Kreatiinin ''sivuvaikutukset''???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Amatööri se taa jaksaa kysellä..elikkä mites toi krea..Täällä puhutaan paljon kreatiinistä ..toisilla tulee maha kipeäksi ,toisilla taas pää..ynnä..
Mietiskelen vaan semmosta että uskaltaako sitä alkaa es käyttämääm jos aikoo pysyy terveenä??Mikäs on teijan mielipide?? kiitti asiallisita vastauksista!! :thumbs:

ne sivuvaikutukset on todella lieviä mulla ei ole ollu muuta kun maha on ollu ihan vähän sekaisin! se ei todellakaan aiheuta mitään sen suurempaa... eli ihan hyvilla mielin voit kokeilla!

Ossi- sanoi:
että uskaltaako sitä alkaa es käyttämääm jos aikoo pysyy terveenä??

No voi hyvänen aika. Ei se kreatiini sentään mitään roinaa ole. Luultavasti suuriimmalle osalle ei tule minkäälaisia sivuvaikutuksia. Jos tulee niin ovat yleensä hyvin lieviä ja menevät aika nopeasti ohi.

Ite en oo huomannu oikeestaan mitään sivuvaikutuksia, vain ihan ensimmäistä kertaa lun otin niin vähän kierti mahassa, mutta ei en vakavampaa.

Jos aluksi vetää aluksi kuurinomaisesti kreatiinia (esim 4x5g vrk), niin aina jonkun kiinteän kanssa, jos on herkkävatsaisuutta. Mulla pieruttaa xylitolkin niin helposti, etten syö sellaisia purukumeja. :)
Paljon nestettä kreatiinin kanssa.

Paino voi nousta monta prosenttia. Ei läskiä, vaan se on nestettä.

Mulle tulee kasvoihin hieman enemmän turvotusta myös. Ei vaarallista. Rumaa. Ei tuu kaikille

Kusemistarve saattaa lisääntyä, janottaakin enemmän...

abc

Jostain luin jokunen päivä sitten että: may cause kiddney_stonest in some few cases... tai jotain tonnepäin.

löysänahka -_+ sanoi:
Jostain luin jokunen päivä sitten että: may cause kiddney_stonest in some few cases... tai jotain tonnepäin.

Jahas. Tästä ois mukava kuulla lisää? Ei ole nimittäin kovinkaan mukavia nuo munuaiskivet :hyper:.

Kreatiinia on suhteellisen paljon lihassa eli olet jo elämäsi aikana nauttinut kreatiinia varsin runsaasti. :hyper:

Kilo näitä ruokia sisältää kreatiinia:

Silakka 6,5 - 10g
Sianliha 5g
Naudanliha 4,5g
Lohi 4,5g
Tonnikala 4g
Turska 3g
Maito 0,1g
Karpalo 0,02g
Katkarapu >0,02g

http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/kreatiini.html

En kuitenkaan suosittele 5 gramman ottamista esim. kilosta sianlihaa. Voi olla aika epäterveellistä ja kallista. Ehkä kreatiinijauho on kuitenkin kätevämpi? :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Munuaiset tulee kipeeksi ja naama kukkii. Kreatiineissakin on eroa, ja käyttäjissä. En ostaisi (enää) sitä halvinta.

Mulla tulee finnejä selkään...en tosin ole 100 %varma onko se tuon kreatiinin aiheuttamaa, mutta niitä alkoi kuitenkin tulla jo heti treenauksen alussa.

Eipä ainakaan minulle ole tullut mitään sivuvaikutuksia, tosin vasta muutama päivä sitten aloitinkin kreatiinin käytön. :D

uga sanoi:
Munuaiset tulee kipeeksi ja naama kukkii. Kreatiineissakin on eroa, ja käyttäjissä. En ostaisi (enää) sitä halvinta.
muuten huomasin kyljissä kipua viimeviikon lopulla sitä kesti n.2 päivää! olikohan se kipu munuaisista :hyper: ja kreaa tankkasin?

Jampsu sanoi:
muuten huomasin kyljissä kipua viimeviikon lopulla sitä kesti n.2 päivää! olikohan se kipu munuaisista :hyper: ja kreaa tankkasin?

Paha kuule sanoa näin netin välityksellä, en ole valitettavasti lääkäri. Mulla oli sellaista kolotusta selän alapuoliskossa, molemmin puolin selkärankaa, paheni kun istui pitkään jne. Loppui heti kun lopetin krean syönnin, ja palasi kun aloitin uudestaan.

mullakin oli sellaista kolotusta mutta otan kreaa edelleen ja kipu hävis... eka ajattelin että lihakset on kipeenä mutta selkä päivästä oli jo melkein viikko! mutta onneks enää ei tunnu missään!

löysänahka -_+ sanoi:

Kiinanpalatsikoira peräsuolessa saattaa aiheuttaa ummetusta... :)
Niinhän ne kahvista, buranasta ja yskänlääkkeistäkin varoittelee mitä kauheemmilla sivareilla.

Enpä ylipäätään sivareista tiedä... itsellä ei ainakaan ole mitään ihmeempiä. YLeisin on kai pieni vatsan närästys, mutta minimoi se syömällä tukevasti ennen tankkausta.

Ossi- sanoi:
Amatööri se taa jaksaa kysellä..elikkä mites toi krea..Täällä puhutaan paljon kreatiinistä ..toisilla tulee maha kipeäksi ,toisilla taas pää..ynnä..
Mietiskelen vaan semmosta että uskaltaako sitä alkaa es käyttämääm jos aikoo pysyy terveenä??Mikäs on teijan mielipide?? kiitti asiallisita vastauksista!! :thumbs:

Turha pelätä mitään sivuvaikutuksia.... Kreatiinista on pelkkää hyötyä :thumbs:

Lisää...

Kreatiini ei vaikuta jostakin syystä kaikilla. Kyse on kai lihasten jo valmis kreatiinipitoisuus.

Mulle kreatiini vaikuttaa aika julmasti juri painoon. Tuolla tohtorisivuilla luki, että normaali painonnousu on 1-1,5kg. Mulle tulee vähintään 4kg... :hyper: Dieetilläkin...:D Lisäksi saan lihaksiin ihan erilaisen pumpin ja samalla ne kipeytyy paremmin. Ja se haittapuoli oli siis se mulla, että yöllä pisuhätää useammin ja naama turpoo.

Back
Ylös Bottom