Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Carbon sanoi:Noniin, tätä näkökulmaa ei olla vielä kreatiinista käsitelty joten searchi ei auta...
Eli mitä varsinaista hyötyä on kreatiinista? Jos ajatellaan että käytön aloitettua, toistot nousevat vaikka yhdellä kaikkissa sarjoissa. Tämä tarkoittaa vaan sitä, että ollaan edetty kehityksessä eteenpäin noin viikko. Eli jos en käyttäisi kreaa, joutuisin odottamaan sen viikon että voimatasoni olisivat sillä tasolla, että kykenisin nostamaan sen yhden toiston lisää.
Olen myös ymmärtänyt että keho lopettaa oman ATP tuotantonsa, koska keho saa sitä nykyään annostettuna. Mitä siis tapahtuu jos unohtaa pari annosta kreaa, tai jos unohtaa sen koko päiväksi? Alkaako keho heti tuottaa itse ATP:tä, vai onko kehossa riittävästi ATP:tä että se pärjää monta päivää koska onhan ensimmäinen viikko sitä tankkausta...
To replenish the ATP levels quickly after the initial energy boost is used up, muscle cells contain a high-energy phosphate compound called creatine phosphate(PC). To state the obvious, this compound contains a phosphate. Your muscle cell releases enzymes that break the phosphate off of the PC molecule, then this phosphate is transferred back to the ADP to reform the high energy molecule ATP.
To recap, when your body uses ATP, it breaks one phosphate off of it which produces energy. This burst fuels contractions. What is left after a phosphate is broken off of ATP is the molecule called ADP.
Our muscle fibers contain 5 times as much creatine phosphate then it does ATP. Your cell sends out enzymes that break off the phosphate from the creatine. The Energy released from this sever and the phosphate molecule are recombined with the ADP to again form ATP. The PC system provides an additional 10 to 20 seconds of energy to allow us, as bodybuilders to continue an intense set!
A process such as this can occur in the blink of an eye, which makes it very efficient! Again, for the conscious athlete( when I say conscious, I mean one who improves this system ) this will provide a good 15-20 seconds more energy for contractions, and perhaps a bit more. You see creatine phosphate stores run out about this time. In total ATP stores and the creatine phosphate system provide about 25-30 seconds of maximum muscular contraction. This system is the powerhouse for extremely high intensity activities. If it is weak then you will have a difficult time lifting heavy weights for any extended period of time.
Omskakas sanoi:kreatiiniylimäärän poistuminen elimistöstä kestää parisen viikkoa.
mik99 sanoi:eikö tuon kreatiinin kans kannata välillä pitää taukoa..ettei ympäri vuoden käyttäisi..kuulemma vahinkoittaa jotain..? pistäkää joku tietoa tästä..
Amerikan Jeesus sanoi:Käy nyt samantien lukemassa tuota alan expertit osiota niin viisastut. siellä on tästä asiaa. ;)
aina välilläEn tiedä voiko olla sattumaa, mutta pari eri tyyppiä on juuri tuosta fastin kreasta sanonut ettei ole potkinut ollenkaan, kun taas muut merkit on toiminut heillä(taikane,twinlab). Itselläni on taikane toiminut, joskus aikoinaan tuli myös jotain tabletti kreaa syötyä joka ei taas toiminut, valmistajaa en muista.Dreamer sanoi:Itse olen käyttänyt vain ja ainoastaan FAST:in kreatiinia,
Simppu sanoi:Oon nyt parisen viikkoa syönyt HC kreatiinia noin 10g päivässä, mutta mitään efektiä en oo vielä huomannu :(

Simppu sanoi:Oon nyt parisen viikkoa syönyt HC kreatiinia noin 10g päivässä, mutta mitään efektiä en oo vielä huomannu :(
TeeTee sanoi:Tervehdys taas kaikille!
Treeneissä ongelmana ollut alusta asti, että energia loppuu kesken.
Jos jollakin vastaavia tai eriäviä kokemuksia kuulisin niistä mielelläni?
TT