Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Kyllä se mulla antoi muutaman lisätoiston dieetilläkin. Ylenmääräistä nesteturvotusta muualla kuin lihaksissa en huomannut, näinhän sen krean tulisikin toimia. Lopetan eka jakson lähipäivinä, on mielenkiintoinen katsoa mihin lukemiin paino vakaantuu kun nesteet poistuu.

olisikohan siinä mitään mieltä että lataisi kreatiinin ennen diettiä, jolloin saisi mitat "kalibroitua" ylimäärä nesteelle, minkä jälkeen laihtumisen tarkkailu olisi tarkempaa?

Paukkuvatko paikat?

Ulkomailla, esim. täällä on keskusteltu kreatiinin vaikutuksista. Käyttäjät, erityisesti aikamiehet ovat kertoneet saaneensa paikat paukkumaan käyttäessään kreatiinia painonpudotuksen aikana. Mikäli johtopäätökset ja analyysi ovat oikeita, vähintään nestetankkauksen pitää toimia myös dieetin aikana, ellei kreatiinikuuria halua katkaista. Viimeiset päivät ennen body- tai voimanostokisaa lienevät helvetti potenssiin kaksi.

Originally posted by kenno
olisikohan siinä mitään mieltä että lataisi kreatiinin ennen diettiä, jolloin saisi mitat "kalibroitua" ylimäärä nesteelle, minkä jälkeen laihtumisen tarkkailu olisi tarkempaa?
Näin teen itse jos krean aloitan. Eli vika massakuukausi krean kanssa ja sitten lopetan sen vasta dieetin lopussa.
Salidyykkari: siis tarkoitatko että loukkaantumisriski kasvaa?

Jep joo

Olen muutaman kerran törmännyt siihen, että ihmiset valittelevat venähdyksiä, revähdyksiä yms. ilmaantuneen vasta sen jälkeen, kun aloittivat kreatiinin käytön. Tosin kyse voi olla myös siitä, että krean "avulla" yritetään puristaa ne viimeiset toistot vajaalla tekniikalla.
Itse törmäsin krea-vammaan kuivahdettuani vuorokaudeksi. Seuraavassa treenissä lihas venähti varoittamatta kevyessä liikkeessä. Ensimmäinen kerta koko treeniuran aikana!
Jotain mätää Tanskanmaassa, oman kokemuksen perusteella. Olen vastedes varovaisempi ja kuljen vesipullo kainalossa, siellä tennispallon vieressä.

Itselläni ollut kanssa näitä venähdyksiä&pieniä revähdyksiä kreatiinikuurin aikana. Joskus jopa esim.kevyen kauppakassin nosto on saattanut aiheuttaa hetkellisen revähdyksen hauiksessa tms. Olenkin kovasti tätä paikkojen paukkumista ihmetellyt, onko syynä siis nestehukka kreatiinikuurin aikana?

Onkos tämä nyt taas "tornihuhuja" Iltalehden lanseeraama kreatiini niminen kasvuhormooniko on olkapääni rikkonut? Onneksi en ole kauppakasseihin koskenut. Kannattaa ostaa clomeja,että tulokset ei tipu,kun kreatiini"kuurin" lopettaa.
Hohhoijaa....

Re: Paukkuvatko paikat?

Originally posted by Salidyykkari
Ulkomailla, esim. täällä on keskusteltu kreatiinin vaikutuksista. Käyttäjät, erityisesti aikamiehet ovat kertoneet saaneensa paikat paukkumaan käyttäessään kreatiinia painonpudotuksen aikana.

Onkohan käytössä ollut ECAa tai diureetteja? Ainakin kramppaamaan saa sääret helposti jos treenaa edes kahvin voimalla kreakuurilla (tästä kirjoitinkin jo jonnekin threadiin). Vaikka juo monta litraa vettä päivässä, tuntuu vaan että se menee suoraan läpi eikä imeydy ollenkaan. Siinä valossa en ihan tornihuhuiksi laskisi noitakaan juttuja varsinkaan jos on käytetty jotain tehokkaampia mömmöjä.

Itse olen nyt kreatiinin tankkauskuurilla kolmatta päivää(~20g/päivä viiden gramman satseissa ja puoli desiä dekstroosia/satsi) ja jotenkin tuntuu, että ruokahalut ovat väheneet ja ruoka-annokset ovat pienentyneet aika paljon. Onko muilla samanlaisia kokemuksia tai mielipiteitä, siitä onko tämä tavallista, koska edellisen kerran jotain puoli vuotta sitten kun otin kreatiinikuurin viimeksi (tosin ilman dekstroosia), en huomannut mitään muutoksia safka-asioissa.

On-off

Käytin kreaa mentulamaisesti eli jatkuvasti, kymmenisen grammaa päivässä. Nyt aion kuurittaa 4-2-systeemillä ja toivon, etteivät paikat pauku.
Kahvia ei pitäisi juoda ainakaan paljon krean käytön aikana eikä muitakaan diureettisesti vaikuttavia aineita.
En tiedä, mitä muut käyttävät. Minulle riittävät hivenaineet, protsku, rasvahapot, omenaviinietikka ja kreatiini sekä satunnaisesti glutamiini. Iltalehden lanseerauksista en tiedä. Tämäkin huoli kreasta on usean kuukauden seurannan ja lukemisen tulos.

Eli siis... kannattaako kreatiinia, jonka päiväys on mennyt umpeen, käyttää? Onko se A) haitallista, B) heikkeneekö teho?

Olen lukenut jostain, että kreatiinin sopiva ylläpitoannos olisi 2-3g päivässä, mutta kuitenkin kun luen näitä keskusteluja, niin tulee ilmi, että useimmat täällä ottavat suurempia annoksia(8-15g) päivän aikana. Eli mikähän mahtaisi olla sellainen raja, mihin asti kreatiinin käyttö on vielä terveellistä elimistölle?

Originally posted by gunner
Olen lukenut jostain, että kreatiinin sopiva ylläpitoannos olisi 2-3g päivässä, mutta kuitenkin kun luen näitä keskusteluja, niin tulee ilmi, että useimmat täällä ottavat suurempia annoksia(8-15g) päivän aikana. Eli mikähän mahtaisi olla sellainen raja, mihin asti kreatiinin käyttö on vielä terveellistä elimistölle?

sitä voi ottaa vaikka 30g annos, jossei se vielä tossa määräs potki niin ei potki ollenkaa ... kyllä sitä nyt enemmä ku 2-3g pitää ottaa... 10g annos on aika ok annostus

Paitsi että tolla on hölmö otsikko..

Kysyn siis kysymykseni täälläkin, vaikka taidan tietää vastauksen..

Olen ottanut yhden kreatiinikuurin, jossa pidin pienen tauon ja jatkoin ylläpitoannoksella. Tosin nyt homma on livennyt käsistä enkä ota ees ylläpitoannosta kuin treenipäivisin.

Eli aloitanko tankkauksen uudelleen vai niskaotteella joka päivä ylläpitoannosta?

Tuon greatiinin kanssa ei kannata alkaa hifistellä.

Creatinitasot saa korkealle tasolle ilman tankkaamistakin, tankkaaminen vain nopeuttaa tasojen saavuttamista.

Kreataanitasot pysyvät pari viikkoa normaalia korkammalla vaikka "tykkikuuri" loppuisikin ;)

Välillä kannattaa pitää taukoa creagtiinin käytössä (vaikkapa 1-1,5kk) ja aloittaa tankkaaminen sen jälkeen uudestaan. Itse olen ainakin tuollaisen taon antavan lisää puhtia.

Originally posted by Kynis
Tuon greatiinin kanssa ei kannata alkaa hifistellä.

Creatinitasot saa korkealle tasolle ilman tankkaamistakin, tankkaaminen vain nopeuttaa tasojen saavuttamista.

Kreataanitasot pysyvät pari viikkoa normaalia korkammalla vaikka "tykkikuuri" loppuisikin ;)

Välillä kannattaa pitää taukoa creagtiinin käytössä (vaikkapa 1-1,5kk) ja aloittaa tankkaaminen sen jälkeen uudestaan. Itse olen ainakin tuollaisen taon antavan lisää puhtia.

Kyllä taukoo pitäisi olla ainaki 3-4 kuukautta ennen uutta kuuria parhaan tuloksen saavuttamiseksi. Jatkuva käyttö kuulemma taas saattaa aiheuttaa oman kreatiinituotannon loppumisen, mutta tästä en ole kovin varma, kun en tiedä kehon omasta kreatiinituotannosta mitään (isot pojat vaan ovat tällaista kertoneet).

Originally posted by farmiankka
Kyllä taukoo pitäisi olla ainaki 3-4 kuukautta ennen uutta kuuria parhaan tuloksen saavuttamiseksi. Jatkuva käyttö kuulemma taas saattaa aiheuttaa oman kreatiinituotannon loppumisen, mutta tästä en ole kovin varma, kun en tiedä kehon omasta kreatiinituotannosta mitään (isot pojat vaan ovat tällaista kertoneet).

Mun tietämykseni mukaan keho ei tuota kreatiinia juuri lainkaan, vaan melkeenpä kaikki ihmisen saama kreatiini tulee lihasta.

Esimerkiksi kasvissyöjät eivät saa kreatiinia mistään, koska sen pitoisuudet on hyvin alhaiset muussa kuin lihassa (ja kalassa).

Voihan tonkin yrittää tarkistaa.

Originally posted by Hippa
Mun tietämykseni mukaan keho ei tuota kreatiinia juuri lainkaan, vaan melkeenpä kaikki ihmisen saama kreatiini tulee lihasta.

Esimerkiksi kasvissyöjät eivät saa kreatiinia mistään, koska sen pitoisuudet on hyvin alhaiset muussa kuin lihassa (ja kalassa).

Voihan tonkin yrittää tarkistaa.

Oon vähän samoilla linjoilla sun kaa, mutta kun varmaa tietoa ei (vielä) ole, niin laitoin huhupuheeksi:kippis1:

Back
Ylös Bottom