Kreatiinin käyttö Roaccutan-kuurin aikana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maeski
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä haluisin tietää rasittaako kreatiini maksaa? Toi Roaccutan nostaa maksa-arvoja ja jos ne nousevat liikaa niin lääkäri määrää kuurin lopetettavaksi.
Monethan täällä juo ja roinaakin kuurin aikana ja itse en tee noista kumpaakaan.
Oon kysyny kreatiinin käytöstä lääkäriltä eikä se edes tienny kreatiinin maksatoksisuudesta ja suositteli olemaan käyttämättä kuurin aikana koska se ei oo mulle mitenkää elintärkeää ja saattais vaan pidentää kuuria. Mutta jos se ei kerran tiedä vaikuttaako se maksaan niin eihän se voi ees sanoa tollasta. Onhan se hyvä että on varovainen mutta toi on mun mielestä vähä liikaa.
Löytyykö täältä sellaisia jotka ovat käyttäneet kreatiinia roaccutan-kuurin aikana?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eräässä tutkimuksessa (Kamber et al. 1999) oli vedetty kreatiinia 20g/pv viiden päivän ajan eikä maksa-arvoissa tapahtunu muutoksia. Vaikea kuvitella että pitemälläkään aikavälillä tapahtuisi mitään dramaattista. Jos haluut varmistella niin voit toki syklittää sitä kreatiinin käyttöä.

Mä ainakin join ja vedin kreatiinia, eikä se niihin arvoihin vaikuttanut. Kaikki on toki yksilöllistä.

Hieno homma. Arvelinkin vähän ettei vaikuttaisi maksaan mutta piti varmistua asiasta. Maksa-arvoja kuitenki testaillaan aina välillä kuurin aikana nii jos näyttää siltä että nousee nii jättää sitten pois vaikka. Kiitoksia vastauksista. :)

Mutta se roa ei ole silti ihan kevyttä kamaa, että varovaisesti sen kanssa.

Hiukka OT, mutta kannattaa muistaa, että kreatiinin on raportoitu joillakin käyttäjillä aiheuttavan aknea. Itse olen syönyt ikävuosien 17-20 välillä puolenkymmentä roaccutan-kuuria. Iho-oireilut loppuivat, ja kuurien jälkeen ainostaan kreatiinin käyttö on aiheuttanut uusia ongelmia. Maksa-arvojen mittaaminenhan kuuluu automaattisesti roaccutan-kuurin yhteyteen, joten sen suhteen ei pitäisi tulla yllätyksiä, vaikutti kreatiini sitten maksaan tai ei.

Sen jälkeen pitääkin sitten puntaroida, kumpi oikeastaan on tärkeämpää, ihon paraneminen vai pienehkö lisäpotku treeneihin... :rolleyes: Ei mitään halpaa tavaraa tämä roaccutan ja sivuvaikutuksiakin aika mittava lista, joten enpä tiedä, kannattaako sen tuomia tuloksia (mahdollisesti) heikentää tai mitätöidä lappamalla samalla kreaa kitusiinsa.

HellHound sanoi:
Hiukka OT, mutta kannattaa muistaa, että kreatiinin on raportoitu joillakin käyttäjillä aiheuttavan aknea. Itse olen syönyt ikävuosien 17-20 välillä puolenkymmentä roaccutan-kuuria. Iho-oireilut loppuivat, ja kuurien jälkeen ainostaan kreatiinin käyttö on aiheuttanut uusia ongelmia. Maksa-arvojen mittaaminenhan kuuluu automaattisesti roaccutan-kuurin yhteyteen, joten sen suhteen ei pitäisi tulla yllätyksiä, vaikutti kreatiini sitten maksaan tai ei.

Sen jälkeen pitääkin sitten puntaroida, kumpi oikeastaan on tärkeämpää, ihon paraneminen vai pienehkö lisäpotku treeneihin... :rolleyes: Ei mitään halpaa tavaraa tämä roaccutan ja sivuvaikutuksiakin aika mittava lista, joten enpä tiedä, kannattaako sen tuomia tuloksia (mahdollisesti) heikentää tai mitätöidä lappamalla samalla kreaa kitusiinsa.

Mulle kans tulee aikalailla monohydraatista noita iho-ongelmia, tämä lienee ongelma meillä joilla on siihen alttius. Yksilöllistä, kaikille ei tee mitään. Mulla tosin roaccutan aiheutti masennustakin...:( Mutta kyll tehosi :)

Roaccutanin vaikuttava aine isotretioniini aiheuttaa kuurin yhteydessä myös monesti B12-vitamiinin/foolihapon puutetta joka voisi olla osaltaan selittävä tekijä myös mielialaan liittyvissä sivuoireissa.

Nightkin sanoi:
Mulla tosin roaccutan aiheutti masennustakin...:( Mutta kyll tehosi :)

Täsmälleen sama homma minullakin. Tehoa löytyi, mutta noita mielialaan vaikuttavia sivareita ei voi kyllä mitenkään väheksyä. Itsekin melkein jo kaulakiikkuun kapsahdin. :( :jahas: Mutta onneksi nuo vuodet ovat takanapäin.

Tsemppiä vain kaikille kyseisen stuffin käyttäjille. Maailma on erilainen Roaccutanin käyttäjän silmin.

Itellä parisen viikkoa takana 6kk kuurista, ja tarkoitus on myös vetää kokonaan ilman alkoholia. Lääkäriltä kun kysyin tosta kreatiinista niin sanoi että ei vaikuta mitenkään maksa-arvoihin, koska poistuu munuaisten kautta. Ja omaan ihoon ei mielestäni krean syöminen ole vaikuttanut, ainakaan siten että olisin eron normaali akneen huomannut. Eli tosiaan siis yksilöllistä.

Pitää vissiin sit vaan kokeilla et vaikuttaako kreatiinin käyttö omaan ihoon. Kiitoksia kaikille vastauksista. Itellä on nyt 5kk kuuria takana ja vissii elokuussa loppuu jos hyvin käy, sitä kyl ootan innolla. Nää sivarit ei nimittäin oo kauheen mukavia. Itellä oon huomannu ihon ja huulien kuivumisen lisäks semmosen et hikoilen ton lääkkeen takia tosi paljon. Ihan sama vaikka olis millanen päivä salilla tahansa, aina ku lähden sieltä nii oon ihan hiestä märkänä.

Mulle kans lääkäri sano että ei vaikuta krean käyttö. Juomisesta sano että kohtuudella voi silloin tällöin ottaa.
Mietin vain tota kohtuus juttua ku saattaa olla et en esim. parii kuukautee ota ollenkaa ja sit otan vaikka kahtena vkl peräkkäin sellaset "oksennus" kännit että tekeeköhän se hallaa maksalle :/
Tosiaan onnea käyttäjille. Huulia saan rasvata 24/h. Persereikäki kuivaa koko ajan perkele! Kaikki kädet, jalat ja jopa nenänreijätki on ihan kuivat koko ajan ja räkääki mun mielestä kerääntyy paljon enemmän kuurin aikana. Aluks nenä vuoti verta 24/h mutta nyt se on vähän rauhottunu.
Kolmas kuuri menossa aina on naama parantunu mut sit on tullu uudestaa sikana lisää heti kuurin loputtua. Outoa vielä sinänsä et en oo yhenkää kuurin aikana käyny missää testeissä tai muissa. Lääkäri sano että terveellä ihmisellä se ei ole kuulemma tarpeen.

Grohe sanoi:
Mulle kans lääkäri sano että ei vaikuta krean käyttö. Juomisesta sano että kohtuudella voi silloin tällöin ottaa.
Mietin vain tota kohtuus juttua ku saattaa olla et en esim. parii kuukautee ota ollenkaa ja sit otan vaikka kahtena vkl peräkkäin sellaset "oksennus" kännit että tekeeköhän se hallaa maksalle :/
Tosiaan onnea käyttäjille. Huulia saan rasvata 24/h. Persereikäki kuivaa koko ajan perkele! Kaikki kädet, jalat ja jopa nenänreijätki on ihan kuivat koko ajan ja räkääki mun mielestä kerääntyy paljon enemmän kuurin aikana. Aluks nenä vuoti verta 24/h mutta nyt se on vähän rauhottunu.
Kolmas kuuri menossa aina on naama parantunu mut sit on tullu uudestaa sikana lisää heti kuurin loputtua. Outoa vielä sinänsä et en oo yhenkää kuurin aikana käyny missää testeissä tai muissa. Lääkäri sano että terveellä ihmisellä se ei ole kuulemma tarpeen.
Sit vielä lisää että mulla saattaa kuurin aikana joskus tulla näköhäiriöitä. Että esim. joskus sumenee oudosti silmissä ja näkyy rakeita vähän aikaa ja sitte jonkun puolen tunnin päästä ne katoaa. Mielialamuutoksia sen verran että esim. jos olen töissä saatan vihellellä ja aatella et tää on ihan mukavaa hommaa, mut sit hetken päästä kiroilen ja oon ihan masentunu et vittu tää on perseestä. Roaccuttan<3

no joo. mää en huomannu muuta eroo roaccutin käytön aikana kun että finnit lähti pirun hyvin pois ja eipä tullu juurikaan lisää si johonkin vuoteen ainakaan. mutta si ny kun aloin miettiin niin kun aloin vetään kreaa niin alko siinä vaiheessa pukkaan finnejäkin naamaan taas. si vedin jonkun lievemmän kuurin ja helpotti. ny si vaan tasasesti ollu sillai että eipä mua juuri haittaa. joten jatkan käyttöö. vois kyllä kokeilla että palaisko iho samanlaiseks kun roaccutan kuurin jälkeen ilman tota kreatiinia. mutta enemmin enemmän lihaksia ja vähän finnejä kun viä vähemmän finnejä ja ei niitä pieniä lihaksia :D tai ainakin uskoo että lihaksia tulee krean avulla :D tulipa turhan pitkästi...

Mä taas vedin puoli vuotta Roaa ilman mitään vaikutusta. Sit annoskokoa lisättiin ja alkoi tulosta tulemaan. Kuurilla finnit ja mustapäät lähti jokaikinen. Kuurin lopetettua ne tuli hetkellisesti pahana takaisin, mut parin viikon päästä lähti.

Kuurin lopettamisesta on nyt pari vuotta ja naama on ihan ok kunnossa. Välillä tulee musta- ja valkopäitä, mut ei läheskään yhtä pahana kuin ennen.

Mulle lääkäri ei puhunu alkoholinkäytöstä yhtään mitään, joten sitä tuli harrastettua niinkuin "normaali" parikymppinen tekee... Vielä ollaan hengissä, mut varmaan pitäis mennä joihinkin maksakokeisiin.

Roacutaan kuurista.
Eli olen aloittanut juuri roaccutan-kuurin ja lueskellessani "käyttöohjeita" tarkemmin huomasin, että siellä puhutaan aineen aiheuttavan lihasten ja nivelten kipeytymisesta ja samalla sanotaan että pitäisi vähentää fyysistä rasitusta. Lääkäri puhui vain alkoholin vähentämisestä ja en itsekkään tajunnut kysyä asiasta.
Roacuttanin käyttäjät oletteko huomanneet tälläistä? Ja oletteko vähentäneet/lopettaneet salilla käymistä?

Salilla käymistä ei juuri tekisi mieli lopettaa ellei pakko ole. Käyn 3krt viikossa salilla ja kaksi kertaa salibandyä tulee harrastettua. Olisikohan syytä vähentää salilla käyntiä, vaikka eihän 3krt viikossa kauhea määrä ole?

Roacutaan kuurista.
Eli olen aloittanut juuri roaccutan-kuurin ja lueskellessani "käyttöohjeita" tarkemmin huomasin, että siellä puhutaan aineen aiheuttavan lihasten ja nivelten kipeytymisesta ja samalla sanotaan että pitäisi vähentää fyysistä rasitusta. Lääkäri puhui vain alkoholin vähentämisestä ja en itsekkään tajunnut kysyä asiasta.
Roacuttanin käyttäjät oletteko huomanneet tälläistä? Ja oletteko vähentäneet/lopettaneet salilla käymistä?

Salilla käymistä ei juuri tekisi mieli lopettaa ellei pakko ole. Käyn 3krt viikossa salilla ja kaksi kertaa salibandyä tulee harrastettua. Olisikohan syytä vähentää salilla käyntiä, vaikka eihän 3krt viikossa kauhea määrä ole?

Itellä kuukausi kuuria takana (Isotretinoin ratiopharm--> sama kun roaccutan). Oon urheillu ihan samalla tavalla kun ennenkin. Ainoastaan kun tuun noin puolen tunnin juoksulenkiltä ni polvet on aikalailla kipeenä, eli jotenki noihin niveliin vaikuttaa. Ennen ei ollu mitään ongelmaa. Oon myös iltasin alkanut nappaileen öljyä lisäks jos se vaikka vähän voitelis.

Roacutaan kuurista.

Nuorena poikana mulle määrättiin pitkä roaccutanekuuri ja sen aikana treenasin ihan urpåna. En huomannut mitään vaikutusta niveliin. Finnit kyllä lähti ja huulet rohtu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom