Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Kreaa kaytan vain treenipaivina. Ja kolme kuukautta kerrallaan ja sitten kuukausi taukoa. Tuntuu vain hyvalta pitaa valilla taukoa kreasta ja tuntuisi silta etta nain otettuna se toimii paremmin. Tosin voi olla luuloa mutta...tama on minun tyylini kayttaa kreaa.
Ja krean otan proteiinin kanssa. Ja hyvin tuntuu imeytyvan.

Totanoin... täs fastin purkis ainakin on tällänen ohje: 5päivää kestävä tankkaus vaihe, jolloin kreaa otetaan 4x5g annos/pvä, jonka jälkeen alkaa 5-7 viikkoa kestävä ylläpito vaihe, jolloin kreaa otetaan 5g/pvä. Sen jälkeen sitte pari kolme viikkoa ilman kreaa, koska toi ylläpito on keränny sitä varastoon elimistöö, ja sitte taas uusiks joskus 3vkon pääst jos mieli tekee.

Windir sanoi:
Kreaa tulee nykyisin otettua vain palautusjuomassa.

Sama täällä ja jos jostain syystä tulee vaikkapa kolmen päivän tauko, niin otan myös ainakin yhtenä näistä taukopäivistä krea-annoksen.

Heikki722 sanoi:
Minä myöskin olen miettinyt, että tarviiko sitä dekstroosia laittaa krean sekaan, jos palautumisjuomassa on muutenkin sokeria, esim. kaakaojauhon muodossa? Toistaiseksi olen sekaan dekstroosit heittänyt.
Tuo on kaksijakoinen homma.

Palautusjuoman tulisi ensinnäkin nostaa insuliinitasoja, jotta aminohapot (ja kreatiini) ajettaisiin tehokkaammin lihassoluihin.

Toiseksi, treenin jälkeen pitäisi pyrkiä täyttämään lihasten glykogeenivarastot mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti.

Tuon insuliinivaikutuksen saa aikaan millä tahansa nopealla hiilihydraatilla (GI mielellään yli 100).

Sen sijaan glykogeenivarastojen täyttämisessä myös hiilihydraatin tyypillä on merkitystä: parhaiten lihaksen glykogeenivarastojen nopeaan täyttämiseen soveltuvat glukoosi (dekstroosi) ja glukoosipolymeerit (maltodekstriini). Muut nopeat hiilihydraatit, kuten sukroosi (sokeri), käytetään ensisijaisesti maksan glykogeenivarastojen täyttämiseen - lihasglykogeenin täyttämiseen vasta toissijaisesti.

Käytännössä tuolla hiilarin tyypillä ei varmaankaan mielettömän suurta merkitystä ole, kunhan glykeeminen indeksi vain on korkea. Itse käytän palautusjuoman hiilarina dekstroosia ja mukaan heitän 5-10 g vanilliinisokeria maun vuoksi.

Muistaakseni jossain threadissa joku kirjoitti, että tutkitusti krea imeytyy paremmin hiilarin kans (kuten on jo todettu), mutta sitä pitäisi ottaa tolkuton määrä, että olis optimaalinen hyöty...eli pointtini on, että ei ole suurta väliä ottaako krean ilman hiilari tahi sen kanssa...
Viisaammat voivat korjata, jos olen väärässä...

Hulkki sanoi:
Käytännössä tuolla hiilarin tyypillä ei varmaankaan mielettömän suurta merkitystä ole, kunhan glykeeminen indeksi vain on korkea. Itse käytän palautusjuoman hiilarina dekstroosia ja mukaan heitän 5-10 g vanilliinisokeria maun vuoksi.

KIITÄN! :thumbs:

TeeTee sanoi:
Tervehdys taas kaikille!
Treeneissä ongelmana ollut alusta asti, että energia loppuu kesken. Olen tehnyt hiilaritankkauksia ja niistä on ollut selkeästi apua mutta nyt löysin kuninkaan tähän ongelmaan. Aloitin kreatiini tankkauksen Fast:in kreatiinilla. 20g päivässä. Alussa otin sen neljässä osassa nyt kahdessa. Tankkausta on kestänyt vasta neljä päivää. Viidennen päivän jälkeenhän tulee siirtyä ylläpitoon ja tankkaus lopettaa ja uskokaa tai älkää, ensimmäisestä kreatiini päivästä lähtien suorituskyky parani!! Jaksaa painaa ja sarjoissa lisää painoja ja toistomäärät samat!!! Uskomaton aine!! En nyt ainakaan muuta keksi mistä tuo yhtäkkinen kohentuminen johtuisi koska se tapahtui heti kreatiinin aloittamisen jälkeen. Ruokavalio, lepo yms. ennallaan..

Jos jollakin vastaavia tai eriäviä kokemuksia kuulisin niistä mielelläni?

TT

KREATIINI ON MAAILMAN PARAS LISÄRAVINNE

Itse en jaksa mitään tankkaus ja ylläpitojaksoja pidellä. Sinne vaan palautumisjuoman sekaan ruokalusikallinen joka päivä. Jos menee ainetta hukkaan (=vähemmällä sais saman vaikutuksen) niin sitten menee. Ei se niin ÄLYTTÖMÄN kallista ole. Todella hyvää ainetta kuitenkin! Fastia käytän.

Heikki

Heikki722 sanoi:
KREATIINI ON MAAILMAN PARAS LISÄRAVINNE

Itse en jaksa mitään tankkaus ja ylläpitojaksoja pidellä. Sinne vaan palautumisjuoman sekaan ruokalusikallinen joka päivä. Jos menee ainetta hukkaan (=vähemmällä sais saman vaikutuksen) niin sitten menee. Ei se niin ÄLYTTÖMÄN kallista ole. Todella hyvää ainetta kuitenkin! Fastia käytän.

Heikki

Täsmälleen samaa mieltä, paitti merkki tällä hetkellä HC. Ja ainakaan mun 5 gramman annoksilla ei kummosta summaa vuodessa tule, taitaa maltoon mennä saman verran jos ei jopa enemmän.

Kertokaapa tyhmälle, miten tuo kreatiini vaikuttaa eli mitä se tekee elimistössä?

jostain kuulin, että kerää vettä lihaksiin... en tiedä pitääkö paikkaansa ja tää kaveri kehui että "sillä saa lihakset näyttämään isommilta ja painon kasvuun" :D

...mutta onko siitä jotain TODELLISTA hyötyä, pysyvää?

Veikkaisin että pysyvä hyöty tulee siitä että lihakset tekee hieman isommalla kapasiteetilla töitä ja aiheuttaa enemmän näitä mikrovaurioita lihakseen ?

Tervehdys !
Innostuin n. viikko sitten aloittamaan Kreatiini kuurin. Ensimmäisenä päivänä kokeilin tankkausta, 3 x 5 g = aamu-iltapäivä-ilta, ja menin ihan pihalle. Hikoilua ja päässä huippasi. Jätin tämän takia pari päivää syömättä ja aloitin uudestaan 5 g päivittäis annoksella. Tästä menee pää vähän sekaisin noin kolmeksi tunniksi.

Kysymys: Tämä ei varmaankaan ole tarkoitus? Kyseessä Evolution Creatine Monohydrate. Purkissa ei mainita mitään terveyshaitoista mutta netistä löytyy jonkin verran sivuja jotka spekuloivat krean haitoista.

Onkohan kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia?

Kiitoksia etukäteen.

Aika outoa, en ole ainakaan tääl aikasemmin törmänny et jollai ois vastaavaa ongelmaa, ite alotin viime maanantaina fastin kuurin ja oon ottanu 20g/pvä eli 4x5g, mutta mitään haitta vaikutteita en oo oikestaa huomannu, väsymysystä vaa ollu sikana täl viikolla, johtuen kyl varmaa liia vähäsestä yö unesta :/

Jaunty sanoi:
Ainiin... minkä kokonen/ikänen kaveri oot? ja kui paljo nestet otat krean kaaa? :O

Ai niin. 185 cm, 90 kg. En mitenkään vakuuttavassa treenikunnossa, ajatus olisi ryhdistäytyä.

Vettä juon varmaankin riittävästi, mutta muuten yritän samalla tiputtaa vähän painoa. Tämä voi tietenkin olla osasyynä...

Kreatankkauksen aikana kannatta todella juoda hyvin. Pari-kolme litraa vettä päivän aikana luulis riittävän. Ittellä nousee tankkauksen aikana vain ns.Kreakuume eli tuntuu kuin ois vähän lämpöä kehossa.

jaunty, onko sulle tullut ennen väsymystä kreasta?
Itse tunnun väsyvän heti tankkausjakson alussa, joten enää en ota kuin treenipäivinä yhteensä 4g!

edit: Tuntuu myös kuin olis lämmöt jossain 50ssä :curs:

Alotin fastin kreatiini tankkauksen maanantaina ja tais olla tiistaist lähtien nyt et on ollu melkee pakko nukkua tunti pari kun on koulusta tullu kotia. Mutta huomenna vika tankkaus päivä jonka jälkeen alkaa ylläpito 5g/pvä. että siinä luulis sit huomaavan.

Itseltä ei väsymys loppunut heti tankkauksen jälkeen, mutta kyllä sen luulis tosiaan huomaavan..

Back
Ylös Bottom