuntaan :D

Sain muuten 18 eurolla, joten voin huoletta sanoa että on mun paras kenkäostos ikinä!

Niken Air Pegasukset ovat olleet parhaat kenkäni ikinä. Olen maksanut parista 80 e, sh taitaa olla 120 e mutta kannattaa tosiaan vertailla jonkun verran.. Yleisurheiluaikoina käytin vain niitä, harvoja, missä ei ole pronaatiotukia ja riittävät vaimennukset päkiöissä.
Nyt on menossa Brooksin lenkkarit, jotka ostin sen takia ettei niissä ole vaimennuksia :D

Suositut

Back
Ylös Bottom