Kreatiinin käyttö Roaccutan-kuurin aikana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maeski
  • Aloitettu Aloitettu
Mulle kans tulee aikalailla monohydraatista noita iho-ongelmia, tämä lienee ongelma meillä joilla on siihen alttius. Yksilöllistä, kaikille ei tee mitään. Mulla tosin roaccutan aiheutti masennustakin...:( Mutta kyll tehosi :)

Anteeksi offtopic, mutta minkälaisia nuo iho-oireet monohydraatista ovat olleet? Itselläni on pitkään ollut ongelmana tuollainen läikikäs punainen ihottuma, ja pohdin josko kreatiinin käytöllä voisi olla jotain tekemistä sen kanssa.

Jos näin on, niin varmaan kannattaa tarkkaan harkita sen kreatiinin käyttöä roaccuttan-kuurin aikana...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainakaan mulle kreatiini ei aiheuta sellaisia normaaleja mätäisiä finnejä, vaan tulipunaisia helvetin kipeitä ja kuivia finnejä.

Itse vedin kreata 10 g/palkkari, tuon annoksen tiputtaminen 5 g/palkkari auttoi.

Roacutaan kuurista.
Eli olen aloittanut juuri roaccutan-kuurin ja lueskellessani "käyttöohjeita" tarkemmin huomasin, että siellä puhutaan aineen aiheuttavan lihasten ja nivelten kipeytymisesta ja samalla sanotaan että pitäisi vähentää fyysistä rasitusta. Lääkäri puhui vain alkoholin vähentämisestä ja en itsekkään tajunnut kysyä asiasta.
Roacuttanin käyttäjät oletteko huomanneet tälläistä? Ja oletteko vähentäneet/lopettaneet salilla käymistä?

Salilla käymistä ei juuri tekisi mieli lopettaa ellei pakko ole. Käyn 3krt viikossa salilla ja kaksi kertaa salibandyä tulee harrastettua. Olisikohan syytä vähentää salilla käyntiä, vaikka eihän 3krt viikossa kauhea määrä ole?

Lääkärin kanssa naureskeltiin, kun eräissä ohjeissa luki, että "vältettävä pontevaa urheilua" -mitä sitten tarkoittanutkaan :D

Itse ainakin olen käyttänyt kreaa aivan normaalisti tuon rinnalla, enkä ole huomannut mitään eroa. Nivelissäkään ei ole treenin puolesta tuntunut mitään sen erityisempää, kipuja tms.

sitäkö nimenomaista :anssi: ?
En muista nyt millään lähdettä, mutta jossakin jopa väitettiin krean hieman auttavan tuossa nivelasiassa, väitti hieman keräävän nestettä niveliin ja siten vähentävän haittavaikutuksia.

Oon myös iltasin alkanut nappaileen öljyä lisäks jos se vaikka vähän voitelis.

Roaccutan-kuurillahan ei a-vitamiinia saisi ottaa, eli ota sitten mieluiten sellaista öljyä missä sitä ei ole. Itse kyllä karsin kuurin aikana kaikki rasvaiset ruuat ja öljyt pois.

En tosiaan huomannu mitään merkittäviä iho-ongelmia kreatiinin käytön kanssa roaccutan-kuurilla.

Sivuvaikutuksista sen verran että nyt on kulunut n.5 kuukautta kun kuuri loppui ja silti joitain sivuvaikutuksia esiintyy, esim. nilkoissa on sellaiset oudot "patit", jotka ilmestyi kuurin aikana eivätkä ole kadonneet. Niitä näytinkin lääkärille ja määräsi antibiootti-voidetta niihin mutta eipä ollut oikein mitään vaikutusta. Mutta tuo ongelma mua nyt ei hirveesti vaivaa. Se mikä vaivaa taas on tuo hikoilu. Kuurin aloituksen jälkeen hikoilu lisääntyi paljon, ei ainoastaan salilla käydessä vaan myös yöllä nukkuessa hikoilin (ei siis painajaisia). Lisäksi esim. jos huoneessa on vähänki normaalia lämpöisempää nii mä hikoilen niinku sika. Toi yöhikoilu on loppunut nyt kun kuuri on loppunut jonkin aikaa sitten mutta silti hikoilen vieläkin normaalia enemmän. Oon ruvennu käymään lenkillä sen takia että aerobinen kunto nousisi niin ei sitten hikoilisi niin paljoa..toivottavasti. Enpä tiedä sitten onko tuolla mitään vaikutusta koska noi hikoilu-ongelmat alkoi vasta kun aloitin kuurin.

Roacutaan kuurista.
Eli olen aloittanut juuri roaccutan-kuurin ja lueskellessani "käyttöohjeita" tarkemmin huomasin, että siellä puhutaan aineen aiheuttavan lihasten ja nivelten kipeytymisesta ja samalla sanotaan että pitäisi vähentää fyysistä rasitusta. Lääkäri puhui vain alkoholin vähentämisestä ja en itsekkään tajunnut kysyä asiasta.
Roacuttanin käyttäjät oletteko huomanneet tälläistä? Ja oletteko vähentäneet/lopettaneet salilla käymistä?

Mulla roa kuuria takana 4,5kk, huomasin 3viikkoa sitten, että nivelet napsuivat treenin aikana. Ikinä ei oo nivelet napsuneet tuohon malliin, joten ajattelin kokeilla luontaistuote kaupasta saatavaa bodyflex combi nokkos,kalkki, inkivääri vihersimpukka valmisteta nivelille. Napsuminen on käytön aikana kadonnut =) Treenaan ihan normaalisti,mut jos alkaa pahasti juilia nivelissä niin vähennän painoja.

En ole huomannut muutoksia maksa arvoissani, käyn testeissä säännöllisesti, kuten kuuluukin käydä. Eikä ihokaan ole pahemmin reagoinut kreatiinin käyttöön.

Muitakin ikäviä sivuvaikutuksia löytyy, kuten huulten kuivuminen/ nenänlimakalvot, ei muuta, kuin joka 10 min. saa lisätä bepanthenia, masennuskin iski :itku:
Enään pari kuukautta roaa jäljellä:) Mutta roasta on ollut apuakin, pärstä ei oo enään niin, kuin teinillä:D

Viimeksi muokattu:
Taisi toi lihas- ja nivelkivutkin kuulua siihen kilometrin mittaiseen "saattaa aiheuttaa näitä oireita yhdelle kahdesta miljaaaaardista ihmisestä, mikäli samaan isoisän veli on kärsinyt reumasta ja naapurin koiralla on ruskea häntä." Mulle ei tullut mitään ongelmia lukuunottamatta ihon kuivumista. Ja maksa-arvot pompsahti mutta se nyt ei ollu niin vakavaa.

En ole huomannut muutoksia maksa arvoissani, käyn testeissä säännöllisesti, kuten kuuluukin käydä. Eikä ihokaan ole pahemmin reagoinut kreatiinin käyttöön.

Minulla kävi tuossa vähän päinvastoin, eli kaikki arvot muuttuivat hitusen parempaan päin :rolleyes: . Tosin ei määrätty säännöllisiä testejä, vain testit ennen kuuria ja n. 1kk kuluttua kuurin aloituksesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom