Kreatiini vs kreatiinisitraatti vs kreatiinipuryvaatti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Kreatiini puryvaatti on nyt jo rasvanpolttajakin. Perusteita tai syytä miksi se polttaa rasvaa jos mono ei polta. Miten nuo muka poikkeaa toisistaan ?

Eikä mene maksan läpi kiertoon vaan ohittaa sen.. Jahas. Hulluin väite ikinä.

Mutta koska tuotetta on niin kehuttu, niin pitää sitä varmaan testata. Ylläolevaan kuitenkaan ei ole perusteluja löytynyt enkä löytänyt searchillakaan. sori vaan.

Mitäs cartman74:n sitraattikokeilu tuotti ?

Etyyli esteri muoto (?) mulla on käytössä. Creatine ethyl ester.

En tiedä johtuiko siitä vai mistä niin paino eka tippui yli kilon ja sitten alkoi taas hiljalleen nousemaan. Eli käytin monoa ja vaihdoin etyyli versioon.

Vaikea näistä on eroa löytää, mutta kun lähes yhtä halpaa on kuin mono niin käytetään nyt tätä versioo. :kippis1:

Kreatiini puryvaatti on nyt jo rasvanpolttajakin. Perusteita tai syytä miksi se polttaa rasvaa jos mono ei polta. Miten nuo muka poikkeaa toisistaan ?

Nuo väitetyt rasvanpoltto-ominaisuudet perustuvat pyruvaattiin. Hyvin monessa tutkimuksessa, joissa pyruvaatilla on ollut ylipäätään vaikutusta rasvan vähenemiseen (ylipainoisilla), on käytetty erittäin suuria annoksia (useita kymmeniä grammoja päivässä) kalsiumpyruvaattia. Pari urheilijoilla tehtyä tutkimusta löytyy, kummassakaan ei ole löydetty rasvanpolttovaikutusta (Stone ym. 1999, Koh-Banerjee ym. 2005).

Paskapuhetta ettei kreatiinipyruvaatti kerää nestettä, kolme kiloo tuli niin että hurahti vaikka söin samalla tavalla kuin ennenkin. Välttämättä en dieetillä vetäisi pyruvaattia. Yksilöllisiä eroja varmaan tässäkin, mutta mulla toimi näin. Eikä tod. vähentänyt selluliittia:hyper:

Tota kreatiinietyyliesteriä olen käyttänyt ja pumppi on treenissä ollut kova, olo voimakas, ei nestepöhöä ja mikä parasta, ikävin sivuvaikutus eli ihon kukkiminen hävis kokonaan, nyt on siisti ja sileä iho. Voin suositella, mutta kannattaa tilata pillereinä tai kapseloida itse, jauheen maku on siis jotain aivan käsittämätöntä! Sitä edesmennen HC-powernutritionsin Creastackia maistaneet tietää jotain, mutta tuo on suorastaan hyvää CEE verrattuna.

Ogay cartman kiitti! Ja kiitti quaz kokemustes jakamisesta. Samanlaista olen lueskellu muuallaki.

"jauheen maku on siis jotain aivan käsittämätöntä!"

"Pah! mä syän vaikka kakkaa, jos se vaa kasvattaa mua!" -kuka tahansa mun tapanen kaaliaivo :D

Ogay cartman kiitti! Ja kiitti quaz kokemustes jakamisesta. Samanlaista olen lueskellu muuallaki.

"jauheen maku on siis jotain aivan käsittämätöntä!"

"Pah! mä syän vaikka kakkaa, jos se vaa kasvattaa mua!" -kuka tahansa mun tapanen kaaliaivo :D

Näinhän ne väittivät Tribulus threadissa... Kummasti vaan :urjo: maku pisti purnukan kiertämään ympäri Suomea

Eikös näissä nyt suurimmat erot ole nämä - jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä toimivuudesta:

-kreatiinimonohydraatti on pelkkää kreatiinia, siihen ei ole lisätty muita aineita. Kreatiini täytyy käsitellä maksassa, ennenkuin keho voi käyttää sen hyväksi. Monohydraatti lisää myös solun sisäistä nestepitoisuutta. Auttaa voima- ja nopeuskestävyydessä ja voi parantaa palautumista.

-kreatiinisitraatti on kreatiinin ja sitraatin eli sitruunahapon yhdistelmä. Väitetään, että sitraatin avulla kreatiini imeytyy tehokkaammin eikä kreatiini tuolloin kerää nestettä.

-kreatiinipyruvaatti on kreatiinin ja pyruvaatin eli palorypälehapon yhdistelmä. Kreatiinipyruvaatti imeytyy vatsalaukusta ilman maksan käsittelyä, joten se imeytyy tehokkaammin kuin tavallinen monohydraatti. Pyruvaatti voi polttaa rasvaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
-kreatiinipyruvaatti on kreatiinin ja pyruvaatin eli palorypälehapon yhdistelmä. Kreatiinipyruvaatti imeytyy vatsalaukusta ilman maksan käsittelyä, joten se imeytyy tehokkaammin kuin tavallinen monohydraatti. Pyruvaatti voi polttaa rasvaa.

Mua kiinnostaa toi ilman maksan käsittelyä. Miten se on ylipäätänsä mahdollista ?

Puryvaatista tulee aktiivista vasta sen reagoitua vatsahapon kanssa, jos oikein muistan. Maksan käsittelyihin sen ei pitäs mun mielestä vaikuttaa.

Ja onhan se kreatiinietyyliesteri paljon parempi kun sivarit jää pois ja annostuksena riittää snadimpi määrä päivässä.

Onkos näissä vatsaystävällisyyden suhteen eroavaisuuksia?
Kreatiinietyyliesteristä harva saa niitä "krea-varpusparvia". :lol2:

Ei mitään vatsasuolikanava oireita edes tyhjään mahaan otettuna ja mul pakki tosi herkkä ollut aina krean suhteen. Peruskreaa ei voinut ottaa kun safkan päälle.

Nuo väitetyt rasvanpoltto-ominaisuudet perustuvat pyruvaattiin. Hyvin monessa tutkimuksessa, joissa pyruvaatilla on ollut ylipäätään vaikutusta rasvan vähenemiseen (ylipainoisilla), on käytetty erittäin suuria annoksia (useita kymmeniä grammoja päivässä) kalsiumpyruvaattia. Pari urheilijoilla tehtyä tutkimusta löytyy, kummassakaan ei ole löydetty rasvanpolttovaikutusta (Stone ym. 1999, Koh-Banerjee ym. 2005).

Terve mieheen,

Löysin tämmöisen http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ve&db=PubMed&list_uids=10355844&dopt=Abstract jonka perusteella puryvaatti voisi nyt toimiakin in fat loss ? Tosin tuosta ei selvinnyt mikä puryvaatti on kyseessä, liekö kaikki samanlaisia ? Ja grammamäärät vain 6g/pvä tosin potilaina vähemmän urheilevaa sakkia.

Terve mieheen,

Löysin tämmöisen http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ve&db=PubMed&list_uids=10355844&dopt=Abstract jonka perusteella puryvaatti voisi nyt toimiakin in fat loss ? Tosin tuosta ei selvinnyt mikä puryvaatti on kyseessä, liekö kaikki samanlaisia ? Ja grammamäärät vain 6g/pvä tosin potilaina vähemmän urheilevaa sakkia.

Sanotaanko nyt näin, että pyruvaattitutkimuksista hyvin moni on huonosti kontrolloituja ja aika pienillä ryhmillä tehtyjä, varsinkin Stankolla noita tutkimuksia on läjä. Kuten noista abstrakteista näkee, urheilijoilla vaikutukset on olemattomia. Saattaa se toimia jossain määrin lihavilla. Tuossa Koh-Banerjee -tutkimuksessa pyruvaatilla taisi olla lisäksi huonontavaa vaikutusta veren rasva-arvoihin.

en tiedä mutta on tuo sitraatti krea aivan törkeen hintasta, eka kerran tuotteen ylipäätänsä näin ja ihmettelin että mitäs se tämä on. näkemäni tuote sisälsi kreatiini sitraattia hurjat 13% ja loput oli sokereita. on siinä taas sokereille saatu hyvä hinta. purkissa oli 50g vähemmän tavaraa ja hintaa 2e enemmän kuin 100% monohydraatilla. melkoista kusetusta taitaa taas olla ilmassa. en kyllä ainakaan tohon erään valmistajan sitraattiin tule sekaantumaan, ei kiinnosta sokerista maksaa.

Pyruvaateista

Mua kiinnostaa toi ilman maksan käsittelyä. Miten se on ylipäätänsä mahdollista ?

Kuvittelisin, että Faidra tarkoitti sitä, ettei pyruvaatti metaboloidu maksassa, vaikka maksan kautta mitä ilmeisimmin jossain vaiheessa kulkeekin. Koska riippuen olosuhteista pyruvaatti muuttuu elimistössä maitohapoksi tai asetyylikoentsyymi-A:ksi.

Sit vähän lisää noista pyruvaateista. Pyruvaatit on palorypälehapon estereitä, suoloja ja ionimuotoja. Palorypälehappoa taas muodostuu solunsisäisessä energiantuotannossa (soluhengityksessä) kun glukoosi hajoaa muodostaen energiaa tuottavaa ATPta (adenosiinitrifosfaatti). Ja pyruvaatin pohjimmainen tarkoitus on sitten lisätä sitä energiantuotantoa soluissa, mikä taas pitäis auttaa myöskin muuttamaan elimistöstä rasvoja energiaks.

Etyyli esteri muoto (?) mulla on käytössä. Creatine ethyl ester.

En tiedä johtuiko siitä vai mistä niin paino eka tippui yli kilon ja sitten alkoi taas hiljalleen nousemaan. Eli käytin monoa ja vaihdoin etyyli versioon.

Nostellaas vähän.

Mä vaihdoin kans hetki sitten tohon kreaan. Paino tosiaan tipahti heti pari kiloa, eikä ole vielä noussut ainakaan. Voimat on samat kyllä.

Ja hinta ei tosiaan ole paha tän hetkisen punnan kurssilla: http://www.myprotein.co.uk/bulk-powders/creatine/creatine-ethyl-ester-hcl/ ..1kg vajaa 25£

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom