Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Originally posted by metalman
Missäs vaiheessa väitin että saan kreatiinilla 10kg lisää penkkiin? saatko sinä?
...

Ehkä jos aloittaa treenaamisen ja samalla ottaa kreatiinia niin nousee tuloskin HUOMATTAVASTI, mutta pidempään treenanneet ei saa kreatiinilla mitään ihmeitä aikaan.. IMO.

Kreatiinin tullessa markkinoille (+0.5v) kokeilin sitä n. 10g/pv annoksella ja 10 kiloa tuli penkissä sarjapainoon hyvin lisää about. 140*7->150*7 (en ollut ihan huippu kunnossa mutta junnasin paikallaan kuitenkin) Sama oli kulmasoudussa, 140kg 5 toistosta 12 toistoon. (tuossa olin kyllä omassa huippukondiksessa...)

Silloin kreatiini oli vielä kallista (about 1-1.5mk/gramma) joten kuukausi oli maksimi mitä raasti käyttää... ja sen kuukauden jälkeen kyllä voi sanoa että melkein kokonaan putosin kreatiinia edeltiviin tuloksiin parin viikon aikana.

Originally posted by Puterco
Kreatiinin lopettamisen jälkeen keho menettää vettä, mistä johtuu painonpudotus, lihasmassaa ei takuulla lähde.

Mistähän se neste mahtaa olla pois... lihaksesta -> lihasmassa pienenee.

Originally posted by Fatso
Kreatiinin tullessa markkinoille (+0.5v) kokeilin sitä n. 10g/pv annoksella ja 10 kiloa tuli penkissä sarjapainoon hyvin lisää about. 140*7->150*7 (en ollut ihan huippu kunnossa mutta junnasin paikallaan kuitenkin) Sama oli kulmasoudussa, 140kg 5 toistosta 12 toistoon. (tuossa olin kyllä omassa huippukondiksessa...)

Silloin kreatiini oli vielä kallista (about 1-1.5mk/gramma) joten kuukausi oli maksimi mitä raasti käyttää... ja sen kuukauden jälkeen kyllä voi sanoa että melkein kokonaan putosin kreatiinia edeltiviin tuloksiin parin viikon aikana.

Kuulostaa aivan uskomattomalta,lievä plasebo vaikutus. Mahtaako kaikki "ylimääräinen" kreatiini edes keretä "haihtua" tuossa ajassa,kun se ei muistaakseni kulu,kun treenatessa.

Originally posted by Lohku
Eli JOS ymmärsin oikein niin kreatiini "auttaa" kehitystä, koska pystyy nostelemaan isompia painoja -> lihakset kasvaa enemmän (ainakin näin massa mielessä). Eli siis kreatiinin avulla saa enemmän reeneistä irti kuin tavallisesti ja lihakset kasvaa, kö?

Ja sitte toinen hölmö kysymys mihin kaipaisin edes vähän suuntaa antavan vastauksen:
Jos alottaisin kreatiini kuurin ja pena tällä hetkellä 55kg niin mihin tuo voisi nousta?

Kyllä, tuo on minunkin kuvitelmani kreatiinin mahdollisesti aiheuttaman pysyvän "lisä" lihaksen saannin mekanismi.

Penakehitys... jaa'a, 5kg parissa viikossa???? Ajattele asiaa mieluumin pitkällä tähtäimellä, pidä treeni ja ruokailu kunnossa ja jos haluat kreatiinia käyttää niin ehkä se voisi tuoda sen 10-20% vuodessa lisää normaalin päälle,... itse en pysty millään todistamaan että siitä on paljonkaan lisähyötyö jos treenit menee optimaalisesti kokoajan, mutta jos ei muuta niin ainakin se toimii pienenä apuna.

Lupaan olla ensimmäisenä ilmoittamassa jos kreatiini auttaa minua pääsemään aiempien ennätysteni yli :)

Originally posted by Olbe
Kuulostaa aivan uskomattomalta,lievä plasebo vaikutus. Mahtaako kaikki "ylimääräinen" kreatiini edes keretä "haihtua" tuossa ajassa,kun se ei muistaakseni kulu,kun treenatessa.

Jos äkkiä tulee niin äkkiä menee, ja en kai minä treeniä lopettanut :D

Jos äkkiä tulee niin äkkiä menee, ja en kai minä treeniä lopettanut :D

En nyt muista paljonko sitä häviää treenissa,mutta kaipa joku Greg kovacks hikoilee treenin aikana kolme kiloa kreatiinia kropastaan.Hyvin potkii teikäläisellä kreatiini.

Enpä ole kreatiinin pahemmin tuloksia kasvattaneen -ovat nousseet tasaisesti käytti tahi ei jopa dieetin aikana (silloin en käyttänyt). Mutta palautuminen on kreatiinin aikana lähes kivutonta, kun ilman menee 2-3 pv treenattu lihasryhmä kipiänä.

Mulla kävi niin, että kun otin koko annoksen (joku rkl:n verran) iltapäivällä 2-3 h ennen treeniä, treeni kärsi huonon ja heikon olon vuoksi. Aamulla otettuna ei ollut ongelmaa. Ehkä sitä voisi tosiaan pitkin päivääkin nautiskella. Ehkä vaikka välipalaproteiinijuomaan sekoitettuna.

Kreatiinin tullessa markkinoille (+0.5v) kokeilin sitä n. 10g/pv annoksella ja 10 kiloa tuli penkissä sarjapainoon hyvin lisää

Huh. No ei voi muuta sanoa että sulla tuntuu kreatiini toimivan. Mutta tuo on todella harvinaista..
Mullakin kyllä paino nousee kreatiinia isommilla annoksilla käytettäessä, mutta se on tosiaan nestettä, ja normaalilla 5g/päivä annoksella en huomaa muutosta nesteiden määrässä.
Juuri palautuminen ja EHKÄ toistojen määrä on se mihin kreatiini mulla vaikuttaa.

lohku: Jos et oo aiemmin käyttäny kreatiinia ja oot vasta alottanu treenaamisen niin saattaa jotkut tulokset pompata pari kiloa.. Mutta mitään ihmeitä ei todellakaan kannata odottaa. Ja sitäkin kannattaa miettiä, että onko mitään järkeä kusta sitä kreatiinia 30g päivässä vessasta alas.

Originally posted by metalman
lohku: Jos et oo aiemmin käyttäny kreatiinia ja oot vasta alottanu treenaamisen niin saattaa jotkut tulokset pompata pari kiloa.. Mutta mitään ihmeitä ei todellakaan kannata odottaa. Ja sitäkin kannattaa miettiä, että onko mitään järkeä kusta sitä kreatiinia 30g päivässä vessasta alas.

Njoo no oon mä reenannu 5kk... Eli toisaalta olen just alottanu, toisaalta en, täähän on kärsivällisyys laji :D

mut mua lähinnä kiinnostaa vaan se että jaksaako kyykkää 60 kilolla (tavallisesti 50kg menee "aikas" kepoon) ja reenaa penassa vitosia (menee 3 kertaa :mad2: )

kyllä toi on varmaan kokeilemisen arvonen juttu... Vaik kaikki jaksaa jauhaa et: "Ei se oo mikään ihme aine"

Niin eihän ne mitkään ole, paitsi...

Niin eihän ne mitkään ole, paitsi...

Eivätkä nekään. Maailman ensimmäinen ihme on edelleen tapahtumatta :)

Sohaisinkohan muurahaispesää, kun rupesin kreatiinista lätisemään? Jokaisella tuntuu olevan oma erilainen kokemuksensa tai mielipiteensä. Oma kokemukseni on, että kyllä vaan auttoi,kun eka kertaa sitä käytin. Treenisysteemeitäkin muutin, niin että tuloskohennus oli osaltaan kai niidenkin ansiota. Mutta painoa (pysyvää) ja lihasta tuli lähes kertaheitolla samalla kun kyykkytulos nousi huimasti. Myös penkki. Eivätkä tippuneet kuurin jälkeen. Kun takapakki tuli, se johtui ihan muista syistä. Mutta erään myöhemmän kuurin tuloksena nousivat taas samalle tasolle.;)

Kiitoksia, Fatso, ohjeista ja kannustuksesta. Muilta ei juuri neuvoja irronnut, ovatpahan "kinastelleet" krean käytön tarpeellisuudesta. Kai sitä pitää joskus päästellä tuprahduksia ilmoille.:hmmm:

Itsekin päätin kokeilla miltä tauko kreatiinissa tuntuu. Käyttöä aloittaessani oli selvää lihasten kasvua (nestettä siis) ja tuloksetkin tuntuivat paranevan, tosin tein muitakin muutoksia, joten mikä tästä sitten on mahdollisesti kreatiinin osuus, se on epäselvää. Nyt kun en sitä noin kuukauteen ole syönyt, niin tulokset eivät ole muutuneet, mutta painoa on tullut jonkin verran (~1 kg) alas.

mut mua lähinnä kiinnostaa vaan se että jaksaako kyykkää 60 kilolla (tavallisesti 50kg menee "aikas" kepoon) ja reenaa penassa vitosia (menee 3 kertaa :mad2: )

Kyykkyä ja penkkiä ei voi oikein verrata keskenään muutoin kuin että penkkiä on mahdollista tehdä yli 2*oma paino ja kyykkyä yli 3*oma paino.

Esimerkiksi meikäläisen tapauksessa on tullut penkattua 67kg painoisena 110kg 3 vuotta sitten, mutta kyykyn aloitin vasta syksyllä ja maksimi taitaa tällä hetkellä ilman siteitä olla jotain 110kg syvältä. Kyykky on kyllä nousemaan päin... miksiköhän :hmmm:

Originally posted by trompp
Kyykkyä ja penkkiä ei voi oikein verrata keskenään muutoin kuin että penkkiä on mahdollista tehdä yli 2*oma paino ja kyykkyä yli 3*oma paino.

Esimerkiksi meikäläisen tapauksessa on tullut penkattua 67kg painoisena 110kg 3 vuotta sitten, mutta kyykyn aloitin vasta syksyllä ja maksimi taitaa tällä hetkellä ilman siteitä olla jotain 110kg syvältä. Kyykky on kyllä nousemaan päin... miksiköhän :hmmm:

Kyykky nousuun päin? no johtuiskohan se siitä että alotit sen reenaamisen vasta vähän aikaa sitten?

Ite otan kreatiinin treenipäivisin. Sekä ennen, että jälkeen treenin. Eipä ole siitä erikoista sanottavaa, mutta ei se varmaan haitaksikaan ole. Ja kun halvalla saa, niin miksi ei kokeilisi.

Osaako joku sanoa, miksi kreatiini käytössä suositellaan pitää joskus muutaman viikon taukoja?
Ainakin monen kreatiini-valmisteen käyttö-ohjeissa niin lukee.

Itsellä on nyt tauko etten ole syönyt kreatiinia muutamaan viikkoon, en nyt hirveitä muutoksia ole huomannut, joskaan ei kehitystä parempaankaan suuntaan.

Originally posted by trompp

Missäs sanotaan ettei kyykystä ja vedosta vois ottaa 4x oman painon? :D

Mut ite kreatiinikeskusteluun. Mulla on toiminu aina hyvin, kertyy varmuudella se muutama kilo painoo lisää, ja sit ku täydet 2-3 kiloo on kertyny, jaksaa treenata enemmän, ei selvästikkään mee yhtä herkästi jumiin, ja muutama toisto tulee lisää sarjoihin. Pisin jakso mitä kreatiinia söin, oli n. puolivuotta. Annostus oli n. 5 grammaa, mikä on monen mielestä liian vähän, mutta kyllä se mulla riitti pitään sen saadun hyödyn ja painon yllä.

Omasta mielestä ei ole mitään väliä tankkaako ekat päivät isommalla annoksella, vai alottaa suoraan 10 grammalla, menee korkeintaan pari kolme päivää pidempään saada kreatiinivarannot täyteen. En omaa tästä tieteellistä tutkimusta, vain oman mutun.

Originally posted by RitzeFor
Osaako joku sanoa, miksi kreatiini käytössä suositellaan pitää joskus muutaman viikon taukoja?
Ainakin monen kreatiini-valmisteen käyttö-ohjeissa niin lukee.

Sen kreatiinin teho alkaa hiipumaan jos vedät sitä jatkuvasti. Kun pidät vähän paussia aina välillä niin saat paremman hyödyn siitä.

Originally posted by slade
Sen kreatiinin teho alkaa hiipumaan jos vedät sitä jatkuvasti. Kun pidät vähän paussia aina välillä niin saat paremman hyödyn siitä.

Onko tämä nyt jotain MUTU juttua? Mihin se teho häipyisi? Kehohan tuottaa kreatiiniä ja liha/kala yms sisältää myös kreatiiniä. Mikäli kehoon saadaan reilusti kreatiiniä ulkoisesti kehon oma tuotanto vähenee/lakkaa. Tuotanto kuitenkin palaa piakkoin kreatiinin syönnin lopettamisen jälkeen. Tuskin kreatiinin kulutuskaan muuttuu lihaksessa ajan myötä. Kreatiini on varmasti maailman tutkituimpia lisäravinteita ja mitään haitallisia vaikutuksia pidempiaikaiselle käytölle ei tiedetä. Kehossa tosin kasvaa kreatiniinin määrä, mikä voidaan virheellisesti tulkita maksan toiminnanhäiriöksi.

Tuoreemmista tutkimuksista kreatiinillä on huomattu olevan hyviä vaikutuksia myös erinäisiin sairaustiloihin yms.

Back
Ylös Bottom