Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Pitää vissiin sit vaan kokeilla et vaikuttaako kreatiinin käyttö omaan ihoon. Kiitoksia kaikille vastauksista. Itellä on nyt 5kk kuuria takana ja vissii elokuussa loppuu jos hyvin käy, sitä kyl ootan innolla. Nää sivarit ei nimittäin oo kauheen mukavia. Itellä oon huomannu ihon ja huulien kuivumisen lisäks semmosen et hikoilen ton lääkkeen takia tosi paljon. Ihan sama vaikka olis millanen päivä salilla tahansa, aina ku lähden sieltä nii oon ihan hiestä märkänä.

Mulle kans lääkäri sano että ei vaikuta krean käyttö. Juomisesta sano että kohtuudella voi silloin tällöin ottaa.
Mietin vain tota kohtuus juttua ku saattaa olla et en esim. parii kuukautee ota ollenkaa ja sit otan vaikka kahtena vkl peräkkäin sellaset "oksennus" kännit että tekeeköhän se hallaa maksalle :/
Tosiaan onnea käyttäjille. Huulia saan rasvata 24/h. Persereikäki kuivaa koko ajan perkele! Kaikki kädet, jalat ja jopa nenänreijätki on ihan kuivat koko ajan ja räkääki mun mielestä kerääntyy paljon enemmän kuurin aikana. Aluks nenä vuoti verta 24/h mutta nyt se on vähän rauhottunu.
Kolmas kuuri menossa aina on naama parantunu mut sit on tullu uudestaa sikana lisää heti kuurin loputtua. Outoa vielä sinänsä et en oo yhenkää kuurin aikana käyny missää testeissä tai muissa. Lääkäri sano että terveellä ihmisellä se ei ole kuulemma tarpeen.

Grohe sanoi:
Mulle kans lääkäri sano että ei vaikuta krean käyttö. Juomisesta sano että kohtuudella voi silloin tällöin ottaa.
Mietin vain tota kohtuus juttua ku saattaa olla et en esim. parii kuukautee ota ollenkaa ja sit otan vaikka kahtena vkl peräkkäin sellaset "oksennus" kännit että tekeeköhän se hallaa maksalle :/
Tosiaan onnea käyttäjille. Huulia saan rasvata 24/h. Persereikäki kuivaa koko ajan perkele! Kaikki kädet, jalat ja jopa nenänreijätki on ihan kuivat koko ajan ja räkääki mun mielestä kerääntyy paljon enemmän kuurin aikana. Aluks nenä vuoti verta 24/h mutta nyt se on vähän rauhottunu.
Kolmas kuuri menossa aina on naama parantunu mut sit on tullu uudestaa sikana lisää heti kuurin loputtua. Outoa vielä sinänsä et en oo yhenkää kuurin aikana käyny missää testeissä tai muissa. Lääkäri sano että terveellä ihmisellä se ei ole kuulemma tarpeen.
Sit vielä lisää että mulla saattaa kuurin aikana joskus tulla näköhäiriöitä. Että esim. joskus sumenee oudosti silmissä ja näkyy rakeita vähän aikaa ja sitte jonkun puolen tunnin päästä ne katoaa. Mielialamuutoksia sen verran että esim. jos olen töissä saatan vihellellä ja aatella et tää on ihan mukavaa hommaa, mut sit hetken päästä kiroilen ja oon ihan masentunu et vittu tää on perseestä. Roaccuttan<3

Onkohan tuosta hyötyä, jos käyttää kreatiinia pelkästään palautusjuomassa treenipäiviänä? Entä onkohan siitä hyötyä, jos ottaa sitä ennen treeniä, muttei kuitenkaan joka päivä? Eli ainoastaan treenipäivinä.

Joo sanoi:
Onkohan tuosta hyötyä, jos käyttää kreatiinia pelkästään palautusjuomassa treenipäiviänä? Entä onkohan siitä hyötyä, jos ottaa sitä ennen treeniä, muttei kuitenkaan joka päivä? Eli ainoastaan treenipäivinä.
Suosittelen otettavaksi joka päivä.. pysy kreatiini tasot hyvin yllä.. Ja treenipäivänä kannattaa ottaa ennen treeniä ja treenin jälkeen (palkkarin seassa kätevästi menee). Itse lopetin kreatiinin käytön juuri, saa nähä onko sillä niin suurta vaikutusta puntti treeniin... kreatiinin käytössä on hyvä pitää välillä taukoja.. olen käyttänyt jotain noin 3 kuukautta kreatiinia ja pidän nyt kuukauden tauvon sen käytössä.

Puhutaan varmaan monohydraatista? Onhan siitä hyötyä ottaa myös pelkästään palautusjuomassa.

Mike sanoi:
Itse käyttäisin vain palautusjuomassa ja siinä sen 5-10 gemmiä.
Noh kyllä kai mike tietää paremmin, mut sama kai se ottaako treenipäivänä ennen treeniä sen 5g ja palkkarissa sen toisen 5g... :)

Itse otan ennen treeniä n. 5g ja treenin jälkeen palkkarissa n. 5g. Ennen treeniä saa ladattua kreatiinitasot täyteen ja sit taas treenin jälkeen kun treenissä kreaa kuluu niin saadaan tasot uudelleen täyteen.. Tämmöstä mutuilua :D

Itselläni on käytössä finnmaxin kreatiinidekstroosi. Epäilyttää tuo annostelu-ohje vaan siinä:

"7 viikon ajan 20g (n.1 ruokalusikallinen) jauhetta päivässä. Tämän jälkeen 5 viikkoa taukoa."

Minusta tuntuu, että tuota ei tarvitse/kannata noudattaa? Itse ainakin vedän fastin ohjeen mukaan, ensin viiden päivän tankkaus 20-30g, sitten ylläpitoa ja tauko.

Tässä vielä tuon finnmax-kreatiinidekstroosin ravintosisältö/100g:

Energia: 1067kj/254 kcal
Proteiini: 0g
Hiilihydraatti: 64g
Rasva: 0 g
Kreatiini: 33g

Ainekset: Dekstroosi, kreatiinimonohydraatti ja vanilliini (maustettu).

Haulla varmasti löytyy aiheesta lisää tietoa...

Eipä löydy. Nykyään tuo haku on hankalampaa, kun ei ole wildcard-ominaisuutta enää (?).

Kokeilin hakusanoilla
finnmaxin kreatiini -tämä tuotti jotain 100+sivua epäolennaista sontaa
finnmax - otsikkohaulla, lähinnä arginiinista löytyi
finmax- otsikkohaku, josko joku olisi kirjoittanut väärin, ei ollut.

Jos olet varma, että löytyy, niin voisitko ystävällisesti kertoa, millä hakutermeillä tästä finnmaxin erilaisesta annostusohjeesta löytää lisätietoa.

Kaippa sitä pitää vetää noin paljon ku siitä ei ole kuin 33% kreatiinia. Normaalistihan niissä on 100%, mutta ne ois hyvä ottaa hiilihydraattjuoman esim. mehun kanssa, että imeytyis kunnolla.

Ei tuossa näytä mitään ihmeellisyyksiä olevan. Tuossa 20g satsissa on 6,6g kreatiinia, eli melko normaali päiväannos. Jos vetelet tuota ylläpitovaihetta "fastin" annoksella, mikä muistaakseni on 5g tienoilla, on siitä kreatiinia alle 2g, joka on jo melko vähän.

Tuossa annostelu-ohjeessa ei ole tankkausvaihetta, joten ota 4 annosta päivässä ~4-5 päivän ajan jos haluat tankkausvaiheen mukaan.

Auttoiko?

therf sanoi:
Tankkausvaiheen tarpeellisuus on nykytutkimuksen mukaan kaiketi hieman kyseenalainen.

laitappa linkki tutkimukseen.

kymmeniä kertoja tankanneena olen todennut toimivaksi tankkauksen.

"tohtoritko" tutkii niin ne ei edes tankkaa sitä itseensä vaan olettaa molekyylien ym. perusteella.

sama kuin poliisi väittää tietävänsä miltä tuntuu olla huumeista sekaisin..

Ohjeissa lukee ruokalusikallinen, joten olen noin 20ml sotkenut aina 5-10g kreatiinia. Tämä tuntuu kovin kovin vähältä, vaan onko se silti riittävä?

Edit:
No voi nyt helevetti. Meni vielä väärälle foorumille, nyyppäosastolle tämän oli tarkoitus :(

Back
Ylös Bottom