Kuinka ehkäistä tulehduksia?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
34
Olen noin viikon nyt ollut tauolla tekemättä mitään raskasta treeniä...voinko edes tehdä mitään **raskasta**?kuten pitkiä lenkkejä,vatsoja,etunoja punnerruksia jne.eli yleensäkin kotona mitään?oon siis ollut aikas pitkään(3,5vko)pienessä lämmössä ja aloitin noin vko sitten tauon....nyt on alkanut helpottaa olo ja tulehduksiin sain antibiootit...kaun kannattais vielä olla tekemättä treeniä?huomenna menee vikat antibiootit...:worship: ja miten voi ehkäistä tulehduksia ja ylikuntoa?tiedän että oikea lepo aika jne.mutta olisiko vielä jotain lisä neuvoja?:wall:

Olen noin viikon nyt ollut tauolla tekemättä mitään raskasta treeniä...voinko edes tehdä mitään **raskasta**?kuten pitkiä lenkkejä,vatsoja,etunoja punnerruksia jne.eli yleensäkin kotona mitään?oon siis ollut aikas pitkään(3,5vko)pienessä lämmössä ja aloitin noin vko sitten tauon....nyt on alkanut helpottaa olo ja tulehduksiin sain antibiootit...kaun kannattais vielä olla tekemättä treeniä?huomenna menee vikat antibiootit...:worship: ja miten voi ehkäistä tulehduksia ja ylikuntoa?tiedän että oikea lepo aika jne.mutta olisiko vielä jotain lisä neuvoja?:wall:

ei kannata treenata kipeänä, ensinnäkin tehoja ei ole, eikä siitä ole mitään hyötyä ja vaarallista treenata jos on kipeä (sydänlihaksen tulehdus voi tulla ja silloin ei ole kyse mistään pienestä jutusta). eli treenaa vasta kun kuume on laskenut eikä ole kuumetta ja pietä muutama kuumeeton päivä (tarkkaile oloa) ja sitten vasta salille kevyesti treenaamaan jos tuntuu hyvältä.

Lisäksi sydänlihastulehdus voi piillä kauankin. Ei välttämättä kipuile ollenkaan, yhellä kaverilla oli 3 viikkoa pientä kuumetta tyyliin 37,6-37,8. Ja pientä flunssaa ja yskää. Yskittäessä rintaan sattui. Ei siis mitään flunssasta poikkeavaa. Meni lopulta lääkäriin ja siellä todettiin sitten sydänlihastulehdus kuvauksessa.

Toinen kaveri meni 38 asteen kuumeessa jalkapalloa tuomaroimaan. Matsin päätyttyä valitti huimausta ja hengenahdistusta. Vielä samana iltana teholle sydänlihastulehduksen takia, tuli lopulta kuntoon. Aerobinen urheilu kiellettiin vuodeksi, ja jokin sykerajoitus annettiin moneksi vuodeksi eteenpäin. Nykyään tuomaroi junnujen jalkapalloa.

Molemmat kaverit oli kovakuntoisia jannuja, ei mitään vastaavaa ollut ennen. Opin kertaheitolla ettei flunssaisenakaan sovi treenata, kuumeisena treenaamisesta puhumattakaan. :(

Itselläni on myös nyt 3 viikkoa ollut lievä kuume ja jatkuva flunssa. Totaalitauko on kyllä tullut koska rappujen rauhallinen nousukin nostaa pulssin yli 140:een. Saa nähdä milloin tästä pääsee salille. Painokin tullut alas jo 3,5kg(ylikunto).

[mod]Poistettu lainaus. -JohnnyB[/mod]

Ite pidän yleensä 4-6pv taukoa, jos flunssa iskee. Maanantaina iski flunssa tänään vielä tuntui jokseenkin lämmöt nousevan ja heikottavan niin vedin läpi kevyehkön palauttavan treenin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Suositut

Back
Ylös Bottom