Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Onks jollain kokemusta Leader Sports Nutrition Creatine:sta et
millasta ainetta on.. nyt ois ainakin halvalla, kun maksais 25€
900g.. kertokaa mielipiteitänne kyseisestä aineesta..

Oon lukenu noi FAQissa olevat kreatiinia koskevat threadit, ja oon 100% varma että oon nähny monta kertaa täälä palstalla vastauksen mutta en sitä ny tähän hätään löytäny!

Eli:
Montako grammaa on teelusikallinen kreatiinia??? siis ihan virallinen teelusikka (tl) eikä mikää summissa otettu kukkurallinen lusikallinen.

:confused:

Originally posted by timbe
Oon lukenu noi FAQissa olevat kreatiinia koskevat threadit, ja oon 100% varma että oon nähny monta kertaa täälä palstalla vastauksen mutta en sitä ny tähän hätään löytäny!

Eli:
Montako grammaa on teelusikallinen kreatiinia??? siis ihan virallinen teelusikka (tl) eikä mikää summissa otettu kukkurallinen lusikallinen.

:confused:

Fastin Creatine-pakkauksessa lukee tasaisen teelusikallisen painavan 2 grammaa.. Korjatkoon joku jos toi meni pahasti metsään.

Tämä löytyi searchilla:

Fast Kreatiini

1 rkl (15ml) : 14g - mitta 4g = 10g, 1,5 ml = 1g
1/2dl (50ml) : 43g - mitta 8g = 35g, 1,428 ml = 1g
1 dl (100ml) : 87g - mitta 14g = 73g, 1,36 ml = 1g

Mittasin vielä varmuudeksi toisella, metallisella desimitalla
1 dl (100ml) : 119g - mitta 47g = 72g, 1,388ml = 1g

Eli noin 1,38 ml = 1g, 5ml eli 1tl painaa noin 3,62g, ja ruokalusikallinen 3x5ml = 15ml = 10,86g.

Tällänen aika "hauska" jutzka...oon käyttäny Twinlabin kreatiinia noin 5 pvä (tankkaus vaihe) enkä oo aiemmin koskaan käyttäny.....no nyt sitten saa ravata kusella ihan koko ajan vaikken juo vettä sen enempää kuin ennenkään!!! Ihan vaan mielenkiinnosta että kuuluuko asiaan toi vessassa ravaaminen?!

Oon kuullu et joillakin menis pakki sekasin mut ei, kusettaa vaan koko ajan...vissiin aineenvaihdunta ainakin pelaa... mites muilla kyseisen aineen käyttäjillä?!

Minulla oli joskus sama ongelma, muistaakseni SF Proteinin valmistaman kreatiinin kanssa. Purkin tyhjennyttyä ostin toista merkkiä & vedin samalla dextroosia, jolloin ei kusihätä enää normaalia enemmän vaivannut.

Originally posted by Naru
Minulla oli joskus sama ongelma, muistaakseni SF Proteinin valmistaman kreatiinin kanssa. Purkin tyhjennyttyä ostin toista merkkiä & vedin samalla dextroosia, jolloin ei kusihätä enää normaalia enemmän vaivannut.

Ahaaa....mie käytän samalla Fastin dekstroosia!!! Mietin vuan tässä että johtuuko se siitä ku mulla on tankkaus vaihe päällä eli tulee otettua enemmän päivässä sitä ainetta?!?! Että voikohan ihan huoletta jatkaa vaikka saa ravata vessassa koko ajan....eli toimiikohan se aine ollenkaan kerta sen pitäs KERÄTÄ nestettä elimistöön niinkuin Kraftwerk n sanoi...?!

Oletteko nyt ihan varmoja ettei se kreatiini kuitenkin pistäisi janottamaan normaalia enemmän ja sitä kautta sitten kusihädätkin yltyvät kovemmiksi?

Kreatiini on kreatiiniä ja dextroosi on dextroosia huolimatta siitä millainen tarra purkissa on, eli en todellakaan usko että toinen kreatiini/dextroosi kusettaa ja toinen ei.

Periaatteessa kreatiini kerää nestettä, eli vaikutus on päinvastainen kreatiinin osalta. Jos pitää rampata vessassa niin syitä kannattaa hakea mm siitä, että:

1) Juot huomaamatta enemmän kuin ennen, kreatiini kun kerää nestettä (esim ruokailuiden yhteydessä)
2) Kun kehossa alkaa olla nestettä huomattavasti enemmän kuin normaalisti niin kahvikupilinen tai kaksi voi aiheuttaa suurempaa vessahätää kuin ennen (diureetti)
3) Yms yms, jutut.

Kreatiinin tehoamisen varmaan huomaat parhaiten jos treeneihin tulee se toisto tai pari lisää ja vielä paremmin käyden puntarin kautta. Jos paino siitä kipuaa muutaman päivän aikana pari kiloa niin eiköhän kreatiini potki.

Se miksi kreatiini kusettaa johtuu siitä, että keho pystyy hyödyntämään vain pienen osan nautitusta kreatiinista ja ylimääräinen joudutaa kusemaan pois. Virtsan eritys voi kohota jopa neljänneksen. Tämä rasittaa munuaisia, siksi kannattaakin nauttia enempi nestettä. Koska dextroosi parantaa kreatiinin hyväksikäyttöä se myös auttaa tähän ongelmaan. Tämä kusemis homma ei kuitenkaan poista sitä nesteenkeräämis hommaa.

Originally posted by mtk77
Se miksi kreatiini kusettaa johtuu siitä, että keho pystyy hyödyntämään vain pienen osan nautitusta kreatiinista ja ylimääräinen joudutaa kusemaan pois. Virtsan eritys voi kohota jopa neljänneksen. Tämä rasittaa munuaisia, siksi kannattaakin nauttia enempi nestettä. Koska dextroosi parantaa kreatiinin hyväksikäyttöä se myös auttaa tähän ongelmaan. Tämä kusemis homma ei kuitenkaan poista sitä nesteenkeräämis hommaa.

:confused: Ylimääräinen kreatiini? Niin kai se ylimääräinen jaffakin joudutaan kusemaan pois kun elimistö ei sitä käytä...

Kyllä se mahtaa olla pikemminkin ylimääräinen juotu neste. Ei se neste sinne kehoon voi ilmestyä itsestään, ja vastaavasti nesteen on vähennyttävä jos sitä heitetään kehosta pois...

Dextroosi parantaa periaatteessa imeytymistä aiheuttamalla insuliinipiikin, tosin käytännössä glukoosia/maltodextriiniä joutuu ottaa huomattavia määriä, jotta saataisi konkreettisia vaikutuksia (>40g), erään tutkimuksen olen mm postannut.

Kaikessa yksinkertaisuudessa asiahan vaan on niin, että kreatiini janottaa ja kerää nestettä ja siitä juodusta nesteestä ei kaikki mene talteen vaan ylimääräiset heitetään pönttöön. Huomaamatta voi juoda enemmän kuin ennen. Vastaavasti diureetit saattaa kusettaa hieman enemmän kuin ennen, kuten jo mainitsinkin. Turhaa kai tästä asiasta on tehdä monimutkaisempaa kuin mitä se on...

Originally posted by Puterco
:confused: Ylimääräinen kreatiini? Niin kai se ylimääräinen jaffakin joudutaan kusemaan pois kun elimistö ei sitä käytä...

Kyllä se mahtaa olla pikemminkin ylimääräinen juotu neste. Ei se neste sinne kehoon voi ilmestyä itsestään, ja vastaavasti nesteen on vähennyttävä jos sitä heitetään kehosta pois...

Dextroosi parantaa periaatteessa imeytymistä aiheuttamalla insuliinipiikin, tosin käytännössä glukoosia/maltodextriiniä joutuu ottaa huomattavia määriä, jotta saataisi konkreettisia vaikutuksia (>40g), erään tutkimuksen olen mm postannut.

Kaikessa yksinkertaisuudessa asiahan vaan on niin, että kreatiini janottaa ja kerää nestettä ja siitä juodusta nesteestä ei kaikki mene talteen vaan ylimääräiset heitetään pönttöön. Huomaamatta voi juoda enemmän kuin ennen. Vastaavasti diureetit saattaa kusettaa hieman enemmän kuin ennen, kuten jo mainitsinkin. Turhaa kai tästä asiasta on tehdä monimutkaisempaa kuin mitä se on...

Tässä on tietolähteeni, siinä puhutaan selvästi ylimääräisen kreatiinin poistamisesta.

www.sportsci.org/jour/0001/inbrief.html

Back
Ylös Bottom