Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Originally posted by timbe
Oon lukenu noi FAQissa olevat kreatiinia koskevat threadit, ja oon 100% varma että oon nähny monta kertaa täälä palstalla vastauksen mutta en sitä ny tähän hätään löytäny!
Eli:
Montako grammaa on teelusikallinen kreatiinia??? siis ihan virallinen teelusikka (tl) eikä mikää summissa otettu kukkurallinen lusikallinen.
![]()
Ota palautumisjuomassa.Originally posted by Veza
Pitäiskö kreatiinia nauttia vähän ennen treeniä vai sen jälkeen?
Originally posted by Naru
Minulla oli joskus sama ongelma, muistaakseni SF Proteinin valmistaman kreatiinin kanssa. Purkin tyhjennyttyä ostin toista merkkiä & vedin samalla dextroosia, jolloin ei kusihätä enää normaalia enemmän vaivannut.
Originally posted by mtk77
Se miksi kreatiini kusettaa johtuu siitä, että keho pystyy hyödyntämään vain pienen osan nautitusta kreatiinista ja ylimääräinen joudutaa kusemaan pois. Virtsan eritys voi kohota jopa neljänneksen. Tämä rasittaa munuaisia, siksi kannattaakin nauttia enempi nestettä. Koska dextroosi parantaa kreatiinin hyväksikäyttöä se myös auttaa tähän ongelmaan. Tämä kusemis homma ei kuitenkaan poista sitä nesteenkeräämis hommaa.
Ylimääräinen kreatiini? Niin kai se ylimääräinen jaffakin joudutaan kusemaan pois kun elimistö ei sitä käytä...Originally posted by Puterco
Ylimääräinen kreatiini? Niin kai se ylimääräinen jaffakin joudutaan kusemaan pois kun elimistö ei sitä käytä...
Kyllä se mahtaa olla pikemminkin ylimääräinen juotu neste. Ei se neste sinne kehoon voi ilmestyä itsestään, ja vastaavasti nesteen on vähennyttävä jos sitä heitetään kehosta pois...
Dextroosi parantaa periaatteessa imeytymistä aiheuttamalla insuliinipiikin, tosin käytännössä glukoosia/maltodextriiniä joutuu ottaa huomattavia määriä, jotta saataisi konkreettisia vaikutuksia (>40g), erään tutkimuksen olen mm postannut.
Kaikessa yksinkertaisuudessa asiahan vaan on niin, että kreatiini janottaa ja kerää nestettä ja siitä juodusta nesteestä ei kaikki mene talteen vaan ylimääräiset heitetään pönttöön. Huomaamatta voi juoda enemmän kuin ennen. Vastaavasti diureetit saattaa kusettaa hieman enemmän kuin ennen, kuten jo mainitsinkin. Turhaa kai tästä asiasta on tehdä monimutkaisempaa kuin mitä se on...