Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Craze ollut itselläkin testissä nyt reilun viikon ja täytyy kyllä sanoo että toimii itellä ainakin ihan helvetin hyvin. Eikä vie unia, eikä aiheuta mitään muutakaan sivuhommelia. Jaksaa vaan treenata niin saatanan hyvin että huh huh.

On niissä laadussa eroja. Ostaa halvinta Creapure®-kreatiinia, niin ei mee pahasti metsään. Eihän nuo lisäravinnefirmat muuta tee noille bulkkijauheille kun purkittaa ja brändää, ihan sama minkä brändin Creapurea ostaa, se on aina parempaa kuin kiinalaisesta sourcesta ostettu epäpuhtaampi paska.

Itse kun muutama vuosi sitten kokeilin creatiiniä ekan kerran, niin ostin fastin omaa. Se jäi inhottavasti suuhun ja piti monta kertaa purskutella vettä suussa, että sai sen suusta pois.
Sen jälkeen siirryin fitnestukun creatiiniin ja se menee helposti alas.

Eipä mulla muuta. Creatiini on mukava lisäravinne, mutta latausjakso on vittumainen. (IMO)

Jos pelkää sitä että kreatiini kerää nestettä kehoon kannattaa käyttää kretiini sitraattia. Kreatiini kun on maailman tutkituin lisäravnne niin sen vaikutuksista löytyy todella paljon hyödyllistä tietoa.

Jos pelkää sitä että kreatiini kerää nestettä kehoon kannattaa käyttää kretiini sitraattia. Kreatiini kun on maailman tutkituin lisäravnne niin sen vaikutuksista löytyy todella paljon hyödyllistä tietoa.

Kreatiinin tehohan perustuu juuri siihen, että se sitoo nestettä..

Mutantista kreatiiniin..

Terve,

ostin kuukaus sitten tota mutantin TESTiä kokeilupäissäni mutta nyt ajattelin vaihtaa ihan perus monohydraattiin niin hintansa kuin epävarmuudesta tuotetta kohtaan.
Purkissa lukee annostuksena 6 per päivä + vettä, korkeintaan kaksi kuuria (8vk) jolloin 2-4vk tauko. Olen nyt kuukauden tuota käyttänyt.
Kyljen tietojen perusteella en osaa sanoa muutakuin että testosteronin pitäisi muka nousta.

Kysymys kuuluu: Voinko aloittaa monohydraatin käytön (tuo tukun creatine monohydrate) heti noin 4-10viikon ajan vai vähennänkö 4-10 viikosta tuon yhden kuukauden jonka ajan olen TESTiä käyttänyt??

En osaa sanoa tämän purkin vaikutuksista muutakuin ''miellyttävät'' aamupierut.

Miten kreatiinia tulisi käyttää? Osa nähtävästi tankkaa varastot täyteen ja pitää taukoa ja osa ottaa kreatiinia tasaisesti?
Itselläni lukee kreatiinipurkissa 2,5-5g jauhetta per päivä, annosta ei suositeltava ylitettäväksi.
Onko olemassa "oikeaa" tapaa käyttää, millä saa maksimaalisen hyödyn?
Itse olen dumpannut aamupalan sekaan tällä hetkellä tuon 5g jauhetta.

Oon nyt käyttäny 3 vk ja huomaa kyl nesteen kertymisen kehoon, vaikken tehny mitään tankkausta eli 5g kreaa palkkarissa ja välipäivinä aamupalalla maidon sekaan.

Monet käyttää kreatiinia vissiin ihan ilman taukoja. Itekkin oon nyt reilut pari kuukautta käyttäny ja yhden viikon tauon pidin (sillonki yhtenä päivänä tuli 3,5g).

Onko kreatiinia pakko ottaa välipäivinäkin, jos kuitenkin käy viis kertaa viikossa salilla ja sillon tulee aina palkkarista se reilu 5g. Luulisin, että kreatiinivarastot pysyy ihan täysinä, vaikka kahtena päivänä viikossa sitä ei tuliskaan. Mulle vaan käy hyvin usein lepopäivinä niin, että pääsee kreatiini unohtumaan.

http://www.youtube.com/watch?v=BR3dDO1Sz0E

Kreatiinivarastot eivät ole vakioita; lihaksen ATP-varastot riittävät muutamaksi sekunniksi ja ATP:n fosfaattisidos rakennetaan uudelleen kreatiinifosfaatin fosfaattisidoksesta; siten kretaiinifosfaatti on lihaksen varaenergiavarasto, joka riittää lihastyössä n. 8-15 sekunniksi. Tämä kaikessa lihastyössä. Siten yleensä on suositeltu varastojen tankaamista myös välipäivinä.

Miten kreatiinia tulisi käyttää? Osa nähtävästi tankkaa varastot täyteen ja pitää taukoa ja osa ottaa kreatiinia tasaisesti?
Itselläni lukee kreatiinipurkissa 2,5-5g jauhetta per päivä, annosta ei suositeltava ylitettäväksi.
Onko olemassa "oikeaa" tapaa käyttää, millä saa maksimaalisen hyödyn?
Itse olen dumpannut aamupalan sekaan tällä hetkellä tuon 5g jauhetta.

Googlella kun etiskelee tutkimuksia englanniksi niin luettavaa aiheesta riittää.
Kroppa hajottaa päivässä n. 2 grammaa kreatiinia ja tuottaa sitä itse n. 1g päivässä. Normaalista monipuolisesta ruokavaliosta tulee varmasti se 1g kreatiinia, jolloin meno on tasaista. Liikkuvalla kaverilla kulutus voi olla tuplat, joten tuolla 5g/päivä varmasti saadaan aina tarpeeksi kreaa.

Tankkaamalla saadaan tungettua kroppa täyteen kreatiinia, jonka myötä nestettäkin tarttuu räväkästi. Jos pitää välillä taukoa, kreavarastot palaa hiljalleen pois ja ylimääräinen nestekin lähtee liikkeelle. "Kuurittelemalla" varmasti huomaa on/off-erot, tasasella ikiannostuksella ei tapahdu niin nopeita muutoksia mutta pitkällä tähtäimellä vaikutus on varmasti kutakuinkin sama.

Tähtitiedettähän tästäkin hommasta on osattu tehdä, pääasia on että ylipäänsä lapioi pulverin naamaan ja juo nestettä edes pari litraa päivässä. Jossain tutkimuksessa osoitettiin, että kreatiinin määrä lihaksessa on kovimmillaan vähän sen ottamisen jälkeen -> ennen reeniä otettuna pitäisi antaa lisäpaukkuja reeniin. Yleisin tapa kuitenkin lienee 5g palautusjuomassa, jolloin saadaan heti "akut lataukseen".

Oletteko huomanneet eroja eri valmistajien kreatiineissa? En tiedä onko tämä ihan huuhaata, mutta nyt on tullut peräjälkeen kolmen eri valmistajan ihan perus monohydraattia otettua (yksi purkki kerrallaan loppuun asti), samanlaisella annostuksella ja voisinpa väittää että kaksi näistä toimii ja yksi ei.

Yllätyin muuten kun ostin viimeisimmän purkin niin tämä koostumus on ollut karkeaa, lähes taloussokerimainen, kun normaalisti on tottunut sellaiseen pulveriksi jauhettuun.

Oletteko huomanneet eroja eri valmistajien kreatiineissa? En tiedä onko tämä ihan huuhaata, mutta nyt on tullut peräjälkeen kolmen eri valmistajan ihan perus monohydraattia otettua (yksi purkki kerrallaan loppuun asti), samanlaisella annostuksella ja voisinpa väittää että kaksi näistä toimii ja yksi ei.

Yllätyin muuten kun ostin viimeisimmän purkin niin tämä koostumus on ollut karkeaa, lähes taloussokerimainen, kun normaalisti on tottunut sellaiseen pulveriksi jauhettuun.

Onko nimenomaan viimeisin ostos mielestäsi se toimimaton?

Onko nimenomaan viimeisin ostos mielestäsi se toimimaton?

Ei ole, vaan toinen niistä pulverimaisista. Tämä karkeampi tavara tuntuu potkivan, koostumus tosin epämiellyttävämpi, kun yleensä lappasen lusikalla suuhun ja nestettä päälle.

Kreatiinivarastot eivät ole vakioita; lihaksen ATP-varastot riittävät muutamaksi sekunniksi ja ATP:n fosfaattisidos rakennetaan uudelleen kreatiinifosfaatin fosfaattisidoksesta; siten kretaiinifosfaatti on lihaksen varaenergiavarasto, joka riittää lihastyössä n. 8-15 sekunniksi. Tämä kaikessa lihastyössä. Siten yleensä on suositeltu varastojen tankaamista myös välipäivinä.

Nykyään oon jo viisaampi ja tiedän kysymykseeni vastauksen. :) Olen kanssasi vähän eri mieltä kylläkin. Ei kaikkea ATP:a tehdä kreatiinin avulla, vaan ADP ja AMP siirtyy mitokondrioihin (anaerobinen energiantuotto erikseen), joissa ne "ladataan" uudestaan adenosiinitridosfaatiksi. Kreatiinin puoliintumisaika on kuukauden verran, joten kreatiinitasot pysyvät koholla oikein hyvin yhden välipäivän ajan. Viikossa "ylimääräisestä" (lisäravinteella tankatusta) kreatiinista häviää siis vain 1/8. Lähde: Juha Hulmi.

Ei ole, vaan toinen niistä pulverimaisista. Tämä karkeampi tavara tuntuu potkivan, koostumus tosin epämiellyttävämpi, kun yleensä lappasen lusikalla suuhun ja nestettä päälle.

Sattuiko tuo "toimimaton" olemaan star nutritionin tuote? Oli tukussa tarjouksessa kaks yhen hinnal.. Alotin kreatiinin käytön tolla n. 3vk sitten ja tankkausjakson jälkeenkin käyttäny joka päivä 5-10g, ja loppujen lopuks mulla on näinä 3:na viikkona paino tippunu pari kiloa, et vähän oon ihmetellyt...

Back
Ylös Bottom