Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

tuub sanoi:
Luulen että vastaus löytyy siitä, että pyruvaattia vedin säännöllisesti joka aamu tyhjään vatsaan, kun taas monohydraattia yleensä palarissa, eikä joka päivä.

Jos olet ottanut kreatiinia vain treenipäivinä palkkarissa, voi olla, ettei kreatiinimäärä lihaksissa nouse saturaatiopisteeseen pitkälläkään käytöllä.

Plaseboaa ei ymmärtääkseni ole, jos tuloksen muutos on konkreettisesti nähtävissä, esim. juoksuajassa tai ponnistuskorkeudessa.

Kyllä se plasebovaikutus voi olla konkreettisestikin havaittavissa. Juoksuajan paranemisen voin uskoa kreatiinin piikkiin, mutta ponnistuskorkeuden kasvu on jo vaikeammin nieltävissä. Tämä siksi, että yksittäinen ponnistus käyttää energiakseen oikeastaan yksinomaan ATP:tä.

Tosta kreatiinista Minkälaisia sivuvaikutuksia siinä on?
Syön Kreaa vain kaksi grammaa päivässä onko se hyvä?
Aiemmin söin 1,5 grammaa ja silti selvää kehitystä oli

kreatiinis ei pahemmin sivuvaikutuksia ole otse vedän 20grammaa ennen treenejä ja mitää sivuvaikutuksia en oo huomannu.

Moi, ostin tuossa Creapure Kreatiinia ja ajattelin aloittaa kuurin mutta olen aika pihalla tuosta annostelusta koska netissä lukee että aluksi vedetään neljän päivän jakso ja otetaan neljästi päivässä 5g.Sen jälkeen 5g päivässä.Jossakin lukee että 2g joten mikä on se oikea määrä ja kuinka pitkän jakson voin syödä kreatiinia. Yksi asia vielä,harmi kun ei tullut purkin mukana mittaa joten onko esim.Teelusikallinen noin 5g?

Tuo 2 g nyt on ainakin aivan turha pieni annos, eli sen voit unohtaa melkolailla kokonaan.

Itse en tuota tankkausta tee ollenkaan, vaan laitan aina tuon 5 g palautusjuomaan mukaan. Vähän kahtia jakautuu mielipiteet siitä, kannattaako tankkailla ja vastaavasti pitää vaikka parinkuukauden käytön jälkeen kuukauden tauon. Vai ottaako kuten minä, eli palautusjuomassa 5 g ilman mitään taukoja.

EDIT: Laitappa pakkiksen hakukoneeseen hakusanaksi kreatiini, saat todella paljon hyvää tietoa asiasta. Taitaa kreatiini olla yksi keskustelluimmista aiheista tällä palstalla.

Ostin juuri ison purkin ensimmäistä kertaa kreatiinia ja olen nyt miettinyt, että mikä olisi paras tapa sitä käyttää? Kannattaisko kreatiinia ottaa joka päivä 5 gramman annos 2-3kuukauden ajan ja sitten kuukauden tauko? Tai olen myös kuullut, että aluksi eka viikko kannattaisi ottaa 20g per päivä ja sitten kolme seuraavaa viikkoa 5g päivä ja tämän jälkeen viikon tauko ja sama uudestaan..?

TheOneForYou sanoi:
Ostin juuri ison purkin ensimmäistä kertaa kreatiinia ja olen nyt miettinyt, että mikä olisi paras tapa sitä käyttää? Kannattaisko kreatiinia ottaa joka päivä 5 gramman annos 2-3kuukauden ajan ja sitten kuukauden tauko? Tai olen myös kuullut, että aluksi eka viikko kannattaisi ottaa 20g per päivä ja sitten kolme seuraavaa viikkoa 5g päivä ja tämän jälkeen viikon tauko ja sama uudestaan..?

Pakkausseloste:
Käyttöohje:
Kreatiinin käyttö aloitetaan 5 päivän latausjaksolla, jonka aikana kreatiinia käytetään 20 g päivässä.

Ota 5 g ennen aamiaista, ennen harjoittelua, harjoittelun jälkeen ja päivän viimeisellä aterialla.

Latausjakson jälkeen siirrytään 5-6 viikon ylläpitojaksoon, jonka aikana kreatiinia käytetään 5-10 g päivässä.

Ylläpitojaksoa seuraa 2-4 viikon tauko kreatiinin käytöstä.

Ainekset: 100% kreatiinimonohydraattia. Erityisravintoainevalmiste urheilijoille. Annostus: 5-20 g (5 g = kukkura teelusikallinen)

E: Ja kannattaa käyttää search-toimintoa...sillä löytää vaikka mitä tietoa kreatiinista :)

Joo mulla tossa kyljessä taas lukee vanha ohje, mut en oo sitä uutta taas saanu. Entä kannattaako sitä käyttää joka päivä vai pelkästään treenipäivinä?

Dino84 sanoi:
joka päivä kannattaa ottaa.
itse olen ottanu 7päivää 30g ja sitten 20-30päivää 10g
tässä on hyvä ohje, lisäisin vielä sen että tankkaus päivinä otat 4-osassa yhteensä tuon n30g ja yläpito 20-30päivää 2-osassa yhteensä tuo 10g.

Ei krean ostamiselle ole ikärajaa. Kuitenkin mun mielestä pärjäisit vielä aivan hyvin ilman sitäkin, tuon ikäisenä kroppa on vielä sen verran kehitysvaiheessa että normaali treenaaminen ilman suurempia erikoisuuksia riittäisi. Palautusjuomaa toki kannattaa käyttää, ja muuten pitää huolta ravinnosta ja levosta.

Tähän en ole mistään löytänyt vastausta eli kun kreatiinin annostuksessa puhutaan siitä kukkuraisesta teelusikasta niin mitä se käytännössä tarkoittaa? Pitääkö lusikan päällä olla niin suuri vuori jauhetta kuin ikinä mahtuu vaiko vain hieman reunojen yli, siis kuinka paljon reunojen yli? Itse aloitin kuurin 2päivää sitten ja olen ottanut päivässä 4kertaa teelusikallisen niin että reunojen yli on mennyt noin 0,5-1cm. Ajattelin tämän tankkaamisen jättää tähän kahteen päivään kun mielestäni tämä on hyvä kompromissi sen 5päivän tankkauksen ja normaalin aloittamisen välillä. :)

Poutros sanoi:
Olen 13 ja olen miettiny kreatiinin ostamista mutta olisko se sopivaa mulle ja saako sitä ostaa alaikäset?

En ole huomannut siinä mitään ikärajaa, eli saa ostaa alaikäiset. (Ethän vain sekoita kreatiinia johonkin kiellettyyn aineeseen, ethän?)

Aluksi muu ruokavalio kuntoon ja ehkä hiukan myöhemmässä vaiheessa kreatiini mukaan, kreatiinihan on oikeastaan "erikoislisäravinne".
Osta vaikka palkkari ensin. Mutta eihän kukaan kiellä kreatiinin ostoa. :david:

Back
Ylös Bottom