Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Pyruvaateista

Mua kiinnostaa toi ilman maksan käsittelyä. Miten se on ylipäätänsä mahdollista ?

Kuvittelisin, että Faidra tarkoitti sitä, ettei pyruvaatti metaboloidu maksassa, vaikka maksan kautta mitä ilmeisimmin jossain vaiheessa kulkeekin. Koska riippuen olosuhteista pyruvaatti muuttuu elimistössä maitohapoksi tai asetyylikoentsyymi-A:ksi.

Sit vähän lisää noista pyruvaateista. Pyruvaatit on palorypälehapon estereitä, suoloja ja ionimuotoja. Palorypälehappoa taas muodostuu solunsisäisessä energiantuotannossa (soluhengityksessä) kun glukoosi hajoaa muodostaen energiaa tuottavaa ATPta (adenosiinitrifosfaatti). Ja pyruvaatin pohjimmainen tarkoitus on sitten lisätä sitä energiantuotantoa soluissa, mikä taas pitäis auttaa myöskin muuttamaan elimistöstä rasvoja energiaks.

Yks tuttu tulee aina kipeäksi, kun käyttää kreatiinia. Ja nimenomaan saa kurkkukivun jne. Ja tämä on toistunut lukemattomia kertoja, ei ainoastaan kerran tai kaksi. Ei siis voine olla sattumaa, että joillakin todellakin on tällaisia sivuvaikutuksia kyseisestä aineesta. Olen aina itse pitänyt kaverini juttuja tässä asiassa täytenä humpuukina, mutta kun tätä porukkaa tuntuu olevan enemmänkin, ei voine olla ihan sattumaakaan. Lieneekö tätä puolta koskaan tutkittu tarkemmin, en tiedä..

Noniin, tässä rupesin kreaa tankkaamaan ja kurkkua kirveltäny pitkin viikkoa. Muuten flunssan oireet tipotiessään. Onko tästä jotain tutkittua matskua immuniteettireaktioita ajatellen? Vois melkein tehä jonkun gallupin paljon jengillä esiintyy tämmöstä, ettei jäis vaan satunnaisten kommentointien tasolle.

Btw, huomion kiinnittäny usein just se, että kreakuuria alotellessa menny viikko tai enemmän kurkkukivun/"flunssan" kanssa siten, ettei oo pahemmin uskaltanu treenaa.

Käytän kreatiinia ja Muscle+:aa yhtäaikaa. Onko siinä järkeä, koska Muscle+ sisältää jo valmiiksi kreatiinia. Onko siis hyötyä ottaa vielä lisää erikseen kreatiinia? Entä kun pidetään kreatiinista taukoa, vaihdanko myös palkkaria?

Muistaakseni se annos on häviävän pieni jos ottaa vain palkkariksi muscle+:aa eikä "ohjeiden" mukaan, eli kovinkaan kummoista satsia sitä ei saa tällä tavalla... mielestäni voi ottaa lisäksi siis, ainakin itse otin kun muscle+:aa hetken aikaa käytin.

Wanha ketju ylös, kun en jaksa aloittaa uuttakaan.
Onko kenelläkään samanlaista kokemusta:
Kreatiini aiheuttaa pahan/ huonon olon.
Palkkarin kun kiskasen ja jos se on sellaista, missä on kreatiini mukana, niin huh huh. Aikoinaan yritin pelkkää kreatiiniakin, mutta sama juttu. Tunnin pari kestää ja sitten alkaa helpottamaan.
EN tyydy nyt mihinkään naiviin "älä ota", vaan itsellä kun on vain kreatiinin kohdalla kokemusta FAST- tuoteperheestä, niin jos jollakulla on ollut sama ja tuotteen vaihto on helpottanut...tms
Muut palkkarit on uponnu ja toiminutkin ihan ookoo, mutta kun niitä on vetänyt..paljon, niin aina on oikeastaan pakko vaihtaa, koska maut yms alkaa tympimään.

tackochadjö
-r3-

Wanha ketju ylös, kun en jaksa aloittaa uuttakaan.
Onko kenelläkään samanlaista kokemusta:
Kreatiini aiheuttaa pahan/ huonon olon.
Palkkarin kun kiskasen ja jos se on sellaista, missä on kreatiini mukana, niin huh huh. Aikoinaan yritin pelkkää kreatiiniakin, mutta sama juttu. Tunnin pari kestää ja sitten alkaa helpottamaan.
EN tyydy nyt mihinkään naiviin "älä ota", vaan itsellä kun on vain kreatiinin kohdalla kokemusta FAST- tuoteperheestä, niin jos jollakulla on ollut sama ja tuotteen vaihto on helpottanut...tms
Muut palkkarit on uponnu ja toiminutkin ihan ookoo, mutta kun niitä on vetänyt..paljon, niin aina on oikeastaan pakko vaihtaa, koska maut yms alkaa tympimään.

tackochadjö
-r3-

Omalla kohdalla epäilin eka heraa, mutta kun eilen otin palkkarin ilman kreaa niin heti oli huono olo poissa. Fastin kreatiinia olen käyttänyt myös, mutta pitää kattella vaihtaakko tässä tosiaan eka merkkiä vai jättääkö koko kreatiini pois. On meinaa ruokahalukin pois pari tuntia tuon palkkarin jälkeen, mikä ei ennen kreatiinin käyttöönottoa ollut mikään ongelma..

En tiedä onko tosi kaukaa haettua, mutta itsellä JOKAISELLA kreatiinin latausjaksolla on imusolmukerauhanen turvonnut ja yhden kerran melkoisesti. Yksi rauhanen on leikattu pois kainalon alta, koska sille tuli kokoa niin paljon että se näkyi ihon läpi. Tutkittuaan asiaa lääkärit sanoivat etteivät osaa selittää, että noi vaan tulee joskus ja rauhanen oli sinäänsä aivan vaaraton. En kanssa keksi itse mitää selitystä asialle kunnes tosiaan aloin kelaamaan, että olen huomannut nämä turvonneet imusolmukkeet AINA lautauskuurin lopulla. Ja niitä latauskuureja on ollu vissii 4. Eli alottelevalle kannatan kyllä alottamaan sen kreatiinin käyttöä ilman latausjaksoa.

Itse kävin asiasta vähän aikaa sitten jo verikokeissa ym. mut sit tajusin et latausjaksolla ne aina ne imusolmukkeet turvonnu et ei mitää hätää. Testasin sitä sit viel et lopetin kreatiinin käytön pariksi viikoksi ja imusolmukkeet häipyivät tuolloin. Sinä aikanu kun en käyttänyt kreaa niin: Nivelet alkoivat lonksumaan, treenipainot tippuivat, yleisesti heikompi tunne, palautuminen heikentyi jne. Eli oli taaas viisasta aloittaa käyttö ja homma taas toimii. Mut tuo laittaa kyl aina vähä naaman kukkimaa ja muuta mut ku treenit kulkee nii muulla ei väliä :).

Kreatiini ja TTT

Nyt häätyy kysyä vähä jelppiä!

Eli siis ostin FASTin kreatiinipurkin ja Dextro hiilarijauhetta pussin.
Näitä sitten sekoitan keskenään, niinkuin pitääkin.

Aiemmin olen käyttänyt aina reenin päätteeksi MASS2:sta palautusjuomana ja olen nyt ajatellut siis aloittaa TTT:n.

Kysymys kuuluukin että miten nyt otan näitä juomia?
ja pitääkö minun aloittaa se latausjakso kreatiinin käytössä?

Itse kävin asiasta vähän aikaa sitten jo verikokeissa ym. mut sit tajusin et latausjaksolla ne aina ne imusolmukkeet turvonnu et ei mitää hätää. Testasin sitä sit viel et lopetin kreatiinin käytön pariksi viikoksi ja imusolmukkeet häipyivät tuolloin. Sinä aikanu kun en käyttänyt kreaa niin: Nivelet alkoivat lonksumaan, treenipainot tippuivat, yleisesti heikompi tunne, palautuminen heikentyi jne. Eli oli taaas viisasta aloittaa käyttö ja homma taas toimii. Mut tuo laittaa kyl aina vähä naaman kukkimaa ja muuta mut ku treenit kulkee nii muulla ei väliä :).

itellä turvonnut kanssa nivusista vasemmanpuoleinen imusolmuke kun rupesin vetelemään ufsin kökkökreaa pitkästä aikaa. kosketusherkkä mutta muuta ongelmaa ei ole ilmennyt. eli ei kannata lopettaa käyttöä.

Nyt kun vedin latausjakson loppuun nii ilmeni sit muutamia ongelmia. Treenit kyl sujuu hyvin, mut toi hikoileminen. Heti ku oli vähä lämpimämpi päivä (15-20 astetta), nii olemisesta ei tuu mitään. Bussissa hikoilee ku sika ja yleensä sisätiloissaki. Pää on se kovin hikoilemaan, mut muu kroppa ei niinkää. Mitenhä tuota pään hikoilua vois rauhottaa muuten ku että laskis vaa yksinkertasesti nesteitä? Sit ku nesteitä laskee nii nivelet lonksuu ja tuntuu et paikat hajoo. Onko tähän olemassa mitään hyvää ratkaisua?

Mites toi kreatiinin mittaaminen, millä te sen mittaatte?

Onko se teelusikallinen siis ei kukkurainen 2grammaa?

5 grammaa muistaakseni..

Back
Ylös Bottom