Kuinka kalliit lenkkarit ja valintaperusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
Juoksukenkinä Asicsen 100 euron 1090-malli ja 120 euron 2100-malli.Molemmat pirun hyviä itel ku pronaatiota jaloissa.Kävelylenkkikenkinä 40euron Karhu Running manit

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko nuissa Karhun Running Man -kengissä miten leveä lesti? Mulla ei ole viime vuosina löytynyt tarpeeksi tilavaa lestiä muista kuin Brooksin lenkkareista.

Onhan ne siinä 150-170€ paikkeilla nuo minun lenkkarien hinnat. Tosin kun kummassakin päälajissani on juoksu (triatlon-canicorss) niin pitää kenkienkin hyvät olla.
Valintaperusteisiin vaikuttaa se sopiiko ne minun askellukseeni ja miltä kenkä muuten tuntuu. Toki pitää olla myös muut asiat kunnossa, ei mikään jäykkä markettikenkä saa olla.

Asicsin gel-kayanot itellä (155 €), lähinnä sen takia noin kalliit että polvivaivoista + muista jalkavaivoista on saanu kärsiä ihan, joten ei ainakaan kengästä jää kiinni.

Nike air pegasukset (2004 malli muistaakseni) käytössä. Hyvin toimineet, TOSIN nauhat on hangannut läpi päällysteestä ja olen joutunut vähän säätämään että pysyis kasassa. Kivat vaimennukset niissä ainakin on. Kuulemma on NIKE:ssä vähän ylihintaa vain tuon air merkin takia, tiedä sitten.

Oli jotain 110 euroa intersportista (eli kalliit).

juoksemisesta en tiiä mitään, mutta jos lenkkareiden kestävyydestä puhutaan niin adidaksen mallit on lujimpia, aivan sama mikä malli. ja uskokaa tai älkää niin tiedän todella mistä puhun :)

Juoksukengät pitäis kyllä vaihtaa väh. kerran 2:ssa vuodessa, vaikkei oiskaan ulkoisesti kuluneet. Vaimennus rupee oleen aika entinen.

Itellä löytyy tällä hetkellä Asicsen n.100€ kengät.

Pari vuotta sitten tein varsinaisen löydön: Prisman alennushyllystä löysin 10 eurolla Niken lenkkarit. kokeilin jaloissa ja tuntu hyviltä. Jonkin aikaa olin tyytyväinen että olin löytänyt halvalla tosi hyvät lenkkarit. n. 200 km kerkesin juosta ja sitten suuntasin Kuusamoon Karhunkierrokselle. 10km kerkesin kävellä ja huomasin että toisesta kengästä oli puolet pohjasta irronnut. oli loput 60 km melkoinen elämys kävellä kengillä, jotka pysyivät kasassa teipin voimalla :D

mää ostan aina prismasta adidakset ja hinta on aina n,35e. kävelen niillä varmaan 3000km ennen kuin ne alkaa repeileen, pohjat kestäis vielä mutta kankaat ja liimaukset alkaa silloin pettämään. kokemuksia on seuraaavista kengistä jotka kaikki häviävät adidaksille kestävyydessä: nike,brooks,rebook,karhu ja muutamia halpis lenkkareita jotka hajoavat jo noin 100kilometrin sisään.

edit: ja jos ne tällaisella tankilla kestää n,3tkm niin kevyellä hepulla ne kestää tod näk vieläkin pidempään ja edelleen noiden juoksu ominaisuuksista mulla ei oo mitään tietoa, koska juoksen ehkä noista 3000km max 10metriä :)

Itellä ostettu peräkkäin kahdet Niken Air Pegasukset. Hintaahan tolla popolla on se 90euroa. Kestänyt loistavasti. Hinta/laatusuhde kohdillaan.

Itse ostin eilen Asicsen 1100 kengät. Edellisetkin kengät oli samat. Myyjä tiputti hintaa 89 --> 79, kun sanoin että käyn vielä kattoo millasia kenkiä naapuri kaupassa on:) Ei tarttenu mennä! Ens kerralla joudun miettimään vaihdanko uuteen Asicsen 1110 -malliin. Ainakaan vielä se ei tuntunut niin hyvälle kuin 1100. Mutta sitä katotaan ensi vuonna sitten.

Asia mitä mä ihmettelen tässä keskustelussa on se, että ihmisille näyttää merkkaavan hirveesti se kuinka paljon kenkä maksaa. Tyyliin: "Mun kenkä makso 1000 euroa...." Henkilökohtaisesti voisin juosta vaikka 10 euroa maksaville kengillä, jos ne vaan tuntuisivat hyvälle. Jos juoksee paljon kuten minä niin silloin ei kannata tuijottaa sitä hintalappua vaan sitä millanen tuntuma kengässä on. Se on maku asia sano koira, kun......

BeanMr sanoi:
Itse ostin eilen Asicsen 1100 kengät. Edellisetkin kengät oli samat. Myyjä tiputti hintaa 89 --> 79, kun sanoin että käyn vielä kattoo millasia kenkiä naapuri kaupassa on:) Ei tarttenu mennä! Ens kerralla joudun miettimään vaihdanko uuteen Asicsen 1110 -malliin. Ainakaan vielä se ei tuntunut niin hyvälle kuin 1100. Mutta sitä katotaan ensi vuonna sitten.

Asia mitä mä ihmettelen tässä keskustelussa on se, että ihmisille näyttää merkkaavan hirveesti se kuinka paljon kenkä maksaa. Tyyliin: "Mun kenkä makso 1000 euroa...." Henkilökohtaisesti voisin juosta vaikka 10 euroa maksaville kengillä, jos ne vaan tuntuisivat hyvälle. Jos juoksee paljon kuten minä niin silloin ei kannata tuijottaa sitä hintalappua vaan sitä millanen tuntuma kengässä on. Se on maku asia sano koira, kun......

jos todella juokset paljon niin pitäisi sinun tietää että mitä enemmän juoksee sitä enemmän tulee rasitusta jalkoihin ja matkat kasvavat ------> kengiltä vaaditaan enemmän

normi sanoi:
jos todella juokset paljon niin pitäisi sinun tietää että mitä enemmän juoksee sitä enemmän tulee rasitusta jalkoihin ja matkat kasvavat ------> kengiltä vaaditaan enemmän
toisaalta, mitä enemmän juokset, niin sitä kovempaan kuntoon tulevat jalkasi ja tulet ruumiinrakenteeltasi kevyeksi, jolloin ne kalleimmat hirmu tukevat, vaimennetut ja kalliit kengät eivät välttämättä ole se paras vaihtoehto.

itselläni on ollu viimiset 5 vuotta pelkästään jalassa asicsen ds-trainereita.. noita menee pari taikka kaksi vuodessa riippuen kuin paljon tulee liikuttua maastossa. Oon ainakin ollut erittäin tyytyväinen. Noista saa kyllä hyvin tingittyä liikkeessäkin ko se ovh on se 170e.

Mulla on ollut tosi kalliita asiceja...Kayanoa ja paria muuta joiden hinta on siellä 120-160 €. Ostanut Sporttipisteestä 50 € alennuksella. Muun merkkisiä on joskus kokeiltu mutta ei vain ole niin hyviä mun tallukoille...Suosittelen

HaBa88 sanoi:
itselläni on ollu viimiset 5 vuotta pelkästään jalassa asicsen ds-trainereita.. noita menee pari taikka kaksi vuodessa riippuen kuin paljon tulee liikuttua maastossa. Oon ainakin ollut erittäin tyytyväinen. Noista saa kyllä hyvin tingittyä liikkeessäkin ko se ovh on se 170e.

DS-Trainer on paras kenkä ikinä koskaan missään milloinkaan :rock:

Toki ihmisillä on erilaisia jalkoja, mutta mulle ihan täydellinen kenkä :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom