Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Ei ole kyllä ollut enää moneen vuoteen ongelmia tuon kanssa, alkuun mullakin muistaakseni meni vatsa vähän kipeäksi kreasta. Kannattaa koittaa jakaa se kreatiin moneen pieneen annokseen, josko se siitä tottuisi. Itellä meni tuo ohitse jonkin ajan kuluessa kun vatsa tottui siihen..

vatsa meni kyllä ensimmäisellä kerralla aika sekaisin kun tankkasin! nyt on taas tankkaus vaihe menossa eikä ole kovin sekaisin ollu mutta vähän kuitenkin... toi on aika yleista että menee vatsa sekaisin normaalia krean tankkaus vaiheessa!

Jampsu sanoi:
toi on aika yleista että menee vatsa sekaisin normaalia krean tankkaus vaiheessa!

Itselläni vatsa menee sekaisin vasta tuon tankkausvaiheen jälkeen.. eli pari viikkoa aloituksesta, eikä se lopu kuin vasta sen pari viikkoa sen jälkeen kuin olen lopettanut krean käytön..

Mutta tosta on tosiaan pari vuotta jo ja silloin ruokailut oli mitä sattuu eli jospa ottaisin kokeiluun uudestaan ja tosiaan vähän kerralla päivän mittaan..

Tossa kesän lopussa aloin käyttää kreaa ja joskus 1-1.5kk päästä alko menee vatsa ihan sekaisin. Sen jälkeen muutaman kerran yrittäny aloittaa toisella merkillä ja aina maha sekaisin. Nyt olenkin alkanut ottamaan puolet suositellusta annoksesta ja toistaiseksi maha pysyy ihan hyvässä kunnossa, toisaalta eihän toi oikeen pure kun vähentää puoleen annoksen :/ Mutta pakko toi 300g on popsittava!

Tänään olen aloittanut kreatiinin käytön ja olen ottanut ensimmäisen satsin ennen aamupalaa 5g Fastin creatinia ja siihen ruokalusikallinen Dextrosea. Voiko tuohon treenin jälkeen otettavaan 5g satsiin lisätä myös proteiineja sekä palautusjuomaa?Entäs lepopäivinä kun ei käydä salilla niin miten pitäisi jakaa noi 5g satsit pitkin päivää?

Kyllä, elikkä siis treenin jälkeenhän voit nauttia vaikka heraproteiinia, maltoa ja kreatiinia sisältävän juoman (palautusjuoma). Ja mitä lepopäivien kreatiinin ottamiseen tulee, niin itse ottaisin aamulla + illalla (ja tarvittaessa vielä ehkä päivälläkin, riippuen käyttämästäsi määrästä). Eli IMO mielummin pari hieman pienempää annosta kuin yksi iso pläjäys, jos käytät enemmän kuin 5g päivässä.

RoMuLuu sanoi:
Kyllä, elikkä siis treenin jälkeenhän voit nauttia vaikka heraproteiinia, maltoa ja kreatiinia sisältävän juoman (palautusjuoma). Ja mitä lepopäivien kreatiinin ottamiseen tulee, niin itse ottaisin aamulla + illalla (ja tarvittaessa vielä ehkä päivälläkin, riippuen käyttämästäsi määrästä). Eli IMO mielummin pari hieman pienempää annosta kuin yksi iso pläjäys, jos käytät enemmän kuin 5g päivässä.

Ite kans aloitin krean käytön nyt perjantaina, eka viikko tankataan.. Purkin kyljessä ei mainittu mitään miten ylläpitojaksolla se 5gr päivässä pitäs ottaa...
Onko seksikästä painoarvoa ottaako sen illalla vai aamulla?

Ei jaksanut söötsiä kun sivusi niin läheltä...

Wondadog sanoi:
Onko seksikästä painoarvoa ottaako sen illalla vai aamulla?
Itse en ole ainakaan kuullut, että olisi minkään valtakunnan merkitystä ottaako aamulla vai illalla, kuitenkaan en päätäni laita pantiksi, sillä kohta tulee joku ja kertoo kuinka sillä on jokin extramarginaalinen ero. :D Itse en kuitenkaan välttämättä lähtisi tuota annosta (5g) jakamaan useampaan osaan, vaan ottaisin vaan sitten aamulla tai illalla, tai jos on treenipäivä niin sitten palautusjuoman kanssa. Itse otan isompaa annostusta ja jaan annokset siten, että otan ennen treeniä ja treenin jälkeen. Ja lepopäivinä sitten käytän tota aamulla + illalla systeemiä. Viisaammat voi korjata, jos tarvetta on.

Tuohon aamulla vs. illalla juttuun, että normaalisti aamulla syödään enemmän hiilihydraattia, joten insuliinin eritys on voimakkaampaa ja näin krea pääsee helpommin lihakseen. Paras vaikutus palautusjuoman ohessa, kun sisältää todella nopeaa hiilaria :) Ja jos ei ole vielä aivan jättiläinen, ei krean kanssa tarvitse hevostella. Liika on liikaa, tuo nestettä myös kudosten väliin ja rasittaa elimistöä.

Siis tietenkin otan 20g päivässä tämän tankkausjakson ajan ja jaan sen 20g neljään ottokertaan siis 5g/kerta

Kiitos vihjeistä. Saatan välipäivinä napata sen duuniruokailun ohessa, siellä kun yleensä on harvoin muuta kuin perunaa, ja vaaleeta leipää tulee naatittua siellä aina pari palaa, kun kotona syön ainoastaan tummaa...
Mun hiilaripitoisin ateria, sopinee siihen, muuten sitten tosiaan treenin jälkeen...

:worship:

Olin ollut n. vuoden käyttämättä kreatiinia lainkaan ja nyt ostin sitten taas tötsän Fastin kreaa ja aloitin tankkausjakson.
Pari päivää olen nyt tankkannut 20g/vrk ja olen kahtena yönä herännyt siihen että olen hikoillut aivan mielettömästi.
Ennen kreatiinin kanssa ei tälläistä ongelmaa ole ollut, vaikka enhän toki tiedä varmasti johtuuko tämä juuri kreasta, mutta muutakaan selitystä en keksi.
Eli onko teillä muilla ollut vastaavanlaista kokemusta että kreaa tankatessa hikoilee nukkuessaan lakanat litimäriksi?

Ei johdu kreasta... ainakaan itselläni ei ole vastaavaa ollut. Entäpä jos hieman alkaa olla ylikunnon puolella. Ainakin itselläni tulee heti yöhikoilu ja heräilyt yöllä kun alkaa olla levon paikka.

No en ole minäkään moista kuullut. Vatsavaivoja ja aknea ja vaikka mitä on esiintynyt mitä täältä olen lukenut, mutta hikoilu on kyllä uutta.

Minäkin veikkaisin ylikunnon oireita tai vaikkapa flunssan oireita tai jotain vastaavaa.

En ole minäkään kuullut/kokenut tuollaista.

Nyt menee :offtopic: mutta näitä kreatiiniketjuja on niin monta etten viitti enää uutta alottaa. Kysymys kuuluukin kuinka paljon teillä on tulokset tippunu (vai onko ollenkaan) kun olette jättäneet kreatiinin pois?

Tulipa nimittäin jätettyä kreatiini vähäksi aikaa pois 5kk putken jälkeen ja nyt tuntuu että välittömästi sarjoista hävisi 1-3 toistoa sarjojen pituudesta ja liikkeestä riippuen. Hassua sinänsä, koska aloittaessani kreatiinin käytön en huomannut läheskään yhtä radikaalia muutosta.

:anssi
Itselläni kävi noin juuri, hikoilutti tankkausvaiheessa, meni ohi parissa viikossa.
Ja lopettaa en uskalla, juuri noiden toistojen tippumisen pelossa.

Lopetin krean käytön kaks viikkoo sitten. Sarjoista tippunu tähän mennessä kaks toistoa. Kreakuurin aikana toistoja tuli 2 lisää per viikko. Voinee johtua muustaki kun kreasta... Tuo viikottainen lisäys tuli kahdessa erässä, koska reenaan kaks jakoisesti niin, että joka reenipäivän jälkeen on yks lepopäivä.

Riipinen sanoi:
Eli onko teillä muilla ollut vastaavanlaista kokemusta että kreaa tankatessa hikoilee nukkuessaan lakanat litimäriksi?

Täällä myös, tosin hikoilua ei tullut vielä tankkausvaiheessa vaan vasta n. 5g ylläpitovaiheessa. Kreatiin käytön lopettaessa loppui pian sen jälkeen yöhikoilukin.

Back
Ylös Bottom