Kreatiinin haitat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Örkki
  • Aloitettu Aloitettu
Yritin searchillä etsiä, mutta en löytänyt vastausta kysymykseeni...

Eli onko kreatiinin käytöstä haittaa??
(muutakin kuin nestepöhö)

- Onko tauot kreatiinin käyttöjaksojen välissä välttämättömiä??

Eikä mitään "musta tuntuu" vastauksia, faktaa kiitos... :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Haittaa? No ei ole. Tauot ei ole välttämättömiä. Eikä lataaminenkaan.

Ja faktat löytyy näistä:

PD Balsom, K Söderlund, B Ekblom "Creatine in humans with special reference to creatine supplementation" Sports Med 1994, 18(4), 268-280.

E Hultman, K Söderlund, JA Timmons, G Cederblad, PL Greenhaff "Muscle creatine loading in men" J appl Physiol, 1996, 81(1), 232-237.

AL Green, E Hulyman, IA Macdonald, DA Sewell, PL Greenhaff "Carbohydrate ingestios auguments skeletal muscle creatine accumulation during creatine supplementation in humans" Am J Physiol 1996, 271, E821-E826.

Laitetaan kaupan päälle vielä yksi PubMedistä löytynyt:

Kreider RB et al. "Long-term creatine supplementation does not significantly affect clinical markers of health in athletes."
Mol Cell Biochem. 2003 Feb;244(1-2):95-104.

Tuleeko kenelläkäään sellaisia pieniä näppyjä ihoon kreatiinin käytön yhteydessä? Mulle tulee aina, en tiedä mistä johtuu... iho menee huonoon kuntoon, mutta palautuu sitten taas tauolla. Ei, en ole sekoittanut ryssiä ja kreatiinia keskenään :D

Kokeilin toisella kreatiinikuurilla tankkausta eli viikon ajan syötiin 24g päivässä ja siitä seuraavat 5 viikkoa oli tarkoitus vetää 5g päivässä. Tankkausviikon jälkeen tuloksena oli pistelyä ja kipua munuaisissa, kunnes pidin viikon totaalisen tauon kreatiinin syönnissä.

Kai siitä voi munuaiset tulla kipeäksi niin kuin monesta muustakin, mikäli ei juo tarpeeksi! Tuo kreatiini kun sitoo nestettä, sitä vettä täytyy oikeasti kitata aika raivolla jos tankkausmenetelmällä etenee.

Mä syön kreatiinia vaan treenin jälkeen jossain vaiheessa iltaa 5g, ja lepopäivinä usein 5g mutta joinain päivinä taas unohtuu. Oon kokeillut syklinä tankkaamalla ja muutaman kuukauden ilman tankkausta pötköön, ei eroa vaan samanlailla toimii sen minkä toimii.

Tuntuu että varsinkin tankatessa kreatiinia unen kanssa on ongelmia. Yöllä heräilee ihan virkeänä ja ei tuu unta. Proteiini taas saa hikoilemaan ja haisemaan.

Ei ainakaan itselläni ole ollut minkäänlaisia ongelmia kreatiinin suhteen. Tosin olen kuullut että kreatiini voisi olla mahdollinen miehen seisokin heikentäjä, mutta tämä on vain huhua mitä olen kuullut..:D

En ole huomannut mitään muuta haittaa kuin että joskus alussa meni pönttö sekasin mutta sekin meni sitten ohi. Ja ei tuo tankkauskaan mikään pakko ole. ja Mulla ainakin potki kummasti paremmin kun piti taukoo neljä viikkoa ja jatko taas...

:david:

Jos ei juo tarpeeksi vettä niin kramppeja voi tulla, siinä haitat sitten olivatkin.

Originally posted by Dopey
Jos ei juo tarpeeksi vettä niin kramppeja voi tulla, siinä haitat sitten olivatkin.

Mulla tulee välilä noita kramppeja reisiin jos on jääny tankkaus vähiin!!!

Originally posted by XXL
Tuntuu että varsinkin tankatessa kreatiinia unen kanssa on ongelmia. Yöllä heräilee ihan virkeänä ja ei tuu unta. Proteiini taas saa hikoilemaan ja haisemaan.

* Ihan tosi, tai siis mulla muuten kun kreatiinia ottaa säännöllisesti (lue= muistaa ottaa) niin yöllä herkästi herää esim. siihen että täytyy kuselle mennä. Olen järkeillyt että liittyy jotenkin siihen että kreatiini kerää nestettä, ja sitä nestettä tulee juotua paljon enemmän.

Originally posted by Evil Sealman
Ei ainakaan itselläni ole ollut minkäänlaisia ongelmia kreatiinin suhteen. Tosin olen kuullut että kreatiini voisi olla mahdollinen miehen seisokin heikentäjä, mutta tämä on vain huhua mitä olen kuullut..

* Heh, nyt tuli päivän paras läppä. LOL. :thumbs:

Originally posted by Blade85
Mulla tulee välilä noita kramppeja reisiin jos on jääny tankkaus vähiin!!!
Tiedoks vaan!
toi kun kramppeja tulee taitaa johtua magnesiumin puutteesta !
syö joka päivä noin 250-350g mangesiumia niin vältyt lihas krampeilta.:thumbs:

Originally posted by kone1
Tiedoks vaan!
toi kun kramppeja tulee taitaa johtua magnesiumin puutteesta !
syö joka päivä noin 250-350g mangesiumia niin vältyt lihas krampeilta.:thumbs:

Kramppeihin voi olla monia syitä mm.magnesium auttaa (nus.nus.)tuohon tosin 250-350gramman annokset voivat olla "vähän" tuhteja, eli 250-350mg on sopiva määrä. Mm. Mentulahan kehoittaa pistämään palautusjuomaan merisuolaa,josta saa niitä mineraaleja joita keho hien mukana poistaa.

Originally posted by mikakor
Tuleeko kenelläkäään sellaisia pieniä näppyjä ihoon kreatiinin käytön yhteydessä? Mulle tulee aina, en tiedä mistä johtuu... iho menee huonoon kuntoon, mutta palautuu sitten taas tauolla.
Nyt kun tuosta mainitsit, niin huomasin, että kasvojen iholta on lähtenyt pois sellainen pieni epätasaisuus kun kreatiini on päässyt loppumaan. Toki voi olla vain yhteensattuma, kun riippuu niin monista asioista, mutta pitääpä ens kerralla tarkkailla asiaa.

Originally posted by turre101
* Heh, nyt tuli päivän paras läppä. LOL. :thumbs:

Mitä, eikö Turre ole kuullut pelätystä "krea-dickistä"?

"paikallisen gurun" mukaan kreatiinilla ei pitäisi olla mitään haittavaikutuksia :rolleyes: itellä ei ole ainkaan ollut muuta kuin voiman kasvu! :thumbs:

Itse olen kreatiinin jatkuvan napostelun aloittamisen jälkeen alkanut aamuyöstä heräämään siihen että on sekä jumalaton kusihätä että jano. Olen koko elämäni nukahdettuani nukkunut kuin tukki, joten oli aluksi vähintäänkin hämmentävä kokemus herätä pissille keskellä yötä.

Vai onkohan sitä vain tullut vanhaksi... :)

Krearage

Ei se krea-agrekaan mikään ilonen asia oo, kun se sattuu omalle kohdalle.

Suositut

Back
Ylös Bottom